• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13738

Estem preparant el viatge de l' estiu... però tenim alguns dubtes.... més que res perque volem anar a uns paissos on fa quatre dies com aquell que hi diu hi havia una guerra bastant brutal... i després d´ella amb tantes religions, no se com deu haver quedat el tema.. .. una cosa es la que ens diuen els mitjans de comunicació i l´altre la que es viu in situ.
Tenim tot el mes d´Agost i volem anar amb tranquilitat, sense preses, parant allà on ens agradi i gaudir dels rius, paisatges i platges... pasar per Eslovènia, Croàcia i Bòsnia en un principi.
Tinc una companya Macedònia, que m´ha dit que Eslovènia es molt petita i com que les distancies son curtes es veu en poc temps....... que ella passaria més temps a Croàcia, per les seves platges, també m ´ha comentat que Mostar es molt bonic.... que hi podem veure el pont que van destruir a la guerra i que després van cosntruir a imatge del primer... però que en realitat es Sarajevo...la ciutat on es veuen més els efectes de la guerra... en fi.. no se....
Bé el que més m ´ interessa es la seguretat... saber que podrem dormir tranquils en un càmping o en una àrea... no se si m´explico...

Mª José :mrgreen:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13739

Hola Mª Jose, nosaltres hi vem anar l'any avans de la guerra, per tant
les nostres informacions son una mica caducades, recordo que tota la costa era maca, molt enderrareit, com aqui els anys 60, pero molt be,
es menjaba per quatre duros, Dubrovnic, St. Stefan, Split, vem arribar fins a la ciutat de Titograd, aqui el comunisme era evident, quatre autobusos, algun cotxe, alguna bicicleta i molta gent a peu i en trenvia, vem continuar cap a Pristina i vem arribar els voltans de les 12 de la nit
vem anar ha dormir d'hotel, aquesta zona era la mes deprimida, gent per les carreteres i a les poblacions nomes homes, la veritat es que fotien unes pintes que deu n'hi do.
Tal i com et dic, tot el llarc de la costa, es menga molt be, passan per la carretera, els restaurants tenen un xai o un porc senser que es va couent
com si fos un pollastre, bonissim.
A nosaltres ens va agradar molt, recordo que prop de Dubrovnic vem anar, fins i tot, ha dormir a casa d'una gent que llogaben habitacions.
Esta ple de campings al llarc de tota la costa i be de preu, per pernoctar
teniu d'entrar-hi, estareu mes segurs
Crec que el Toni de Ros, l'any passat i va anar i va fer el comentari de que la gent eran una mica sarruts, potser ell et pot donar mes informacio
Fins aviat

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13740

Jofranc....moltes gràcies!!! :mrgreen: :mrgreen:

Si,recordo el comentari d' en Toni de Ros,es més, estic esperant el seu relat com aigua de Maig :mrgreen:

La primera vegada que vam llogar una auto vam seguir un escrit d´en Toni,. i quan vam arribar a Badalona.. vam decidir comprar la auto!!!! ;-) i mai abans haviem tingut cap element d' acampada ni haviem fet camping :mrgreen:
En Toni es perillós.. ;-) :mrgreen: amb els seus escrits i la seva passió pot fer que aquesta manera de viatjar passi a ser un vici marevellós!!!;-)
Gràcies Toni!!!

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13741

Jofranc....moltes gràcies!!! :mrgreen: :mrgreen:

Si,recordo el comentari d' en Toni de Ros,es més, estic esperant el seu relat com aigua de Maig :mrgreen:

La primera vegada que vam llogar una auto vam seguir un escrit d´en Toni,. i quan vam arribar a Badalona.. vam decidir comprar la auto!!!! ;-) i mai abans haviem tingut cap element d' acampada ni haviem fet camping :mrgreen:
En Toni es perillós.. ;-) :mrgreen: amb els seus escrits i la seva passió pot fer que aquesta manera de viatjar passi a ser un vici marevellós!!!;-)
Gràcies Toni!!!

Caram, quina responsabilitat que em carregues! :D
El relat està força avançat, però és que jo m'enrollo molt i serà llarg :oops:
Per altra banda, t'avanço: Eslovènia i Croàcia cap problema doncs aniràs majoritàriament de càmping. Hi ha alguna possibilitat de pernocta lliure però és arriscat. La llei obliga a pagar una tassa diària per pernocta. Si busques a la policia per pagar-la et diràn que vagis a camping, i si pernoctes sense pagar-le et poden posar una multa força elevada.
A Bosnia no hi ha problema, la mateixa policia ens va dir a Mostar que ens posessim on volguéssim. A Montenegro no ho sé, però vàrem dormir al devant de la poli i no ens van dir res.
En quan a seguretat segueixo pensant que Espanya és un dels països més insegurs on podem anar, la resta és xauxa.
Ah, i gràcies!
:)
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13746

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
A Eslovénia, el paissatge de muntanya ens va agradar força.
Vam anar a càmpings, el tema de pernoctes està cru.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13751

que suerte mariA JOSE ,
quien pudiera tener todoe l mes de agosto para hacer esa clase de viaje ...
:mrgreen: :mrgreen:

bueno que os lo paseis muy bien y cuidado 8O 8O

no os puedo ayudar porque yo me quede en chequia...
que le vamos a hacer , ya nos explicareis...

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13782

Maria Jose, creia que anavas a Engleterra.

Jo sols conec Dubrovnic i ens va agradar molt.

Salutacions

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #13948

www.viajarenautocaravana.com/viajes_detall.php?idg=9695

Nosaltres també vem estar aquest estiu,, aquí teniu el relat.

Salut.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14057

Bufff!!!!
M'ha costat però ja està penjat: www.viajarenautocaravana.com/viajes_detall.php?idg=12088&GeneFoundCount=23

Espero que us sigui d'utilitat, però recordeu: és només una visió molt personal i objectiva.

Avís per a navegants: és llarg! :oops:

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14059

Molt bo el teu relat Toni.

Salut.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14060

Molt bo el teu relat Toni.

Salut.

Ah, no, no m'ho crec que ja te'l hagis llegit tot! Per tant això és que te'l mires amb bons ulls! :mrgreen:

Moltes gràcies, Jaume.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14061

Toni ....
Ostres quina pasada!!!!!!!!!!!!!!!!!
Quin relat mes complert i quines fotos mes guapes!!!!!!!!!
Ens anirà molt .. però que molt bé per fer la nostra ruta :mrgreen:

MOLTES GRÀCIES!!!!!

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14134

Toni, aquesta nit m'he dedicat a la lectura d'alguns relats de viatges, i m'has fet patir de valent amb les maniobres per Lombarda i el líquid refrigerant. Un gran relat, sap greu acabar-se'l.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14145

Acabo de llegir el relat d'en Toni-de-Ros i es una maravella, però per nosaltres crec que es una destinació una mica llunyana................
Aquesta lectura m'ha fet arribar a la conclussió de que tinc que canviar el ordenador, si mes no la pantalla, doncs es una mica antiga i petita i encara que em posi les olleres de llegir............"no mi guipo" i s'em fa una mica faixut seguir la lectura molta estona :D :D :D

Felicitats pel Toni i per tots els que colaboran omplint aquesta página amb els seus viatges

Salutacions ¡¡¡
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14156

Nosaltres també hi vam anar l'estiu passat i veient els magnífics relats de Toni-de-Ros i de Jahugar, poca cosa hem queda per afegir.
Comentaré que nosaltres vam estar 25 dies, ens ho vam prendre amb tranquilitat i per això no vam visitar res d'Eslovènia ni Bòsnia. (però sí vam estar 2 dies a San Remo i 2 dies a Venècia).
La conclusió que vam treure nosaltres de la seva mala educació (realment ho són i hi ha poques excepcions) és que venen del comunisme i com a tal no estan motivats a esforçar-se, fan el mínim possible. Una altra dada que em va semblar entendre és que tenen molta mania als italians (sobre tot a tocar de la frontera) i com que nosaltres no sabem anglès.... parlàvem italià!
Vam marxar la tercera setmana de juliol fins meitat d'agost, potser per això sempre vam trobar lloc en càmpings, ara quasi tots són campi qui pugui i on pugui.
El recorregut que vam fer (he hagut de mirar les fotos per no equivocar-me en els noms) és:
BCN-San Remo-Venècia
Novigrad-Porec-Rovinj
Pula-Labin-Illa de Krk (des de Baska on hi ha un càmpig molt correcte excursió en barca a la illa de Rab, força recomanable)
Senj-Sibenik-Parc de Krka
Trogir-Split-Dubrovnik
Península peljesac: Ston-Orebic (illa de Korcula)
Klis(una fortalesa impressionant)-Nin-Zadar-Parc Plitvice
Rijeka (no hi vam parar)-Motovun-Grosnje-Umag
Trieste-Verona-Llac Iseo
Bérgamo-Sisteron-BCN

Salutacions

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14225

he llegit el relat del Toni de Ros i entre altres coses negatives i he pogut
llegir, la multa que us van possar per acces de velocitat. Doncs voldria dir-te que he voltat per girebe tots els paisos satelits de la ex URSS (exepte Albania i Bulgaria) i amb tots m'han possat sempre la multa per una rao o altre i em artilugis extranys que un no sap ni perque seveixen
L'excepcio la podem trobar a Romania que com bons llatins, la policia ja hem va demanar directament i sense cap embut que volia "Leis" moneda del seu pais
En quan ha sentir menyspreo, que semble ser que tenen en vers els turistes, en el teu resum ho deixes ben clar, que mentres es mataven els uns, els altres nosaltres ens ho mirabem espectans sense moure cap dit, pero aixo passa perque, es el meu criteri, mentre no hi hagi una constitucio que dicti el que cal fer en segons quins casos, doncs no partanyem a cap EU, sino que simplement estem dintre de un Mercat Comu, que en difinitiva es que interesa als politics i grants empresaris.
Be el relat ha estat molt interesant.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14244

Toni.. et volia fer una pregunta perque en el teu relat no hi surt i per a mi es molt important... En els campings d' eslovènia i Croàcia... hi ha rentadores????? :roll: :roll:
Tinc una fixació especial per les rentadores jajajajaj ho sento :-|

I una altre pregunta.... la taxa de la que parles que es paga a la policia per pernoctar ... s' ha de fer a la comisaria???? :roll: Es que em sembla haver llegit en el teu relat que en una població si no m' equivoco ho vau fer a través de la oficina de turisme ,no????

L' altre dia no m' en vaig enrecordar de preguntar -ho
:roll:

Gràcies!!!!

Mº José :mrgreen:

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14245

És com a tot arreu, M. José, hi ha campings amb tots els serveis i d'altres que no tenen pràcticament més que un espai per acampar i unes dutxes. Els serveis que ofereixen estan anunciats a les guíes. Nosaltres no varem necessitar rentadores, potser varem rentar a ma alguna peça de roba interior i prou, però segur que els campings grans en teníen. Els autokamp segur que no.

La taxa de pernocta ens la van cobrar en l'oficina de turisme del port de Brna, doncs és on la paguen els iots que hi amarren. El tema de la policia ens ho va dir un autocaravanista francès a Hvar que ell ho anava a fer, però no sé com acabaría la cosa. Jo no ho veig massa clar, la veritat.

Re: Eslovènia i Croacia!!!! fa 19 anys 2 mesos #14248

Gràcies toni.... en els autokamps ja m' ho imaginava.. perque a txèquia ho vaig pasar una mica malament en aquest sentit....havia de rentar a mà...
Normalment al estiu a la nostra auto hi viatgen tres adolescents.. i amb hormones alterades :roll: això fa que suin més jajajajajajajaaj
En fi bromes apart... moltes gràcies per la informació... ja hem començat a posar fil i agulla a la nostra ruta i el teu relat junt la informació dels altres companys del foro la tenim molt present per confeccionar una ruta a la nostra mida :mrgreen:
Solament ens falta anar a la llibreria Altair.. cita obligada de cada any per buscar una bona guia de cada un dels paisos que visitarem.

Gràcies!!!

Mª José

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Alguns Alps Suissos +

...La primera visión del pueblo y de la cascada de Staubbach “sobre” el mismo, nos deja boquiabiertos por su belleza imposible. El valle de Lauterbrunnen se considera uno de los Llegir més
  • De tornada a Suïssa +

...Quedo boquiabierta por la grandiosidad del paisaje y por el hecho de poder estar aquí. El guía nos explica que el grosor del hielo en el punto central del glaciar Llegir més
  • Marroc en Setmana Santa +

Destí: Marroc Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: Si Per veure o descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Podeu veure o descarregar també la Llegir més
  • Albacete +

Destí: Albacete Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12