|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
A Catalunya Ràdio estan preparant un programa a l'entorn de la vida en una autocaravana.
S'han posat en contacte amb TotCàmping per veure si els podem ajudar a trobar algú que hi visqui regularment d'una manera "normal", no en condicions precàries, per tal de que hi expliqui la seva experiència. També podria ésser algú que hi visqués en un càmping, en les mateixes condicions. Abans de la setmana que ve. Si algú en coneix alguna persona que respongui a aquest perfil, que s'hi posi en contacte amb en Francesc Buxeda, del programa "El Secret". Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bona nit webmestre,
nosaltres no coneixem a ningú que visqui directament a una autocaravana però resulta que fa un temps vam veure al programa entrelínees i allí parlaven d'algú que ho feia. La meva dona, iogui, em va comentar una vegada que havia llegit un fil en un altre foro d'un tal nomada que vivia a l'autocaravana. Salutacions Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí) |
|
|
Bon dia,
viure en un a autocaravana de manera normal ( entenc per normal com a sinònim de manera continuada) no conec a ningú. La gent que he conegut que ho fa, acostuma a fer-ho per motius poc normals o molt concrets: -o està desenvolupant un projecte vital : com una volta al món (aquella família del Maresme) o un viatge artístic ( aquella fotògrafa catalana pel Japó). -o travessa una crisi familiar: aquell o aquella separada que després de partir peres es platejava viure en una autocaravana ( o caravana+càmping), per un tema econòmic, encara que desconec si al final ho va fer. (Em sembla que hi ha una recent novel•la catalana que desenvolupa el tema: una crisi sentimental que impulsa a una noia a viure en una autocaravana a un àrea de servei d’autopista). No sé, penso que una persona que viu en una autocaravana de manera normal, és a dir continuada, des del punt de vista mediàtic, pot ser “més” interessant conèixer el motiu que l’ha impulsat a fer-ho que no el fet que visqui en una autocaravana; ja sabeu: allò del morbo televisiu i tal. Tal vegada el més adient seria conèixer algú que comenci un viatge llarg, d’aquells que fan alguns envejables autocaravanistes jubilats de molts mesos, que obliga a viure i conviure durant molt de temps en una autocaravana. Salutacions, Marce. Per cert, m’ha vingut al cap que els únics que viuen en una autocaravana quasi tot l’any serien els integrants dels equips d’alta competició del motor; no són aquells que porten uns mostres d’autocaravanes que són meitat habitatge-meitat taller? I que van de circuit en circuit mentre dura la temporada?
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Jo conec un noi que fa uns mesos es volia vendre la seva integral per compar-se una liner (una auto d'aquelles més altes, pesades i llargues) per viure-hi dins. Ahir el vaig telefonar per explicar-li el tema i preguntar-li si havia donat el "salt" i em va dir que al final enlloc d'una mega-auto s'havia comprat un camió-autocaravana i pel que em va explicar és una passada de vehicle.
Estava disposat a participar a CatRàdio, i ja s'ha posat en contacte. A veure si surt algú més. Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.
|
|
|
yo si que conozco a una pareja que vivían en una autocaravana y no era por problemas económicos, si no por que les gustaba vivir así, trabajaban los dos conmigo, estuvieron varios años así y ahora aprovechando bajas incentivadas plegaron de la fabrica y les he perdido la pista.
así que no solo gente en situación precaria decide vivir en autocaravana. además tenían con ellos dos perros y un gato..... saludos. |
|
|
Avui m'he recordat de que potser ja havia sortit el tema en antena i l'he trobat:
www.catradio.cat/reproductor/473287/Viure-en-una-autocaravana L'he estat escoltant i m'ha semblat lamentable la forma en que la Sílvia Cóppulo, conductora del programa, anava tallant l'entrevistador i l'entrevistat, semblava que s'en fotia de tot. No m'estranya el que diuen d'ella. Què s'ha pensat que som ??? P.D. Gordis05, els teus coneguts, crec que són els que surten al final. Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per webmestre.
|
|
Bé, sí, sembla que aborda el tema amb un punt d’ironia, però em sembla que és el seu estil habitual quan entrevista algú, deu pensar que aquest estil la fa més pròxima a l’entrevistat o als oïdors, no sé.
En conjunt m’ha semblat un reportatge superficial ( és clar, sóc autocaravanista I ja tremolo de pensar el dia que dediquin un reportatge a les caravanes o als remolcs-tenda, a saber per on en sortiran o quina imatge acabaran donant Amb el periodisme, penso, passa a vegades això quan aborden temes fora de l’habitual, com això de l’autocaravana o d’altres temes “raros” (com per exemple processos geològics), que podrien millorar molt amb un mínim d’assessorament previ, i que em perdonin si algun periodista llegeix això. Salutacions, Marce.
John Steinbeck
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
Una altra mena de reportatge periodístic:
el Jaume , de la Secció d'Autocaravanes de la UCC, m'acaba de passar aquest enllaç sobre una entrevista normal al voltant de les autocaravanes i les caravanes que li han fet al Manuel Grandes, i el resultat és quelcom diferent: www.elperiodico.cat/ca/noticias/agenda/20101012/manuel-grand....shtml#search=%22%22 Salutacions, Marce.
John Steinbeck
|
|
|
El comprador de la meva primera auto la va comprar per viure-hi,si no recordo malament es podia seguir la seva aventura al forum de ac pasión.
Sobre el periodisme dir que a mi per la innauguració de l'area de Navarcles em van entrevistar i del que volia explicar al tema on volia anar l'entrevistador era diferent.Ells volen entretenir i fer la seva,la realitat del que som no la sap ningú fins que ho prova o ho coneix per amics.Que hi farem.som uns incompressos,però nosaltres malgrat tot seguirem fent la nostra ,que es el que ens agrada,n0?. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|