Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola, colla! Ja fa dies q estic mosca amb els llumets del regulador de la placa solar. Abans, quan estàvem a ple sol, com ara s'encenien dues llumetes: "charge" (groga q diria q feia pampallugues) i una "battery ok" de color verd. Ara ja fa dies que li toca el sol i no s'acaba mai d'encendre el verd. A més, per més pistes, quan hi connecto un petit inversor de 300w fa un "pito" indicant q alguna cosa falla, com si no hi hagués prou corrent a la bateria de l'habitatge. Les coses perites, les carrega sense problema, pero la tv i l'ordinador portàtil no. Vaig connectar un segon l'inversor a la bateria de la furgo i cap problema.Va la mar de bé.
El meu dubte és: pot ser que la bateria estigui ja una mica gastada? No tinc cap multitester a mà, malauradament, però si algú em donés algun consell de què o com mirar, en buscaria un quan tornem a casa. La bateria és de 200Ah i el regulador és un CS-Evolution SER 615. He mirat el fusible del regulador i sembla esrar bé. Adjunto fotos. Vejam si algú té alguna idea! Moltes gràcies! Enric |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola company, poques pistes per sapiguer que passa.
Saps si quan tens el vehícle en marxa et carrega la batería auxiliar? Amb el cotxe arrancat et fa el mateix el convertidor et pita? Pot ser que tinguis la batería molt baixa i nomes amb la placa solar no la recuperi... Es clar que amb un tester a ma es poden fer proves i treure conclusións No tens cap companý aprop que tingui tester? a vegades un birra arrecla averies.. Vinga molta sort Josep D'on no n'hi ha, no en pot rajar
|
|
Vinga, creia que esperaves resposta i per aixó torno a entrar, pero veig que NO... Suposso que ja ho has solucionat. D'on no n'hi ha, no en pot rajar
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: enric72
|
|
Hola, BIGMYCH, molt agraït per l'ajuda!
He seguit fent proves: Amb l'auto en marxa, l'inversor segueix pitant i no sembla que carregui. Aquests dies estarem en un càmping, podria provar d'endollar l'auto i veure si la bateria s'acaba carregant. Ara mateix, la centraleta indica uns 3/4 de bateria plena i amb una setmana al sol no sembla que augmenti. Sempre està a 3/4. Abans, recordo que arribava a carregar del tot. Quan vaig treure el fusible, els llumets de càrrega del regulador (verd) es va posar a fer pampallugues, com si carregués i el groc (battery ok) es va encendre. Pot ser alguna pista? Enric |
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per enric72.
|
|
Hola, ja has pogut sol.lucionar el problema?
Salut! D'on no n'hi ha, no en pot rajar
|
|
Hola! La tindrem endollada a 220V fins demà. La setmana vinent, quasi segur que toenarem a sortir i anirem per lliure, sense endollar. Llavors veuré si tot el carregat fins ara aguanta i l'inversor no fa soroll. Seguiré informant... Enviat des del meu PRA-LX1 usant Tapatalk |
|
Vaja, al final era la bateria. Amb una setmana endollada encara no és capaç de fer anar l'inversor. Quan tornem buscarem un lloc on comprar-ne una. En un taller (Autosuministres Vic) ja ens han dit que la bateria està molt més enllà de la seva vida útil (quan vam comprar l'auto al 2013 ja hi era). Algun consell per comprar-la? A Vic ens van dir q sempre recomanen una de 95 Ampers. De mida és la meitat de la nostra. Ara les fan més petites?
|
|
Jo vaig comprar aquesta i la relacio calitat preu es bona, mira les mides
www.damiasolar.com/productos/bateria_solar/bateria-agm-ecoso...h-c100-12v_da1559_36 Salut i Km! D'on no n'hi ha, no en pot rajar
|