• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 11 mesos #48718

Acaba d'arribar-me un llibre que he comprat, es diu "The Boat Galley Cookbook: 800 Everyday Recipes and Essential Tips for Cooking Aboard"
Tot i que parla de la cuina a un vaixell, crec que en podré extreure idees per a l'autocaravana.

De fet hi vaig arribar perquè l'autora ha publicat alguna recepta per a la cassola-forn Omnia (funciona sobre el fogó del gas) que m'he comprat fa poquet. Hi he cuinat uns moniatos, patates al caliu i costella de porc per a llepar-s'hi els dits !

L'índex del llibre promet:
-Cuinar al vaixell és diferent
- Equipar la galera
- Aprovisionament
- Emmagatzematge del menjar
- Substitucions del menjar
- Mesures i conversions
- Menjars de travessia
- Preparació per a la tempesta
- Tècniques especials de cocció (entre d'altres aquí parla de la cassola-forn Omnia)
- Idees de menjades a bord
- Begudes
- Lactis
- Esmorzar i brunch
- Pica pica
- Amanides
-Sopes i estofats
- Llegum, arròs i pasta
- Verdures
- Salses
- Marisc
- Plats de carn
- Carns i marisc de llauna
- Grill
- Plats principals sense carn
- Potluck (festa americana on tothom aporta algun plat)
- Menjar per a festes
- Pans, madalenes i galetes
- Pans de llevat
- Postres
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 11 mesos #48719

hola bon dia a tots i a totes,
força complert, tot això es pot traslladar a l'àmbit de l'autocaravana, be, la majoria.
interessant
antoni
Deixeu-me que us digui una cosa... jo sóc català
Pau Casals a les Nacions Unides

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 11 mesos #48723

Sí, ja us compartiré les troballes
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 11 mesos #48728

Eva, ja ens explicaràs com va la cassola que t’has comprat, i si surt una bona recepta, fes-nos cinc centims

Salutacions !!!
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 11 mesos #48730

Neus, la cassola-forn és l'Omnia, de Suècia.

La venen a Movera i Reimo o també a botigues d'accessoris de camping que treballin amb algun d'aquests dos catàlegs (i llavors t'estalvies els ports).

MOVERA: http://www.movera.com/en/shop/products/gas/ovens/product/backPID/suche/products/omnia-camping-backofen.html

REIMO: https://www.reimo.com/de/92218-camping_backofen_omnia_3_teilig/#

Primer vaig practicar als fogons de casa: Hi he fet moniatos al forn, patates al caliu, pebrots escalivats, carxofes al forn, costella de porc al forn.
Ho he tornat a fer a l'autocaravana i ha quedat igual de bé. I em fa l'efecte que pràcticament tot el que puguis fer al forn ho deus poder fer aquí, suposo.

No és gaire grossa, hi caben 6 patates mitjanetes o 4 moniatos mitjanets, o 4 carxofes partides per la meitat, per exemple.

Last edit: per EvaV.

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48732

Eva, sembla una "churrasquera" de tota a vida, però amb un recipient més a la part inferior. El que no se es quina finalitat te aquest recipient ;-)

Salutacions

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48734

Li havia vist la xurrasquera a la meva mare, però ella la feia servir per a fer brasa sense fum.

La cassola-forn que he comprat és força similar, varia una mica que el forat central està tot tapat, com si fos un motlle de pastís amb forat central. I la peça que es posa a sota és un difusor d'escalfor.

No he provat de fer patates al caliu a la xurrasquera, o moniatos al forn (potser quedin exactament igual que amb la cassola-forn), però relament a la cassola-forn són els mateixos temps de cocció que el forn de casa (45 min. patates caliu, 2 hores moniatos al forn). Només que no hi quep molt de fato, però no saps com se'm van posar aquestes patates al caliu per sopar a la darrera sortida, dalt d'un cim de muntanya !!!

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48757

Gràcies Eva, m'ho miraré !!!

Salutacions

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48760

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1796
  • Gràcies rebudes: 46
Nosaltres vam tenir, fa uns anys i durant una temporada, una cassola una mica més gran que aquesta. Va arribar a casa a través de ma mare que l'usava per rostir sense fums. Potser la va comprar al Corte Inglés, no gaire més enllà. Vull dir que crec que es poden trobar aquí.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48761

Jo area mateix em moc poc (Centelles-Grub amb parada a L'Esclat a mig camí) i poder fer comandes per Internet em permet portar a casa fàcilment qualsevol producte, més que no pas haver-lo de buscar físicament. Però els que teniu la sort de poder mirar i remenar és molt probable que trobeu invents similars.

Llibre de receptes per cuinar a bord d'un vaixell fa 4 anys 10 mesos #48764

hola bon dia a tots i a totes,
en el lidl el dia 10 d'aquest mes hi ha això
per l'auto no em serveix són 1000 w però per casa no em desagrada.

Deixeu-me que us digui una cosa... jo sóc català
Pau Casals a les Nacions Unides
Adjunts:

Last edit: per amr01.
  • Pàgina:
  • 1

Aniversaris

Ddolors en 2 dies (30.10), XANU en 2 dies (30.10), joan i andreu en 4 dies (01.11), vistur en 5 dies (02.11), LaSanta en 7 dies (04.11), Calton en 19 dies (16.11), avisuso en 27 dies (24.11), Gebra en 30 dies (27.11)

Alguns viatges

• Canadà: el país dels superlatius +

En aquest país tot té una grandària excepcional: Paisatges d'amplis horitzons, trens constituïts per un interminable nombre de vagons, camions enormes, rvs o vehicles d'esbarjo de dimensions molt generoses, de Llegir més
  • Escapada al Solsonés +

Sortim de Begues, dissabte a les 10 de matí, direcció a Clariana del Cardener (Solsonès). Passat aquest poble a mà esquerra, es troba la cruïlla que va al pantà de Llegir més
  • Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois +

Destí: Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Pels llacs del Nord d'Itàlia +

...Visitem un del jardins més bells del nord d’Itàlia. Giardinio Melzi, una propietat de principis del segle IXX, amb preciosos jardins i arbres monumentals a vora mateixa del llac i Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.