• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Uns que ja hem tornat de vacances

Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44347

Doncs això: ja les hem acabades. Hem estat una setmana pel Pirineu de Lleida, gaudint de la seva natura, el seu patrimoni cultural i la seva gastronomia.
I ara ja estem a casa, gaudint d’aquesta humitat relativa del 100%.
Quina diferència amb la frescor de la muntanya!!!

Salutacions als forers i que tingueu un feliç retorn.
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44348

Benvingut Marce,

vau disfrutar de la falla Nord-pirenaica? :cheer: Nosaltres vam tenir cinc dies a finals de juliol i anant cap al Pallars, la falla que hi ha darrera la muntanya de Sant Corneli ens va fer pensar amb tu. Al meu marit li agrada molt la geologia, tot i que no ho va estudiar.
Només de veure la foto ja em relaxo...molt bonica. Estant al poble vam passar dos dies a Espot i també vam venir força renovats de la pau dels llacs de Sant Maurici. Realment me'n venen ganes de fer la resta de vacances que ens queden per aquests llocs dels Pirineus...
Salutacions :) ,

Glòria
La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.

Re: Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44351

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1792
  • Gràcies rebudes: 44
MarceCRN ha escrit:

Doncs això: ja les hem acabades. Hem estat una setmana pel Pirineu de Lleida, gaudint de la seva natura, el seu patrimoni cultural i la seva gastronomia.
I ara ja estem a casa, gaudint d’aquesta humitat relativa del 100%.
Quina diferència amb la frescor de la muntanya!!!

Salutacions als forers i que tingueu un feliç retorn.
Marce.

Nosaltres marxem a primers de la propera setmana uns dies al Pirineu, esperem gaudir d'una mica de bon temps i desintoxicar-nos de males notícies.
Si no plou, ja ens estarà be.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44353

MarceCRN, el Pirineu és un lloc increible, i no és necesari anar massa lluny per trobar-hi tranquilitat i paisatges molt bonics.

nouespai, l'estiu passat nosaltres també vam fer uns dies de Pirineu, però com ja sabeu les excursions muntanyenques ja se m'han acabat...
... he de ser realista i buscar altres destinacions on no tingui que fer de "cabra per la muntanya" i alhora pugui gaudir de cims, rierols, i bona cultura arquitectónica. Desitjo que disfruteu !!!
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44360

nosaltres si deu vol la setmana del 15 d'agost, també estarem pels pallars fent alguna caminada pels parcs i llacs de la zona.
Aquest dimars i dimecres fem una excursio (treking)des de Vallter fins a Nuria fent nit al refugi de Comadevaca, ja us esplicarem la novetat....aventura... :(:(

Re: Uns que ja hem tornat de vacances fa 8 anys 9 mesos #44361

Veig que hi ha molts pirineusaddictes per totcàmping ;-) . Això està bé, una cosa que ja havia quasi oblidat ha estat comprovar que el Pirineu de Lleida ( igual que el de BCN o GI) ofereix un ventall de llocs bellíssims ja sigui per estacionar o per no parlar de pernoctar, autèntics B(ell)S(egur)T(ranquils).

Us anoto els llocs visitats, per si algú els troba aprofitables en la seva visita al Pirineu de Lleida:

-Àreu: Serradora o com aprofitar un rierol per moldre gra, fer llum i serrar fusta.
-Esterri d’Àneu: Casa Gasia, conèixer el dia a dia domèstic d’un vilatà pirinenc.
-Estrets de Collegats, l’Argenteria: sempre que puc hi parem, una cascada feta aigua.
-Tremp: mercat setmanal, nucli antic i gastronomia.
-Bany fluvial al sud de Pont de Suert.
-Erill la Vall i Taüll: Romànic (amb majúscules).
-Aigüestortes-Estany Llong: excursió per a totes les edats en un entorn increïble.
-Sent Biat-Les (Nauta Garona): allò de la falla nordpirinenca. L’aflorament més proper que vaig trobar per internet és una pedrera al costat de Les, a pocs metres de Sent Biat ( fr.:Saint Beat)
-Esglésies de Salardú i Arties: visites guiades per aquestes “glèsias” de la Val d’Aran.
-Plan de Beret-Montgarri: excursió per a totes les edats, amb un final en un entorn bellíssim.

I ja està. Salutacions i feliç diumenge.
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re: a Iogui. fa 8 anys 9 mesos #44364

Hola de nou, Iogui
Malauradment la geologia no ha sabut vendre's ja des de la mateixa escola primària, però el patrimoni geològic pot tenir la mateixa importància i bellessa que el biològic.

Et posso una foto de la falla nordpirinenca que vam trobar:

que es pot interpretar, així a la brava, de la següent manera: a la dreta (turonet fosc que té una torre a sobre)la Placa Ibèrica; a l'esquerra (muntanya de roca blanca) la Placa Euroasiàtica. Al mig, la FNP, l'origen dels Pirineus, fa uns 80 M d'anys.

I si us interessa la geologia, els millor afloraments catalans (alguns de fama internacional) estan inventariats i explicats aquí (fitxes en pdf descarregables), una mena de hit parade dels espais geològics catalans:

www20.gencat.cat/portal/site/dmah/menuitem.64be942b6641a1214...RD&vgnextfmt=default

I si voleu algun aclariment, no dubteu en preguntar.

Curiositat: la Conca de Tremp, pel valor d'alguns dels seus afloraments geològics, és un camp d'aprenentatge de fama internacional per a la formació dels geòlegs de les companyies petrolieres.

Salutacions,
Marce.
Adjunts:

Re: a Neus fa 8 anys 9 mesos #44365

Hola Neus,
Cert, els Pirineus els tenim a tocar de la ma i ofereixen un munt de possibilitats per gaudir, i a més cada vegada tenen més àrees d'autocaravanes ;-)

I de les excursions que hem fet aquesta vegada, puc dir-te que són fàcils, no cal fer la cabra, com dius. Al nostre cas , que la Montse sortia d’un esquinç de turmell, vam fer aquestes excursions que eren més passejades que excursions, sobre tot la de Beret-Montgarri:

camins amples i amb poques o suaus pendents, accessibles per a totes les edats (vam veure fins i tot nens de pocs anys) i com els llocs són tant macos, allà on diguis prou, t’atures i a gaudir del paisatge i del dolce far niente.

Salutacions i ànim,
Marce.
Adjunts:

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44366

Hola Jofranc,
Uau! Aquesta ruta Valter-Núria que dius fa bona pinta, de ben segur que gaudireu de bons paisatges. Per curiositat, com ho fareu amb el transport? Anireu amb un cotxe de suport que us deixarà i recollirà als llocs d’inici i arribada?.

Nosaltres de Valter, fa uns anys, amb els nens, vam fer el Pic de la Dona, que està a l’extrem oposat del Bastiments. I amb unes vistes magnífiques sobre Valter: la capçalera és un preciós circ glacial. I el dia d’abans, a prop del refugi d’Ulldeter, ens vam trobar un grup de daines (?)que va entusiasmar els nens.

Que us vagi bé i que tingueu un bon temps.. o unes bones capelines :) .

Salutacions,
Marce

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44367

Bon dia Marce
Doncs Vallter-Nuria, el farem en dos dies i descansarem a comadevaca, al refugi, i tornarem per Queralbs, on ens trobarem amb el meu fill.
Referent a les poblacions que dius per visitar per la zona dels Pallars, en prenc nota, i gracies per l'informacio ja que potser lo més preocupant es trobar lloc per fer-hi nit.
L'any passat vam fer la caminada de Beret-Montgarri. La dona amb diu digali al Marce que te tota la rao i que es molt recomenable per tothom (nosaltres i tornarem) :)

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44368

Jofranc ha escrit:

Referent a les poblacions que dius per visitar per la zona dels Pallars, en prenc nota, i gracies per l'informacio ja que potser lo més preocupant es trobar lloc per fer-hi nit.

Per fer-hi nit? Jo vaig buscar ajudar entre els companys camperistes de www.furgovw.org/mapa_furgoperfecto.php ,

on ofereixen un bon grapat de suggeriments de pernocta. Només has de valorar que a vegades les seves campers poden accedir a llocs més fàcilment que nosaltres.

Salutacions,
Marce.
Adjunts:

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44376

Hola Marce,
només puc dir :woohoo: Moltíssimes gràcies pel link que m´has proporcionat. Me'ls penso baixar tots els pdfs dels llocs de patrimoni geològic. Lo de la falla nord pirinenca em va fer molta gràcia!
La veritat és que si no hagués estat per què al l´IES de Pobla de Segur, llavors La Sagrada Família, no vaig poder fer Geologia a COU per què només érem dos els que volíem fer l'assignatura , potser ara seria geòleg. De fet a Biologia de la UB només vam tenir un any de Geologia encara que després vaig elegir una assignatura de lliure elecció de la Facultat de Geo, Introducció a la paleontologia amb els professors Jordi Martinell i la Rosa Doménech de la UB.
També he tingut la sort d´escoltar al Jordi Civis que és de La Pobla de Segur i que és catedràtic de paleontologia a la Universitat de Salamanca. Amb ell, vaig fer dos estius, uns cursos i sortides, vam visitar els esculls de rudistes que hi ha molt aprop de Sant Corneli, al Pallars. Ell ens va repetir la gran importància geològica que tenen els Pallars i els seus afloraments.
Fins fa no gaire, a la sortida del túnel d´Erinyà hi havia una de les dues plataformes del petroli que li'n dèiem, ara hi ha un centre de conservació de la N-260.
L´altra està anant cap a l´Aramunt Vell. Es veu que són els restes de les bases formigonades dels sondejos que es van fer suposo per qüestions de trobar petroli.
Et passo aquest link que no sé si coneixes, de fet està a la pàgina web de l´Ara Lleida, són recorreguts pels Pallars Geològics.
Rutes geològiques al Pallars
I també un podcast de Geologia que he descobert darrerament a la web, espero sigui del teu/vostre interés:
Podcast de Geologia i Ciències de la Terra
Salutacions i gràcies,
David
Viatjarem més que el nan d´Amelie...!

(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí)

Last edit: per ciuatanejo.

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44378

Hola MarceCRN

Moltes de les excursions que parleu tant tu com en Jofranc (Montgarri, els estanys de La Pera, Boi i Aigüestortes ...) i també algunes molt més dificils les havia fet temps enrera. Malauradament, des de fa bastants anys, una extranya malaltia neurológica fa que poc a poc vagi perdend la sensibilitat dels peus, les cames i ara també de les mans, el que em provoca una grand inestabilitat i alguna que altre fractura de difícil recuperació.
Segueixo sonmiant amb montanyes, rierols, llacs i cims nevats, però tinc que ser realista i dosificar les meves ansies d'aventures amb petites passejades que no es converteixin en carreres d'obstacles.

Encara recordo l'ultim cop que vaig pujar al refugi d'Ull de Ter: a mig camí vaig seura en una pedra i vaig plurar desconsoladament devant l'impotencia de no poder continuar pel camí que serpenteja seguint el rierol i que tants i tants cops havia seguit anys enrera ...
... Però els anims no em falten, i encara trobo llocs prou atraients i accesibles per poder gaudir de la natura i el aire pur sense haver de fer grans caminates.

Salutacions
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Last edit: per Neus.

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44380

Hola Marce
Moltes gracies per l'informacio dels llocs de pernocta de les furgo
a més de ser una informacio molt util, s'en poden treure informacions de llocs on visitar ( es que aquest personal es fica per tot arreu :laugh: )

Hola Neus
La montanya es molt maca sempre y a qualsevol lloc pels amants de la natura, tampoc cal matar-se pujant i baixant cims, a vegades tal i com he vist en l'enllaç que ha possat el Marcel queda demostrat que amb cotxe en el nostre cas autocaravana pots arribar a llocs on les vistes son espectaculars i disfrutar igualment del espectacle de la natura
Una abraçada a tots

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44381

Bona tarda,
A Ciuatanejo: jo vaig veure als professors que dius per la Facultat de l’UB, també he dir-te que la Paleontologia no va ser el meu fort, la vaig estudiar però no com a especialitat; jo anava més de cara a la geologia aplicada: mineria, petroli, aigües, geofísica, etc. En qualsevol cas, veiem la teva dèria pels Pirineus i la geologia, et recomano un llibre que pot interessar-te....si no el tens, és clar. Ho anoto al fil dels Llibres i així el recuperem una mica que el tenim oblidat.
A Neus: uff! veig que tens alguna cosa més que un esquinç de turmell. I també veig que ho afrontes be. No sé com m’ho prendria jo. Només se m’acut dir-te que en qualsevol cas amb l’autocaravana podràs acostar-te a molts cims i a bonics entorns muntanyencs. Ànim i endavant, Neus!!.
Salutacions,
Marce

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44401

MarceCRN ha escrit:

Jofranc ha escrit:

Per fer-hi nit? Jo vaig buscar ajudar entre els companys camperistes de www.furgovw.org/mapa_furgoperfecto.php ,

on ofereixen un bon grapat de suggeriments de pernocta. Només has de valorar que a vegades les seves campers poden accedir a llocs més fàcilment que nosaltres.

Salutacions,
Marce.

Per anotar-ho, el que em passa es que despres no se com buscar-les aquestes informacions, la jungla de la informació oi? ;-)

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44402

Hola Fina
tens de clicar sobre l'enllaç de la web de furgo i et surtirà tot europa, llavors esculls un lloc determonat, amb el meu lloc vaig escollir el pirineu de lleida i a continuacio allà on vegis la caratula de la furgo cliques et surtirà un recuadro i tornes a clicar on possa + info i et surten llocs increibles de bonics
Si necesites mes info tu demana
Joan

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44403

fina ha escrit:
[/quote]

Per anotar-ho, el que em passa es que despres no se com buscar-les aquestes informacions, la jungla de la informació oi? ;-)[/quote]

No pateixis, per això està el fòrum. Quan et calgui i si no recordes el lloc, fas la consulta i algú s'encarregarà de recuparar la informació o oferir una de millor.
Jo personalment , al món del camper he descobert bons consells. Compartim moltes coses i sovint tenen solicions molt bones que podem aprofitar la resta del col·lectiu , sigui autocaravanista o caravanista.
Salutacions,
Marce.

Re: a Jofranc fa 8 anys 9 mesos #44404

Moltes gracies a tots dos, jo aquest any he aprés una miqueta a fer el meu mapa google i vaig intentant guardar-me els llocs, una abraçada

Last edit: per fina.
  • Pàgina:
  • 1

Aniversaris

Aramos (06.06), hellinero en 4 dies (10.06), el currante en 6 dies (12.06), merma en 10 dies (16.06), perecompte en 10 dies (16.06), diana en 29 dies (05.07), EL JOSEP i LA MAIT en 37 dies (13.07), Jepi en 37 dies (13.07), Toni-de-Ros en 50 dies (26.07)

Alguns viatges

• Almeria +

Diuen els entesos que els musulmans quan van veure la tranquil·la badia d’Almeria, els hi va semblar un gegantí mirall, i per això la van batejar Almería, el-mirall. I de Llegir més
  • Eslovènia, Bòsnia i Croàcia +

Destí: Eslovènia, Bòsnia i Croàcia Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • El Ripollès +

Després del parèntesi de la temporada estival, el Trio Marcelino torna a posar-se en marxa. Aquest cop no ha faltat cap dels seus integrants: Cala (Cala, Sílvia, Ona i Pau), Llegir més
  • Alcalà de Henares +

Destí: Alcalá de Henares Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.