• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11708

Amics, com segur sabeu s'ha constituit una comisió de treball al Senat per a promocionar i regular l'us de l'autocaravana, presidida per la senadora Ana Chacón.
En d'altres fòrums s'ha publicat aquesta enquesta que ara us proposo, i els resultats són força interessants. Però aquest fòrum, d'àmbit català, penso que té alguna cosa a dir en quant a la representativitat de l'autocaravanisme català en la comisió de treball.
Moltes gràcies pel temps que invertireu en respondre.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11711

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Em sembla que en aquesta taula no hi estem gaire convidats, l'altre dia em comentàven que la mateixa senadora li comentava textualment a qui estorat m'ho explicava que "allá ya tenéis clubes muy fuertes... y ademàs con eso de la lengua,..." o sigui que encara que no tinc massa informació em sembla que la resposta seria NO.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11712

Toni: esa pregunta no es una pregunta, es una vendetta.....
Pero, con todo y con eso, habrá que intentar responderla. En mi caso, desde el ámbito maño-catalán-personal, que es el que conozco (es que yo soy poco nacionalista... pero eso es otra historia...).
La respuesta:
Habida cuenta de que el total de representantes de los autocaravanistas en esa mesa asciende a la asombrosa cantidad de UNA persona.
Habida cuenta de que esa UNA, además, se arroga la representación del colectivo porque lo es de una cierta asociación, cuyo nombre no voy a mencionar aquí (diremos, simplemente, que es un diminutivo de Francisca), pero que se tiene por tan GRANDE que se niega a dialogar con el resto de asociaciones lo que en esa mesa se hable.
¿Puede ese diálogo ser LIBRE? ¿Nos podemos sentir representados los convidados de piedra? ¿O hemos, como el Comendador, de vernos obligados a dar golpes de puño ultraterrenos para ser escuchados?...¿no resulta familiar, esta situación y esta concatenación de palabras....?

Bromas fuera: ni la gestación, ni la gestión de la Mesa permiten sentirse representados. Y no dudo, Lenin me libre, de las buenas intenciones de la Senadora Chacón. Dudo de otras personas, y de otros colectivos.
En resumen que la sensación es: ¡otra ocasión perdida!

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11714

Primer de tot,no conec al representant.No se qui es ni qui l'ha triat ni amb quins parametres.No se si en totes les comisions del senat només hi deixen anar un sol representant,no se si aixo es gaire democratic,ni se quines intencions te.No dubto que s'ha aconseguit que es parli una mica del tema,pero si al final resulta que els mateixos que volen aprobar la llei son els socis dels que van tirar per terra el tema de Blanes,llavors ja no entenc res.
Soposo que com a Catalans ja no ens extranya gaire el fet de que no ens tinguin en conte,pero tampoc tenen en conte les altres regions de l'estat i aixó no es llogic.
El meu vot doncs ,es que no hem sento representat en aquesta taula,pero els desitjo de tot cor que en surti alguna cosa bona per a tots els que disfrutem d'aquesta joia que es, viatjar amb autocaravana.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11717

Exacto, Jepi: en este caso no es que no nos tengan en cuenta como catalanes, es que no tienen en cuenta a nadie....
(No lo había pensado, pero yo, que soy castellano de nacimiento, aragonés de educación y catalán de vecindad, tengo 3 motivos para que se me discrimine, y no sé cuál ha sido. Tendré que enterarme.)
Por otra parte, un rayito de esperanza: los que quisieron tumbar lo de Blanes fueron justo los contrarios de los que han impulsado la Mesa (la Senadora Chacón es del PSOE, y los que quisieron acabar con el parking de Blanes, una extraña alianza PP-ERC-CIU). Ahora, como que el problema es de representatividad (de falta de ella), aviados estamos....
Hay un proceso, todavía creo que embrionario, de formación de una federaciión de asociaciones de autocaravanistas a partir de la fusión de varios clubs de los que ahora se están creando o ya se han creado (caso del Lleure, o de la Plataforma Autocaravanista de la UCC p. ej). Esta asociación tendría que substituir a una que nació con alevosía y perversidad (el que quiera detalles, que me lo diga, que le indicaré en qué foro se encuentran). Una federación de este estilo, con unos estatutos democráticos en los que se reconozca el peso de cada cual (no olvidemos que más o menos, y aun creo que más más que menos, la mitad de las autocaravanas españolas están en Catalunya) sería la que debiera participar en un proyecto como el de la Mesa del Senado.... pero es una Federación aun en sus etapas iniciales. Si se consigue una Federació así, y si nos acostumbramos a que esta Federación sea la voz natural de los autocaravanistas (y si esta Federación no la caga, todo hay que decirlo), el problema de la representatividad de unos y de otros, desaparece.
Yo, con esa esperanza (y pese a que soy poco asociativo por naturaleza), he decidido darme de alta en el Lleure, y el día menos pensado lo haré (soy muy vago).

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11734

Jo no m'hi sento representada i fins i tot me'n sento exclosa.
Però em sumo a la invitació, i me n'autoexcloc. O millor dit, m'ho miro sense passions positives ni negatives.

Vull gaudir de l'autocaravana, i ara per ara estic bolcant les meves energies en la poc solidària tasca de preparar el viatge de l'estiu i altres sortides.

L'auto m'ha permès conèixer gent que parla el meu idioma, però també m'hauria permès baralla-m'hi profundament.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11735

Jo no m'hi sento representada i fins i tot me'n sento exclosa.
Però em sumo a la invitació, i me n'autoexcloc. O millor dit, m'ho miro sense passions positives ni negatives.

Vull gaudir de l'autocaravana, i ara per ara estic bolcant les meves energies en la poc solidària tasca de preparar el viatge de l'estiu i altres sortides.

L'auto m'ha permès conèixer gent que parla el meu idioma, però també m'hauria permès baralla-m'hi profundament.

No oblidem que l'autocaravana és un vehicle d'oci, que tot aquest merder gira entorn de proporcionar-nos un entorn propici per a gaudir-ne i que per tant el més important és fer-ne us i passar-ho bé. Si a més a més podem aportar alguna cosa perquè les condicions millorin, doncs perfecte. Ara bé, en les moltes, masses, estones en que no la podem fer servir, crec que podem donar la nostra opinió i que ha de ser escoltada. Si aquestes enquestes arribessin a ser mínimament representatives (aquesta de moment no ho és gens) haurien d'abocar a més d'un a la reflexió, tot i que donades les circumstàncies, ho dubto.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11759

Toni, disculpa que utilitzi el fil que has obert amb l'enquesta per tal de fer un aclariment, però he rebut un correu d'algú que m'ha fet adonar que m'he explicat fatal

Vull dir que la tasca de preparar el viatge de l'estiu és una tasca que m'apassiona i em dóna energies per tot l'any, però no és solidària com sí que ho seria que dediqués les meves energies en buscar millores pel col.lectiu.

Mai he volgut dir que els companys de viatge em facin sentir decebuda, res més lluny de la meva intenció, estic disfrutant moltíssim !!! Sou el meu gran revulsiu dels darrers mesos, per fi algú amb els mateixos interessos i il-lusions !!!
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11762

Toni, disculpa que utilitzi el fil que has obert amb l'enquesta per tal de fer un aclariment, però he rebut un correu d'algú que m'ha fet adonar que m'he explicat fatal

Vull dir que la tasca de preparar el viatge de l'estiu és una tasca que m'apassiona i em dóna energies per tot l'any, però no és solidària com sí que ho seria que dediqués les meves energies en buscar millores pel col.lectiu.

Mai he volgut dir que els companys de viatge em facin sentir decebuda, res més lluny de la meva intenció, estic disfrutant moltíssim !!! Sou el meu gran revulsiu dels darrers mesos, per fi algú amb els mateixos interessos i il-lusions !!!

Coneixent la feina que el David i tu veniu fent de lluny, sobren explicacions.
:D

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11765

Nosaltres, en ciutanejo i iogui, fa molt poc que tenim Ac i moltes de les coses se'ns escapen...
D´entrada el que hem observat és que la situació és una mica del campi qui pugui i cadascú per la seva banda, cosa que és molt poc bona....una unió forta de totes les associacions i l´elecció d´un representant únic consensuat, seria més útil que un representant autoproclamat.
Per tant hem votat que NO
Malgrat tot, hem de dir que no som de cap associació.
Salutacions
ciua i iogui
La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11793

Hola, suposso que has obert el fil per que altra gent hi posem comentaris d'una cosa que ja deveu portar molt de temps parlan.
Com iogui, fa un any que porto AC i pensava que podries anar per tot arreu, sense molestar ni ser molestat, normalment sempre es aixi, i per ara no 'hi trobat amb cap problema.
Despres de veure com estan per Europa, veus les mancances, pero ja m'esta be aixi (no nomes amb aquet tema, segurament per la meva forma de ser).

Tambe , i com molta gent, esperes que les millores caiguim del cel, que altre gent ho fagi, per que ballugar, si altre gent ho fa.

Sobre el tema del fil, com a beneficiari d¡una AC, en puc sentir representat.
Si intentas llegueir una mica del tema, i agafan les paraules de Quincho, hi veus que qui hi ha representat per part dels autocaravanistes, no es una persona de concens, si no el que es creu amb la veritat, sense escoltar a ningu altre, amb opinions diferents, segurament , puc dir:

NO, NO EM SENTO REPRESENTAT

Tambe es clar, que aquestes opinions critiques pot ser de gent que pot cridar molt, pero que , nomes es representen a ell mateix, i que es mes facil destruir que construir.

Finalitzant,

El meu vot es que NO hem sento representat, esperant, tenir mes dades, per poguer tenir una opinio mes clara en aquet assumpte.

Salut.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11815

Hola el meu vot ha sigut negatiu, tampoc hem sento representat. Tan sols aprofito per dir-vos sobretot als nouvinguts Josep sqz i iogui que a Catalunya hi ha gent treballant per millorar el nostre sector i que poc a poc es van donan passes endavant que potser no es veuen perqué es vol ser discret però us asseguro que s´està fent molta feia.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11822

Bé amics, jo també puc dir que no em sento repressentat, peró en el meu cas els motius son uns altres diferents dels vostres.
Conec desde fá alguns anys al Pedro Ansorena, que és el representant de La Paca a la taula de negociacions, es una persona molt coherent amb les seves paraules, i amb els seus pensaments respecta l'autocaravanisme, sense dubte el seu treball a la Paca i el d'altres companys com l'Eduardo Arenillas al que també compto entre els meus amics, han portat com a resultat l'implicació de la Senadora Chacón i la creació de la taula de treball per elaborar una normativa autocaravanista.
Ells no han escollit qui son els que formen la taula, aixó ho ha fet el Senat, i el Pedro Ansorena, que ha estat qui ha impulsat aquesta iniciativa, ha estat escollit com a representant dels autocaravanistas, jo no en tinc cap dubte de que fará una gran tasca per tots els usuaris de AC.
Peró he començat dient que no hem sentía representat, está clar, soc caravanista i per tant no estan defensant els meus drets, peró tot i que jo fos autocaravanista, continuaría dient el matéix, "no hem sento representat"..... ara be quant penseu.... "aquest tío s'ha tornat boig" jajaja
NOOOOOOO, no m'he tornat boig. Jo també soc coherent amb els meus pensaments, i tot i que demá em passés a l'auto, mai m'oblidaría que he estat caravanista, i que faig el mateix que fan les autos, "Turisme Itinerant" i es aquí on jo penso diferent, crec que si el matéix esforç invertit en defensar els drets de les autos, s'agues fet en nom del "Turisme Itinerant" no estaríen ara mateix deixant de costat els drets de les caravanes, que son exactament els mateixos que els de les autos, tenim el mateix dret d'aparcar a qualsevol lloc, i un cop "APARCATS" dormir o menjar a dins les caravanes, no hi ha cap llei del codi de circulació que ens ho prohibexi, en canvi si que estem regulats en la nostra circulació, exactament com les autos, legalment no hi ha cap diferencia, llavors si legalment no hi ha cap diferencia per circular o per aparcar, ¿perqué hem de ser diferents per pernoctar?
Quant algú surti en defensa dels drets del turisme itinerant, jo li faré costat, peró mentres sigui només defensa del Autocaravanisme, i per dur a terme aquesta defense, es digui les caravanes sont diferents, no hi puc estar dácord. Tot i aixó no posaré cap traba al treball que s'esta fent, que torno a dir que crec que es bó per l'autocaravanisme.
Aquí no hi ha estranys, nomès amics als qui encara no coneixem.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11823

Nosaltres tampoc ens sentim representats i per tant el nostre vot es negatiu, NO.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11844

NO , ni en sento representad, ni vui que enrepresenti dingu.
Salutacions.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11850

Salud.

Yo tampoco me siento representado.
Un saudo dende Galiza.

Camper.

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11867

Hola companys,

Crec que en Jordi (garoppa), ha destapat la caixa dels trons, amb el bon sentit de paraula. :mrgreen:

Jo fa temps que vinc pensant que l'autocaravanisme sembla a ser que es l’única manera de practicar el campisme i penso que mai s'hauria de centralitzar i generalitzar que aquests "modus vivendum" sigui més que el campisme de tenda, de carro-tenda o de caravana. Per a amí són maneres diferents de gaudir d'un estil de vida o d'una afició que ens uneix i ens lliga a tots, però en cap cas un a de prevaler més que l'altre o tenir més privilegis que l'altre...... es com en una família de tres o quatre fills , oi que han de ser tractats i protegits per un igual?
Penso que no pot ser bo de cap manera que entre nosaltres (col•lectiu campista) ja no ens posem d'acord, si entre nosaltres ja ens passa això, com s’entendran amb la Chacón?

Agafant-me amb aquella dita que diu: cap frare se'n recorda de quan era escolà, doncs aquest sentiment es el que em fa pensar que l'autocaravana, per molt que sigui el súmmum o la "creme de la creme", ha de tenir els mateixos drets i obligacions dels altres elements d'acampada.
Quants de vosaltres anteriorment heu estat tendistes, caravanistes...... i us heu trobat amb les mateixes mancances que teniu actualment amb l'auto?.
Perquè no generalitzem com a campisme o com diu en Jordi, turisme itinerant?.

Si dic això, no es perquè vulgui que a les autos els hi treguin uns drets assolits, sinó que qualsevol caravanista, per exemple, també pugui fer servir cadascuna de les àrees (que no sempre es possible per no dir mai) o pernoctar a qualsevol indret i així beneficiar-nos tots plegats de les millores que ens calen en aquest país.
Quan es parlava de l’àrea de Blanes, em va "fotre" molt que no es consolides com hauria de ser i que tots els usuaris d'autos la poguessin gaudir com Déu mana, però jo vaig pensar dintre de mi: si finalment s'obre i es pot fer servir públicament, a mi o qualsevol altre ens deixaran pernoctar-hi una nit de cap de setmana amb la nostra caravana, o per força m'obligaran anar a un càmping?. :roll: Deixo la pregunta a l'aire...... però em fa l'afecte que tots ja en sabem la resposta.

El meu vot no pot ser afirmatiu de cap manera, sinó que jo com a caravanista, tampoc em sento representat en aquesta taula i en cap d'altre que no sigui com a col•lectiu campista global.

No voldria que ningú s’ofengués amb les meves paraules, tant sols es la meva modesta i humil opinió.

Una abraçada a tots. ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11874

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Jo encara no entenc perquè ha d'haver cap distinció-limitació ( si hi ha ) a les caravanes dins de les àrees d'estacionament.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Mesa del Senat sobre autocaravanes fa 19 anys 4 mesos #11916

Jo coincideixo amb l'exposició d'en Quincho.
I em fa pensar en una mena d’aïllament en el que semblen viure els polítics quan pugen de jerarquia i sembla que s’allunyen del carrer. Se’n fa difícil pensar que la senadora no hagi avaluat la representativitat real del seu interlocutor a nivell estatal o de la pròpia mesa que s'ha creat, que no hagi considerat la possibilitat d’ampliar els components d’aquesta mesa. Simplement amb una sèrie de trucades dins del sector autocaravanista ( via google aconsegueixes o identifiques els possibles contactes) o contactant amb companys de partit d’altres autonomies ( responsables de turisme, de trànsit, de mediambient) que puguin tenir alguna cosa a veure amb l’autocaravanisme. Més que res per a tenir una visió de conjunt del tema.
També tinc un dubte: les conclusions d’aquesta mesa poden afectar a les autonomies que tenen transferides les competències de ,posem per cas, turisme? .
Ah, si! No em sento representat...i això no treu que desitgi el millor dels èxits a aquesta iniciativa.
Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Dinamarca +

Dinamarca, el nostre objectiu per aquest estiu 2009, és el més petit dels països escandinaus. Format per moltes illes, les més importants Sjaelland i Fyn, i per la península de Llegir més
  • 3 dies pel sud de França +

Dia 6 A les 7 del matí tots de peus a terra per anar a buscar l’ac i marxar direcció al sud de França. Només creuar la frontera ens adonem Llegir més
  • Alcalà de Henares +

Destí: Alcalá de Henares Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Holanda +

Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12