Per primera vegada, el sector del caravàning és objecte d'estudi a l'Observatori Cetelem del Motor, on s'extreuen conclusions com ara que el parc de vehicles actual té més de 10 anys i prop d'un 20% dels enquestats té intenció d'adquirir un altre element en els propers 2 anys.
El caravàning, un sector en voga: La despesa mitjana dels vehicles adquirits a l'estat espanyol en els últims anys va ser de 43.300€, i els que pensen comprar pròximament, pensen invertir, de mitjana, 40.500€ en la compra, segons els resultats del i Observatori del Caravàning a Espanya, elaborat per Cetelem en col·laboració amb ASEICAR i AutoC.
En 2017 es va assolir la xifra històrica de 5.782 noves matriculacions d'autocaravanes a l'Estat, 1.298 autocaravanes a Catalunya.
Mentre que al 2013, el sector va tocar fons amb 1.293 unitats, en els 6 primers mesos de 2018 ja s'han matriculat 3.621, gairebé un 11% més que en el mateix període de 2.017, segons dades facilitades per l'Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravàning (ASEICAR).
Després d'una important caiguda en les seves vendes de més d'un 41% com a conseqüència de la crisi, en el darrer lustre la venda d'autocaravanes s'ha incrementat més d'un 347%, i en un 203% la venda conjunta amb caravanes.
A més, s'observa com fa una dècada la venda de caravanes (amb un cost mitjà de 15.000 €) duplicava al d'autocaravanes (45.000 € mitjana) mentre que ara les matriculacions d'autocaravanes (cost mitjà de 60.000 €) triplica el de caravanes (18.000 € mitjana).
A l'any 2.017, a Catalunya, es van matricular 1.298 autocaravanes cosa que representa el 22,45% del total de l'estat en l'any passat. El segueix Andalusia amb 918 unitats, Euskadi amb 670, Madrid amb 502, Comunitat Valenciana amb 478 i Galícia amb 431.
Font original: Autocaravanas.es.
La firma automobilística presenta, a la Fira IAA de Vehicles Comercials de Hannover, i a través de la marca Damiler AG, el prototip Mercedes-Benz Sprinter F-CELL.
Es tracta d'una autocaravana híbrida endollable amb propulsió elèctrica, bateries de ions de liti i pila de combustible d'hidrogen, tot muntat sobre el seu famós xassís Sprinter.
Un total de 8 vehicles van quedar totalment calcinats i 22 parcialment danyats a causa de l'incendi registrat al pàrquing de caravanes i autocaravanes situat al quilòmetre 7 de la carretera C-17, al carrer del Mig de Montcada i Reixac.
Durant l'incendi, que va començar al voltant de la mitjanit, es van produït algunes explosions causades per les bombones de càmping gas dels vehicles.
Un total de 6 unitats de Bombers de la Generalitat van arribar al lloc i es van trobar amb una espesa columna de fum negre i el foc completament desenvolupat. Van treballar fins passades la 1 de la matinada per apagar les flames.També van acudir al lloc dels fets una unitat del Servei d'Emergències Mèdiques i agents de la Policia Local i dels Mossos d'Esquadra per fer-se càrrec de la investigació.
El gran dilema. On puc dormir a l'autocaravana? Quan puc fer-ho? Escollir el lloc per a descansar en una ruta és un dels capítols que porta més mals de cap.
Us ajudarem a fer-ho de manera legal i evitant sancions:
On podem fer-ho? Poden multar en determinats llocs? És millor una àrea de descans, un càmping o un espai no habilitat específicament per a autocaravanes però sense cartells que ho prohibeixi?
Anem a intentar aclarir les dubtes més freqüents. Segurament sempre sorgeixen algunes incidències, però gairebé totes són solucionables.
Portar una moto a l'autocaravana és una opció que augmentarà notablement la comoditat a l'hora de visitar els voltants d'aquells llocs on pernoctem, ja que no necessitarem moure el nostre vehicle. La longitud òptima d'AC per poder portar la moto al seu garatge se situa en els 7 metres o més, si és menor, el més recomanable és utilitzar un portamotos exterior, una opció també idònia per a qui necessita optimitzar l'espai del seu garatge.
En el reportatge, realitzat per Autocaravanas.es, que us compartim, s'aprofundeix en les tipologies, suports, així en com és el procés d'instal·lació d'un portamotos exterior fix.
Encara que pugui semblar sorprenent, és una realitat: A dia d'avui, no hi ha cap normativa específica que obligui l'ús de coixins de seguretat en autocaravanes.
En conseqüència aquests vehicles, generalment de grans dimensions, no porten de sèrie aquest accessori de reconegut prestigi en matèria de seguretat, a causa de que el seu especial disseny, complica la introducció del mateix. Per tot això, la firma alemanya Niesmann + Bischoff ha decidit incorporar en la seva gamma Flair coixins de seguretat per a conductor i passatger.
La Conferència Sectorial de Turisme que agrupa als governs central i autonòmics ha decidit unificar la classificació dels càmpings sota el distintiu d’estrelles. Totes les comunitats autònomes adaptaran les seves normatives per fer efectiva aquesta decisió.