• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24017

• nouespai
  • Avatar de nouespai Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Cercant informació a veure si trobo per què falla la nostra nevera, veig que hi ha gent que diu que no es pot circular amb la calefacció a gas encesa...

Jo no ho sabia, i no ho acabo d'entendre doncs la zona del boiler no té cap flama visible que en marxa es pugui apagar...ni en cas d'estar en una benzinera, té sortida a l'exterior.

Vosaltres aneu sense calefacció en ruta ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24020

Crec que per llei les claus de gas han de viatjar tancades, tant en CVs com en ACs.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24034

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Crec que per llei les claus de gas han de viatjar tancades, tant en CVs com en ACs.

Hi ha un sistema, el Secumotion, amb el qual es poden portar obertes.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24039

En ruta mai portem la calefacció del habitacle posada....solsament la de la cavina....

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24041

en los papeles de mi sun roller dice q se puede llevar la nevera a gas sin problemas
solamente en algunos paises q no recuerdo pero en la mayoria de la europa si se puede.

y eso q es una caravana

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24060

La norma de prohibició canvia segons el país. A França no es pot circular amb el gas obert, una altre cosa es que ho facis.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24063

No sé com està la normativa, però a mi, personalment, em fa força angúnia circular amb la calefacció o la nevera a gas.
Amb la calefacció a cabina no n'hi ha prou per escalfar-nos tots i mentre els de davant hem d'anar en màniga curta, les nenes es pelen de fred. Així que fa un parell de setmanes que hem posat la calefacció en ruta i com canvia la cosa !! Vam anar a la Pirena i la temperatura a l'habitacle en cap moment va baixar de 20 graus.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24065

ja saps que la veterania es un grau i jo encara no el tinc, :mrgreen: pero.... la nostra com que es automàtica al posar el motor en marxa canvia a bateria, dic jo per alguna cosa sera! :roll:

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24066

Jo porto el sistema SECUMOTION i segons diu en les instruccions es poden portar obertes, aixi que les porto obertes i la calefacció encesa.
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24071

Nosaltres som viatjers d'estiu i hivern i sempre l'hem portada encesa sense problemes.Ara a la nova i ha una petita calefacció als peus dels nens que pot funcionar a bateria,peró si vas a la neu i arribes amb l'habitacle fred es dificil escalfar-lo de seguida.l'unic lloc on ens la varen fer parar va ser en el trajecte d'algun ferry a Noruega .
La nostra teoria es sempre """anar calents"""" :mrgreen: :mrgreen: .
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24084

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Per si no ho havia deixat clar, nosaltres si fa fred, la posem sempre.
Trobaria absurd que els fabricants posessin la calefacció en un vehicle on, el més normal és que estigui en moviment, i que no es pogués usar en marxa.
Us imagineu a escandinaus, alemanys, etc., a l'hivern circulant amb mantes a sobre ??? Jo la veritat no m'ho imagino.
Diferent és el cas de la nevera, que hi ha l'alternativa dels 12V.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24088

Potser no és el perill de circular sino en cas d'accident.
No sé qui ho va comentar, però a França fins i tot s'havia de circular amb la clau de pas tancada. En cas d'accident, un petit escapament i una espurna podrien provocar una gran desgràcia. Però no ens posem en el pitjor i seguim voltant per aquests mons de déu !!!

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24096

El que fa el SECUMOTION és, en cas de topada, tancar la sortida del gas des de la mateixa ampolla.
Per això si portes aquest sistema esta permes circular amb la calefaccio a gas encesa...almenys això és el que m'han dit.
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24098

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Potser no és el perill de circular sino en cas d'accident.
No sé qui ho va comentar, però a França fins i tot s'havia de circular amb la clau de pas tancada. En cas d'accident, un petit escapament i una espurna podrien provocar una gran desgràcia. Però no ens posem en el pitjor i seguim voltant per aquests mons de déu !!!

En cas de fuita de gas, o de sortida de més fluxe del que està previst, el secumotion tallaria el pas del gas, crec.
I és veritat que portem casetes de nines amb rodes...més val no pensar-hi.
Les mides de seguretat que porten els pitjors turismes estan molt lluny de les que porta la millor AC, però és el que hi ha.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24199

Hola,
Nosaltres hem notat que a l'habitacle els nens hi passen fred mentre nosaltres tenim fins i tot caloreta a la part davantera.
Estic esperant pressupost per comprar un calefactor a 12V per escalfar la part del menjador on van els nens durant els primers Km. de marxa, i poder prescindir de les mantes.........

Així que m'arribi i el pugui provar (esperem que per la calçotada!) us explico què tal.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24225

Jo tenia entés que les AC's venien equipades de fàbrica amb un dispositiu que canviaba l'energia a utilitzar depenent de si s'estava en marxa o aturats i fins i tot si s'estava endollat a 220, de manera que l'AC utilitzava sempre l'energia més "econòmica" a cada moment:

O sigui;

Si s'està parat, la nevera i la calefacció funcionen a gas

Si s'està aturat i endollat a 220, funcionen amb aquesta energia

Si s'està en moviment, es funciona amb la bateria de l'habitacle que es va carregant amb la inercia del moviment.

Pel que llegeixo, no és així?

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24236

Mesquiu, a la nostra auto el "dispositiu" sóc jo. :mrgreen:

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24253

Mesquiu, solsament es per la nevera que pots posar-la en automàtic, la nostra calefaccions necessita el propa sempra.

Re: Calefacció en marxa fa 18 anys 5 mesos #24257

És el que diu Payvi, en concret i per la nostre, la nevera en automàtic i quan li 'toca' els 12v. es proveeix de la bateria del motor, ja que si tanques el panel de control et quedaries sense subministrament i per aquest motiu ho fa.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• La Rioja +

Destí: La Rioja Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Almeria +

Diuen els entesos que els musulmans quan van veure la tranquil·la badia d’Almeria, els hi va semblar un gegantí mirall, i per això la van batejar Almería, el-mirall. I de Llegir més
  • Baviera, Selva Negra i Alsàcia +

Som dues families amb 4 nens ( 2 nenes de 6 anys, una nena de 4 anys i un nen de 2 anys), i anem amb 2 caravanes. Sortim el dissabte Llegir més
  • Normandia - París +

Aquest any hem anat sobre segur i hem triat un lloc fàcil pels autocaravanistes, Normandia (tota França és agradable per viatjar amb autocaravana) i per proximitat hem aprofitat per visitar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12