|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola!
Fa temps que li donc voltes a viatjar de nit. M'explico. Quan son trajectes de 2000kms, més o menys, trajectes que els has de fer amb dos dies o més, a vegades, em plantejo si val la pena fer el viatje de nit, sobretot, a l' estiu. T'evites la calor, el motor no pateix tant, no hi ha tant trànsit... Arribes pel matí a un camping, baixes àncores i a dormir. A migdia et lleves, estas relaxat per la tarda. I al vespre, sopes lleugeret i torne-m'hi un altre cop. L' altre tema, es si es pot descansar durant dia ja que el camping té molt moviment, la claror, la calor... No se, com ho veieu? Si algú viatja de nit, com s'organitza? Gràcies i perdó pel totxo! |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Jo no tinc experiència en fer ruta de nit. El que fem és allò de canviar de conductor de 2h-2h30min, i no és raro que el copilot dormisquegi una mica, cosa que va de conya per recuperar-te una mica, al menys en el meu cas.
Salutacions i a veure si algun altre pot ajudar-te millor. Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Quan fem viatges llargs acostomem a sortir a mitja tarda i circulem fins les 22/24 h. De entrada ja hem fet una bona tirada que acostuma a ser entre 600 o 700 km.
Sigui quina sigui la nostra destinació, sempre hi ha un lloc intermitg que per diverses raons sempre hem passat de llarg sense visitar i sempre diem que algun dia hi pararem (un poble, un monestir o uns salts d'aigua ); a leshores aprofitem fent una etapa en aquest indret per coneiexe'l... ... Sense adonar-nos ja hem arribat a la nostre destinació !!! Un ejemple pot ser el nostre viatge d'aquest estiu a Gran Bretanya: varem sortir a mitja tarda i vam fer nit a Millau (que ja coneixiem d'altres cops); l'endamà vam tirar fins Orleans (vam arribar a primera hora de la tarda)i l'endemà vam fer l'ultima etapa fins Calais. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
MarceCRN: nosaltres també ho fem això de canviar de conductor cada dues hores. I cada quatre, parem a fer un café, estirar les cames... va molt bè i es important per la seguretat, crec.
Neus: bona idea això d'aprofitar les paredes per fer visita. Però jo m'ho plantejava per viatjes llunyans que t'interessa fer tirades llargues d'anada i/o tornada. El problema que tenim es que no disposem de molts dies de vacances seguits, per tant, m'interessa fer l'anada i tornada lo més directe possible per perdre els menys dies possibles. Ep!, que quedi clar que no em refereixo a còrrer,e? De totes maneres, gràcies per les vostres respostes perque em són útils. |
|
|
A nosaltres ens passa el mateix: amb sort només tenim 3 setmanes seguides de vacances a l’estiu, i això és el que hi ha. La tardor passada vaig començar molt engrescat la planificació d’un viatge a Finlàndia. Conclusió: en tres setmanes? ni boig!!! obligaria a fer rutes diàries quilomètriques i no ens agrada córrer o acabar dient allò de “si avui és dimecres, això és Helsinki”
El que he acostumat a fer fins ara, al tenir poc temps, és planificar i/o limitar els destins. Planificar: si el destí està lluny incloure una etapa intermèdia (que ocupi mig matí, una tarda, etc) o per exemple pot ser una tarda de pànxing en un càmping; bàsicament per desconnectar una mica de tants quilòmetres . Limitar els destins: per exemple, si no podem visitar tota Alemanya, conformar-nos amb el sud ( Selva Negra+Alps Bàvars), ja tornarem un altre any a visitar les grans capitals alemanyes o el que sigui. O també quedar-te a prop, nosaltres l’any passat només teníem dues setmanes i vam estar voltant pels Pirineus, i va estar molt bé. Salutacions i sort, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Nosaltres i per raons de portar nenes petites, no viatgem de nit per que sinó el dormir es complica amb elles ja que voldrien anar al llit.
Si no fos el cas, crec que faríem igual que Neus, aprofitar fins les 23-24h per conduir, entenc que finalment la decisió també ve donada pel tipus de carreteres on finalment tinguis que circular. Salutacions Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
|
Es que la pregunta que us feia es pel següent:
m'agradaria tornar a Noruega però aquesta vegada amb el nostre cotxe des de Bcn. L'altre vegada que hi vanm anar vam fer avió fins a Oslo i allà vàrem llogar un cotxe. Anàvem, igualment, de càmping. Clar, fins que no arribes a Noruega son 3000kms. El que jo pensava es fer tirades de nit o de matinada per "recuperar" dies. Perquè Noruega ja es prou lluny i si faig parades de visita pel camí no arribaría ni a la frontera noruega ;) Nosaltres fins ara fem com la MarceCRN. En funció dels dies que tenim de vacances planifiquem el viatge. I si només ens hem de quedar en una zona concreta doncs ho fem. Ja veurem l'altre part un altre any. Però es que m'he encapritxat d'anar a Noruega! Però em sembla que haurem de avió + llogar cotxe. Gràcies i perdoneu per donar-vos tant la tabarra,e? però es que sóc un somiatruites amb el tema dels viatges.... |
|
|
suposo que quan dius cotxe, vols dir cotxe més caravana,si es aixi
doncs tardaras, aprox. uns tres dies i amb cotxe sol gairebe tambe pero val la pena fer aquest viatge tot i que de ben segur que amb una vegada no n,hi ha prou ja que els països nordics son molt grans. Si et puc ajudar amb qualsevol cosa diga-ho Salutacions |
|
|
Una gran majoria(no tots)dels que hem anat a Noruega ho hem fet creuant per Puttgarden, es a dir entrant per Dinamarca, creuant Suecia, el nord de Finlandia i visitant Noruega de nord a sud ja de baixada...
Potser només en 3 setmanes, t'hauries de plantejar arribar a Noruega en ferry des de Alemanya i fer un circüit de circonvalació. En quan els km i les hores de conducció son les mateixes ho facis de dia com de nit, per tant és cosa de cadascú triar la manera que li sigui més còmoda per tal de no agobiar-se ni cansar-se. També hi ham viatgers que prefereixen (per manca de temps)arribar en avion i llogar una AC o bé llogar un turisme i hospedar-se en cabanyes previament concertades. Per tal de fer vacances, totes les opcions son vàlides !!! Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Jofranc: al dir amb cotxe, em referia que nosaltres no tenim cv i anem cotxe + tenda. Em menjo les paraules. Jejeje!
Comprar CV ho deixem per l'any que vé. L'any 2005 hi vam anar a Noruega però vam fer avió fins a Oslo i allà vam llogar un cotxe. Als campings estàvem amb unes casetes de fusta molt maques. Neus: es que nosaltres com a molt podem tenir 3 setmanes i veig molt difícil fer el trajecte que em dius. Ha de ser una meravella fer-lo però es inviable per nosaltres. Gràcies a tots per les vostres respostes! |
|
|
Hola codriver
Nosaltres sempre i hem anat amb tres setmanes i hem anat per diferents rutes i cada vegada hem vist una cosa o zona diferent Un dels troços de Noruega que hem va agradar es el sud, o sigui entrant per dinamarca fins al cap de munt Hirsthals on agafabam el ferry fins a Kristiansand ( de dia tarda 4 hores i de nit 7 hores)...per cert el bitllet el comprabam a la primera area de l'autopista on hi hagues informacio turistica. En aquesta zona (sud) pots visitar des de el punt mes meridional on hi ha el famós far de Lindesnes, pots continuar per la costa fent el recorregut atlantic, d'Stavanger fins a Bergen i baixant per l'interior on pots pujar al Preikestolen i tornar per Oslo,Gotteborg, Helsingborg-Helsingor i arribar a Copenhaguen ( on hi ha un dia per despistar-se). O l'altre alternativa es Gotteborg, Malmö i podras veura el famós pont-tunel. Un altre any pots fer un altre ruta. Salutacions |
|
|
Hola codriver amb cotxe i tenda i amb un planing del que es vol visitar a Noruega s'hi pot anar tranquilament amb tres setmanes,nosaltres amb l'autocaravana varem trigar tres dies en arribar a Estockolm i encara ens quedava un dia per arribar a cap nord,però si paras al sur de Noruega en tens prou,visites 17 dies una part d'ella que tota es bonica i el teu somni de tornar-hi es repeteix,jo no ho trobo pas un disbarat.L'altre cosa es que vulguis fer de nord a sur(nosaltres ho varem fer amb 26 dies),pero tal com diu en Jofranc i el que ha fet moltes vegades EvaV de visitar un sector,jo ho veig molt factible.
Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Si,si.
Les vostres opinions em reafirmen el que ja pensàvem. Centrar-nos en una zona com vàrem fer el 2005. Així que lo més segur es que ens centrem en la part Sud. Jepi: jo tornaria cada any a Noruega però no sempre pot ser així. Sòc, bé, som uns enamorats del països nòrdics i, especialment, de Noruega. Gràcies a tots! |
|
|
Poc més puc afegir... però crec que amb cotxe i sense cv, les velocitats són molt cómodes.
I com te diu la Neus, tant fa que viatgis de nit i dormis de dia , com ho facis al revés. Bon viatge!! Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
Al anar amb cotxe sense remolcar res, casi m'inclinaria per viatjar de dia, canvian de xofer cada dos hores, nomes durant les dues o tres etapes llarges de frança, i pararia a dormir en algun hotel del formula-1, son econòmics i no tindras que montar la tenda, triar parcel.la, etc, em sembla la millor forma per tal d'aprofitar el temps al màxim.
Un cop als països escandinaus, seguiria la ruta prevista. Bon viatge i a la tornada espero ens en facis cinc cèntims Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>
|
|
|
Un dia d'aquests faré el meu relat a Noruega d'aquest estiu passat, ho prometo...
En tres setmanes per veure el Sud, o com a màxim fins a l'alçada de Trondheim tens temps. Una possibilitat a valorar és agafar el cotxe fins el Nord d'Alemanya i llogar allà una Ac, són més barates, i les etapes d'anada i tornada les faries més ràpid que en auto. La possibilitat d'anar fins Oslo el avió, si ho agafes amb temps surt molt bé de preu, però un cop allà ( crec ) les autos de lloguer són més cares. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Rodamon: lo dels hotels F1 no hi havia pensat. Molt bona idea.
No dubteu que si fem el viatge us en faré cinc cèntims. Tot depèn del que digui el Sr. Euro a l'estiu ;) |
|