• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA: Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 6 mesos 2 dies #51704

Bona nit,

Aquest estiy tenim intenció d'anar a la Bretanya. Em feia por la calor, però pel que n'han dit, s'hi està bé.

Hi hem fet dues escapades de cap d'any.

Una, de Vannes a Rochefort sur Terre, Cancale i Mont St Michel.

L'altra, de Quiberon i Quimper a Finisterre passant per Locronan, el pont habitat de Landerneau, i els recintes parroquials de Lampaul-Guimiliau.

Aquest estiu tinc ganes de passar uns dies a la península de Crozon i llavors anar fent fins la costa de granet rosa.

Alguna recomanació d'algun lloc que no haguem de deixar sense veure?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Tonio

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 6 mesos 1 dia #51705

Nosotros haremos nuestro primer viaje en Julio a Bretaña.
Estoy mirando por internet y hay mucho que ver.
Me preocupa el no encontrar sitio. Leo que llegan a areas y completo.
Si, lo se, se trata de no ponerse nervioso y seguir, ya encontraras mas adelante. (¿como se hace eso de no ponerse nervioso?)
Mi intencion es subir por la costa Atlantica. Pero aun esta todo muy verde.
Nos entregaron la AC el martes 4 y la tengo que llevar, porque encontre varios pequeños defectos por falta de revision. Yo los euros, los revise uno a uno antes de pagarselos y todos les han funcionado perfectamente.
Saludos Eva

Dicen que suele haber mucho viento. Algo a tener en cuenta con las claraboyas

Last edit: per Tonio.

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 6 mesos 1 dia #51707

Bon dia,
sobre Bretanya, crec que poc puc ajudar, la meva darrera experiència va ser d'una setmana de durada i molt focalitzada en un zona molt concreta: Alguna vegada ja he posat el link pel fòrum

Sobre les àrees és ben cert allò que diu el Tonio i la meva experiència, no només a Bretanya també a tota Europa m'ha acabat ensenyant que per evitar trobar-te les àrees plenes el millor és asumir els hàbits horaris del lloc visitat, és a dir, per exemple: considerar el final de la jornada a les 17-18h i sobre aquesta hora entrar a l'àrea. Si anàvem amb el xip meridonal d'acabar la jornada a les 20-21h ja havíem begut oli; ens ho trobaven tot ple. I fins i tot si l'àrea està en un lloc emblemàtic ( pobe històric, costa, etc.) preferim planificar l'entrada a migdia-primera hora tarda (12h-16h), estacionem a l'àrea i dediquem la tarda a vistar el lloc/platja.

Ep! també està la filosofia d'utilitzar les àrees només per canviar aigües, entrar-hi quan és necessari i pernoctar en altres zones permeses però sense serveis, on segur qque no hi ha tanta ocupació. Hi han pàgines on trobar aquesta info. Pel que fa a FR hi ha una de molt veterana: www.campingcar-infos.com

I això és tot.
Salut i encert! i bona ruta bretona.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

Last edit: per MarceCRN.

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 6 mesos 9 hores #51708

Tonio, no coincidiremos, iremos a vuestro regreso, que disfrutéis del destino y de la autocaravana!

Gràcies, Marce. De cop m'has fet veure molta gent! Canviarem d'horaris, doncs.

2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51712

Tonio, quan de temps sense llegir-te! No sabia que t'havies passat "al cantó fosc", hahaha! Nosaltres també ;-)
Si no hi ha cap impediment, la Bretanya també serà el nostre destí d'aquest any. La intenció és sortir el divendres 2 d'agost al vespre (en quan pleguem) i anar del dret cap al Mont Sant Michel. Des d'allà, anar tornant tot vorejant la costa. Eva, potser ens creuem en algun lloc!
Quan s'acosti més la data ja aniré preparant cosetes, després de la mala experiència dels dos intents anteriors, prefereixo no fer-me gaires il·lusions...
Mercè & Cia.

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51717

Mercè, també tinc pensat (per ara) començar pel Mt St Michel si ve l'Aina o per Cancale si no ve, i costejar fins la península de Crozon.
Tot i que a l'anada ens aturaríem a Vitré i Fougères

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51719

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: EvaV

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51720

Gràcies Tonio.

Afegeixo un arxipièlag que acabo de veure avui a Instagram.

Pot ser una excursió de dia, a l'estiu hi ha barcos des de Concarneau.

www.vacaciones-bretana.com/destinos/10-destinos/quimper-corn...elago-de-las-glenan/

Last edit: per EvaV.

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51721

EvaV va escriure: Mercè, també tinc pensat (per ara) començar pel Mt St Michel si ve l'Aina o per Cancale si no ve, i costejar fins la península de Crozon.
Tot i que a l'anada ens aturaríem a Vitré i Fougères

Hola Eva, nosaltres voldríem estar el dia 4 a Mt Sant Michel, doncs hi ha una gran marea, però encara no tinc clar on podrem parar a fer nit, ni divendres ni dissabte. Tinc pendent mirar també la ruta d'anada, imagino que anirem per l'autopista per fer via, però no sé ben bé encara per on tirar... Algun suggeriment?
Mercè & Cia.

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51723

Nosaltres hi hem anat fa poc. Hi vam ser la darrera setmana de maig i la primera de juny. Ha estat un viatge de plaer en tots els sentits.
Vam anar directes fins al Mont Saint Michel, i des d'allà vam anar fent la volta a la Bretanya costejant en sentit contrari a les agulles del rellotge: Kankale, S. Malou, Cap Fréhel, Trebeurden, Cairn de Barnenez, St. Thégonnec, Plougastel, Douarnenez, Pointe du Raz, Penmarc'h, Konk-Kerne, Karnag... i cap a casa!
Vam tenir la sort de no trobar-hi riuades de turistes, ni vents descontrolats, ni gaire pluja: una mica de tot, per recordar-nos que érem a la Bretanya, però sense excessos. En resum, una meravella!

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51724

JTC, quin goig!

Tinc un desig de contemplar platges i mar, alguna pernocta o visita que no m'he de perdre?

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51725

Eva, ho tinc tan fresc tot que encara no puc separar el gra de la palla: em va agradar tot. Especialment el cap Fréhel, amb un oceà que omplia els ulls i el cor; i la punta de Raz, que et xuclava la mirada... I els monuments prehistòrics de Barnenez i de Karnag, que et feien sentir petitó, petitó, però malgrat tot un continuador de la història que va començar fa sis mil cinc-cents anys. I, tot i que no voldria fer-me el fart, vaig trobar que el Mont Sant Michel, tot i la seva majestuositat i l'escenari magnífic que l'acompanya, no és gaire més extraordinari que Peníscola. Amb perdó...

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51726

Moltíssimes gràcies!

Fa uns 4 anys vam ser un moment al cap Frehel. Hi tornarem.

I aquest mes de gener hem estat a la punta de Raz. Ens va agradar molt la zona, ara volia continuar el recorregut just al nord, on ho vam deixar. Península de Crozon i amunt.

M'he apuntat Barnenez, no hi tenia xinxeta !

Si se t'acut cap altre lloc per gaudir contemplant, t'ho agraeixo !

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51727

Veig que tots els que voleu anar aquest estiu ho teniu força estudiat pero si es comença per le mont saint michel o Sant malou si podeu paseu per Dinan es de interior pero molt maco.
Segur que ho sabeu pero Cancale només te dos motius de visita pero val la pena les ostres i les mariscades comprades al port o als restaurants i la segona el àrea per refer-se de la comilona, en cuan a Sant Malou tal com diu Mercè controleu l’hora de la pujada de la marea es un espectacle vist desde la muralla com puja el mar fins cobrir el trampolí de la piscina marina
El Cap Frehel es imprescindible i segons per on pujeu hi ha alguna parada interessant

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51728

Gràcies, Carlos.

Apunto Dinan, n'he vust diverses fotos i pinta bé. He llegit que es pot fer un creuer fluvial des de Dinan fins a Saint Malo, però al maps no es veu bé el riu.

De Cancale hem tastat les ostres i l'àrea, ens falta la mariscada.
A sota l'àrea, a la barra del port, hi ha una botiga de marisc per emportar. Hi vam comprar uns escuradents metàl.lics per als cargols i un suport per aguantar l'ostra quieta a la taula mentre l'obres .

Ens falta gaudir de la muralla de St Malo i les marees !

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 5 mesos 3 setmanes #51732

Bon dia,
llegint els vostres apunts he recordat dues coses, una de rara i l'altra d'habitual, que difícilment oblidaré d'aquesta banda de la costa francesa:
- l'espectable de les marees. A vegades no m'importa dedicar temps per observar com evolucionen
- el raig verd: en una pernocta salvatge al finsterre bretó vaig veure per 1a vegada el raig verd en una posta de sol. Des de llavors que no hi ha posta de sol, sigui on sigui, on intento copsar-lo. Sobr eel raig verd: ca.wikipedia.org/wiki/Raig_verd

Salut i encert! i ja explicareu com us ha anat per terres bretones.
PS: dada lingüística, el bretó, crec que és l'única llengua europea d'origen celta...poca broma.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 4 mesos 3 setmanes #51753

Eva,

Dinan realment és bonic de visitar, té una area just sota el pont de l'autopista i des d'allà es pot visitar el poble sense problemes-
Té un casc antic de carrerons molt macos i després hi ha la zona del riu, que també paga la pena visitar i sobretot provar els musclos al curry, jo em vaig tornar addicte després de descobrir-los allà.

Et confirmo que vam llogar una barqueta a motor per fer una passejada pel riu, va ser molt xula, però no vam anar direcció st Malô, sinó cap a l'interior.

Que gaudiu molt , tot els que aneu cap al``a o a alguna altra banda.
Bon Estiu!!!
Salut, Kms i República!!!

Re:Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 4 mesos 3 setmanes #51754

Moltes gràcies, ja tinc ganes de tastar els musclos !
I de veure platges turquesa amb 10 graus menys de temperatura ambient

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 4 mesos 3 setmanes #51756

Hem perfilat una mica més el viatge.

L'Aina no ve, per tant ens estalviarem les multituds del Mr. St. Michel (que vam tenir el plaer de visitar un mes de gener, en un dia assolellat i clar, amb molta menys gent que a l'agost). Hi hauríem anat per ella, i per veure la gran marea que va comentar la Mercè.

Així doncs, ens centrarem a recórrer els racons i raconets de la península de Crozon, i continuar costejant cap el nord, Aquest any no farem visites d'aquelles que serien obligades, ens ve de gust costejar a poc a poc, veure postes de sol, platges, fars.

Per això acabo de comprar dos mapes departamentals que el fil d'en jordimt amb el catàleg de Michelin m'ha anat molt bé per localitzar. Ja tinc el mapa Regional de la Bretanya, però m'estimo més tenir uns millors mapes per anar per carreterots perduts de la costa.

Això va prenent forma, tot i que aquest any no anirem amb les visites programades com altres anys . Instagram m'ha ajudat a localitzar les zones on ens volem focalitzar, i anirem sense programa. Quines ganes !!!

Last edit: per EvaV.

Estiu a la Bretanya, Crozon i costa de granet rosa fa 4 mesos 3 setmanes #51757

Nosaltres teníem planejat anar a Galícia aquest agost, però finalment hem canviat de destí per la Bretanya. Així que estaré atent al que aneu penjant i posant en aquest fil.

Moltes gràcies!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

Aniversaris

Ficus en 5 dies (19.12), Kabretes en 10 dies (24.12), Carles.cat en 13 dies (27.12), MARGA en 15 dies (29.12)

Alguns viatges

• Holanda, la lluita contra el mar +

Com vaig llegir en una guia, Déu va fer el món i els holandesos, Holanda... Als Països Baixos, una quarta part del territori està per sota del nivell del mar. Llegir més
  • Petita ruta pels Alps +

Ens hem proposat, per dir-ho d'alguna manera, fer la volta al Montblanc. Sortim de casa al voltant de les 9 hores 30 minuts aproximadament, gairebé sempre fem la mateixa ruta Llegir més
  • Tots els colors del verd - Noruega 2008 +

Corria l'any 1976. Feia poc que s'havia fet la presentació del primer Volkswagen Golf, i la revista "Autopista", la més coneguda llavors a l'Estat Espanyol, va fer una prova de Llegir més
  • Dinamarca +

Dinamarca, el nostre objectiu per aquest estiu 2009, és el més petit dels països escandinaus. Format per moltes illes, les més importants Sjaelland i Fyn, i per la península de Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.