• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: saluts i dubtes

saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9074

primer de tot saludar-vos a tots, soc l'eduard i soc nou a totcamping
i també en el "mundillo".
Aquest estiu vam començar a viure el tema camping i la veritat és q
estem tant enganxats q volem anar al març a "plantar-nos" en algun
camping de muntanya i d'aqui surten els dubtes... ens podem escalfar
amb aparells electrics o és més segur el propà? ( que no tinc instalat)
i quins aparells es poden endollar amb 10 ampers sense que peti tot?
i si no és abusar... he vist q a camprodon "estaquen" les caravanes al
terra amb cadenes pel vent, de veritat q és necessari?

MOLT BON I CAMPISTA ANY NOU :mrgreen:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9078

Hola i benvingut siguis al forum, espero que t'hi trobis be aqui amb nosaltres.
Per escalfar-te si vas de camping el millor es portar algun tipus de calefactor o radiador d'oli, per exemple.Nosaltres anem em autocaravana
i de camping no hi anem quasi mai ( a l'estiu i per rentar la roba)
en quan als 10 ampers, doncs no se que dir-te, la veritat es que no es el meu tema, el desconec. :mrgreen:

BON ANY i SALUT

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9079

Hola, benvingut....aixó del càmping és com una droga...quan ho proves...vols més... ;-)

Respecte al teu dubte...no et puc aconsellar masa...però si penses fer moltes estades a l´hivern...jo quasi t´aconsellaria la calefacció de gas.....ja el que calor és més agradable...ara si ho fas de manera puntual...potser tinguis prou amb un calefactor d´oli o d´aire...
Respecte a la potència del càmping...10 a és el màxim que trovaràs i pots posar el calefactor i les llums i nevera...potser pendria precaució a l´hora de utilitzar el microones..., jo normalment tanco el radiador quan haig d´escalfar algo al microones o també pots baixar la potencia del micro i donar més temps....
FEliç any. ;-)
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9082

Benvingut Eduard.Ja sóm un més a la família d'aquest forum.Esperem veure't per aquí molt sovint i que poguem ajudar-te a resoldre qualsevol dubte.
Amb 10 ampers per anar de camping en sobra.Normalment els campings donen de 3 a 6 ampers i amb 10 pots fer anar quasi tots els electrodomestics,pero ja veuras que al camping pocs en necesitaràs.Només et caldran ganes de desconectar de tota la setmana de treball i disfrutar de la família i els amics.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9089

carai, veig q no descanseu ni per cap d'any... escric ahir i ja tinc 3
ajudes... molt agrait a tots, i el tema per evitar q la caravana surti
volant???? fa gràcia oi? la veritat és q és una cossa q no em fa
patir però si q em te intrigat... no havia vist mai, en la meva etapa
de campista de canadenca cap caravana "fixada" al terra amb
cadenes, bé la veritat és q tampoc m'hi fixaba gaire.

els millors desitjos pel 2007 :D

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9090

referent al que dius de fixar la caravana, doncs nosaltres si que n'hem vist
en el nostre viatge a Irlanda, el primer camping que vaig veure totes les caravanes i bungalows, els passaven unes corretjes per matenir-les quietes.Pero jo en veure-ho per primera vegada, la meva impresio va ser
de cuidado les carteres, aqui s'enporten fins i tot les roulots :mrgreen:

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9091

Hola Eduard,

Primer de tot, sigueu benvinguts a Totcàmping HF

En referència als teus dubtes, anem per parts:

-Per ecalfar-vos, la millor opció es la calefacció de gas que incorporen les caravanes i autocaravanes, està pensada i dissenyada per ser la més efectiva, segura i adient. Poden funcionar tan amb gas butà com propà (la tipica botella grossa de color taronja, per fer hivern sempre propà).
Jo sempre dic que les instal·lacions elèctriques de les cv no sé fins a quin punt poden aguantar tanta potència si hi tenim una estufa sigui d'oli, aire o de barres tot el dia per escalfar l'habitacle. Tingueu present que els fils s'escalfen una barbaritat i crec que no estàn pensades per aguantar tant, amb el risc que comporta que es pugui encendre un endoll o caixa de conexions.

- Amperatge, la gran majòria de campings de muntanya o d'hivern ofereixen entre 6 i 10 ampers, en canvi els de platja o d'estiu, en sòlen oferir de 3 a 5. A l'hora de conectar-hi aparells, amb 10 a. tens la posibilitat de enxufar-hi el que vulguis sempre que no siguin aparells que necessitin molta potència com aires acondicionats, estufes a tota marxa o similars.
Recorda que un amper es igual a 220w, vol dir que 10 ampers son 2.200W de potència màxima que tens a la teva disposició. Es questïó de mirar la potència de cada aparell que necessitis però T.V., ràdios, cafeteres, minipimers, exprimidors, etc.... t'ho aguantarà sense cap problema.

I per acabar, això d'estacar les caravanes amb cadenes a terra es ben senzill, jo he vist amb els meus propis ulls 8O saltar caravanes d'una parcel·la a la del carrer de sota per una tramontanada a Palamós (càmpings amb carrers organitzats per terrasses). Oi que semblan molt pesades i robustes les caravanes? doncs t'en faries creus de lo febles que són davant de ratxes violentíssimes d'aire, es mouen com papers. Tambè cal dir que n'ha de fer molt, però en llocs o hi sovinteja aquest efecte natural millor fer-fo, no costa gaire i sempre estaràs més tranquil. :mrgreen:

Doncs apa, després del "rotllo" que t'he fumut et desitjo una bona estrena i un any 2007 ple de moltes sortides.

Salutacions ;-)

Carles
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9106

Sàvia resposta la del amic Carles: la calefacció a gas és la única dissenyada expressament per a caravanes i autocaravanes, és un risc altíssim i inutil fer servir qualsevol aparell elèctric al interior d'una caravana. I no crec que al cap del any el consum en propà pugui fer trontollar l'economia de ningú, que caram!
I no val allò tan conegut de "jo fa xx anys que faig servir... i no m'ha passat mai res". Una connexió elèctrica o un cable de secció insuficient pot funcionar molt de temps mentre es va cremant a poc a poc, fins el dia en que fot el curtcircuit i... millor no fem descripcions escabroses, oi? I tots coneixeu casos molt publicitats de caravanes cremades, algunes amb tràgiques conseqüencies. Mai cap amb la calefacció de gas, però; sempre calefaccions elèctriques.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9168

carai... entre en carles i en toni m'ho deixeu molt calar, i si us he de
ser franc, la veritat és q em feia una mica de mandra d'instalar el
gas, el primer q penses es que pagant la corrent ho has d'aprofitar i
segon, el tema gas... penses, sempre hi ha el perill de fuita, però
d'aixó no t'escapes ni a casa, oi?
QUINES GANES Q TINC D' ENGANXAR CARAVANA I SORTIR!

bons Reis! :mrgreen:

Re: saluts i dubtes fa 13 anys 8 mesos #9169

Benvingut !!!!!!!!!!!!!:mrgreen:

Mª José :mrgreen:

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

socelectric en 5 dies (25.09), Pelicans Voladors en 18 dies (08.10), Macià62 en 29 dies (19.10), manel en 33 dies (23.10), Ddolors en 40 dies (30.10), XANU en 40 dies (30.10), joan i andreu en 42 dies (01.11), vistur en 43 dies (02.11), LaSanta en 45 dies (04.11)

Alguns viatges

• Pirineu Gironí +

Malauradament, per aquestes dates el Pirineu presenta un aspecte pletòric i dic malauradament perquè tot es deu a l’absència de precipitacions que estem patim aquest hivern; això ha fet que Llegir més
  • Itàlia i els seus Alps +

Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge en autocaravana per Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria Llegir més
  • Port Aventura +

Aquest cop l’indret de la sortida l’han triat els nens. A Cauterets en una d’aquelles tertúlies que ells tenen a les nits, mentre nosaltres fem el ressopó, varen decidir i Llegir més
  • Normandia - París +

Aquest any hem anat sobre segur i hem triat un lloc fàcil pels autocaravanistes, Normandia (tota França és agradable per viatjar amb autocaravana) i per proximitat hem aprofitat per visitar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.