• 1

Escrit per Toni de Ros
Valorar aquest article
(0 vots)

Després de moltes setmanes de molta feina i molt atabalament teníem moltes ganes de fer un cap de setmana de relax, platja i pocs mals de cap. Per això res millor que anar a un càmping, i com que encara tenim un feix de càmping xecs...

Des de sempre ens agrada molt L´Empordà, i a la zona de Sant Pere Pescador hi ha un càmping que accepta càmping xecs: l´Àmfora. Així que divendres al vespre, cap a Sant Pere Pescador que hi falta gent.

Arribem passades les 10 del vespre, i tal com ens imaginàvem al pàrking del mercat hi ha florit uns senyals de prohibició de circulació (disc blanc amb cercle vermell) amb una autocaravana dibuixada a dintre. Vaig revisar de dalt a baix el nou catàleg de senyals de tràfic, i al no veure-hi aquest símbol en lloc vaig donar per fet que es tracta d´una confusió, ningú es pot inventar senyals de tràfic i, per suposat, ningú està obligat a endevinar què volen dir. A més a més, l´autocaravana dibuixada és caputxina i la meva és integral, per tant ni per analogia em puc donar per al·ludit.

Dit i fet, em fico al pàrking, aparco i ens anem a sopar a un bareto modern que hi ha a prop. Ens fan esperar molta estona, però els bocates són molt imaginatius i bons (el meu és de pinxo amb ceba cuita i all i oli).

En acabat de sopar tornem al pàrking i ja hi ha tres autocaravanes més, amb clares intencions de passar-hi la nit. Nosaltres marxem d´allà, hi ha llocs millors i més si l´endemà tenim intenció d´entrar al càmping. Aparquem al mateix carrer del càmping, ben a prop de la platja i abans del cartell de prohibició d´autocaravanes. Passem la nit relativament tranquils un cop els de les motos es cansen de fer curses i accelerar motors.

El càmping està força bé, però ple com un ou. Ens instal·lem el més a prop del mar que podem, envoltats d´alemanys per tot arreu. Són curiosos aquesta gent, sónt molt sociables, saluden i fins i tot un matrimoni amb un noi amb paràlisi cerebral ens venen a veure i fem petar la xerrada... en alemany. Jo parlo català i castellà, i si és necessari em puc entendre en francès i una mica en anglès, però no entenc ni un borrall de moltes altres llengües entre elles el bantú, el papúa, el bielorrús, l´euskera, el norueg o l´alemany. Estic segur que no sóc l´únic. Però aquella bona gent, en canvi, no parlen altra llengua que la seva i esperen que, vagin a on vagin, els entenguin perfectament, així que engeguen a explicar-nos la seva vida i no es tallen ni un pèl quan els fem evident que no entenem ni un borrall. Però són simpàtics, sense dubte i avui en acomiadar-nos ens han fet moltes festes, tantes que tots els alemanys del voltant s´han afegit al comiat. Només ha faltat que ens fessin l´onada.

Bé, l´estada ha estat agradable però la tramuntana ens ha fet la punyeta. No hem pogut desplegar el tendal i hem fet els menjars a dintre de l´auto, on, sigui dit de passada, s´hi està de conya. A la platja el vent ens ha emplenat de sorra fins que hem portat les cadires plegables, però si no et pots estirar no és el mateix. L´aigua punyeterament freda, no cal dir-ho.

Del càmping només afegir que estant obert fora de temporada estaria bé que els serveis estiguessin tancats, dutxar-se amb tramuntana, ni que sigui lleu, fa agafar una mica de fred. I si a sobre de tot ja em dutxo a l’autocaravana, per què vull un càmping? A les 12 del migdia calia marxar, el càmping és ple i no ens deixen allargar l´estada. Així que després d’esmorzar marxem i aparquem a la vora de les dunes, amb un cel net i un mar d´un blau intens. Ens hi hem quedat fins després de dinar i hem gaudit d´un matí de platja envejable.

Llegir 4696 vegades
Inicieu sessió per enviar comentaris

Alguns viatges

• Portugal +

...El Castell dos Moros és un antic castell situat damunt l’escarpat del poble amb un panorama des d'on, si no fos per la calitja, veuríem el mar. Tornem altre cop Llegir més
  • Gorges del Tarn, la França en estat pur... +

...La població de Meyrueis és un poble encantador, amb el seu llarg i frondós passeig de plàtans a la vora d'un riuet d'aigua fresca. Als voltants del poble, hi ha Llegir més
  • Pirineu Gironí +

Malauradament, per aquestes dates el Pirineu presenta un aspecte pletòric i dic malauradament perquè tot es deu a l’absència de precipitacions que estem patim aquest hivern; això ha fet que Llegir més
  • La Franja i el Maestrat +

Sortim de Martorelles (Mollet) i agafem  l’AP-7 en direcció Tarragona. Ens desviem cap a Reus, per la N-420 passem per Móra i Gandesa. A Gandesa fem la primera parada. Cal Llegir més
  • 1

La méteo

temps cat

temps europa

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.