Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola companys!
Ja fa dos anys que aquest subfòrum no té moviment i he pensat... vaig a posar una recepta molt pràctica per fer una mena de pizza a les autos que no portem forn. La recepta ens la van dir uns amics nostres de Belgrad. En diuen "Pizza cajganića". La "pizza" en qüestió la fem dins d'una paella. La fem amb daus de pa (sec o no) i ous. Ve a ser com fer una truita de patates però més plana. Per fer una pizza mida paella petita (20 cm diàmetre) farem servir 3 o 4 ous i un bon grapat de daus de pa. Ingredients: ous, pa sec (o no), formatge ratllat, kètxup, sal, oli Mans a l'obra: Batem els ous i un pessic de sal en un bol com perfer una truita. I tirem dins els daus de pa i els deixem una estona fins que s'estoven. Escalfem una mica d'oli a la paella i tirem la barreja dins. Quan estigui feta d'un costat li donem la volta i hi tirem a sobre el formatge ratllat (que es fondrà ja que la cara feta de la pizza està molt calenta). Tapem la paella i deixem que es faci l'altra cara (i que s'acabi de fondre el formatge). Decorem la pizza amb un "cargolet" de kètxup i llestos! Fàcil, ràpid, nutritiu i pot anar bé per aprofitar pa sec que tinguem. Si volem podem afegir bocinets de pernil, frankfurts, tonyina... a la cara de dalt en el moment que posem el formatge (o, fins i tot, barrejats en la massa de la base, en el moment de batre els ous). Esperio haver-me explicat. Crec recordar que dec tenir fotos fetes de la darrera vegada que en vam fer a l'auto. Si les trobo les poso. Bon profiiiiiit! ![]() P.D: vejam si entre tots ens animem a compartir "truquets" culinaris o receptes autocaravaneres!!!! |
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per enric72.
|
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Nosaltres les fem en una paella gran, tapada, i no queden malament...
Enviat des del meu SM-G930F usant Tapatalk |
|
Hehehehe això em sona, Tom Sawyer, els meus pares en tenen un estri semblant. L'usaven per fer pebrots escalivats, moniatos... En diuen "carmela"!
|
|
Bones!
i moltes gràcies per impulsar un fil d'aquesta mena....us ho diu un analfabet gastronòmic funcional ![]() Així que gràcies per aquestes aportacions, que segur que aprendré coses útils. Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Jo ja fa un parell d'anys (crec) vaig comprar una mena de carmela, també.
És sueca i es diu Omnia (Omnia backofen, la trobareu per internet). No és massa grossa i també he de tallar les pizzes a trossos, pel tema del forat central. Molt contenta, hi faig de tot el que faig al forn de casa, amb els mateixos temps de cocció. Costella de porc, moniatos, patates al caliu .., mmm 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Nosaltres tenim la xurrasquera d’algon va molt be, inclús la fem servir a casa per fer el pollastre que queda de conya
Enviat des de el mòbil |
|
No se si des de l'App del telf es copien bé els enllaços.
Però us en deixo un per fer unes mini pizzes amb pa de pita i sense forn. Bon profit!! www.facebook.com/1685514821718072/posts/2232315680371314/ Enviat des del meu RNE-L21 usant Tapatalk |