Les autocaravanes "acampen de forma il·legal" al pàrquing del Fortí de Tarragona.

Des de la darrera setmana de juliol la Unitat de Vigilància de Platges de la Guàrdia Urbana ha controlat la presència de 64 autocaravanes estacionades al pàrquing del Fortí de la Reina i la Guàrdia Urbana ha imposat deu denúncies a tota la costa, després de comprovar que havien passat dos dies en el mateix punt.

I és que aquesta zona, però també als voltants de les platges del Miracle, Arrabassada i Llarga, s'ha convertit en un espai d'acampada lliure improvisada per part dels turistes que es troben de pas per la ciutat de Tarragona.

La major part d'aquests vehicles són amb matrícula estrangera que arriben a Tarragona, passen una nit a la ciutat, com a molt dos, i al dia següent recullen les seves coses per seguir amb la ruta. Però, després que s'ha comprovat que en alguns punts es practica l'acampada lliure de forma il·legal, s'han incrementat els controls per part d'aquesta unitat de la policia local. En aquest punt s'han posat dues denúncies, en data 31 de juliol, i a la zona de platges s'han realitzat un total de 136 controls i s'han posat vuit denúncies.

La sanció per als vehicles acampats de manera il legal pot arribar als cent euros.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Carles Castillo, assegura que «estem controlant el tema sense voler provocar una situació de conflicte». En aquest sentit, explica que primer es parla amb el propietari del vehicle per informar-li que està prohibida l'acampada lliure. En el cas dels estrangers, la informació es dóna en forma de tríptic. Els agents també prenen nota de la matrícula i al dia següent comproven si segueix estacionat al mateix lloc. En cas que així sigui, es tramita la denúncia.

Castell afirma que la presència d'autocaravanes a la ciutat «és un problema que sempre ha estat sobre la taula, encara que ara es tracta d'un tipus de turisme que s'ha posat més en valor». No obstant això, el regidor convergent Jordi Sendra és molt crític amb la situació que s'està produint en el Fortí. «Em pregunto si van ensorrar el restaurant per això. L'altre dia passava el trenet i tot estava envoltat d'autocaravanes. Si és un monument de la ciutat de Tarragona, ha de ser-ho en tots els sentits », sentenciava Sendra.

Un espai reservat: El projecte de l'Anella Verda contempla un espai reservat per l'estacionament d'autocaravanes a la zona del Llorito. Un espai preparat amb els serveis que puguin necessitar les autocaravanes. Castell assegura que aquest espai «és un dels objectius, però si hi ha altres possibilitats, les tindrem en compte».

Font original: Diari de Tarragona.

Cercador

Alguns viatges

  • Baix Empordà, pobles amb encant +

    Vam anar a la comarca gironina del Baix Empordà, amb l'autocaravana, amb la intenció de visitar uns pobles, encara que petits, encantadors, que deixen un grat record en la memòria Llegir més
  • Les illes Highlands d'Escòcia +

    No tardamos en ver los famosos acantilados blancos de Dover (es nuestra primera vez, la anterior viajamos por el Eurotunnel de noche). Su brillo casi deslumbra. No parecía posible, pero Llegir més
  • 3 dies pel sud de França +

    Dia 6 A les 7 del matí tots de peus a terra per anar a buscar l’ac i marxar direcció al sud de França. Només creuar la frontera ens adonem Llegir més
  • Itàlia i els seus Alps +

    Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge en autocaravana per Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25