|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola nois.es!
vaig llegir consells sobre coses bàsiques per portar a una ac o cv..i una idea q vaig agafar és la de tenir una olla exprés en lloc de la q portem sempre. A part de les verduretes que hi faig, mai he intentat cuinar-hi res més. Però sé que es pot fer de tot? Entre d'altres receptes, pollastre amb arròs.....QUÈ MÉS? Podeu anar penjant les vostres receptes amb l'olla a pressió?Si en faig alguna també us l'explico;-) La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola Gloria !!!
Sento no poder ajudar-te, mai he tingut olla a presió i no se ben bé com funcionen. Pels caps de setmana m'amporto la verdura bullida de casa i només he de fregir-la amb uns allets i una mica de pernil. Per les vacances faig servir verdures i llegums de pot de vidre. Algun cop he pensat que quan el Ramon es jubili i puguem fer viatges llargs, molt llargs, m'amportaré a l'auto l'olla amb el soplement per coure al vapor i d'aquesta manera podré fer alhora la sopa i la verdura, estalvian temps i energia. A reveure. ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Moltes gràcies Neus!
Aixó que dius de la verdura bullida també és bona idea! Ara des de que em vaig comprar una màquina d'aquelles programables faig poca cosa a l'olla a pressió, però he pensat que per anar amb l'ac em podria ser útil, no necessitaria endolls...Amb l'olla faig les verdures i amb 10 minutets les tinc fetes. Us enganxo una contestació q m'han donat: para la rapida: - la ternera 15 o 20mtos -el pollo 12 o 15 (depende del tamaño) -el cerdo 15 -la verdura ,la pasta y el arroz tomas 2 minutos cuando chifla la olla y lo apagas ,no sacar la presion hasta los 5 y luego abrir ( a mi me gustan estos alimentos poco hechos o al dente)se puede dejar mas si os gusta mas hecho. _la carne y el pollo lo pongo con : -pimienta en grano,laurel,sal y aceite de oliva -un tomate,una cebolla,una zanahoria 1/2 pimiento un diente odos de ajo,puerro todo en crudo con: _vaso de vino o botellin ( con o sin) tapar y cocer luego abrir,pasar toda la verdura por el chino, la salsa es exquisita,se puede poner con arroz o pure de patatas no manchas en sofritos,no engorda y haces un plato rico en 20 mtos Petons! La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per iogui.
|
|
Vinga alguna recepteta us sabreu no?
Salutacions La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
|
La veritat es que jo hi faig es peus de porc o la carn amb salsa pero no crec que siguin àpats d'auto. si se m'acut alguna cosa ho afegiré.
|
|
|
Una de rapida y molt bona si t’agraden les llenties,
- Llenties, les pots comprar de les que no cal posa en remull o si, depent - Cap d’alls sencera - 1 seva tallada gran - Costella de porc tallada petita - Botifarra negra a talls - Xoriço a talls - Os de pernil - Fulla de lleuré - 3 tomàquets madurs tallats petits O tiro tot amb cru a l’olla pressió, al damunt de tot la botifarra negra es important si no es pot cremar al desfer-se, ompli de aigua fins cobrir, posa la sal i un bon raig d’oli (generós), tapa i quan piti uns 15 minuts, baixa el foc pro que encara rodi el tap. Senzill, saludable i fàcil Les quantitats de la botifarra negra i del xoriço depèn de cadascú, jo els i poso per donar gust. Els somnis d'hair són les esperances d'avui i poden convertir-se en realitat demá
|
|
|
Moltes gràcies Gebra!!
Les llenties no les he fet mai amb l'olla....ja m'havien dit que quedaven bones, últimament les cuinava amb una olla programable; però avui mateix m'anirà molt bé perquè tenim un autoconvidat i necessitava fer alguna cosa ràpida. Petons Glòria Ja et diré La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
|
Doncs ens han sortit força bé:
En lloc de l'os, les costelles i la botifarra negre..he posat de tall xorís i salsitxes a troços; si hagués tingut pastenaga i pebrot verd també els hagués afegit..la resta igual que tu i a més una patateta... He posat 3 mides de llenties i 7,5 d'aigua, així que encara me'n queda per un altre cop... Bona tarda! La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
|
Dons ara una de dolça,
Un flam d’ou - 5 ous amb la clara i el rovell - Llet sencera (si es vol també pot se descremada) - Sucre. Jo tinc una carmanyola (fiambrera) de tota la vida (a les ferreteries) de uns 20 cm, d’alçada i que hi càpiga de amplada a l’olla a pressió, carmanyola per el fet de que tanca hermèticament. A la carmanyola i cremo el sucre i el reparteixo bé per tot el voltant inclòs el cul i el deixo refredà, el un bol apart i poso els ous amb el sucre, (la quantitat depèn de lo dolç que us agradi, en el meu cas que el sucre no m’agrada i poso tres cullerades soperes), remenà bé amb una vari-la fins que el sucre es fongui amb els ous, incorpora una mica de llet i tornar a barreja, tirar-lo a la carmanyola i afegí llet fins que quedi aproximativament entre dos i tres dits per arriba a dalt, remena tapar i l’olla a prensió posar dos dits d’aigua incorpora la carmanyola tapar i quant comenci el pitó a roda 15’ i fet, treure i deixa refreda, bolcar-lo al lloc de servir i güala. Bon profit Els somnis d'hair són les esperances d'avui i poden convertir-se en realitat demá
|
|
|
iogui ha escrit:
Prenc nota dels canvis, imaginació al poder i gràcies Els somnis d'hair són les esperances d'avui i poden convertir-se en realitat demá
|
|