• 1

Escrit per Monrib2123
Valorar aquest article
(0 vots)

Aquest cop el destí tornava a estar al sud de França, ens venia de gust arribar-nos a Carcasona i vam aprofitar el "pont del Pilar". Vam agafar l’autopista direcció a la frontera i la nostra primera parada va ser l’última àrea de servei espanyola: vam aprofitar per berenar i fer un cafè i per acabar d’omplir el dipòsit de benzina (a França és una miqueta més cara!!). Quan vam arribar a Carcasona ja era de nit i després de 300km la imatge de la “la Cite” il•luminada és una fantàstica postal de benvinguda.

Ens vam dirigir cap el pàrquing de camping-car que hi ha just a l’entrada de la porta de Narbona i després de pagar 10eur/24 hores vam deixar l’auto al costat d’unes 20 autocaravanes més. Encara era d’hora per sopar i vam decidir fer una visita nocturna a la Cite. Vam creuar la porta de Narbona i vam travessar les dues muralles que envolten el poble. Un cop a dins, els carrerons estaven molt transitats, les placetes i els restaurants plens de gent i per tot arreu es sentia parlar català. Les nenes van disfrutar moltíssim passejant per uns carrers que semblaven el poble de la Bella i vam decidir que l’endemà visitaríem el castell. Vam tornar a l’auto i ara si que era hora de sopar i de dormir.

El dissabte ens vam llevar als peus de la Cite i si la imatge de la nit era espectacular, la del matí tampoc tenia res a envejar: el dia es presentava radiant i la muralla i les torres emmarcades per aquell cel tan blau ens transportaven a uns segles enrere. Després d’esmorzar, vam tornar a creuar la porta de Narbona i ens vam dirigir cap el castell. Les dues guixetes eren força plenes i ens van donar hora per la visita guiada de les 12:15; per aprofitar l’hora i mitja de que disposàvem, vam anar a visitar la basílica de Saint-Nazaire, vam veure per fora l’hotel de la cité i ens vam acostar a la porta d’Aude, tot i que no la vam creuar. Vam dirigir-nos cap el castell i vam esperar uns 10 minutets a que comencés la visita guiada. Ens va acompanyar per les muralles interiors i ens anava fent explicacions mentre els “turistes” anàvem fent fotos i disfrutant de la vista de la Bastide. Vam arribar a la sortida, just darrera de la basílica de saint-Nazaire i al costat del teatre, quan en Cala ens va trucar. El Jose va fer una escapadeta ràpida al museu mentre les nenes i jo caminàvem cap a la sortida. Quan vam sortir, allà ens esperava la família Cala que ens va acompanyar al llac de la Cavayère per dinar.

El dia era esplèndid i vam decidir dinar a fora, vam treure la taula i les cadires i vam disfrutar d’una bona companyia. Després de dinar, i mentre els nens jugaven, vam disfrutar d’una agradable sobretaula: els amics ens explicaven la seva escapadeta al Perigord i per fer-nos dentetes, ens van convidar a unes nous amb xocolata i a unes delicioses magdalenes amb nous. Vam desplegar el campament i vam decidir donar un volt pel parc.

Ja es començava a fer tard i més que visitar quelcom, s’acostava l’hora de buscar un lloc per dormir. Els Cala ja tornaven cap a casa, però nosaltres encara teníem un dia més. Vam anar cap a la costa i vam anar baixant cap a Perpinyà. Vam consultar la guia d'aires de camping-car que ens havia deixat en Cala i vam veure que a Leucate hi havia 4 aires, i cap allà que vam anar. Al fer el giravolt per entrar a la població quina va ser la nostra sorpresa quan vam veure una munió de llumetes d’autocaravanes!!! Ens hi vam acostar i vam passar allà la nit. L'endemà quan ens vam llevar i vam mirar al nostre voltant ens vam quedar meravellats. No exagero, allà hi havia més de 60 autocaravanes, la majoria alemanyes amb les seves motos i les seves planxes de surf. Semblava un camping d'autocaravanes: taules, cadires, roba estesa, joguines... i el que ens va cridar més l'atenció: no hi havia ni una burilla a terra, res, tot impecable!!

I a més a 2/4 de 9 es va acostar el forner del poble a portar-nos el pa i l'esmorzar, que més volem ??

El diumenge no teníem res previst i ens vam dedicar a “anar tornant”. Vam agafar la carretera de la costa i vam arribar a la Cote Vermeille que vam visitar el mes de juliol. Vam pensar que ara era temporada baixa i que podríem aparcar l’auto sense problemes, però res més lluny de la realitat !!. A Port-Vendres vam fer dos intents i a Banyuls ni ens ho vam plantejar, estaven celebrant la festa de la verema i la platja estava pleníssima de taules i cadires (prenem nota pel proper any). L’estona va anar passant i ja s’acostava l’hora de dinar. La zona ja la coneixíem i vam anar directes a Cap Cerbere: a un costat el Principat (Catalunya) i a l’altre la Catalunya Nord (França) i allà vam “parar” la taula i vam disfrutar del darrer dinar del cap de setmana i d’uns dies fantàstics.

Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No

Llegir 5032 vegades
Inicieu sessió per enviar comentaris

Alguns viatges

• Dels castells medievals a la Batalla de l'Ebre +

La ruta prevista ens farà reviure un dels capítols més sagnants de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l'Ebre; visitant el poble vell de Corbera d’Ebre i el museu Llegir més
  • Esqui de fondo i "La Corrida" a Puigreig +

El sábado día 21 nos levantamos tempranito, ¡nos íbamos a esquiar! A las 7 de la mañana habíamos quedado en la gasolinera de la C-58 y nos retrasamos 5 minutillos Llegir més
  • Pirineu Gironí +

Malauradament, per aquestes dates el Pirineu presenta un aspecte pletòric i dic malauradament perquè tot es deu a l’absència de precipitacions que estem patim aquest hivern; això ha fet que Llegir més
  • Paisatges del Ter +

Quan fa un any vam començar les nostres escapades de cap de setmana per les comarques catalanes, ens costava molt trobar un lloc que ens temptés. Desconeixíem totalment els fantàstics Llegir més
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.