• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Esquí de fons versus esquí alpí

Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38796

Aquest any volem passar uns dies a la neu a Le Grand Bornand, prop d’Annecy. Pel que m’acaben de dir a aquesta estació hi ha moltes pistes d’esquí de fons.
Nosaltres no n’hem practicat mai, fa uns anys que fem una mica d’esquí alpí, però penso que pot ser una bona ocasió per a provar l’esquí de fons.
Potser és una visió massa romàntica, però m’ho imagino com la versió d’hivern de passejar per la muntanya, ho veig com un esport de menys risc, més tranquil i contemplatiu, encara que pugui practicar-se amb més o menys energies.

Algú que hagi practicat les dues modalitats d’esquí, em podria dir si creu necessari que agafem un instructor el primer dia? Llogarem esquís i botes, però al ser material diferent, suposo que cal agafar la tècnica de com moure’ns, com girar, com pujar, com baixar, etc. Això de no tenir el taló fixat a l’esquí deu canviar força les coses, oi?
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38797

Jo fa anys ho vaig provar, només un parell de hores, es força diferent al esqui alpí, si agafeu un monitor us explicara el tema del pas del patinador, quan vas pel pla tot va be, però quan ve una petita baixada el tema es complica, esqui estrets i llargs, el taló lliure....l´unica avantatge, com ve dius es la sensacio de llibertat i tranquilitat amb l´entorn. No se, ho podeu provar.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38798

sabía jo que algún dia t'havia d'ensenyar quelcom!
i tant que has d'agafar monitor!
sempre és una inversió, el podeu fer servir per a tots i, per tant, particular.
No conec a ningú que s'empanadeixi. És una altra experiencia, de les que ens agrada: esport, natura, muntanya, ...
Un antecedent: jo vaig penjar els esquís a la que vaig provar la planxa de snow!!!

que us vagi bé!!!

ja m'ho explicaràs al Cau!
Sense forum, no hauria vist ni la meitat del que he vist.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38799

Josep, gràcies, nosaltres també ho provarem.
En David i jo fins la darrera temporada hem esquiat alpí amb les nostres relíquies del passat, uns esquís d'uns 20 anys d'edat, i aquest any anàvem a llogar material “modern”. Però encara que no tan llargs i estrets com els esquís de fons, déu n'hi do si ho eren els nostres.
Penso en l'avantatge de les botes no tan dures (per a mí les botes d’esquí alpí són el més dur de l’esquí), però també penso en la dificulat de tenir el taló lliure (i no anar agafat i lligat com damunt d’uns raïls de tren que serien els esquís d’alpí).
I també penso en la sensació de gaudir de l’entorn, m’imagino que no hi deu haver aquelles cues que es formen a peu de cadira, on semblem un immens ramat (nerviós).
En David diu que l’esquí de fons deu cansar molt, i no li fa massa gràcia. Ell esquia (alpí) millor que jo, i combinarem les dues coses, suposo. A mi em sembla una bona manera de cremar els torrons (en el fons són la causa de tot plegat, jajaja)

Jimmy, fa anys que esquiem alpí i aquest any volia tornar a agafar monitor d’alpí (jo feia anys que no n’agafava, les nenes sí, a cada temporada). Vaig enrere com els crancs i les nenes ja em passen davant (la gran segur).
O sigui que agafarem monitor per a l’esquí de fons, també, i aquesta vegada hi serem tota la família junta.

Però em dius que si provem el snowboard pengem els esquís tota la família? És més divertit? Fàcil? Emocionant? Còmode?

No t’he vist apuntat al Cau de Bruixes. Vindreu a veuren’s?
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38800

espero que em confirmim quants serem, (3 o 4 autos)
proba primer l'esqui de fons, perquè si probes la planxa, NO TORNARÀS A ESQUIAR!!!
Sense forum, no hauria vist ni la meitat del que he vist.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38801

OK, anirem per parts.
Aquest any provarem l'esquí de fons...I més endavant, l'snowboard.

Ja t'ho explicaré al Cau, doncs !! :laugh:

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38812

No he fet mai esqui alpí pero si que he fet esqui nòrdic. Et recomano que agafis un monitor. Ja fa uns 4/5 anys que no el practico, es relaxant i pots anar al teu aire perque no hi han grans aglomeracions (almenys en aquella época). Aixó si, et canses molt, casi diria que moltissim pero val la pena.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38815

Tinc les nenes entusiasmades amb la nova variant d'esquí que provarem. Això d'anar caminant, sense grans pujades ni baixades, amb el taló lliure, els ha agradat.

I a més ahïr al vespre vaig estar mirant el plànol de l'estació on anem: Hi ha moltes pistes d'esquí de fons (dues passen pel costat del camping), escola d'esquí de fons, pistes per a passejar amb raquetes (una passa pel costat del camping), etc. ...I les nenes també volen dedicar un dia a passejar amb raquetes.

En David si fos per ell, faria tots els dies d'alpí, precisament diu que l'esquí de fons ens cansarà molt.

I hem de veure com repartir els dies entre tot plegat !!
De moment les nenes s'han negat a provar l'snowboard ... tampoc teníem dies, això serà algun altre any.

A les fotos de la gent que fa esquí de fons, veig que no van massa abrigats, però no sé si és casualitat, o realment ens ofegarem amb tota la roba. És clar que primer debem haver d'aprendre a caure, girar, frenar, caminar, etc, i potser al principi no suarem tant, oi?

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38866

Hola Eva and family.Nosaltres ho hem practicat tot,el fons,l'alpí,les raquetes i el de montanya.Tots tenen el seu encant i tots molt lloables,amb quin hem quedo de tots???amb l'alpí potser perque desprenc més adrenalina,potser perque vaig canviar els esquis de fa 20 anys per uns karving que van que no t'ho imagines,però el fons te un encant especial,sobretot quan vas en pla i a poc a poc.Ho varem provar amb els nens i varen fer pocs metres i varen volguer tornar a les pistes(cada un es com es).Les raquetes son una delicia(en temps de crisis encara més) i es el que més ens agrada en l'aspecte de caminar,molt segur en pujades i baixades i tant normal com caminar.
Que ho passeu bé.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38867

Gràcies, Jepi.

Ja ens hem repartit els dies: els primers 3 dies d'esquí de fons (ja tenim reservada una hora de monitor per a tots quatre els 2 primers dies), després 3 dies més d'esquí alpí (estic reservant una hora de monitor per a les 3 senyores els 2 primers dies), i tancaríem amb 1 dia de raquetes.

Abans de tenir nenes, en David i jo vam anar a fer una excursió amb uns amics amb raquetes al Coll de Pal. Vam pujar fins a La Masella amb un guia, i ens va agradar. Podria ser una excursió a repetir amb les nenes, si els agrada el passeig que volem fer aquestes vacances.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38875

Hola Eva.
Nosaltres fa entre 12 i 15 anys que practiquem l'esqui nordic, et puc dir que no tens d'anar molt abrigada ja que fas molts moviments i entres en calor rapidament,si fa vent a les hores ves mes abrigada ja que el vent molesta molt, pero esporta un tipus de roba com els ciclistes.
Tambe tens de portar una petita motxilla on i pots posar barretes anargetiques o amb el seu defecte fruits secs i alguna beguda, perque com molt be dius a més de fer l'esport que comporta tens temps d'encantarte a qualsevol lloc que t'agradi, a les hores pots fer un petit mòs per recuperar forces.
A frança hi ha molta tradicio de fons i com tot tipus d'esport comporta uns petits problemes als inicis pero de seguida l'hi agafes el " tranquillo", els esquis no tenen els cantos matalics com els d'alpi, per frenar tens de fer igualment "cunya", crec que feu molt be d'agafar un monitor que us ensenyi lo basic.
El nostre fill gran ha practicat totes les modelitats d'esqui, l'any passat es va vendre la taula i els esquis d'alpi i diu que l'hi agrada molt mes el de fons. Ell fa uns 40 kms cada vegada que va ha esquiar, nosaltres uns 15 :whistle:
PD no us descuideu la maquina de fer fotos troves racons molt macos, que de ben segur que amb l'esqui alpi no es veuen.
Salutacions

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #38888

Gràcies, Joan i Francesca !! Com que ens iniciarem a pistes planeres, suposo que no suarem massa a l'inici, ni veurem paisatges molt sorprenents, però és una inversió de futur.

Gràcies pels consells sobre la roba i la cunya. A veure què en pot fer l'instructor, de nosaltres :laugh:

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39101

Fa un parell de dies que som de tornada de l'esquiada a Le Grand Bornand.

Com a resum dir que el clima no ens ha acompanyat massa: Hem tingut de tot a pistes: dos dies de sol, un dia de pluja constant, un dia de nevada humida, un dia de nevada més seca, un dia gris.
No sé si hem enganxat tempestes generalitzades a Europa, o és que no estavem a una estació prou alta per tal que en lloc de ploure hi nevés.

Vam dedicar-nos 3 dies a estrenar-nos amb monitor en l'esquí de fons, i ens va entusiasmar a les nenes i a mi. Tot és més tranquil, el material de lloguer més barat, hi va menys gent i no està gens nerviosa per a ser els primers en pujar a l'autobús, a l'alberg pots escalfar-te sense prendre res (tot i que no feia cap esforç per no deixar-me temptar per un bon "chocolat chaud"), hi havia sillons i taules lliures...Tot com més contemplatiu.

Teníem 3 dies més per a esquí alpí, dels que el darrer dia no vam esquiar, nevava molt i ja ens havíem mullat i refredat prou dos dies abans.

I el darrer dia, després d'una gran nevada, va sortir un sol que inevitablement ens va empényer a sortir a passejar i fer fotos. Volíem fer raquetes, però finalment només vam passejar. La majoria de les que he penjat són d'aquell darrer dia: http://picasaweb.google.es/Eva.Verdaguer/200912NadalEsquiALeGrandBornand?feat=directlink

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39102

Boniques fotos Eva.El lloc sembla precios i el Camping fa una pinta bonisima amb la seva piscina coberta i banys ,ja m'imagino lo bé que ho haureu passat.Sobre la neu,pluja,etc ha sigut general a tot arreu inclus al costat vostre a plens alps,la neu no ha sigut generosa i inclus ha plogut molt amunt.
He quedat sorpres de lo grans que son ja les nenes,feia molt temps que no les veia i estant guapisimes,igual que tu i en David,perque no tingueu gelos:laugh: :laugh: .
Fer fons o alpi en un paratge així ha de ser guapisim,ens alegrem que ho hagueu passat tant bé i per molts anys ho pogueu anar fent.
Una abraçada a tota la família.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39105

Jepi, el lloc era preciós, amb la possibilitat de practicar esquí alpí i de fons, el poble prop del camping, navettes per arribar a pistes, els comerços amb gent molt agradable, etc.

Teníem el dubte de si havíem triat un destí a massa poca alçada (uns 1.000 metres al camping) i per això hi plovia.
És que l'any anterior va fer molt fred a Suïssa i vaig buscar un lloc més assolellat (tot i que el sol només el vam veure dos dies...).
Em quedo més tranquil.la si la pluja ha estat força general (i no necessàriament poca alçada), ja que en alguna altra ocasió volem repetir.

La piscina del camping era molt xul.la, tot i que no prou calenta per al meu gust (tot i que a les nenes no hi havia forma de fer-les sortir). Creiem que el PH no devia estar molt fi i a la Xènia (la pell més delicada de casa) se li va ressecar molt la pell, per això només hi vam anar el primer dia.

Les nenes creixen, jo també miro la Xènia i començo a veure una noieta, i mirant fotos d'anys anteriors me n'adono de com n'eren de petites !!

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39111

Les que jo recordava eren aquestes fotos d'elles molt petites,però per sort el temps passa i han d'anar obrint pas.
Per les fotos el paratge es encantador,el que jo pensava que estava una miqueta més alt,aixo es com si estiguesiu al poble de les angles o a formigueres.De totes formes lo important es que heu tornat i que ho heu passat bé.
Una abraçada.
Salutacions.

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39115

El poble i el camping són a 1.000 metres.
El domini nòrdic a poc més, potser uns 1.300 metres.
El domini d'esquí alpí entre 1.500 i 2.100 metres.

He vist que a Chamonix hi va fer més o menys el mateix temps, per Nadal (primer pluja i després neu).

En definitiva, que no descartem tornar-hi alguna altra vegada, i continuar probant això de l'esquí de fons, que ens ha agradat !!

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39136

A més de les fotos de la càmera reflex, que vaig penjar el darrer dia, he afegit al final de l'album 37 fotos més, fetes amb la càmera compacta, que és la que ens acompanya mentre esquiem.
Són totes juntes aquí http://picasaweb.google.es/Eva.Verdaguer/200912NadalEsquiALeGrandBornand?feat=directlink

Per exemple, se'ns veu escoltant atentament el monitor d'esquí de fons, sota la neu
Adjunts:

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39137

Eva,

Aquestes fotos també són molt maques, una llàstima la pluja, però la zona idíl·lica.

La bota del rei David, també molt maca :)

Re:Esquí de fons versus esquí alpí fa 10 anys 7 mesos #39138

carai Eva, quines fotos mes maques, donant ganes d´anar a esquia, esta be aixo de poguer fer esqui de fons i alpí a la mateixa estació. Nosaltres aquest cap de setmana teníem previst anar a esquia, però mirant el temps ho deixarem per el proper.

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Aniversaris

Unalome81 en 11 dies (23.08), JordiJ en 14 dies (26.08), carlos.mataro en 17 dies (29.08), caxisa en 18 dies (30.08), ALIAL en 21 dies (02.09), quasar en 22 dies (03.09), trenkakames en 22 dies (03.09), amr01 en 32 dies (13.09), fotojoma en 37 dies (18.09), socelectric en 44 dies (25.09)

Alguns viatges

• Cap d'any a Lisboa +

Aquest és el relat rebut de Finale sobre el seu viatge en autocaravana per Portugal, durant el Nadal del 2010. La guia Lonely Planet de Portugal defineix Lisboa com una Llegir més
  • La Rioja +

Destí: La Rioja Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Ripoll i Camprodon, la ruta del ferro +

Aquest cap de setmana hem aprofitat que no teníem els nens per fer la Ruta del ferro amb bicicleta i visitar els 3 monestirs de la contrada. El de Ripoll, Llegir més
  • Dinamarca +

Dinamarca, el nostre objectiu per aquest estiu 2009, és el més petit dels països escandinaus. Format per moltes illes, les més importants Sjaelland i Fyn, i per la península de Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.