|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Per si ja ho tenia clar, avui en llegir un web m'han tornat els dubtes.
Què en penseu, auters ? Caputxines: Principalement conçu pour plus de 2 personnes car il possède un lit tout fait 2 places en "Capucine" (au dessus de la cabine) en 140 x 210 et parfois plus. C'est le modèle idéal pour une famille. Il existe beaucoup de dispositions dont certaines avec 7 couchages possibles ou avec Garage à Scooter. Certains croient qu'une "Capucine" est pénalisée par sa forme : En fait, la diffrence est très faible : + 0.7 l de gazole et 3 km/h de perte de vitesse par rapport à un "Profilé" ! Vitesse possible : + de 135 km/h avec un 125 cv sur circuit fermé. Integrals: Véhicule intégralement recarrossé : Avantage : possède une cabine plus large avec un lit escamotable au dessus du volant (130 x 190, rarement plus). Attention : véhicule beaucoup plus lourd qu'un "Profilé" ou qu'une "Capucine", donc avec peu de charge utile = très peu de places carte grise, très peu d'eau propre et pas de Scooter possible dans la soute arrière, toujours à cause du poids ! Pas de porte passager, également à cause de la charge utile. Donc, véhicule conçu pour 2 personnes en général, à cause du poids. Longueur maxi conseillée = 6.30 m. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Vaja, sembla que qui ho va escriure tenia una caputxina !!! :mrgreen:
A veure, el nostre somni daurat fins fa uns dies, com el de la gran majoria de caputxins, era (per suposat !!!) gaudir de la nostra mateixa distribució, però en integral. En el nostre cas es tracta d'una autocaravana petita, de 6 metres, sense garatge ni llits fixes darrera: Ambudes versions són iguals a efectes de dipòsits, places, etc. La integral té, lògicament, el saló panoràmic pel fet de ser integral. Sobre consums no te'n sé dir res, ja que mai no hem tingut una integral. Però la caputxina té aerodinàmica nul.la, i els consums, sobretot si intentes mantenir-te a 100-110 km/h, se'ns disparen a 14 l/100 km. Jo crec que en una perfilada ha de resultar MOLT diferent. També és cert que aquests motors milloren amb el temps, es tornen més elàstics, suposo que consumirà menys, correrà més, etc. Quins avantatges no té la integral, (a part del preu :D ?). De moment només en trobo un: El llit del davant no es pot fer servir mentre es circul.la. Legalment, no se n'hauria de fer servir cap, de llit, mentre es circul.la, però ... El nostre somni actual, per quan se'ns jubili la caputxina que tot just comença a caminar (sembla que li falta molt per a la jubilació): Un pick-up amb cèl.lula, com els d'autonomadas.com. :twisted: No hi ha com anar tenint somnis ... En fi, els usuaris d'integrals penso que et desmentiran l'exposició que et fa entrar tots aquests dubtes. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Hola Josep Mª.Jo no sóc un expert en el tema pero sembla llogic que el consum d'una integral sigui menor.Te menys rose i per tant la seva aerodinamica es millor.El que passa es que segur que llavors també l'apretes més de gas i aixo equilibra el consum.
Si la teva intenció es fer rutes per pobles petits del pirineu o carrers molt estrets i baixos,la integral pot passar amb més comoditat.Jo opino com la Eva a mi em sobra el llit damunt del conductor,perque nosaltres fem molta ruta de matinada i aixo no permet descansar als altres. El tema espai es on volia arribar.No es elmateix viatjar una parella que 5 persones.Amb 5 persones es requereix molt d'espai per portar equipatge,joguines,molt menjar.En aquest capitol posso per devant les caputxines,doncs el meu model te un garatge que t'hi perds i et permet desde portar-hi unes sccooters o tonelades de materia Esquis,material de submarinisme,material de platga,planxa de surf...etc.Jo no ho porto pero si que t'hi cap. Cada un ha de triar el que més l'hi convingui.Ara si,el meu somni es poguer viatjar amb el que tenim i sobretot acabar-la de pagar l'any2011. Sort que era de segona mà. Que tingueu una bona tria. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Per Eva,
La web es dedica a vendre i llogar autos, en principi no hauríen de tenir interés per una o per altre tipus ( de no ser que com les que lloguen son caputxines o perfilades, mirin de manipiular la informació per vendre-les amb "més arguments" ) Per Jepi, Crec que l'espai interior pot ser semblant, sigui d'un tipus o un altre, en principi, la busco amb garatge, llit gran darrera transversal ( o dues lliteres) cuina en L i saló per seure ( a dinar o estar, no ens cal en ruta ) 5 persones al davant, comptant amb els dos seients de la cabina. Per altre part no voldría passar dels 7 metres, i com el preu es important, mirem d'ocassió amb pocs anys. El que m'ha extranyat, i hauré de comprovar, és el tema del pes d'una i l'altre. Per altre part hi han garatges d'integrals on hi caben les bicis o un scooter. Per altre part, també cercant, jo ja estaba convençut de triar un xassís Fiat-Alko i en un web de venda i consells ¿? recomanaven Mercedes com a millor elecció que Fiat Alko, per alló de la tracció posterior. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Je, je... l'etern dilema...
La ideal? Àmplia, amb un garatge impressionant, estable, que gasti poc, barata... Posem-hi alguna cosa més? Impossible de combinar tot. Jo no renúncio de cap manera a dues coses: un gran garatge i un llit de matrimoni que no estigui a dalt de la caputxina. A sobre del conductor, trobo que tots els llits quedem massa baixos i no t'hi pots ni asseure bé (i això que jo sóc petita!). La inbtegral quedarà per quan anem dos, però segur que serà amb garatge. Ara ens hem hagut de quedar una caputxina amb llit fixa al darrera i que a sota hi porta un garatge impressionant. Jo, com el Jepi. Necessitem espai per a posar-hi tratos a l'estiu (per bussejar, patins...) i a l'hivern (esquís, botes, descansos...). A més portem el portabicis a darrera per a dues. A dins del garatge, dues més. On ho fiques tot això si no hi ha garatge? I el que no esquia o no busseja o no patina? Doncs suposo que també li agrada fer llargs viatges, no? I on posa després les botes de muntanya per anar a caminar, el menjar (pots i pots, paquets, llaunes, brics de llet...)? Que quatre i amb l'edat dels nanos... que mengen com lleons, tu!! Una altra cosa a valorar és la mida de la nevera. De meravella si és gran però tampoc t'emportes tant menjar fresc perquè la potència de la nevera tampoc és la de casa i no es manté tan bé si l'obres sovint... L'aerodinàmica... indiscutible, el consum també. Jo només et diria que intentis escollir l'AC que t'hi sentis còmode a dins. Pensa que hi fas vida, sobretot les tardes-nits d'hivern!! I que et permeti portar-hi allò que t'ajudi a graudir de veritat dels teus dies de vacances (tots els trastos que sigui!!). Sap greu estar en un lloc i dir... "si tinguéssim les bicis... si haguéssim portat els patins..." Apa!! Un bon "rotllo" que t'he clavat i poc que et dec haver aclarit!! |
|
|
Caramba, que decisión mas ardua...
De los argumentos que dan en la web francesa: -El tema del peso de la integral, olvídalo. El peso depende, sobretodo, del espesor (y material) de las paredes y techo, de la existencia o no de dobles fondos y de la cantidad de agua, baterías, botellas de gas, motos, bicis, etc, que lleves. No hace mucho había una capuchina Flair que se homologaba solo para 2 plazas de conducción, y aun así rozaba los 3500 Kg. Hay integrales mas pesadas y menos, igual que capuchinas. Una capuchina de más de 7 metros de largo y 3 de alta (la mía, vamos), pesa más que una integral de PVC de 6 metros, seguro. Ahora, ten en cuenta que una integral grande para 4 personas (que sois vosotros), igual que una capuchina, está rozando la ilegalidad en el peso (eso, si no se pasa….). -El consumo: depende, básicamente, de la superficie expuesta al viento, que es lo que define el coeficiente de penetración aerodinámica. En realidad, no hay mucha diferencia, a igualdad de motor y de tipo de conducción. Ten en cuenta que, en ambos casos, hablamos de un frontal de al menos 3 metros de alto y 2 de ancho; es decir, de 6 metros cuadrados por lo menos. Con semejante mamotreto, palmo más o menos, no afecta mucho. Influye mucho más en el consumo el tipo de motor, los desarrollos elegidos y el tipo de conducción que la forma de la carrocería. -Inconvenientes de las integrales, que también los hay (a más del precio): El tamaño de la cama abatible, que rara vez (si es que lo hay) alcanza los 2 metros (ese es un inconveniente, sobre todo, para mí, que soy muy largo….) El super cristal panorámico es precioso (y da una envidia….) si no lo rompes. Estoy seguro (no conozco ningún caso concreto, pero sí la política comercial de los carroceros y cristaleros, que trabajo en el sector de los autobuses…) de que si lo rompes, te tardan al menos 3 meses en traerlo. Item más, que el efecto invernadero hace que, precisamente por el super cristal, sean más calurosas por dentro (pero no se puede tener todo….) -Lo del chasis: desde el punto de vista mecánico (o sea, para comprar un camión, por ejemplo), es muuucho mejor, cuando estamos hablando de un peso grande, doble rueda y tracción trasera que delantera. Por lo tanto, COMO VEHÏCULO, tienen sus ventajas Mercedes, Iveco y Ford sobre Fiat y Renault. Ahora, cuando te compras una auto, básicamente, estás comprando una casa que se mueve, no un camión para llevar cargas. Y, desde ese punto de vista, el doble chasis (que no se puede hacer con tracción trasera, porque está la reductora en medio) tiene muchas ventajas: mayor espacio de almacenamiento, mejor estabilidad y mejor aislamiento. (Abro un paréntesis, antes de que se me olvide: es más útil el espacio, y caben más cosas -excepto una moto- si tienes doble fondo que garaje, a pesar de que ahora todo el mundo ande loco por el garaje. Para empezar, el doble fondo es más planito, de forma que no se amontonan las cosas ni hay que poner estanterías; además, ocupa todo el ancho y mucho del largo de la auto. En la nuestra, el doble fondo contiene: 2 depósitos de agua limpia, 1 de sucias, 2 baterías -todo lo cual supone más espacio en los arcones, porque debajo de los asientos tenemos hueco, no depósitos- mesa, sillas, cajas de herramientas, saco de carbón para la barbacoa, barbacoa para el saco, 50 metros de cable, mangueras, conectores para las mangueras, calzos para la auto, gato y herramientas, una lata de aceite, garrafas de agua, juguetes, comida....) Aquí, depende mucho de lo que tú valores más; en general, yo siempre me he hecho el siguiente razonamiento: en la auto, ¿se está más tiempo conduciendo, o viviendo? Y la respuesta, hasta el momento, es que gana viviendo….. El año pasado hice un viaje de dos semanas con un amigo (Joel David, que también le conoces, y creo que has visto su auto) que tiene una AC de las mismas dimensiones que la mía, pero motor Ford, con tracción trasera y doble rueda, y además “repogramada”. La suya es mucho más rutera que la mía, y en las subidas me tenía que esperar; la mía, en cambio, es mucho más luminosa, más amplia por dentro y caben muchos más trastos….. - Ahora, ya tienes toda la información que se me ocurre. La decisión es vuestra (¡A jugar!, como decía el otro…) |
|
|
Després del comentari de Quincho poca cosa queda per dir. El que si m'ha sortit un dubte. Quincho: amb els dos dipòsits d'aigües netes, quan litres portes?...és per curiositat
Salutacions, Marce Ah, ho oblidava: jo he tingut una caputxina petita (6 m) i ara una intergral curta (6,3 m) i la seguna em consumeix més que la primera (igual motor) i el que si he notat és el tema del xasis alko d'ara que dona més estabilitat en les corbes, ara la caputxina em sembla un catamaran al pendre les corbes Ara si: bona nit. Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Marce: si fa no fa, 230 litros (nunca lo he medido). Es relativamente útil, porque igualmente tienes que vaciar cada más o menos 100 litros de agua sucia, pero tiene una ventaja: cuando salgo de fin de semana, lo lleno a tope y me dura hasta el domingo, con ducha incluida.
|
|
|
Con 230 litros...un yakuzi seria posible :D
Saludos, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Nosaltres el primer viatge llarg el vem fer l´any passat.. 21 dies i d´ells solsament tres en camping.
Haig de dir que erem 5 persones... la organització es una de les coses mes importants que hi ha dins una ac....no deixar res pel mitg i mantenir cada escú el seu lloc designat per roba , sabates i altres coses en perfecte estat...perque el espai s´ha de compartir ... i es molt reduït.... Disposem d´un diposit d´aigua neta de 120litres... ens duxem cada dia tots 5 i rentem plats... no ens fa falta més... la cosa està en mesurar l´aigua que es gasta i la llum per la bateria :roll: .. la auto ens ha ensenyat als membres de la meva familia... a disposar solsament del que necesitem... sense malgastar ni una sola gota de llum ni aigua.. ni espai... La nevera i el congelador.. son prou grans per poder elaborar una serie de menus de 7 a 10 dies... fent una una llista prèvia d´apats a mitg termini...tot calculat..amanides de gra cuit... amanides d´arros, verdures de tota mena,patates, ensaladilles, pasta, sopes, i carn congelada.....ous bollits en pot... torrades , pates i formatges amb embutit.. etc, etc... Vem escollir la auto que tenim per l´espai.. necesitavem lliteres ben amples... i les nenes volien dormir separades... cada una volia el seu espai... cosa important per elles La única cosa que portem de més es un segon wc quimic... a casa som tres dones !!!! i si no trovem on buidar i tenim la necesitat imperiosa de fer- lo servir... el col.loquem i quedem més trenquils!!!! Sigui la auto que sigui... caputxina, perfilada o integral......s´ha de modelar a les vostres necesitats...el número de colla que sigueu i la independencia que vulguin tenir el nens que es faran ben aviat adolescents....i que en un espai tant petit es difil d´obtenir...millor fer-los participar a l´hora d´escollir auto...i veure que volen...perque si volem que vinguin amb noslatres... els hem d´escoltar!!! Nosaltres vem comprar una auto escollida per tots cuatre....i ens va de maravella!!!! Ara som 5 :mrgreen: i en segueix anant de maravella!!! Nosaltres hem comprovat que depen de com conduim gastem més o menys. gasoil.. o segons el temps.. si fa aire de cara.. o ve de cul...ho portem tot controlat.... però la diferencia no es gaire important.....i la veritat no canviaria aquesta manera de viatjar per res del mon!!!! :mrgreen: Segurament la que escolliu... la que entri pels vostres ulls... aquella que quan la veieu digueu... AQUESTA SI!!! serà la millor!!! MOlta sort!!!! Mª josé |
|
|
Hola Josep María, nosaltres com ja saps tenim una caputxina grandeta, creiem que l´espai interior es important ja que si agafas en un viatge varis díes de pluja i t´has d´estar dintre si l´espai es justet t´agobíes molt.
A Schiltach, un bonic poblet d´Alemania amb un parking per autos ideal, amb gespa i al costat d´un río que vàren fer les delícies dels petits, vàrem coneixer una parella de sevillans amb el seu bon sentit de l´humor i la Pepi deïa, "ho més important d´una auto es el pati" i quanta raó té ja que ho important es on paras i on gaudeixes amb la teva família, paisatges impresionats, ciutats amb encant, poblets maravellosos, etc, aquest es el veritable qué d´una autocaravana, que ets pots moure amb facilitat i pots veure moltes coses que valen la pena. Je je es que després del viatge he tornat una mica filósof. |
|
|
Bé, jo, com el Marce, he tingut primer una caputxina i ara una integral. Totalment d'acord amb l'exposició del Quincho excepte en el que no coneix de les integrals: no sé si per construcció especial o per alguna raó física que s'em escapa però l'aire condicionat a la cabina de la integral és molt més efectiu que a la Knaus, hi fa menys calor i els passatgers s'en beneficien moltíssim més. El llit de matrimoni de la Frankia fa 2,10 m de llarg i, tot i que aquest home és més llarg que un discurs del Fidel castro, no crec que tingui problemes per estirar les cames.
Com ell opino que la passió pel garatge és molt discutible, jo el tinc i no el faig servir més que un arcó convencional. Ara bé, el doble fons és una meravella: hi cap de tot, allibera espai als arcons interiors per organitzar bé les coses i rebaixa el centre de gravetat augmentant per tant l'estabilitat. Tingueu en compte que és molt més pràctic quatre arcons tots accessibles des de dins de l'auto que un gran garatge on, si no hi muntes unes bones estanteries, tot hi va amuntegat. Ara bé, si es tracta de dur-hi una o dues motos com he vist en alguna, o una Zodiac amb el seu motor o hi ha necessitats de càrrega especials... res a dir-hi, però no és el comú de les necessitats. Atenció doncs qualsevol autocaravana amb una moto al garatge segur que passa de llarg els 3500 kg. Aerodinàmicament, efectivament, integrals i perfilades es diferencien molt poc. El consum i la velocitat punta no són significatius, en canvi la diferència amb el xassís Al-Ko és enorme, molt més estable i fàcil de conduïr tot i que la meva nova auto (ara ja té un any i 17000 kms) és un metre més llarga i 20 cm més ample. Si jo hagués de triar una autocaravana per a matrimoni amb dos marrecs fins als 15-16 anys segurament em decantaria per una distribució i qualitat igual a la que vaig tenir: Knaus amb doble terra, 6,25 m de llarg, caputxina, dos menjadors, lliteres al darrera que permeten tenir menjador muntat i llits preparats, i en cas de necessitat, independència pels nanos amb un espai per a ells per a llegir, fer deures o jugar si el mal temps obliga a no sortir. També són 6 places de viatge i habitatge, i això fa que s'hi pugui apuntar algún amic o amiga circumstancialment. Al llit de matrimoni de la caputxina s'hi dorm de conya, i més si com a la Knaus hi tens dues finestres i una claraboia per ventilar. Vàrem tenir que dormir tapats amb un llençol inclòs a la Capadòcia al mes d'agost. Portabicicletes per a quatre bicis al darrera sense problemes perquè les parets estàn ben construïdes (el Marce en això hi té experiència). Hi vàrem fer prop de 80000 kms quatre adults amb molt de comfort. La integral és igual de còmode però és més maca i espaiosa doncs la cabina s'incorpora al espai habitable, però per a mi no compensa la diferència de preu com a primera autocaravana. Les perfilades només les trobo pràctiques per a parelles sense fills doncs haver de muntar el llit cada nit i desmuntar-lo cada matí per esmorçar no ho trobo pràctic. I que ningú s'ho prengui malament, en això si que tot és qüestió de gustos i, sobretot, de valorar realment les necessitats de cada escú. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
La veritat es que dona gust de lleguir-vos.Jo que tot just estic en una primera fase d'adaptació a les autocaravanes,vosaltres ja esteu a anys llum parlant de la segona ,que si aixo,que si allo.Jo quan sigui gran vull ser com vosaltres,amb aquesta sabiduria i ganes d'ajudar als demes.Moltes gràcies a tots per aquestes disertasions.El foro cada dia aprens coses noves.Per molts anys ens en pogueu anar explicant.
salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|