|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
L'altre dia vam posar una segona bateria a la AC nova, però en treure-la del taller es va encendre la llum de "bateria baixa" i no s'ha apagat.
Creieu que l'alternador no podrà carregar les dues, o bé que necessitarà fer molta ruta per fer-ho? No porto, de moment, panells solars ni res més. Els que porteu dues bateries, tots porteu plaques / generador o altres enginys? Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Fins fa poc mes d'un mes portabem 2 bateries i aixó ens obligaba a fer una pila de Km per portarles sempre carregades; sobretot durant l'hivern on el dia es curt i es fa força consum d'energia. Ens vam fer instalar una placa de 85w i ara no tenim cap mena de problema.
Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Al portar dues bateries el temps de recàrrega és, per lògica, el doble. Ademés m'imagino que aquest cap de setmana hauràs rodat de nit, amb els llums encesos i amb la nevera a 12 V. És a dir, que les bateries auxiliars amb prou feines hauran rebut una mica de càrrega. Quan puguis rodar de dia i amb distàncies una mica més llargues de ben segur que podràs carregar millor, a mi almenys em carregava bé abans de posar-hi el panell solar.
Et recomanaria que la propera sortida la fessis a un càmping on poguessis estar unes 24 h connectat a 220v per recarregar del tot. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
Jo porto generador, pero no el tinc per aquesta funció exactament, el faig servir per fer funcionar aparells, com ara el forn, el secador de cabells,
en fi, tots els tratos que funcionent a 220 v. Pero ja fa dies que començo a pensar que una placa no aniria gota malament, aixi les plaques sempre estan en optimes condicions, perque, tal i com ja t'han dit, costa molt tornar-les a refer. També voldria dir que vaig fer cambiar l'alternador, mes gran no, ja es el mes garn que hi ha, el vaig possar que carregar mes rapit, pero tot i aixi en ple hivern, sembla que fa curt, i potser una placa ajudaria Joan |
|
|
Jo no vaig posar la placa perque estaba cercant informació sobre les piles de combustible, però de moment són molt cares, així que segurament en posaré una placa.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
¿Las pilas de combustible? ¿Te refieres a metanol o similares?
Yo, personalmente, lo de cultivar plantas para hacer combustible.....bastante lío tienen ya en Mexico, por ejemplo, con el precio del maíz y el etanol.... Mejor la placa solar: dura más, la instalación es más barata, la luz solar es barata, y el sol tiene la existencia garantizada los próximos 4.500 millones de años. Después de los cuales, si no te pagan bien la auto en el mercado de segunda mano, ¡qué te quiten lo bailao! Además, que en el parking donde estás, como no hay techo, la placa siempre te carga las baterías de la célula, y eso viene muy bien si algún día se te descarga la de arranque (en invierno, a veces, si dejas unas semanas sin moverla, ocurre). Cuando compras una batería, normalmente te la venden bastante descargada (porque desde la fabricación hasta que la compras, algo ha perdido -conviene fijarse en la fecha de fabricación, en todo caso). Lo mejor, y los fabricantes suelen recomendarlo, es que la conectes un día o 2 a 230 (así, además, compruebas la instalación de 230, no te vaya a fallar cuando menos lo esperas...). No sé si en el parking, si se lo explicas, te lo dejarían hacer... Si no, haz lo que dice Toni: un finde de camping (o en un area de autocaravanas con luz, en Francia), y a ver cómo responde. |
|