• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12858

Tenim una placa solar en l'AC i una bateria petita per a l'habitacle. Curiosament la cabina porta una bateria dobla.
Estem dubtosos entre adquirir un altra bateria per a l'habitacle, de les noves de gel, o be adquirir un generador d'electricitat de tipus maleta (petit)
¿Podrieu dir-me quina opció és més útil i pràctica?
En cas de optar pel generador, ¿podrieu dir-me també quans Wats son recomanables?
L'AC és perfilada i de 4 places (és a dir, no és gran).
Gràcies anticipades per la vostra ajuda
Cinc sentit per a gaudir de la natura i només un per a cuidar d'ella: el sentit comú

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12859

Hola alzirenys, jo tambe tinc ac perfilada amb placa solar i bateria de gel de 100 Amp., a l´habitacle, fins el dia d´avui cap problema, aixo sí, vigilo molt amb el consum i no estic parat mai mes de 48 h.
El generador sigui el que sigui té el problema del soroll i la molestia que es produeix per els altres, al final de comptes se acabe no fent-lo servir.
Es la meva opinió.

Salutacións.

Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12861

Moltes gràcies Garbi_45. Ara ja tenim una opinió sobre el tema en qüestió. Crec que portarem l'AC al taller de la casa Benimar o a un taller d'electricitat d'automòbils per a que ens insta.len una altra bateria a l'habitacle.
Cinc sentit per a gaudir de la natura i només un per a cuidar d'ella: el sentit comú

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12874

Dues bateries per la cabina... No ho havia vist mai, però si hi són deu ser per alguna cosa.
Jo crec que potser caldria racionalitzar la distribució d'energia i veure què és necessari i si hi ha alguna cosa mal muntada. En principi una sol·lució força bona és instal·lar dues bateries de gel a l'habitacle, i per arrencar el motor sol ser suficient amb una sola bateria convencional. Tingues en compte que tot això cal carregar-ho amb l'alternador del vehicle, i que, per matemàtica pura, dues bateries necessiten el doble de temps que una de sola. I si tu en portes quatre...
La placa solar és un bon invent doncs et va recarregant quan estàs aturat. I un avantatge molt important: entre setmana, quan no fas servir l'auto, les bateries es carreguen la màxim i quan surts el cap de setmana saps que vas a tope. Pensa que si surts al vespre, amb el llums encesos, la nevera a 12v i el recorregut és relativament curt, les bateries no es carregaran gens ni mica.
Si optes per dues bateries al habitacle pensa en canviar-les les dues al mateix temps i que siguin del mateix tipus, això és important.
En generador, si us plau, oblida'l. És molt molest per als teus veïns, encara que tu creguis que estàs sobradament justificat per a fer-lo servir.
Per a més informació et recomano la lectura d'aquest magnific article: www.viajarenautocaravana.com/articulos_detall.php?idg=8984
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12875

Alzirenys, nosaltres tenim dues bateries a la celula, no tinc plaques solars
que per cert m'agradaria possar-li, pero veig que son molt cares, i tenim generador, portatil, es un Kipor 2000 inverter, mai l'hem fet servir per carregar les bateries grans, el fem servir per altres coses, com per exemple fer funcionar el forn, l'assacador de cabells i aprofitem per carregar totes les bateries petites(telefons,camera fotografica, camera de filmar ect) la nevera, en fi tot el que calgui, pero quan el vem comprar va ser per fer anar un aire condicionat, pero be tot arribara
Salut

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12880

Nosaltres de moment tenim una placa solar i una sola bateria a l'habitacle (a més de la de la cabina).

El primer any que vam estar cinc nits aturats a pistes d'esquí, tot correcte.

El segon any, una mica justet. Potser les bateries són una mica més velles ? No vam esgotar la bateria, però baixava molt de càrrega, i engegàvem el motor 15-20 minuts al dia.

Per al tercer any ens estem plantejant instal.lar una altra placa solar i una altra bateria.

No tenim TV, només consumim llum i impulsió de calefacció, a part del petit consum de carregar bateries de càmeres i telèfons a l'ondulador.

Ens acabem d'instal.lar un evaporitzador, a veure què tal passem els calors de l'estiu. De moment, engegant-lo a ple sol, la placa solar carrega més del que gasta l'evaporitzador, o sigui que energèticament surt "de franc".
Això sí, no és un aire condicionat, no fa fred, sino que crec que fa suportable la calor. Passat l'estiu ho sabré amb més exactitut.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Pregunta sobre generador fa 16 anys 1 mes #12902

Moltes gràcies a tots.
La nostra AC és de segona mà i ja portava la placa solar. Sincerament, no sabem molt be com funciona tot això.
Al dir que porta una bateria dobla a la cabina volía dir una molt gran (a mi m'ho sembla), al costat de la de l'habitacle que és petita.
El problema és que per més placa solar i més bateria, no podem engegar, per exemple, l'assecador de cabells (reconec que a mi personalment, em molesta bastant això) i si viatgem per lliure (sense camping), es fa molt pesat.
En fi, no se que farem, atés que tenim que valorar la qüestió econòmica, és a dir, veure que resulta més econòmic.

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12916

A veure... hi ha una cosa molt clara: amb la placa i les bateries no podràs fer funcionar segons què (l'assecador, per exemple), que sí que podries fer amb el generador.

Ara bé, encara que diuen que els d'ara són molt silenciosos, no vull ni pensar el que dirien de mi si l'engego a la nit, al costat d'una altra autocaravana (es recorden de tota la meva família, segur). A més, alguns els col·loquen penjats no sé on, però sinó no et queda altre remei que fer la parada al mig del carrer amb el generador (espantós, jo ho he vist!)

Nosaltres portem placa i dues bateries a l'habitacle i n'estem prou satisfets. Ara les hem canviat després de cinc anys, ja que començaven a no carregar massa bé. Les que hem posat són com les que portàvem. Han de ser bateries de "tracció", que no sé a què es refereix exactament, però així ens ho han aconsellat sempre els que es dediquen a això.

Preunta sobre generador fa 16 anys 1 mes #12956

Gràcies Mireia. Decididament no adquirirem el generador. Mirarem de posar dues bateries a l'habitacle, encara que coincidiras amb mi que, és prou molest no poder fer servir l'assecador (al menys a mi és el que més em preocupa. Per descomptat al meu marit i al meu fill no).
Tampoc tenim aire condicionat, però això ja és un altra història.
Be, gràcies a vosaltres ja estem prou informats al respecte.

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12960

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Busca al fòrum que hi ha un fil que parla de com tenir assecador sense generador...

Jo estic a punt de provar-jo, ja el tinc a casa llest, per dur-lo a l'AC.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12962

Veig que el Nouespai ja t'ha dit que busquessis el fil. Allà hi vaig explicar "una versió personal" de l'assecador. A l'hivern va de conya, prova-ho

Preunta sobre generador fa 16 anys 1 mes #12973

Ja, ja, ja ho he vist tot. No se si serè capaç, jeje... Ho probarè.
També he vist lo del ondulador i la botiga de compra, ara més barat encara.
Sou genials.

Re: Pregunta sobre generador d'electricitat fa 16 anys 1 mes #12975

Es que aquesta Mireia es una megacrack del bricolatge. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Sierra de la Demanda +

Destí: Sierra de la Demanda Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Pirineus +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Albi i retalls de l'Aveyron +

Teníamos 3 destinos claros para este viaje: Albi, Millau y Roquefort. Salimos el viernes por la tarde, sin mucha prisa, del parking sobre las 6.30. Encontramos bastante retención, lo que Llegir més
  • Les gorges del Segre +

La nostra sortida va ser d'un dia i mig, ja que la Francesca els diumenges treballa. Bé, després de dinar, rentar els plats i endreçar una mica la cuina vam Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12