• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12512

Vull fer públic el meu enuig perque aquests dies de Setmana Santa després de fer una ruta per la Catalunya Nord i la Costa Brava sense haver tingut cap tipus de problema amb la pernocta (i menys a la Catalunya Nord), l´última nit la vam passar a l'Estartit. Vem buscar un lloc discret per passar la nit, en un espai prou ampli, ben aparcats i sense molestar a ningú, ja que els immensos pàrquinks que hi ha davant la platja tenien la "famosa" `porteria que impedeix passar a vehicles alts. Hi havia espai de sobres però no va poder ser. Als volts de les 21,00 h una patrulla de la policia municipal ens va comunicar que una disposició municipal prohibia l'aparcament d'autocaravanes a la nit en tot el terme municipal i que haviem de marxar del terme o bé ficar-nos en un càmping. Despres de preguntar si havia alguna zona habilitada per autocaravanes la resposta va ser que ho sentien molt pero que no hi havia cap zona habilitada i que si voleim passar la nit l'única possibilitat era el càmping o bé algun pàrquing "particular" tipus parquing de centre comercial... La veritat es que la policia va ser molt amable i comprnsiva amb la situació pero ens van dir que ells no hi podien fer res que no fos fer complir la disposició. Ens van permetre acabar de sopar i un cop sopats vem haver de marxar del lloc i "buscar-nos la vida" en altres indrets.
La veritat es que es una situació que em va doldre moltissim, la prohibició i la no alternativa que no passes per afavorir el negoci privat (crec que no es aquesta la funció d'un ajuntament, però...)
En tot cas quedi aqui la meva queixa i la que he fet també extensiva a l'ajuntament de Torroella de Montgri (d'on depèn l'Estartit) a través d'un correu electrònci que els he enviat.
Ah! si aneu a Cadaques heu de saber que haureu d'aparcar al parquing i que l'hora surt a 3,50 euros i uns 28 euros si voleu passar-hi 24 hores. Si voleu anar fins a Port lligar tampoc ho podreu fer mab lautocaravana, ja que quan estàs a l'alcçada del càmping (curiós) apareixen uns senyals de circulació prohibida per a autocaravanes i sota un retol més petit que posa 150 euros (suposo que és la multa si hi circules). El més curios es que davant del càmping hi ha un pàrquinkg que també té l'entrada de porteria. Total, que ni pots circular, ni pots aparcar. Tens dues alternatives o bé et fiques al càmping o bé fas mitja volta i t'envàs. Fantastic !!!!
Per cert, a la Catalunya Nord, cap problema!!!! Casualitat?
Tu me dis, j'oublie. Tu m'enseignes, je me souviens. Tu m'impliques, j'apprends.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12520

hola Francesccat, en primer lloc donar-te la benvinguga un altre cop ja que feia molts dies que no et llegia per aquest forum.
I en segon lloc dir-te que aquest estiu quan vaig estar a Cadaques, que normalment anem a Port Lligat a refrescar la carcanada, doncs viag veure les senyals que dius, vem agafar un cabreitx tant gros que quan vaig poder agafar el primer municipal que vem trobar, pobre home, li vaig buidar el pap, ell tambe hem va dir que que anes al ajuntament a fer una queixa pero vaig pensar que tampoc serviria de res, encara que ara penso que si que la tenia d'haber formulat
Salut amic, no t'hi amoinis, com molt be dius ens queda la catalunya nort.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12528

Doncs de l'estartit em sap molt greu, perque es una poblacio que m'encanta, i ja en coneixia l'existencia de les "porteries" pero no la de l'ordenança que prohibia la pernocta a tot el poble.

La veritat es que nosaltres durant el nostre viatje per Cantabria i Asturies també ens hem trovat amb senyals molt curioses del tipus prohibit aparacar autocaravanes, sobretot prohibicions de pernoctar, o als llasc de Covadonga on fins i tot els guardes ens van donar uns paparets informatius on s'especificaba la prohibició de fer-hi nit. Una llastima ja que tampoc crec que fem cap mal!
hthttp://blog.kampistas.com/

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12530

Bé companys, "sempre ens quedarà Paris", és a dir, aquest proper mes de maig tots els consistoris han de passar l'examen quadriennal, és aquell moment en que s'acosten al "populatxo" i ens demanen la nostra confiança mitjançant el vot.
Puc dir-vos per experiència que aquest moment és el millor per fer-los assolir més d'un compromís sempre que hi hagi algun mitjà de comunicació pel mig que faci de "notari" donat que és l'únic que els fa respecte.
Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12539

Eeectivament, a L'Estartit som "personas non gratas". La família Plà - Coll, que regenta el camping Les Medes, el vaixell turístic Octopussy i d'altres establiments i negocis de la població, s'ocupa de fer la oportuna pressió a l'Ajuntament de Torroella perquè les autocaravanes passem per caixa o marxem del poble.
A part de les queixes a l'ajuntament, que crec són necessàries, el millor que es pot fer, en la meva opinió, és disfrutar del poble quan ens deixen i anar a dormir a qualsevol dels poblets que hi ha més a l'interior i on no ens posaran cap problema. I si a sobre ens hi quedem a sopar i pel mati hi comprem el pa, la fruita fresca i alguna coseta més, segur que ens hi veuran cada cop amb millors ulls i potser hi voldran fer una àrea i tot. Però als càmpings de L'Estartit... no, gràcies! (fins que els mateixos campings forcin a l'ajuntament de Torroella a obrir una àrea per autocaravanes ben condicionada).
Aquesta és la meva proposta, jo n'era un client freqüent del Les Medes fins que van aparèixer les famoses senyals. Ja no hi he tornat més.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12541

Dos alternativas, entre otras muchas:
-"Señor agente, es que acabo de cenar y me he bebido esta botella de Rioja (aquí, enseñar el casco casi vacío) y no puedo conducir sin cometer un delito. ¿Me autoriza Vd. a pasar aquí la noche? ¿O me obliga a incumplir una norma penal?" - No falla nunca, si tienes suficiente cara dura.... o si es verdad que te has ventilado el Rioja (en cuyo caso, que sea Reserva....)
-Otra alternativa: "Me voy, pero antes sancióneme, que la recurriré, para que el juez anule la ordenanza. Por favor, cumplimente Vd. bien todos sus datos, que le tocará testificar". Para esta, conviene tener un seguro de asistencia jurídica (ARAG o similares), no sea que te tomen la palabra, que no te la toman. Yo, desde que lo intento, nunca consigo que me multen. Y mira que he dormido en sitios raros (L'Estartir, Port Lligat, Empuriabrava...)

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12546

ante tanto atropello, toca hacer algo.
despues de haber visitado Francia, ver como pueblos pequeños como Montfort tienen el area que tiene, no comprendo como aqui podemos estar aun asi, sin una normativa clara,
¿tan dificil es hacer una recogida de firmas?¿tan dificil es hacer un fondo comun y contratar una asesoria juridica?
Sobre lo que dice Toni de ros sobre los propietarios del camping Les Medes, a mi, despues de haber pasado algunas horas hablando con el, se me hace dificil entender que sea tan corto de miras. Hacen una gestion del camping casi perfecta.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12551

ante tanto atropello, toca hacer algo.
despues de haber visitado Francia, ver como pueblos pequeños como Montfort tienen el area que tiene, no comprendo como aqui podemos estar aun asi, sin una normativa clara,
¿tan dificil es hacer una recogida de firmas?¿tan dificil es hacer un fondo comun y contratar una asesoria juridica?
Sobre lo que dice Toni de ros sobre los propietarios del camping Les Medes, a mi, despues de haber pasado algunas horas hablando con el, se me hace dificil entender que sea tan corto de miras. Hacen una gestion del camping casi perfecta.

Si, en Josep M. sembla un empresari modèlic, i potser ho és... doncs no hi ha dubte que li està funcionant. Jo també hi he parlat força, i m'he fet un fart de recomanar el seu càmping. Va ser el més ben valorat quan l'època de la base de dades de càmpings de Solocamping, i puc assegurar que gràcies a mi molts "solocampistes" el van visitar i valorar. Hi vaig seguir anant amb l'autocaravana, tot i alguna enganxada amb les branques de les moreres, fins que va començar la cacera d'autocaravanes.
Els empresaris de campings deuen ser d'una raça especial: són els únics que fan els possibles per espantar als seus clients potencials... amb honorables excepcions, és clar.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12557

Teniu tots la raó, peró... tenim el que tenim de moment....
El que sempre dic (vagi a on vagi, comentant amb tothom que puc, ja que el boca-orella en aquest pais és el que més funciona) si no ens volen en un poble, cap problema, anirem al del costat. Ja que ells s'ho perden perquè així farem la despesa econòmica sencillament a on ens volguin.
És a dir, si he de comprar el pa, si volem anar a sopar de restaurant,.... :mrgreen: ho farem allà a on ens deixin PERNOCTAR, no ho faré en les poblacions que tinguin porteries als pàrkings municipals. A veure si així, els mateixos petits comerços locals canvien el xip i siguin ells que també facin pressió al seu ajuntament, ja que no tot els ingressos municipals provenen només dels campings (per sort), i a més, si els ingressos econòmics d'aquests càmpings depèn de les autocaravanes que pernoctem a les poblacions.... malament van, ja que tenen els dies comptats perquè amb els nostres ingressos poques coses faràn... :roll:

En fi, no m'enrotllo més, espero anar visitant poblacions que volguin els meus diners per fer despesa, i la població que no hi pogui dormir.... sencillament, passaré de llarg.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12567

Aquesta setmana santa hem pogut adquirir una guia d'arees d'autocaravanes francesa i també fa un recull de les arees europees. I quina gràcia m'ha fet quan arribo a Espanya !!! També en tenim 8O !!!
I m'ho miro bé... són a dins dels campings 8O , quina barra!!! :-x

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12568

EHHHHHHHHHHH que la de Navarcles es municipal. :mrgreen: :mrgreen:
Encara no hi surt,pero haurem de mirar que l'any que ve i surti.
Una abraçada i salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12590

Saps que vam comentar quan erem a França ???
És molt trist que només creuant la frontera som un colectiu respectat i estimat, i a casa nostra hem de fer una festassa quan ens deixen un raconet. Ep, i amb això no trec el mèrit de Navarcles, al contrari.
A mi m'agradaria més menjar-me una paella o un bon peixet a una platja catalana que haver d'anar a deixar els euros a l'estranger. Però si no volen deixar-me fer país, no tinc ganes d'escalfar-me el cap quan estic de vacances. Ja treballo prou dies perque a sobre hagi de malgastar les meves estones en repartir arguments. Postura còmode?? Potser si, i amb gent com jo segur que no aconseguim res, però m'indigno fàcilment i no tinc ganes que algun guardia civil o mosso més xulo que jo em faci passar les vacances al cuartelillo.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12596

i jo pregunto....
si estem en un aparcament i ve la poli i ens fa fora.... em pot posar una multa per no obeir????
en el cas de que si... em puc negar a pagarla????
On posa que haig de sortir d´aquell lloc?
Hi ha alguna llei que ho digui???
em puc negar a marxar????
No paguem un impost de matriculació????? això vol dir que som un turisme ... com un cotxe, una moto, una furgoneta...no?

Us ho juro... no entenc.. res.. de res...crec que hauriem de fer una manifestació d´autocaravanistes... reinvindicant els nostres drets.....hauriem de tallar alguna carretera...i sortir en els mitjans de comunicació.....de fet solsament les coses per desgracia s´arreglant aixi.. fent pressió ....
Igual que fem kedades per pasar- ho bé tots junts... hauriem de fer una kdd al mitg d´una carretera bent transitada..... :mrgreen: som molts foros.... i tots volem el mateix.....si ens unissim seria una pasada!!!!

Mª José

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12597

Hola a totom, us recomano que visiteu Pals, que es molt aprop de l'Estartit , mai he tingut cap problema a la nit . Crec que l'aparcament on hi ha la guardia unbana està autorizada per la pernocta de AC.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12627

Maria José:
Un agente de la policía, como representante de la autoridad que es, debe ser obedecido. Por eso, yo indicaba algunos truquillos para no obedecerles (con su permiso). Ahora, si se emperran en que te vayas, te tendrás que ir.
Otra cosa es que, después de irte, recurras la multa (que ganarás el recurso, casi seguro, si tienes razón), o que intentes hacer anular, por la vía judicial, la legislación (Ordenanza Municipal, por ejemplo) en que se basan para denunciarte.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12628

Hola a tothom, gràcies per les vostres respostes, la meva única intenció és que tots plegats prenguem conciència d'un fet que es repeteix sovint en alguns indrets (desitjo que no masses) i que crec que no és de justícia la discriminació que patim. Us poso la carta que la policia local em va donar en mà aquell dia (per a mi plena de coses poc lligades entre si i d'alguna incongroència) i també us poso el text del correu electrònic que vaig enviar a l'ajuntament de Torroella de Montgri com a queixa (de moment no he rebut resposta, si la rebo us la posaré). Crec que és important que al menys quan ens trobem en una situació així la denunciem públicament en els "foros" i personament a l'entitat responsable (en aquest cas l'ajuntament). Potser així algun dia reflexionaran sobre el tema i s'adonaran que no som "éssers estanys".

Circular de la Policia Local:

Policia local de Torroella de Montgrí – L’Estartit

Benvinguts a L’Estartit. Us desitgem una bona estada entre nosaltres i us demanem que respecteu les normes d’utilització de la platja i les ordenances del municipi de Torroella de Montgrí – L’Estartit, evitarem així, la degradació del paisatge que provoca l’ús d’aquests espais públics per a la pràctica de l’acampada.

La Policia Local us informa que:

· No es poden estacionar caravanes i autocaravanes a la platja, ni en cap altra zona d’aparcament del municipi, entre les 20,00 i les 06,00 hores.
· No es pot utilitzar la via pública, en cap zona del municipi per a l’acampada lliure.
· Queda totalment prohibit col·locar tendals, estendre roba, col·locar taules i cadires, etc. Al mateix temps, no està permès abocar cap classe d’aigües residuals, ni cap altre tipus de deixalles a terra.
· No es poden utilitzar les dutxes públiques de la platja, excepte per esbandir-se la sorra i l’aigua salada.
· Qualsevol actuació que contradigui les normes esmentades serà sancionada.
· Per qualsevol dubte o aclariment podeu dirigir-vos a l’Oficina de Turisme, situada al Passeig Marítim de L’Estartit.

Per a mi és incongruent que considerin que de 20,00 a 06,00 h. "degradem el paisatge". Es veu que a la nit degradem el paisatge i de dia no (?). Hi ha tantes coses que degraden el paisatge... però semple que només veiem les que ens convenen... tot i que per a mi una autocaravana no degrada el paisatge, al contrari.
Els qui viatgem amb caravana o autocaravana i ens estimem aquesta forma de gaudir del nostre temps lliure no fem mai acampada lliure, excepte en els lloc en que es pot fer. En tot cas que sancionin a qui faci acampada lliure on no s'ha de fer, però és més fàcil prohibir.
Totalment d'acord amb el tema dels tèndals, taules i cadires, jo mateix vaig denunciar en aquest forum un cas de que vaig veure fa temps. Dic el mateic que abans, que sacionin a qui ho faci, però que té a veure en aparcar a la nit (?). El tema de la roba estesa, totalment d'acord, però... la llei ha de ser per a tothom, jo mateix vaig poder comprovar gran quantitat de vestits de practicar buceig estesos en els balcons dels hotels i apartaments i em pregunto, això si que es pot fer?
El que diuen de les dutxes és de calaix, però suposo que quan ho posen i donen el full (que només ho donen als de les caravanes i autocaravanes?) deu ser perquè ho respecti tothom, així ho espero, però continuo sense saber que té a veure això amb degradar el paisatge de les 20 a les 6 h.
Al final sembla ser que sancionar és el més important i.... si no t'ha quedat clar ves a l'Oficina de Turisme i t'ho deixaran prou clar. I l'oficina del consumidor? no n'hi ha? on és?
De veritat, el text, em sembla penós.
Tu me dis, j'oublie. Tu m'enseignes, je me souviens. Tu m'impliques, j'apprends.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12630

Us afegeixo el correu electrònic que he enviat a l'ajuntament de Torroella de Montgrí. Per cert, algú sap de quin partit és el seu alcalde? M'agradaria enviar un correu al seu partit perquè en els seus programes electorals a més de tenir en compte els interessos dels càmpings també tinguessin en compta els interessos dels usuaris de caravanes i autocaravanes, que per cert, no som quatre o cinc. I perdoneu tot el rotllo!

Correu elèctronic enviat a l'ajuntament:

Us faig arribar simplement el meu enuig per la poca sensibilització que m'ha semblat copsar amb les persones que utilitzem l'Autocaravana per gaudir del nostre temps lliure.
No em sembla encertada la prohibició d'aparcar l'autocaravana a les nits a l'Estartit donant com a argument aspectes de tipus paisatgístics i no oferint altra alternativa que no passi per anar a un càmping.
Només voldria que contempléssiu la possibilitat de optar, com altres municipis han fet i altres s'ho estan plantejant, la conveniència d'adaptar espais o àrees de pernoctar per a autocaravanes amb temps regulat.
Hi ha municipis que, tot i tenir càmpings en el seu terme municipal, ofereixen aquesta possibilitat ja sigui de forma gratuïta o bé abonant una quantitat significativa per l'ús i conservació de l'espai.
Crec que és una possibilitat que afavoreix el turisme i el comerç.
Voldria que entenguéssiu que aquest escrit no és més que una aportació d'algú que creu que això és possible i d'interès per a molts dels qui utilitzem aquest medi de gaudir de les nostres vacances i temps lliure.
L'alternativa exclusiva del càmping, al menys en el cas de les autocaravanes i amb un temps de pernocta no superior a 24 hores no és una alternativa en consonància amb el cost que suposa i la no utilització dels serveis oferts donades les característiques d’aquests vehicles. L'alternativa de zones o àrees de pernocta són possibilitats molt esteses a Europa i introduïdes també en municipis del nostre país que proporcionen així un servei més a la comunitat i un tracte agradable als usuaris.
Gràcies i perdoneu. Atentament. Francesc Closa.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12631

Quincho... lo tenemos crudo .. entonces :roll:

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12662

No sé si és demanar massa, Francescat, però: podries escanejar aquesta circular i fer-me-la arribar per email ?, em vindrà de conya per fer-la còrrer entre companys autocaravanistes, inclús igual l'adjunto a algun correu de queixa a l'ajuntament o per a informar a algun càmping al qual deixaré d'anar pel sol fet d'estar en un municipi que no em deixa estacionar :( .
Salutacions,
Marce.
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re: A L'ESTARTIT NO ES POT PERNOCTAR (paga càmping). fa 19 anys 3 mesos #12692

Marce, t'he enviat un correu electrònic amb la circular escanejada, espero que la rebis correctament. Salutacions i gràcies per l'interès

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Cercador

Alguns viatges

• Itàlia 2007 en caravana +

Relat del viatge al nord d’Itàlia l’estiu del 2007 amb caravana i dues criatures (un nen de tres anys i una nena d’any i mig). El plantejament ha estat realitzar Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • Anglaterra de costa a costa +

Un viatge per Anglaterra, de costa a costa i de Nord a Sud, començant per Dover, cap a la costa est, i pujant fins arribar al Mur d'Adrià, per baixar Llegir més
  • Esqui de fondo i "La Corrida" a Puigreig +

El sábado día 21 nos levantamos tempranito, ¡nos íbamos a esquiar! A las 7 de la mañana habíamos quedado en la gasolinera de la C-58 y nos retrasamos 5 minutillos Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12