• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14404

Hola a tots, m'he decidit a entrar en aquest mon. No hi entenc res de res. Ara m'estic mirant caravanes, noves i de segona mà. Nomes se que m'agrada la ruta i no he portat mai remolc. Em podrieu orientar sobre marques, caracteristiques a tenir en compte. Gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14411

HF Bienvenido,
Lo que preguntas es muy extenso, mejor que acotes un poco la pregunta, y nos digas que buscas y que necesitas, cuantos sois de familia y que intenciones de uso le vais a dar a la caravana, hay tantas caravanas ideales como caravanistas, incluso yo diria que mas, puesto que las necesidades van cambiando y los gustos tambien.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14412

Hola Francesc!

Per poder orientar-te, primer de tot ens hauries de dir quants sou: si hi ha nens, de quines edats...

Dóna'ns més detalls per poder començar i molts t'hi direm alguna cosa.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14413

Ups, Tonio!!! Telepatia?

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14414

¡¡¡ copiona !!!! =)) =)) =)) =))

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14419

Carai !!! M'heu deixat parat amb tanta resposta i tant ràpida. Moltes gràcies. Veig que vaig mes perdut del que em pensava. Per començar dir-vos que anem tres: el tercer te 15 mesos. El que mes m'agrada es fer ruta. Sempre l'havia fet en tenda i moto abans de que arrives l'Arnau. Ara al ser tres volem provar el caravaning. Suposo que alguna temporadeta la tindria algun camping, però, potser perque encara tinc mentalitat de motard, m'agradaria poder fer algun cap de setmana en llocs diferents. Voltar una mica. Avui parar aqui, demà allà. I en vacances anar fent dos o tres dies a un lloc i seguir. La autocaravana de moment està descartada.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14435

Hola Francesc,

Primer de tot, donar-te la benvinguda al fòrum, desitjo que t'hi sentis tan agust com ho fem nosaltres.

Referent al que demanes, es molt senzill i complexe alhora.
Pel que dius, jo t'aconsellaria primer una caravana de segona mà, l'inversió inicial no es tan gran i per apendre i provar-ho per mí es sempre millor. Pensa que mai s'acava d'equipar del tot una caravana i sempre falten coses. (l'esencial ho tindras, però ara falta això, demà allò, i així un sensfí de coses)
Sobre marques i demés, doncs jo no m'hi amoinaria massa, busca'n una que us agradi a primer cop d'ull i assegura't de que està en perfecte estat.
Un consell que et dono es que si es gaire velleta, t'asseguris de que no te taques d'humitat per filtracions d'aigua i que el terra per sota no estigui podrit, tens molt de guanyat.
Sobre distribucions, doncs el que et deia abans, si voleu fer molta ruta millor que no sigui gaire gran perquè es més facil manejar-la i a més es molt més lleugera. Les pots trobar amb lliteres, sense, de dos menjadors, amb bany, sense....... segur que quan en vegis una que s'ajusta al que vols aquella serà la teva!!!.
L'accesori obligatori que ha de dur (es el meu parer) es l'estabilitzador de la llança, guanyaràs moltíssim en seguretat a l'hora de circular.

No sé, potser t'estic acrivillant........ si vols podem continuar i si tens dubtes, demana que per això hi som!!! :mrgreen:

Salutacions ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14437

I una cosa molt importatnt....el presupost que teniu....que segurament es pujarà al final.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14442

Hola Francesc,

jo acabo d'introduir-me al món de les caravanes (he fet molts anys en tenda) i el que si t'aconsello es que facis la tria tenint en compte la previsió de futur. M'explico, feu-vos aquestes preguntes:

.- Esteu segurs que us agradarà anar amb caravana?
Fins ara heu anat amb tenda, i tot i que us agrada molt, potser anar amb caravana no ho trobeu igual de divertit.

.- Quant temps la voleu mantenir? (fins a canvar-la per una altre).
No es el mateix agafar-ne una per un parell d'anys per "provar" que ja buscar-ne una per que us aguanti 10 anys.

.- Quants us acompanyaran?
De moment teniu l'Arnau, peró, hi ha previsió de que tingui germans? i els avis, s'apunten a anar de vacances? i els cosins i tiets?

.- Aventurers o aneu per camí segur?
No teniu problema en haver de fer nits fora de campings o preferiu anar a campings i tenir tots el serveis.

T'explico les nostres respostes per que m'entenguis:
.- Anar en tenda ens agrada molt, peró estem limitats a l'hora de fer ruta doncs és una tenda familiar (18 m²) 8O , peró no sabem que és anar en caravana i volem probar a veure que tal surt "l'experiment".
.- Per començar quelcom molt bé de preu per provar, si ens agrada d'aquí un parell d'anys ja buscarem una altre (nova o segona mà) per tal de seguir, si no es agrada que m'hagi suposat una mínima inversió.
.- De moment hem de comptar que som la meva dona, l'Arnau (3 anyets), la Lluna (14 mesos) i jo que anem junts, peró els avis s'apunten a anar on vagin els seus nets. Per tant necessitaré cinc o sis places en aquesta primera caravana, si anem els sis els nens podem dormir en un mateix llit o l'Arnau dormir amb els seus avis (a veure qui dels tres és més feliç).
.- La idea és anar de camping en camping per fer nit, peró si en passem una fora de tant en tant cap problema. El que si sabem es que si cal dinarem en ruta a la caravana.

Tot aixó m'ha portat a una Bürstner City 530 TK o TS (no m'enrecordo ara mateix). Cost final 1.200 € aprox. (a part bola del cotxe). Té 18 anys, 5,30 m de llarg més llança, 1.100 kg de MMA, lavabo amb dutxa, calefacció, dos ambients, 5 places, no té aigua calenta i l'hi he canviat l'estabilitzador de ballestes per un AL-KO 3004. Si m'aguanta els dos anys que tinc previstos em surt a 600 € anuals, menys del que em costaria llogar-ne una per les vacances, a part de poder-ne disfrutar tot l'any.

:oops: Perdó per haver-me allargat tant, si vols res més pots enviar-me un missatge privat.

Bitxitos

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14480

Una vegada mes, us agraeixo la vostra amabilitat per informar-me. Ja he començat a mirar alguna caravana segons totes les vostres indicacions.
N'he trobat des de 8500eur.: caravelair 400 de luxe de 2 anys d'antiguitat, amb estabilitzador alko, pero sense amortizes. Son necesarios o no? Antena, cuina, calefacció sense tubs. No te microones ni parasol d'estiu, però si avancé.
També he trobat una Roller Jazz de 400 model 2006 per estrenar. Per 10500 eur. Amb tot mensy microones i parasol d'estiu.
A partir d'aquí he vist les Wilk de 3.95 per 11500 nova amb tot mes microones i calefacció amb tubs
I una Knaus sport 400 igual d'equipada per 12000eur.
No se si les diferencies de preu compensen les diferencies de qualitat i equipament., ja que no se que es realment imprescindible. Però bé, ja vaig veient que tenim. No se si es millor começar per la de 8500 eur. per provar.?

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14481

a mi las Wilk me gustaron mucho en la fira, aunque claro, entre la Wilk y la Caravelair hay tres mil razones de diferencias.
dificil decision, sientate dentro y piensa en cual estas mas comodo, y sobretodo, sientate con el director del banco y que te diga con cual él esta mas comodo. al final siempre son ellos los que las eligen.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14482

Bona aquesta Tonio, però les tres mil raons es per la marca? La caravelair es de segona mà i la wilk es nova. Nomes per aquest fet ja hi veus molta diferencia en acabats, l'estil de dins.... però si fossin les dues noves, també hi hauria tanta diferencia? Val la pena aquestos gaire bé 3000 eur. de diferencia i estrenar-la o no? No se si aquí es pot aplicar alló de que a un que es treu el carnet de conduir i le deixes un Ibiza o un Mercedes (es a dir, novato com jo en caravanes) igual va millor amb l'Ibiza que amb el Mercedes o, si mes no, no notaria gaire diferencia.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14491

A veure, tot es molt relatiu. Totes les opinions son bones i respectables, però jo sempre aconsello iniciar-se en una caravana de segona mà, potser per el que comentes de l'Ibiza i el Mercedes, tot te un aprenentatge i sempre es millor començar amb una cosa que si la rascas o la ratlles no et faci tan mal. Hi ha qui a començat en aquest mon amb una nova de trinca i l'hi ha anat bé, però......

-Amortitzers, doncs sempre es més segur a l'hora de circular, triar per triar que en porti, però sinó no cap problema.

-Marques, les alemanes teóricament tenen millor prestigi que les franceses o les espanyoles, però això no vol dir que si et quedes una Caravelair o una Sun Roller t'hagin de donar problemes. La Jazz, es la gamma més senzilla que fabrica Sun Roller, per mi es molt bàsica :roll: .
Les Wilk (alemanes) son una segona marca del grup Knaus, cal valorar si la diferéncia de preu et compensa per les teves necessitats.

-Equipament, si la compres nova, actualment surten de fábrica bastant ben equipades, sempre tens coses opcionals però això ja va a gustos del consumidor :mrgreen: . A més, el concessionari quasi sempre t'obsequia amb tota una colla d'accesoris com l'avancé o toldo playero, cable elèctric, graó d'entrada, miralls pel vehicle, liquids pel w.c., etc....., però sempre es pot negociar amb ells coses més necessaries i "obligatories" a canvi d'algún d'aquests que t'he esmentat com l'estabilitzador (raro es que no el porti d'origen) o una roda de recanvi.
Si es de segona má, la cosa ja canvia, t'has d'adaptar a l'equipament que duu la cv. El que si que es obligatori si feu sortides a l'hivern es la cal·lefacció, es un consell que et dono ja que molta gent va amb plaques elèctriques i no es gens aconsellable (les instal·lacions elèctriques no están pensades per tenir un consum tan fort).
Tant el microones com d'altres coses més "superficials" per mí no son tan necessàries, sempre les pots acoplar tú.

-Distribucions, pensa que aquest "bitxet" de 15 mesos es farà gran, vol dir que potser una llitera et pot anar bé (tot i que ara es un pel petit per dormir a la superior). Per mí una bona mida es una de 4.5 - 4.8 mts de tres ambients (llit fixe al devant, menjador al centre i llitera posterior) però es el que et deia l'altre dia, quan veguis la teva ho sabràs de seguida perquè s'ajustarà a les teves necessitats i gustos.
I per acabar, que tinguis sort amb el Sr. La Caixa, no sé perquè però tothom el coneix a aquest "paio". =))

Perdona el rotllo :oops:
Si tens més dubtes, demana, demana..... :mrgreen:

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14496

Hola de nou a tots,

Aquesta tarda he anat a veure'n una altra de segona mà, una eifeland 350. Molt petiteta. Es de tres places. Quan la venedora me l'ha ensenyat jo li he preguntat "la de segona ma es igual que aquesta". La de segona ma era aquella. Des de la meva ignorancia, la he vist perfecta, semblava nova; cap rascada, neta, no es veia desgast per us. Amortiguadors, estabilitzador bpv. Cuina, nevera trivalent, calentador d'aigua claraboia grand, calefaccio amb tubs. Realment molt maca. Per nosaltres tres crec que ja ni hauria prou, al menys per começar. El llit no es fixo però be...
tampoc te avancé. M'en demanen 8700 eur. Semble bon preu, no?
Ja em disculpareu, però em podrieu dir alguna cosa sobre aquesta marca?
Gracies.

Re: Aprenent de caravanista fa 19 anys 2 mesos #14505

yo realmente la veo un poco cara tanto d elas marcas sterkerman caravelair sun roller las tienes por unos 9000 o 10000€ en esa medida y nuevas

saludos a tod@s

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Carcasonne +

Aquest cop el destí tornava a estar al sud de França, ens venia de gust arribar-nos a Carcasona i vam aprofitar el "pont del Pilar". Vam agafar l’autopista direcció a Llegir més
  • Itàlia i els seus Alps +

Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge en autocaravana per Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria Llegir més
  • Languedoc - Roussillon +

Inicialment quan ens vam començar a plantejar les vacances de Setmana Santa vam pensar en França; la nostra darrera experiència per terres gavatxes ens havia deixat molt bon record i Llegir més
  • Petita ruta pels Alps +

Ens hem proposat, per dir-ho d'alguna manera, fer la volta al Montblanc. Sortim de casa al voltant de les 9 hores 30 minuts aproximadament, gairebé sempre fem la mateixa ruta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12