• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41762

Hola a tots i totes, la setmana passada vaig estar al saló del caravaning i entre tantes marques em van venir alguns dubtes que m'agradaria compartir amb vosaltres.

Sempre he pensat que les autocaravanes Hymer són les millors (en quant a aïllament, acabats, etc.) però alguns mecànics m'han comentat que els recanvis són molt cars. Conscient d'això vaig mirar durant la fira les marques dethleffs i rapido, i tot i que em van agradar no sé fins a quin punt estan a l'alçada de les Hymer.

Les rapido m'han dit que utilitzen peces més genèriques (claraboies fiamma, etc.) i que els recanis són més barats, què en sabeu de les dethleffs en aquest sentit?

I per acabar també tinc un dubte respecte l'aïllament d'aquest tipus d'autocaravanes de "gamma alta". Durant l'hivern, amb l'aïllament estàndard (sense doble planxa ni winters pakets) es pot anar a dormir a les estacions d'esquí sense por de que se't congelin els dipòsits d'aigues residuals,etc.

Moltes gràcies a tots! I a viatjar!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41766

Hola, Cargol,

Nosaltres tenim una caputxina Hymer. Aquell any (2005) Hymer va arribar a tenir 3 games de caputxina, i aquesta era la intermitja. Ara ja només tenen 1 gama, la d'entrada.
La nostra auto no té les grises calefactades, i un parell d'anys que vam estar 5 dies aturats a pistes al Pirineu no les vam glaçar, però jo les buidava després de rentar plats i de les dutxes, per si un cas.
El primer any que vam anar als Alps sí les vam glaçar. Vam estar una setmana aturats, i de dia no teníem sol, no pujàvem de zero. Tot i que també buidava les grises, es va glaçar el mecanisme.

I per la cabina, Fiat industrial, hi entra tot el fred del món. Per això ara quan tornem als Alps anem a camping, i portem un mini-radiador elèctric per tal de neutralitzar tot el fred que entra per la cabina.

Adjunto unes fotos, posicionades a la més impactant, el gel entrant per la cabina.
picasaweb.google.es/lh/photo/4DB3iiySDo8Pe6b-oQCftw?feat=directlink
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41768

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Cargol ha escrit:

Sempre he pensat que les autocaravanes Hymer són les millors (en quant a aïllament, acabats, etc.) però alguns mecànics m'han comentat que els recanvis són molt cars. Conscient d'això vaig mirar durant la fira les marques dethleffs i rapido, i tot i que em van agradar no sé fins a quin punt estan a l'alçada de les Hymer.

Jo crec que les Hymer, en general, no són les millors. Tampoc són les millors les Dethleffs, les Ràpido, les Pilote o altres. Jo crec que és un molt bon producte però no les millors.

Les millors serien per mi: Gama alta de Hymer, Niesmann, gama alta de Carthago, Concorde, Le Voyageur, Esterel, Notin o gama alta de Frankia.

No obstant, dins d'Hymer, o de les altres, hi ha games i ni de bon tros tots els acabats i diria que tampoc els aillaments són iguals en la mateixa marca.

En quan al preu dels recanvis no et puc dir, però no crec que difereixi molt d'una a altra, per una cantonada de paracops Frankia 150 euros...

Cargol ha escrit:

Les rapido m'han dit que utilitzen peces més genèriques (claraboies fiamma, etc.) i que els recanis són més barats, què en sabeu de les dethleffs en aquest sentit?

Les claraboies no les fabrica ni Hymer ni les altres, acostumen a ésser o Fiamma, Heki o Seitz, i cada marca munta una model o altre en funció del model o de la gama.

Cargol ha escrit:

I per acabar també tinc un dubte respecte l'aïllament d'aquest tipus d'autocaravanes de "gamma alta". Durant l'hivern, amb l'aïllament estàndard (sense doble planxa ni winters pakets) es pot anar a dormir a les estacions d'esquí sense por de que se't congelin els dipòsits d'aigues residuals,etc.

Si has d'anar sovint a la neu, jo miraria les de doble fons, sigui Rapido, Dethleffs, Hymer, o les "altres". Amb això no es congelen ( al menys a mi ). A part, el doble fons fa que portis el centre de gravetat més baix i guanyes en seguretat.

Qualsevol cosa pregunta...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Last edit: per nouespai.

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41769

Eva, aixo d'entrar fret per la cabina, crec que es un mal que tenen le majoria d'ac.s
A la nostra tambe i fot un fret que pela, vam canviar la cortina que fos una mica mes llarga i aixi sembla que no entra tant :sick:

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41774

Joan, nosaltres també intentàvem aïllar la cabina, deixar-la "morir" de fred, per tal de concentrar l'escalfor a l'habitacle.

Fins que un bon dia ens va começar a invadir el gel per la cabina.
Com que de dia no pujàvem de zero, allò cada dia empitjorava, i aquella gelor es transmetia a l'habitacle. Per això vam col.locar el radiador elèctric a la cabina, i vam obrir cortines. La vam integrar, va deixar de ser un punt mort i fred.

Altres solucions podrien passar per cobertors dels bons, que tapen el frontal de la cabina, inclòs el motor. Però per les vegades que anem a la neu (una setmana a l'any, i aquest any no podrà ser :( ), anem tirant amb el radiador.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41775

Penso que tots els que tenim AC amb cabina de vehicle, patim del fred tal i com expliqueu, la millor solució si estàs amb electricitat és la que explica Eva (radiador), però al final si ‘tires’ de calefacció acabes aïllant la cabina.

Nosaltres l’any passat varem comprar un protector isotèrmic per l’exterior i posant a la vegada amb el de interior hem guanyat quelcom, però la cabina continua estant freda (potser ja no tant).
Però essent pràctics, quan fa molt fred no utilitzem en aturat la cabina ja que no ens cal, i quan hem de marxar una estona abans la comencem a aclimatar.

Entenc que les integrals i a més si no tenen portes davant és la millor solució pel fred cabina.

Un hivern en el àrea de Saillagousse, les grises es van glaçar, si tens que buidar o obrir la aixeta externa, abans tens que deixar corre aigua calenta i l’aixeta s’obre i part d’aigua es buida, el millor és anar amb el dipòsit de grises mig buid i a esperar que es desglaci.

La foto del gel que entra per la porta "im presionante".
Salutacions :)

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41778

Hola Cargol, jo tinc una hymer ( en el nostre cas personalitzada en Homer) i estic d´acord que no són les millors, per`sí és un molt bon producte.
Fa 3 anys ens vam quedar sense propà al voltant de les 3-4 de la matinada un cap d´any a -11ºC. ja pensàvem que haurien de posar-nos xandals i anoraks per dormir... però no, ens vam despertar a les 11 del matí sense fred. L aillament en va sorprendre satisfactoriament (vam estar amb calefacció desde de les 5-6 de la tarda). Ah, els dipòsits els tinc calefatas, sense doble terra i no se´ns van congelar.
Això del fred a la cabina , no ho he notat, potser perque sigui integral.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41785

Nosaltres anàvem a la neu sovint, i mai sens ha glaçat res i no tenim ni doble terra ni aïllament, evidentment no estic parlant dels Alps com l'Eva que de segur hauríem d'adoptar mesures.L'únic que fem nosaltres es mantenir engegada sempre la calefacció i quan dic engegada no vull dir bufant tota l'estona ,si no un punt intermitj que no permeti glaçar-se res.Utilitzem la majoria de vegades aigua calenta i aixo fa que els conductes estiguin a una temperatura diferent.Nosaltres tenim una deftlhes i no crec que la marca influeixi gaire,el que si es segur es que si s'ha d'adquirir un habitacle nou i economicament es pot s'ha de fer el màxim de protegit com han dit els companys.
Una abraçada.
Salutacions,
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41803

Moltes gràcies a tots i a totes, veig que això de sortir a l'hivern té els seus incovenients. Ja us explicaré l'aventura quan pugem cap al Pirineu. Per cert, alguna proposta per les vacances de Nadal? és que no sabem on anar...amb tan poques hores de llum no ve de gust marxar gaire lluny per no poder-ho gaudir.

Merci.

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41809

Voleu anar a la neu?
Potser a Les Angles, si no us voleu desplaçar massa?

Re: Qüestió de marques fa 15 anys 9 mesos #41810

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
A part d'esquiar, per moure't una mica si vols, i a la Cerdanya francesa tens els banys de Llo, un lloc on passar una estona després de l'esquí. Hauràs de confirmar horaris d'obertura en aquells dies.
També el forn solar de Font Romeu...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• La costa de Portugal +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per veure el relat al seu bloc cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • Holanda +

Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • L'Auvèrnia +

Destí: Auvergne ( França ) Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per veure o descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12