Recull d'articles relacionats amb el bricolatge, les reparacions i les avaries d'autocaravanes, caravanes o d'altres vehicles.
Com són les connexions caravana-cotxe quan la pinya té els 7 pols antics o els 13 pols actuals ?
Aquests dos documents rebuts de l'usuari ebstrom ho expliquen de forma clara.
És ja molt antiga la gairebé generalitzada queixa dels autocaravanistes, especialment d'aquells que usen una caputxina o un integral antiga, pel baix rendiment i alt consum que pateixen en els seus vehicles quan aquests s'han construït sobre la base de FIAT.
Aquest antic document explica, pas a pas, les modificacions a fer per millorar el rendiment de les neveres antigues d'autocaravanes i caravanes.
Per descarregar l'arxiu cal clicar AQUÍ
En cas de no disposar del fusible, podem fabricar un d'emergència.
Si agafem un cable elèctric i en tallem un tros suficientment llarg i el pelem, observarem que està compost per un grapat de fils de coure, doncs cada filet d'aquest aguanta 5 ampers. Si els unim als dos extrems del fusible deixant el fil entre els dos tindrem un fusible de 5A, si necessitem un de 10 posem dos, per un de15, tres...
Quan la temperatura baixa tant cal deixar la calefacció en marxa les 24 h. Però no cal mantenir la temperatura interior, aquestes calefaccions donen una temperatura de comfort en qüestió de pocs minuts, per tant no és necessari que la calefacció gasti gaire. Tingueu en compte que només que a dintre de l´auto hi hagi 1 ó 2 graus positius ja no se us congelarà l'aigua neta. I en quant a les grises... què tal un bon raig d´anticongelant? O la sal gruixuda, com diuen alguns. Però la millor sol·lució, crec jo, és tenir-ho en compte a l'hora de comprar l'auto. Si la nostra intenció és anar a esquiar o sortir molt al pic de l'hivern, és convenient que l'autocaravana sigui de les de doble terra, amb els dipósits aillats i calefactats. Així no cal patir. Toni de Ros. 15/Ene/2006.