|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola a t@s!!
Fa temps que no agafem les bicis i ara, des que tenim l'ac i ja ens han posat els portabicis, tenim els vostres relats, coneixem l'existència de les vies verdes, hem estat a campings kilomètrics..., en tornem a tenir moltes ganes. Un dels motius pels quals no les agafavem és perquè en Ciuatanejo la té espatllada (li falla la cadena, ha de posar rodes noves) i quan anem al seu poble, que és on s'estan, no tenim temps per arreglar-la. Les que tenim són de l'any de la picor: marca diseño (antic pryca la meva) i BH la d'ell. No són d'alumini, no tenen suspensió al davant ni frens de disc mecànics. Ens hem plantejat comprar-ne de noves però jo penso que potser d'entrada hauriem d'aprofitar les que tenim. En Ciuatanejo opina que prefereix comprar-ne de noves i baratetes perquè pensa que la reparació li sortirà igual de preu. I jo, que ja que ens gastem les compraria més endavant i més bonetes (amb components bons shimano gama alta, frens de disc mecànics, suspensió al davant, q pel q veig ja la tenen quasi totes...) Val molt la pena els frens de disc mecànics a les bicis? Sabeu quan ens pot costar la reparació d'una cadena i posar rodes? Nosaltres tenim ara intenció de fer-les servir força i suposo que farem mica a mica, desnivells de diferent grau i dificultat. Es important que les bicis tinguin aquestes característiques que us he comentat? El que sí que veig inconvenient a les nostres es que pesen moltíssim. I finalment, Què farieu vosaltres? Perdoneu el totxo. :oops: No sé resumir!!!Moltes gràcies per endavant Glòria La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
hola gloria. El meu sogre tenia una molt vella que ens la volia donar, vem anar a un taller de reparacions-venda de bicis i ens demanava uns 100€ mes o menys.
Vem anar al decathlon i per 149 € ens vem comprar una molt maca, te quasi de tot (el mes bàsic clar) per poder pedalejar una mica. Evidenment no és cap virgueria, pero, pel que jo la vull em va perfecte. Una salutació |
|
|
Avui en dia, el valor afagit als productes a casa nostra els hi posa la mà d'obra. Per tant crec que us resultarà si fa no fa igual comprar-ne una de nova (al Decatlhon hi ha infinitat de models i preus) com si feu arraglar les que teniu. Nosaltres viatgem, de moment amb 4 bicis (aviat n'haurem d'afagir una 5ena, pq el més petit ja pedaleja) i totes són d'aquests magatzems esportius.
|
|
|
Moltes gràcies Mary i mesquiu! Ja m'heu acabat de convèncer, vosaltres i en ciua...hem decidit que deixarem les bicis velles a la Pobla de Segur. La d'ell l'arreglarà el manetes del seu germà, quan pugui, així ens estalviem la ma d'obra i en comprarem dues segurament al decathlon, que estan bé de preu i encara que no tenen tanta cosa, per a nosaltres ja ens aniran bé.
Un petó Glòria La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
|
Gloria, en els meus temps en els que corria en bicicleta vaig començar amb una BH de gama mes que baixa, amb la que vaig fer de tot. Poc despres vaig cambiar de bicicleta a una de gamma mes alta i no et dic la de problemes i punxades que vaig tenir, ... per total, fer el mateix!
Amb això et vull dir que si els vostre plantejament es anar a pasejar per caminets, sense gaires pretensions, amb una bicicleta del decathlon en teniu mes que suficient. Altra cosa es que per cuatre duros mes de vegades arribes a altres marques que sense gaires pretensions (no calen grans suspensions ni frens de disc) podeu conseguir una molt bona bicicleta que us durarà un bon grapat d'anys! Per cert, si les bicicletes no son molt bones (cuadres, canvis, etc...) us sortira mes a compte comprarne de noves que posarles al dia. Molts records! hthttp://blog.kampistas.com/
|
|
|
En la meva modesta opinió, depèn del ús que en un futur volgueu donar a les bicis. És evident que per passejar per camins plans o per anar a buscar el pa al super del camping n'hi ha de sobres amb bicis barates del Carrefour, que us costaran poc més que fer arreglar les que ara teniu.
Ara bé, tingueu en compte que aquestes bicis són d'una qualitat penosa, pesen molt i són molt difícils, quan no impossibles, d'ajustar mínimament bé. Això vol dir que les marxes salten o no entren bé, que els cables de fre o de canvi es trenquen amb facilitat, que la cadena surt molt sovint, que ben aviat hi ha joc en el pedalier, la potència o la forquilla (reparacions cares), etc. Per tant, si poc a poc voleu anar fent alguna cosa més que camins de víes verdes i us agradaria fer mountain bike una mica exigent jo seria partidari de comprar bicis una mica més bonetes. Crec que a Decathlon, efectivament, tenen una relació qualitat-preu exel·lent, pero una bicicleta amb bons components i amb una mica de cara i ulls ens costarà a partir d'uns 500 €. A partir d'aquí ja es pot començar a a mirar altres marques més prestigioses que tenen primers preus a partir dels 600/700 €, i que són molt bones bicis. I després ja ens anem enfilant fins a cotes que semblen impossibles i que ens obliguen a recordar que només volem comprar una bici. Jo he comprat dues bicis d'hipermercat, una per mi i una altra pel meu fill quan era petit, i ja vaig decidir que mai més, que preferiría fer una mica de guardiola i comprar qualitat per no tornar a comprar dues vegades. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
Tot dependrà de què volgueu fer amb les bicis.
Si teniu intenció de fer rutes de muntanya i teniu afició val més que compreu una bici BTT amb una mica de cara i ulls, p.e. si voleu frens de discs jo els recomano hidràulics, donen menys problemes i la frenada és millor, la suspensió també la agraïreu i sobretot que porti uns bons canvis, com a mínim shimano deore. En aquesta gama de bici els cuadres ja són d'alumini i com a mínim les podreu trobar per entre 500 i 700 euros més o menys (bé probablement amb frens de disc una mica més). Si el que voleu és de tant en tant agafar-la per anar al poble a pasejar llavors amb una barateta del decatlon ja fareu prou. Espero haver-vos ajudat. |
|
|
ostres toni-de-ros, sembla que ens haguem posat d'acord :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
|
|
|
Moltes gràcies Conrad, Toni i Nena per les vostres sàvies opinions !
Rutes de muntanya no crec que en tornem a fer...ara no em veuria en cor de reemprendre el que fa tants anys vaig deixar. En Ciuatanejo ja m'ha dit rotundament que ell no vol sortir de les pistes fetes de les vies verdes, caminets, etc. Així que intentarem buscar uns models que tinguin un preu intermig (encara que la tentació serien les de 500 € cap amunt el pressupost se'ns dispararia massa..). Petons! Glòria Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí) |
|
|
Ara amb les nenes petites no podem fer excursions massa complicades, així que de moment jo m'he comprat una bici de les del Decathlon. Tot just té un mes i per fer vies verdes i passejar pel camping o la platja em sembla que en tinc prou i de sobra. Més endavant ja veurem que faig, però crec que ja no estaré amb massa humor de fer Tour :mrgreen:
|
|
|
potser ja és una mica tard, erò és una opció. Nosaltres haviem de posar el portabicisi vam optar per comprar unes de plegables. Ens caben al portaequipatges de sota el llit i ens hem estalviat l'engorro de posar el portabicis.
Per uns 250 € tens una bici "tot terreny", no BTT però sí per ciutat i camins de sorra. Sense forum, no hauria vist ni la meitat del que he vist.
|
|
|
Monrib nosaltres és el que acabarem fent...
Jimmy gràcies, és una possibilitat que fa temps haviem pensat però finalment ens vam fer posar el portabicis; el nostre garatge és limitat perquè tenim lliteres al darrera i no llit fixe. Aquest cap de setmana me n'he adonat que estic baixíssima de forma. Hem estat a un camping de Vilanova de Prades, ens va tocar una estància de dues nits amb lloguer inclòs de bicis. I avui no em puc ni seure..també és veritat (això ho dic per justificar-me :mrgreen: )que aquella zona no té ni una pista plana: les baixades divertidíssimes a l'hora que molt pronunciades i plenes de pedretes, a la tornada es convertien en parets verticals, i penso que no eren miratges...El camping ens va agradar força i sobre tot el menjar que vam provar el diumenge al seu restaurant. Es d'agrair la santa paciència que va tenir el gerent explicant-me com anava això de les marxes en les BTT, els frens... jo ho havia oblidat tot, després de tants anys!!! Un petó Glòria La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|