Mesures de seguretat davant de possibles robatoris en viatge

panyLa utilització de les vies públiques com estacionament habitat requereix una selecció acurada, sobretot, de la seguretat. El lloc ideal per a una etapa és: Bonic, Tranquil i (sobretot) segur. BTS serà la nostra marca de qualitat a l'hora de buscar el lloc idoni per a una etapa.

1.- L'ELECCIÓ DEL LLOC.

S'han de considerar com a zones d'alt risc, les àrees de descans en les autopistes, on són nombrosos els camions, automòbils, caravanes i autocaravanes pernoctant. Els intents de robatori són freqüents en aquestes àrees.

Les autopistes de la mediterrània s'emporten la palma. Com a principi bàsic és preferible sortir de l'autopista i buscar un lloc tranquil en un poble petit de les proximitats. A les grans ciutats és necessari fugir de les zones ombrívoles, poc il·luminades i solitàries i cercar zones d'estacionament, preferiblement, vigilat i de pagament. En qualsevol cas, l'important és sentir-se segur per poder descansar en una etapa. Davant el dubte un càmping pot ser més eficaç que un sedant per aconseguir un somni reparador.

2.- MESURES DE PRECAUCIÓ.

Les mesures de precaució que es recomanen habitualment per a tot tipus de turismes són importants: no amagar mai la visió de l'interior de la cabina amb cortines o persianes i no deixar objectes de valor a la vista. La cartera, la targeta de crèdit, la bossa o la càmera, que solen deixar-se a la cabina amb freqüència sobre el seient o el tauler de control, convé guardar-los en un altre lloc més idoni per a la nit.

3.- MESURES DE PROTECCIÓ.

S'ha de ser prudent sense caure en la paranoia, el risc de robatori ens acompanya sempre que sortim de casa tant amb un automòbil com amb una autocaravana. La forma d'estar i sentir-nos segurs és aplicar les normes descrites amb rigor i sobretot seleccionar adequadament els llocs de pernocta. En última instància, en cas de dubte, utilitzar un càmping.

Font original de l'article:sorbeltz.com (Extracte de l'article d'Arsenio)