• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14710

Cal posar suspensions pneumàtiques o barres estabilitzadores en una autocaravana integral?

Gracies
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14722

Sólo si hacen falta, je, je.
¿Cómo saber si hacen falta? Un sistema rápido: coge la autocaravana, busca una rotonda y da un par de vueltas alrededor. Si se inclina hasta resultar incómoda, refuerza la suspensión trasera.
Otro sistema: un día de viento, dedícate a adelantar camiones en la AP 7, preferiblemente a la altura de Vandellós. Si pasas miedo, refuerza la suspensión trasera.
Un tercer sistema: sube un puerto alto y largo (no hace falta que sea el Tourmalet, pero es más bonito. Arcalís también vale). Si al girar en las herraduras la dirección hace tric-tric y el volante quiere tener vida propia, lo mismo que antes.
La prueba del nueve: si tu autocaravana lleva suspensión con ballestas, tiene un taco de goma que mantiene la separación eje-chasis. Cuando lo montan, los ingenieros de la Fiat afirman que la distancia taco-eje es de 12 cmts. Si es menor (por ejemplo, si es de NADA), no tienes que hacer más pruebas: tienes la suspensión vencida y hay que poner algo, sea neumática, sea más ballestas.
Si te ocure todo esto, la suspensión neumática es la solución. Más ballestas también es una solución, no tan eficaz, pero sí más barata....

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14733

Jo porto xassís AlKo i vaig tenir el problema que comenta el Quincho de les estrebades a la direcció. Fiat va reconèixer que era un defecte dels paliers. massa curts per aquella configuració i el va canviar en garantia per uns de més llargs.
Des de aleshores l'autocaravana es comporta amb una noblesa que em crida l'atenció cada vegada que l'agafo, fins al punt que crec que es comporta molt millor que el turisme (Renault Megane Scenic).
Per tant, com Quincho (amb qui normalment estic d'acord encara que sembli el contrari): només si ho necessites. Primer prova-la.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14737

Es logic el qe dieu, primer provar-la i despres decidir. Es que tenia entes que eren gairebe necessàries.
Moltes gracies per les indicacións, especialment les de Quincho que son molt grafiques.
Toni, cal entendre que totes les autocarvanes com la teva tenen el mateix problema?

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14738

Es logic el qe dieu, primer provar-la i despres decidir. Es que tenia entes que eren gairebe necessàries.
Moltes gracies per les indicacións, especialment les de Quincho que son molt grafiques.
Toni, cal entendre que totes les autocarvanes com la teva tenen el mateix problema?

No, va haver-hi un determinat num. de xassís afectats. La Fiat, tot i que a Atenció al Client ho negaven, tenien un comunicat intern amb els nums. afectats, jo el vaig poder llegir. Però d'això fa més d'un any i la meva auto va ser fabricada fa més de dos, suposo que a hores d'ara ja deu estar corregit.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14741

Aixi vas tenir sort de poder llegir el comunicat. Espero no tenir massas problemes emb la meva...quan me la donin.

Pel que diu Quincho del vent a Vandellos, jo hi traballo i faig el trajecte diari desde Barcelona i quan fa vent de debo ja pots portar el cotxe que vulguis...que as d'anar amb molt..molt compte.

Re: QUESTIO TENICA fa 19 anys 1 mes #14756

Hola amics,se que no te res a veure amb la suspensió pneumatica,pero l'altre dia estava provant una auto amb doble roda i també es nota molt la diferencia en les rotondes i adelantant camions.La ford amb doble roda es va comportar molt millor que la fiat amb la mateixa allargada, dintre una rotonda fent voltes una mica rapid ,el balanceig es molt més apreciable amb roda simple .
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Sud de Catalunya +

Feia molt de temps que volíem anar per aquesta zona, ens cridava molt l’atenció poder pujar al Mont Caro. Sortim de casa a primera hora, les 7 del matí, per Llegir més
  • Bretanya +

Hem sortit de Montcada i Reixac amb la caravana cap a les 6,50 del matí cap a La Jonquera, Perpignan, Narbonne, Toulouse, Bordeaux i La Rochelle. Som a 7 d'Agost, Llegir més
  • Escapada pel Ripollès +

El Ripollès és un bell racó del Pirineu on la muntanya, de mides raonables, comença a donar pas a valls amples i fèrtils, preàmbul de la rica plana osonenca... No Llegir més
  • Holanda, la lluita contra el mar +

Com vaig llegir en una guia, Déu va fer el món i els holandesos, Holanda... Als Països Baixos, una quarta part del territori està per sota del nivell del mar. Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12