Fa un any informàvem que el Snooper Ventura era el primer GPS per al nostres vehicles en el mercat. però ara ja hi ha més:
TomTom GO 7000 Truck
Amb pantalla 4.3" widescreen - 16:9 LCD (WQVGA: 480 x 272píxels) ofereix mapes i informació de ruta específica comamplades de via, limitacions d'alçada i de trànsit. Inclou tambéla tecnologia Map Share que permet realitzar algunes correccions enles carreteres que es coneixen bé. El dispositiu sempre té encompte les consideracions de les restriccions basades en lesdimensions i el pes del vehicle.
Mitjançant els serveis HDTraffic i altres serveis en viu, oferts per TomTom, al GO 7000 Truckels conductors podran rebre informació de trànsit en temps real,així com els informes sobre els retards i propostes i suggerimentsde rutes alternatives. HD Traffic, juntament amb TomTom IQRoutes garanteix la millor ruta i ofereix temps d'arribada mésprecisos.
Es pot utilitzar tambécom a kit per automòbil mans lliures mitjançant l'ús de tecnologiaBluetooth. D'aquesta manera es podran realitzar i rebre trucadesmentre es condueix a través de la pantalla tàctil. La cancel·lació del ressò i la reducció del soroll ofereixen una qualitat de so excepcional.
Per la seva part, Navigon, ha desenvolupat un programari especial per a camions i vehicles especials per als aparells d'alta gamma NAVIGON 6310 i 8410.
Per trobar la ruta ideal, el conductor estableix el seu perfil personal abans de començar el seu viatge, es poden introduir fins a set informacions diferents en el navegador i el programari prepara la ruta ideal obtinguda a partir de tota aquesta informació. També indica més de 24.000 punts d'interès com estacions de servei obertes 24 hores, hospitals.
Snooper S7000 Ventura
Evolució del S2000 per a autocaravanes i grans vehicles, usa la cartografia Navteq que disposa d'avisador d'altura de ponts, amplada de vies, avisos de trànsit, avisador de radars i té incloses les dades de més de 8.600 campings a més de 29 països, amb fotografia prèvia inclosa, procedents de la base de dades de la ACSI.Amb TDT, mans lliures per Bluetooth, reproductor multimèdia (MP3 i MP4), i visualitzador de fotos. A més se li poden connectar fins a 3 fonts de vídeo externes, per poder instal lar, per exemple, les retrocàmeres de l'autocaravana. Tot integrat en una pantalla tàctil de 7 ". per un preu al voltant dels 600 €.
Vexia 420 Truck, 270 €
El programari farà que el GPS no ens dirigeixi a un carreró del qual no podem sortir.
Configurable per a camions, autobusos, autocaravanes i turismes (amb o sense remolc) el Vexia 420 Truck té en compte característiques com el pes, alçada, dimensió i càrrega del vehicle a l'hora de calcular les rutes per més de 40 països d'Europa, un cop hem configurat els paràmetres del nostre vehicle.
D'altra banda, en les seves especificacions no trobem a faltar opcions bàsiques com l'assistent de carril, mode túnel, sortida detallada, panell de senyalització viària, assistent d'autopistes, avís de velocitat màxima de la via, navegació per coordenades, itineraris predeterminats, exploració per mapa, així com una àmplia base de punts d'interès.
Becker Z302, 549€
Becker, per la seva part ha llançat almercat el nou Z302, un navegador que disposa de l'última cartografia específica per a camions de l'empresa Navteq, la batejada com Truck2009, que inclou rutes i mapes de 42 països europeus, així comdiferents perfils de ús iconfiguracions que tenen en compte la càrrega i el tipus de vehiclea l'hora d'oferir les rutes.
Compta amb els següents perfils:camió, camió + tràiler, autobús, autobús + remolc iautocaravana, i entre els paràmetres a configurar figuren el llarg,l'ample i l'alt en metres, si es equipa un remolc, el nombre d'eixos,la tara i el PMA.
Portaun processador a 600Mhz amb accelerador de maquinari 3D, pantallapanoràmica de 4,3 ", mans lliures Bluetooth, memòria Flashinterna de 4Gb, receptor TMC, mode 'Text to Speech' i fins i tot potexercir de reproductor multimèdia gràcies a la seva entrada USB.Compta també amb un comandament a distància.
SwissRoomBox, la novetat mundial de l'empresa suïssa misc sport & leisure, que sortirà a la venda a partir del mes d'octubre de 2010, permetrà transformar pràcticament qualsevol automòbil del mercat en un autèntic càmper.
Com? doncs senzill, gràcies a un sistema modular en miniatura compost per quatre mòduls en forma de caixa que permeten una fàcil instal·lació al maleter de l'automòbil. A l'interior dels mòduls s'amaga una cuina, una dutxa, un llit i un menjador complet. Realment sembla increïble tot el que han aconseguit posar en tan poc espai, però per increïble que sembli, tot entra.
Enlloc es prohibeix estacionar als vehicles d'un determinat color, però qualsevol regidor d'un poble o ciutat es veu amb el dret de saltar-se la llei i intenta limitar l'estacionament de les autocaravanes, només pel fet que ho són.
Hem trobat un interessant vídeo d'un test que va fer l'ADAC alemany, com el "nostre" RACC, que entre les seves tasques fan tests a tota mena de vehicles incloses les autocaravanes. És un test antic -2006- però on es poden veure aquests 5 models de xassís per càmpers y autocaravanes: Peugeot Boxer, Volkswagen Crafter, Ford Transit , Renault Master, Mercedes-Benz Sprinter.
Notin, el fabricant francès d'autocaravanes d'alta gamma, ha presentat a Düsseldorf 2010 un nou sistema d'obertura de finestres per caravanes i autocaravanes.
De les tres parts habituals de la finestra, un vidre substitueix ara el plàstic o policarbonat extern, i l'enfosquidor -habitualment plegable- passa a ésser ara una planxa rígida. Entre mig hi resta la mosquitera.
Les vendes del sector del caravàning es mantenen estables a Europa.
El mercat de vehicles d'oci nous va registrar unes xifres totals de 95.000 unitats durant els primers sis mesos de 2010, segons l'European Caravan Federation: 50.907 caravanes (davant les 51.973 del mateix període en 2009) i 44.456 autocaravanes (davant les 43.744 de l' any anterior).
Mercedes ha presentat la nova generació del monovolum familiar Viano ( base per al càmper Marco Polo ) que, al costat del furgó Vito, es produeixen en exclusiva a la planta de la marca alemanya a Vitòria.
L'habitual en les carreteres de tot el món és veure les autocaravanes devorant quilòmetre a quilòmetre tranquil·lament pel carril dret, sense immutar-se massa pel ritme dels altres conductors.
Sense excessos de velocitat, algunes acaben recorrent mig món i acumulant més quilòmetres que un tràiler de transport internacional.
Avui ens ha arribat un article en el que el fabricant alemany d'autocaravanes Hymer, en col.laboració amb Goldschmitt Techmobil, va voler canviar aquesta imatge en presentar al CMT 2010 (Saló Europeu de Caravanes, Motor i Turisme) a Stuttgart, la que estava destinada a convertir-se, amb el beneplàcit del Llibre Guiness dels Records, en l'autocaravana més ràpida del món.
Es tractava d'una Hymer Car (una autocaravana basada en la plataforma de la furgoneta Fiat Ducato Combi) que havia estat sotmesa a una dieta hiperproteica per part de Goldschmitt Techmobil consistent en algunes millores aerodinàmiques, pneumàtics més amples, retocs al motor 03/02 turbodièsel i l'ús d'una barreja de gas i gasoil que li permetia donar prop de 200 CV i superar la barrera dels 200 km / h. El que no deien és com subjectar tots els estris que es troben dins l'habitacle.
En els primers intents efectuats, aquesta versió racing del Hymer Car va aconseguit arribar a una velocitat màxima de 207,6 km / h, superant el rècord anterior de 191 km / h. Al mes d'Abril ho volien tornar a a provar-ho al circuit de Papenburg, on esperaven aconseguir, en presència dels comissaris del Llibre Guiness, els 230 km / h.
No hem pogut trobar si ho van aconseguir, ni si tenen comandes...de tota manera, els 207, 6 ja eren suficients per omplir l'auto de multes, a quasi tots els països europeus...
Font de la notícia original: diariomotor.com