• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Mirem autocaravanes

Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46564

Hola!
Des que vam venir a la trobada de Fotncoberta que tenim pel cap la idea de canivar de caravana a ...
Ens agrada fer escapades més aviat curtes i amb la carvana això no és pràctic de fer. Així que ja l'hem posada a la venta.
Primer ens vam mirar furgonetes (camper) però sembla que al final ens decantem més per autocaravana.
De moment mentre no venguem la caravna no podem fer res però com que ens fa il·lusió hem començat a mirar AC. Ha de ser de segona mà pq nova no hi arribem pas.
Ens agradaria que, amb la vostra experiència, ens orientéssiu una mica. Tenim 2 nens, o sigui que seria per 4 persones. Pel que he mirat potser la millor opció és una caputxina?
I per comprar-ls prefeririem que tingués garantia. Així que potser millor en algun concessionari. I sabeu com funciona el tema de la compra d'AC de lloguer? Com surt?

Bé, qualsevol ajuda sobre models, llocs de compra, consells sobre què hauria de tenir (nevera gran, dutxa seperada, placa solar...) ens anirà de maravella.

Moltes gràcies per endavant!

David i Núria.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46565

nuriaidavid,
Per a mi el més important és que us hi sentiu bé.
A mi (quan estàvem en fase similar a la vostra) em van dir que quan entrés a la que hauria de ser meva, ho sabria, i així va ser.

Havia fet un Excel amb tot de característiques que considerava imprescindibles: nevera gran, dutxa separada, llits fixes per a tothom, garatge, etc...
Però la nostra autocaravana no té CAP d'aquestes característiques, va ser qüestió de sensacions.

Els extres (com la placa solar) ja els anireu posant, no són decisius.

I davant del dubte, llogueu-ne una.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46567

GRàcies Eva!!!
Sí, tenim algunes idees del que voldriem que tingués però tampoc les veiem com a imprescindibles. Per exemple a la caravana hi tenim nevera gran i n'estem enamorats però potser amb una de petita també passariem...
El que ens aniria més bé saber llocs a on mirar.

gràcies!

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46568

Hola Nuria i David, que tal esteu ???

Com diu l'Eva, segur que trobareu la AC ideal per les vostres necessitats, i quan la veieu direu: aquesta és la meva !!!

T'acabo d'enviar un MP amb informació.

... Ja ens mantindràs informats !!!

A reveure
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46569

Nosaltres vam fer una tournée per diferents concessionaris, cal veure-les en viu i en directe.
Vam estar a Autosuministres, el grup Liberty, Nauticaravan, Expocaravan i d'altres.
També ajuda molt per a veure'n moltes anar a alguna fira (en el nostre cas la d'Alacant, al febrer, en el vostre podria ser el Saló del Caravaning de Barcelona a l'octubre).
Després de 3 intensos mesos veient autocaravanes, va aparèixer la nostra, una unitat amb descompte per ser una unitat en stock d'un model que canviava. No tenia res del que creia que volia, però ens va agradar a primera vista. Feu una ullada també a aquestes unitats amb preus interessants als diferents concessionaris.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46570

Una anècdota: N'hi ha una en venda, de segona mà, igualeta que la nostra (i no és la nostra !).
Tot i que és un tema molt especial, jo crec que heu de veure'n moltes i després treure conclusions: http://www.autosuministres.com/ocasion/ver/autocaravana/42

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46577

Ostres Eva, aquesta distribució era la que nosaltres teníem en la primera AC. No era Himer, era d’una marca molt senzilleta (una CI/Carioca), però ens agradava molt. Sovint trobem a faltar l’espaiós sofà lateral !!!

Last edit: per Neus.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46579

Gràcies a tots! I Neus, gràcies pels privats!
Doncs suposo que serà qüestió de mirar i remirar.
Aquest que m'has posat d'autosuministres ja la tenia ullada!! jeje
També m'encanta. Trobo que el sofà hi dóna molta amplitud i que la cuina sigui al final també m'agrada molt. Però hi trobo la pega del garatge. Com us organitzeu? On porteu taules, cadires, per l'esterior i estris varis?
I el tema de no tenir llits fixes pels nens també em fa dutbar molt perquè ells encara van amb cadireta i el petit amb un "monstre" de cadireta. Llavors les hauriem de treure per dormir...

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46581

Nosaltres ens vam comprar la nostra auto l'any 2005 (és de la mateixa quinta que la que està en venda, i de fet la vam portar la setmana passada a Autosuministres a fer la preparació per a les vacances, i està aparcada al davant de la que està en venda).

Les nenes l'any 2005 tenien 3 anys i mig, i 5 anys i mig quan vam fer el nostre primer gran viatge d'estiu (al sud de Noruega).

Portaven cadiretes totes dues. A l'hora de dinar, sopar o dormir, passàvem les cadiretes a la cabina, als seients de conductor i copilot.

Les nenes dormen a la caputxina, i de moment sempre hi van abans que nosaltres, que solem fer un tè amb galetes al menjador un cop ja "les hem guardat al llit". Després ja ens muntem el nostre llit. Tot el saló es converteix en un enorme llit de matrimoni de 2x2. No és tan còmode per les espumes com el llit caputxí, però és raonablement còmode. Podem posar el cap a qualsevol dels 4 cantons, segons la inclinació del vehïcle (fa temps que ja no portem els calços).

No he vist cap auto amb un llit tan gros com aquest de 2x2, poques autos amb un saló tan gros, cap auto amb una cuina tan grossa (a banda i banda del passadís d'entrada), i tot això dins d'una auto tan petita, de 6 metres.

No tenim garatge, però sempre li dic a en David que així no hem de sortir a buscar coses a fora.

Penso que l'espai el tens en forma de garatge, o de llit fixe, o de dutxa separada. I a fi de comptes, tenir l'espai en forma de menjador i armaris interiors és una forma d'aprofitar-lo de dia.

És clar que per anar a esquiar traiem la taula i cadires de camping i hi posem botes d'esquiar, a l'arcó exterior. Tot no pot ser.

Ah ! Amb nosaltres des de fa un parell d'anys viatja en Mateo, un pelut de 60 kg. Dorm a l'espai de la cuina, o sigui que ara definitivament ja no hi cap ningú més, a l'auto !!!

La taula i cadires de camping les portem a un arcó que hi ha a l'exterior, per sota el bany i la cuina. Hi caben en calçador, però hi caben. Les cadires són Crespo, 2 de respatller alt i 2 de normals. Vull dir que ocupen espai. Això sí, tenim un plànol de com cap-i-cular-les per que entrin bé.

A sota el sofà hi portem begudes i alres estris (cubell, bidó per a reomplir el dipòsit a mà, joguines de platja, estris anti-mosquits, bastons de caminar, camping gaz, etc.)

A sota l'altre sofà del saló hi van provisions i detergents.

El pinso del gos (fins i tot el sac, si marxem de vacances d'estiu) i alguns bidons de 6 litres d'aigua van darrera els seients de cabina.

A altres dos arcons exteriors més petits van les eines, un segon cassette Thetford que vam comprar per a allargar l'autonomia, cable elèctric, etc.

Total, que ens apanyem bé, tot i que és un petit Tetris que cal mantenir en ordre per tal que l'equilibri no es converteixi en caos.

Però si vols que et digui la veritat, les vegades que hem mirat de canviar-la no hem trobat una auto que en global ens donés més (exceptuant la Laika Kreos 3002, saló similar, amb lliteres, cuina no tan grossa, força més llarga i de preu més elevat). Ja ens hem fet molt a la nostra, i ara per ara ens agrada (però no podem pagar-la) la B544, que és la integral de la Hymer amb la mateixa distribució.

Potser sóc massa subjectiva i parcial amb tot el que t'he dit, mireu i mireu, que cadascú podem tenir gustos i prioritats diferents, però sí que és cert que és un gran saló i una gran cuina !

Edito per afegir que vaig comprar dues cadires senzilletes, d'aquestes que es pleguen tipus director de cine, i les porto darrera el seient del copilot, van bé com a cadires extra per si ve una amiga d'una nena, o per anar a esquiar (quan deixem les altres a casa per a encabir botes i altres estris a l'arcó).

A la caputxina hi portem la roba de llit de tots 4 (sacs i coixins), i de dia la fem servir també per a posar-hi les motxilles de passeig i les jaquetes. De nit ho endrecem tot, jaquetes a l'armari, motxilles a sota el llit del menjador (per si ens entressin a l'auto, cosa que toco fusta, no ha passat).

A la cabina, de nit, hi deixem de tot: sabates (els descansos quan anem una setmana a la neu i no movem l'auto de lloc), hi estenem roba molla de pluja o esquí.
De dia tot fora, és clar !

Com et deia, un Tetris al que ens hem anat acostumant, però disfrutem d'un saló al que ja no volem renunciar.

Last edit: per EvaV.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46583

Núria, et felicito pel pas que heu decidit fer. Sobre l'auto de l'EvaV, a mi és de les que més m'agraden de totes les que he vist (i n'he vist unes quantes), sobretot per l'amplitud del menjador. Heu de tenir en compte que hi passareu moltes estones a dins, encara que nosaltres no en tenim auto, i sóc de l'opinió que, si hi ha nens, quant més espai "comú", millor. Només li trobo una pega a aquesta auto (s'ha de dir tot), i és el bany que penso que és una mica just, però també s'ha de tenir en compte que el miro amb els ulls d'en Xavier, que no és precissament petit i prim ;-). Per la resta, ja li vaig dir un dia a l'Eva que si mai se la venen, que m'avisi B-)
Mercè & Cia.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46584

Realment és una AC que crida l'anteció. Ja amb l'esperiència de la carvavana també trobo que tot i que la nostra és de les grans hi poc espai per moure't. Segurament que compensa haver de muntar el llit amb un moment si la resta del dia et mous bé per dins l'auto. Crec que l'anirem a mirar per veure també el tema d'on guradar les coses ja que és el que més em preocupa.
Eva, hi teniu microones o forn? Si és així a on el vau nbstal·lar?

Però bé de moment miro i miro però no deixa de ser un somni pq fins que no ens venguem la carvana res de res. I ara la cosa està mooooolt malament. Hem trobat algun comprador però ens dóna moolt menys del que demanem. Siguent tant nova no la volem mal vendre!!!

Gràcies Mercè també per la teva aportació. I Eva, ha anat genial la teva explicació!!!

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46588

Nuria, sovint el problema d’espai sembla insalvable, i més venint del món de la caravana, on hi ha molt espai de magatzematge sota tots els seients i sota els llits a més del maleter del cotxe.
Trieu el model que trieu, penseu que viatjant amb nens heu de tenir espai per ells, pels seus jocs, per poder-hi estar en comoditat un dia de pluja o després d’un dia d’aventures excitants ...
He vist autocaravanes enormes, molt boniques i modernes, però poc funcionals, amb dormitoris quasi tant grans com el de casa però sense espai per bellugar-se en la zona d’estar i menjador.
L’important és que os hi trobeu a gust dins; l’espai per guardar els estris ja el trobareu !!!

Salutacions

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46590

merce67 ha escrit:

Núria, et felicito pel pas que heu decidit fer. Sobre l'auto de l'EvaV, a mi és de les que més m'agraden de totes les que he vist (i n'he vist unes quantes), sobretot per l'amplitud del menjador. Heu de tenir en compte que hi passareu moltes estones a dins, encara que nosaltres no en tenim auto, i sóc de l'opinió que, si hi ha nens, quant més espai "comú", millor. Només li trobo una pega a aquesta auto (s'ha de dir tot), i és el bany que penso que és una mica just, però també s'ha de tenir en compte que el miro amb els ulls d'en Xavier, que no és precissament petit i prim ;-). Per la resta, ja li vaig dir un dia a l'Eva que si mai se la venen, que m'avisi B-)

Mercè, gràcies pels elogis, avui he anat a buscar-la al taller, ja la tenim a punt per a l'estiu.
Pel que fa al bany, ja et vaig ensenyar que la pica gira damunt del Thetford per a convertir aquell espai en dutxa, oi?
De moment no l'hem venuda, alguna vegada ens ho hem rumiat, però per diferents causes ho hem desestimat, i ara pensem que fins i tot ens hi podem jubilar :laugh:

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46591

nuriaidavid ha escrit:

Eva, hi teniu microones o forn? Si és així a on el vau nbstal·lar?

Hi tenim microones, ens el va instal.lar Area Punto Control. Pare i fill eren fusters si no vaig errada, i van fer una molt bona feina, gairebé sembla de sèrie.
Portem un inversor Waeco de 1000W d'ona pura, i el microones és de 700W. Sovint el fem funcionar amb el motor engegat(són pocs minuts, 5-10) al no estar endollats al corrent d'un càmping.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46595

Perfecte Eva, així tenim temps per anar estalviant ;-)
Mercè & Cia.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46596

De moment no l'hem venuda, alguna vegada ens ho hem rumiat, però per diferents causes ho hem desestimat, i ara pensem que fins i tot ens hi podem jubilar :laugh:[/quote]

Eva a nosaltres ens ha passat pel cap un pilot de vegades, inclus en teniem alguna de ullada a autosuministres, pero ens hem dit a nosaltres mateixos que quan la vam veure la que tenim ens va agradar molt, per aixo la vam comprar, i d'aixo ja en fa 16 anys :whistle: al final hem pensat com tu Eva ja "casi" ens ha jubilat jejeje.. ara la restaurem, poquet a poquet, el bany l'hem fet nou, la cuina també (més moderna) ara la tapisem, falta pintar-la per dintre i per fora, i vull possar una nova claravoia, en fi que hem trencat la guardiola pero el cap i la fi ja la coneixem i ens porta per tot arreu

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46597

Jofranc ha escrit:

Eva a nosaltres ens ha passat pel cap un pilot de vegades, inclus en teniem alguna de ullada a autosuministres, pero ens hem dit a nosaltres mateixos que quan la vam veure la que tenim ens va agradar molt, per aixo la vam comprar, i d'aixo ja en fa 16 anys :whistle: al final hem pensat com tu Eva ja "casi" ens ha jubilat jejeje.. ara la restaurem, poquet a poquet, el bany l'hem fet nou, la cuina també (més moderna) ara la tapisem, falta pintar-la per dintre i per fora, i vull possar una nova claravoia, en fi que hem trencat la guardiola pero el cap i la fi ja la coneixem i ens porta per tot arreu

Doncs us seguim les passes. Encara no hem restaurat res, només anem arreglant les petites peces que es trenquen o gasten, però suposo que algun dia (sense pressa) canviarem tapisseries i ves a saber. Efectivament, ja sabem anar-hi, ens agrada i ens porta a tot arreu !

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46605

Nuriaidavid, perdona m`he possat a parlar amb l'Eva en aquest fil on expliques que estas buscant una ac.
A prop del meu poble ni ha una a peu de carretera que esta en venda
es una Sunroller perfilada crec que en demanen uns 24000 €
Tal i com va dir-te l'Eva el dia que la veuras, diras aquesta es la nostre, crec que ens ha passat a tots
Salutacions

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46607

Bon dia,
i espero que trobeu la vostra autocaravana.
Jo una cosa que sempre he valorat al mirar autocaravanes és el tema da la lluminositat natural interior: quanta més millor.
I el tema de les dimensions, que encara que totes estan entre el 6-7 m jo sempre he tirat més cap els 6m ( ara estic en 6,3 m) per un tema d'estacionament més fàcil-discret en zones urbanes.

I sobre tot recollir molta informació: via foros i webs de fabricants, fires, etc. I si tens l'oportunitat de trepitjar França, i entens l'idioma, compreu revistes especialitzades; allà analitzen els models actuals (que també es venen a Catalunya) amb el plus que els seus articles els trobo més útils(=crítics) que els de les revistes que trobaràs per aquí (=publireportatges). Quant més informats estigueu tindreu millor criteri a l'hora d'escollir l'autocaravana i negociar el preu.

I no oblidem que vosaltres teniu un avantatge: veniu del món de la caravana, esteu rodats i , per exemple, podreu valorar amb una ullada si un acabat o un accessori és el que us convé.
I per acabar: fa 4 anys vaig parlar del tema aquest ( elmonperlafinestra.blogspot.com.es/2008/01/la-compra-duna-autocaravana.html ), no sé si trobareu alguna cosa aprofitable.

I que tingueu molta sort.
Marce
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

Re: Mirem autocaravanes fa 7 anys 11 mesos #46612

aquest mati he anat a donar un tomb amb moto i m'he parat per veure una mica la distribució de l'ac que hi ha a Olost, te dos lits grans parats fixes al derrera, un manjador clasic per a quatre persones i potser el que menys m'ha agradat es que té la cuina al devant, just darrera del saient del copilot.
esta força bé

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Aniversaris

Aramos en 2 dies (06.06), hellinero en 6 dies (10.06), el currante en 8 dies (12.06), merma en 12 dies (16.06), perecompte en 12 dies (16.06), diana en 31 dies (05.07), EL JOSEP i LA MAIT en 39 dies (13.07), Jepi en 39 dies (13.07), Toni-de-Ros en 52 dies (26.07)

Alguns viatges

• Irlanda, una illa maragda amb ovelles de colors +

...Poc a poc el cel es cobreix de núvols, i fa acte de presència una fina pluja que ens va calant. El mariner de la nostre closca de nou ( és Llegir més
  • Via Verda per la Terra Alta i Baix Ebre +

Un cap de setmana de tres dies fent bici per la Via Verda de la comarca de la Terra Alta i el Baix Ebre. El projecte de construcció del ferrocarril Llegir més
  • Tots els colors del verd - Noruega 2008 +

Corria l'any 1976. Feia poc que s'havia fet la presentació del primer Volkswagen Golf, i la revista "Autopista", la més coneguda llavors a l'Estat Espanyol, va fer una prova de Llegir més
  • Eslovènia, Bòsnia i Croàcia +

Destí: Eslovènia, Bòsnia i Croàcia Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.