Benidorm revalidar l'any passat la seva condició de destinació líder a tot l'Estat en nombre de pernoctacions en el sector del càmping, segons es desprèn de les dades difoses ahir per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
L'estudi situa Catalunya com la comunitat en què més pernoctacions d'acampada es van realitzar durant l'any passat, amb un total de 13,5 milions i un increment del 1,7% respecte al 2009. Després d'ella, la Comunitat Valenciana va ocupar el segon lloc, amb un total de 5,6 milions de pernoctacions el 2010 i una ocupació mitjana del 50,8% del total de les seves places de càmping, fet que suposa un increment del 7,5 per cent respecte a les dades de l'any 2009.
El decret d'allotjaments turístics, aprovat a finals d'any pel Govern anterior, aixeca recels entre els professionals del sector del càmping. Les crítiques les ha fet l'Associació de Càmpings de les Comarques Gironines que tem que "doni ales als ajuntaments, sobretot aquells on no hi ha tradició turística, per frenar ampliacions o impedir l'obertura de nous càmpings".
El sector veu amb bons ulls que la normativa incrementi el percentatge de bungalous que es poden instal·lar als càmpings (passant d'un 30 a un 40%), de fet, a la demarcació de Girona es podria doblar el número actual que és de 5.740.
Gitotel, primera xarxa europea de bungalous de fusta en càmpings i ciutats de vacances, ha presentat l'edició d'enguany de la seva guia, en que apareixen uns 300 establiments de 16 destinacions turístiques: Espanya, França, Portugal, Itàlia, Suïssa, Holanda, Bèlgica, Àustria, Alemanya, Luxemburg, Marroc, Còrsega, Sardenya, Guadalupe, Martinica i la Reunió. La guia mostra l'oferta agrupada per països i zones turístiques en sis idiomes. Aquesta és l'edició número 21 de la Guia Gitotel.
A la Península Ibèrica hi ha uns 50 càmpings, repartits per diferents Comunitats. Per a cada càmping apareixen les dades de localització, una descripció de les instal·lacions i serveis, una fotografia del càmping o el seu entorn i una imatge dels bungalous instal·lats.
Quatre càmpings mediterranis han estat premiats per diferents clubs automobilistes, associacions i clubs de campistes europeus en el marc de les Fires d'Utrecht i Stuttgart celebrades durant el mes de gener.
En el marc de la Fira de Càmping, Caravàning i Turisme d'Utrecht (Holanda), l'ANWB, el club automobilista holandès que agrupa més de 4 milions de famílies, ha atorgat el premi al segon millor càmping de tot Europa al Càmping Internacional La Marina d'Alacant.
Durant aquesta fira s'han donat a conèixer també els Premis Alan Rogers. Han estat entre els guardonats: El Càmping Internacional de Calonge, elegit com el Millor Càmping 4 Estacions que reconeix el millor dels càmpings oberts durant tot l'any. El Càmping Les Dunes de Sant Pere Pescador com el Millor Càmping per Famílies. Van resultat finalistes en perses categories: El Càmping Cala Llevadó a Girona, en la categoria a la millor vista al mar, el Càmping Tamarit Park a Tarragona en la categoria a les millors instal.lacions fixes i el Càmping Les Palmeres a Girona al millor càmping especial.
Buena Ruta, l'empresa especialitzada en l'organització de rutes turístiques en autocaravana ara obre les portes al caravaning fent rutes per als usuaris de caravana.
Proposen per Setmana Santa una ruta al Marroc ( optant a dos itineraris diferents ) i un viatge especial per jubilats previst per el mes de Maig.
A Alemanya, a partir de 2013, serà suficient el permís de conduir "B" per portar combinacions de cotxe+caravana de fins a 4250 k., realitzant un curs d'un dia, gràcies a una llei aprovada abans de Nadal a petició de l'Associació Industrial de Caravàning Alemanya (CIVD).
Es tracta d'una petició que aquesta associació porta realitzant des de fa anys ja que, fins ara i com passa a Espanya, amb el permís B només es podien conduir combinacions fins a 3.500 kg.
Als anys '60 es van construir a Ramsele, Suècia, dos prototips d'autocaravanes que utilitzaven motors de la marca sueca Saab. Els prototips van ser realitzats en xapa i fusta per Torsten Johansson, i com a propulsor de les mateixes utilitzava el motor de dos cilindres i dos temps que rendia 28 cv i es muntava llavors als Saab 92D de 1956.
He vist aquest article al web del Club Sorbeltz i no he pogut deixar de portar-vos-ho pel que té de curiós.
El 1928, Glenn Curtis, fundador de l'empresa fabricant d'avions Curtiss, va crear aquest Aerocar terrestre per un financer de Nova York, anomenat Hugh McDonald, per utilitzar-lo com a transport diari des de Long Island a Wall Street.