|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
A veure....dels pocs concesionaris que hem visitat, ens hem fixat que la majoria tenen motor fiat, a part de que també poden montar Mercedes...
La qüestió és si aquest motor dona bon resultat...ja que he sentit parlat que havien donat problemes...i no sé si això pot ser condicionant per triar una o altre marca. També tinc un altre dubte....els que teniu els seients giratoris...a l´hora de dinar són cómodes...o no els feu servir? Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola Marta,
Els txasis Fiat són nous i monten nous motors. Abans montaven motor 2800 cc i 147 cv. Ara monten motors 2200, 2300 i 3000. Els 2300 donen 130 cv i els 3000 157 cv. De quins motors has sentit parlar malament, dels nous o dels vells? Els nous potser encara són massa nous. De tota manera, aquests motors estan pensats per fer molt quilometres. Ems els Mercedes passa algo similar. Jaume Salutacions
|
|
|
.... la majoria tenen motor fiat, a part de que també poden montar Mercedes...
Jo crec que sobretot tenen Fiat perque són més económics. Tambè tingues en compte que Mercedes és sempre tracció trasera, mentre que Fiat és sempre davantera. Sobre aixó Pere tindrà la seva opinió, i cadascú acostuma a defensar la que té... ....La qüestió és si aquest motor dona bon resultat...ja que he sentit parlat que havien donat problemes...i no sé si això pot ser condicionant per triar una o altre marca. Tinc entés que Fiat va tenir algún problema amb la 5a. marxa ( molt llarga ) i una brida del turbo que es deixava anar..., tots amb el motor 2.8 jtd de 127cv. Jo porto el de 146cv i ara són de 130 i 160cv. ....També tinc un altre dubte....els que teniu els seients giratoris...a l´hora de dinar són cómodes...o no els feu servir? Per a mí cap problema, els meus Fiat (Isri) són fàcils de girar i cómodes encara que queden massa baixos per la taula. Com a solució -correcte- vénen amb dos coixins que s'adapten al seient fins a l'alçada correcte. Més coses ? Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
[quote="Nouespai.
Més coses ?[/quote] ja em surtiran...ja....... :mrgreen: :mrgreen: ...ara descansaré una mica...quan torni de setmana santa contiunarem mirant... Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
:mrgreen:
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Doncs més coses per embolicar-te més ( perque d'aixó es tracta, no ? :mrgreen: )
Si vols Mercedes, no podrà ésser amb xássis Alko ( doble terra ) excepte en Frankia. També pots mirar Ford amb tracció al darrera ( crec quie també tenen al davant ), o Renault al davant, o Iveco al darrera... Si vols tracció al darrera pots escollir amb dues rodes bessones al darrera o una de sola... Jo no entenc com encara no ho tens clar i decidit . :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
:roll: :roll: ...li passaré l´informació al Pere.... :mrgreen: ...les dades técniques que trii...jo ja decidiré amb altres coses....
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
nosaltres tenim un motor CITROEN i va de collons :mrgreen: :mrgreen:
|
|
|
La hegemonia de Fiat en aquest camp sembla que està a punt d'acabar, Renault entra amb molta força i és una gran marca en motors industrials.
A mi no m'han donat gaires problemes els dos motors Fiat que he tingut, però crec que no es pot jutjar el rendiment d'un motor de furgoneta preparat per fer 30.000 sense revisions havent fet 80.000 kms en 5 anys. Però si pogués triar segurament em decantaria per Renault o per Mercedes si arribés a una Frankia amb aquest motor doncs, com bé diu en Nouespai, és la única que pot muntar el doble terra i jo ja el trobo innegociable. Una vegada un famós forer que presumia de saber-ne molt d'autocaravanes (ara segueix presumint però ja no és forer) va afirmar que el Fiat era el millor motor i xassís i que per això era el que més transportistes triaven. A mi em va semblar una afirmació un pel arriscada i em vaig dedicar un dia en que feia visites per feina a anar anotant quines eren les marques de les furgos de 3500 kg. El resultat va ser per riure i encara ara crec que és vàlid: En primer lloc indiscutible i doblant pràcticament al segon, Ford; el segon Renault... i ja no me'n recordo però Fiat quedava de les últimes, tot i que Citroën i Peugeot (idèntiques) estaven força ben situades. Conclusió: les autos equipen Fiat per preu, i si vols qualitat, paga. Ara bé, els problemes que et pot donar el motor fent com a molt 20.000 kms a l'any són purament anecdòtics. I acabo, que com sempre m'allargo massa: per a l'utilitat que nosaltres els hi donem, qualsevol motor-xassís en donarà molt més del que necessitem i no ens l'acabarem mai (és el que en el seu moment vaig argumentar a la Echobelly i al Conrad), per tant fixeu-vos més en la distribució que més us convingui, amb els acabats que més us agradin, amb les prestacions i equipaments que més us puguin ser útils. I fugiu de tòpics! La EvaV i en David tenen una de les autocaravanes més maques que he vist darrerament i em sembla que n'estan molt contents, i no té el que per a molts és indispensable. Perdó, no ho faré més... fins al proper post, és clar :oops: Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
Gràcies per les respostes...i , si us plau, Toni...m´encanta llegir els teus consells....
Ara bé, anem al doble terra.....per qué? Per repartir la càrrega?...nosaltres no esquiem...i la dostribució que volem, de moment està molt decantada per llit gran al darrere i garatge... He vis t el doble terra d´una Ràpido i....la veritat... :roll: , l´entrada d´un costat és molt petita, no hi cap una taula....i la porta de l´altre costat té al mig una viga del xasis que tampoc em deixa ficar coses grans...Si al final haguèss de triar a questa maraca penso que és un doble terra mal aprofitat i son 5.000 € més . Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
Hola !!!
Responc per al.lusions ... És broma !!! Justament ara parlava de les bondats de la distribució francesa a un forer de CampingSalon que n'havia vist una i li havia agradat. Nosaltres quan triàvem quina havia de ser la nostra autocaravana, ens vam fixar una sèrie d'elements com a imprescindibles i innegociables. L'autocaravana que finalment ens vam quedar no tenia cap dels elements innegociables, i segurament no l'hauríem volgut ni veure al principi del procés de sel.lecció. Però ... ens hi vam sentir molt bé a l'entrar-hi, després de 3 frenètics mesos visitant autos i més autos. I en aquell mateix moment vam veure-ho ben clar. Se'n diu enamorament. Sempre ho explico igual, quan vegeu la vostra, sabreu que és la vostra. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
En autocaravanes, no puc opinar gens ni mica, però en motors alguna cosa si que et puc dir.
Seguin el fil d'en Toni, crec que te raó en el que argumenta que val més que trieu la Ac que més us agradi i s'adapti a les vostres necessitats que no pas pel motor, tracció i caracteristiques tècniques del vehicle. Per acabar-te aquests motors necessites fer molts milers de quilòmetres. Posats a aconsellar, jo us recomano el motor Mercedes, es una molt bona maquina i l'avala un prestigi indiscutible en motors industrials, però es clar, el preu es molt diferent d'una Fiat o d'una Ford per posar un exemple. La nostra ens va molt bé, es una Vito de gas-oil que cubica 2.200 de 150 cv i es una fera!!!! amb un consum molt raonable. Trieu la que trieu, segur que serà la més maca del món, oi que si? :mrgreen: Una abraçada als de casa No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
|
Gràcies Marta...! :oops: El doble terra no és necessàriament per portar-hi moltes coses. Bàsicament allotja els dipòsits d'aigua neta i grisa alliberant els arcons de dintre l'autocaravana i baixant el centre de gravetat, amb la qual cosa l'estabilitat en surt molt reforçada. I com que els tubs de la calefacció passen a prop dels dipòsits, no hi ha perill de que es gelin a baixes temperatures. I si, a sobre serveix per guardar-hi coses que fas servir molt de tant en tant, com les taules i cadires, la barbacoa, etc. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
Marta, ens creuàvem mentre escrivíem, i per aixó la meva resposta no té res a veure amb la teva qüestió sobre el doble terre.
Toni, no sé com és la vostra Frankia, m'imagino que de cine. Estem encantats amb la nostra distribució francesa, i no tenim pressa per canviar-la, però perquè negar que quan vam pujar a veure la Frankia nova d'en Nouespai & família no volíem baixar. No hem deixat de sospirar per com de meravellosos deuen ser tots els paisatges des de darrera d'aquelles finestres panoràmiques, i que la nostra caputxina ens tapa (les muntanyes noruegues no hi caben senceres, al nostre parabrises). 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Doncs... és molt semblant a la d'en Josep M. però amb un any i mig més :D I si, probablement l'avantatge principal de les integrals és la visibilitat. N'hi ha més, però el Quincho me les dicuteix totes menys aquesta. :mrgreen: Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
quina és la distribució francesa?...Eva, vam veure tantes ac´s Vilanova que ja no recordo la teva...i em sembla que jo no vaig pujar a la teca, però si que ho va fer l´eli.
|
|
|
Marta, la distribució francesa és amb la cuina i el bany a la paret del darrera de l'auto.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Aleshores , tens lliteres?...has de fer cada dia el llit del menjador central?
|
|
|
Una altra pregunta...normalment em sembla que porteu dos dipòsits d´aigua neta...estan comunicats? es a dir, quan s´acaba un, s´agafa l´aigua automàticamente de l´altra o s´ha de fer manual?
|
|
|
Toni, hereje: yo sólo te discuto las ventajas discutibles.....En el fondo, es negra envidia que me corroe cuando veo según qué integrales.
Los problemas de las integrales son, básicamente, 2: - Que, hasta la fecha, no he encontrado ninguna con cama abatible de 2 metros (accesorio imprescindible para los que medimos más de 1,90) - Que su pago plantea, de media, 25.000 problemas más que una capuchina de la misma marca. Claro, y si encima tengo que dormir hecho un cuatro, el insomnio me agudizará los 25.000 machacantes.... Sobre todo lo demás, como siempre, el "oráculo de Ros" es 100% fiable. Sobre el tema doble fondo vs. garaje, una cuestión a considerar es que el garaje son metros cúbicos que le quitas al espacio interior de la autocaravana y, por tanto, a las personas que la usan. Yo conozco 2 familias que se han comprado la misma autocaravana (Pilote), una con literas (la de 650 cms de largo) y otra con cama trasera y garaje (y de 690 cmts). La diferencia de espacio es considerable: la de la cama trasera, que es más larga, por dentro es mucho más pequeña, porque la cama se te lleva como 2 metros de interior, contra los 90 cmts de las literas. Es verdad que el garaje da más sitio para llevar bultos, pero normalmente lo que lleva es aire, porque nadie (a menos que lleve una moto) lo puede llenar a tope. El doble fondo, en cambio, como es planito, lo llenas a mogollón, y no desperdicias sitio. Marta: un inoportuno fusible, junto con mi imprevisión (no tenía recambio) y la política comercial de algunas tiendas (no abren el viernes por la noche ni el sábado por la mañana) me impidieron ir a Navarclés. De todas formas, cuando queáis ver lo que es un dooooble fondo, y muuuuuucho espacio interior útil, que Pedro me lo haga saber. |
|
|
|
|