• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16761

Hola a tots !!!
Mireu, estic ja preparant la caravana per marxar el dia 7 d'agost.
Tinc un problema per distribuir els pesos. Crec que va ser CiM que em va dir que tant sols mires que sobre la bola no hi hagues mes de 75kg. Però, CiM, ara em trobo que la fitxa tecnica del enganxall em dia que el pes max. sobre la bola ha de ser 75kg. (màxim). Miro els paper de la caravana, una Knaus, em diu que sobre al bola 33kg.
Doncs bé, tant sols amb la bombona de butà i una mica de roba estava en 95kg. (Ho he mirat amb una bascula de bany).
Menys la bombona, ho he vuidat tot i ho he possat sota els seients del darrera, portant els espai que s'omple des de fora, sota el seient del devant, tot vuit, i així estic amb 65kg. Em sembla molt rar portar tots els espais del devant vuits, inclos l'armari de sota. Doncs, perque serveixen?

Que faig ??? :roll: :roll: :?:

Suposo que vosaltres també porteu la bombona al cofre, no? Ah, i la bombona es la de casa, que pesa uns 23 kg.
Quin follon que tinc !!!
Aviam si em podeu ajudar, marxo cap a França dimarts dia 7.
Moltes gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16762

el peso tiene que ir sobre el eje de la caravana, lo mas bajo posible, y en la bola el peso no tiene que ser inferior a los 30 kgr ni superior a los 70 kgrs, tan malo es sobrepasar estos pesos por exceso que por defecto.

lo que mas pesa es el avance y sus hierros, hay quien lo lleva en el suelo de la caravana durante los trayectos,

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16764

Jo en vaig comprar una bascula per mesura el pes del engantxal de la caravana i amb la bombona, la roda de recanvi i trastos al cofre i les bicicletas a la llança amb passo mes de 90kg. pero tinc l´avantatge de que el cotxe permet fins a 150kg. sobre la bola. Con diu el Tonio l´ho important es carregar el pes sobre l´eix de la caravana.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16765

Moltes gracies, Piti i Tonio.
Doncs bé, això de carregar al darrera per compensar una mica el pes i no passar dels 60kg. sobre la bola no es del tot correcte, entenc.
Com que no estarem mes de 3 o 4 dies al mateix camping el pes de l'avancé m'el estalvio.
Quan dieu que carregueu sobre l'eix, voleu dir que deixeu les coses soltes dins la caravana. No es velluguen?

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16766

Hola Francesc, si no recordo malament em fa l'afecte de que t'ho va comentar l'Andreu (Maveric)

Quin follon oi? :mrgreen: , tranquil!!!, no pateixis que tots hem passat un dia per aquí. ;-)

Mira, el fabricant de l'enganxall et diu que màxim 75 kg, el de la caravana 33 kg, doncs fes una mitja, procura potar-hi el mínim pes possible, però tampoc t'hi obsesionis.

La bombona de butà millor que la portis al cofre, ja que hi te l'espai pensat, pots complimentar l'espai sobrant del cofre amb coses voluminoses que no pesin gaire com galledes i escombres de neteja, cadires plegables de càmping, etc... , coses que no et facin passar-te en un excés.

Llavors intenta portar les coses de més pes repartides per tota la cv, es a dir, tot el que es roba la pots distribuir per tots els armaris, el menjar ídem de ídem, avancés o toldo i els ferros al centre del terra de l'interior de la caravana.

Com et deia en Tonio, tan dolent es anar massa carregat a la llança com per poc, l'eix de la cv es on carrega més pes, vol dir que sempre que puguis fes-ho en aquest lloc ajundan-te dels armaris i cofres possibles.

Recorda que al porta-maletes del cotxe també hi has de dur alguna cosa de pes, no es bo d'anar amb el "cul" massa lleuguer, aquí també tens una possible solució amb coses pesades però tampoc en un exces.

Amb el temps ho aniras veient, mira com es comporta en tot moment el cotxe i es questïó d'anar fent proves per veure com vas millor, però sempre respectant la distribució del pes, no carregar més del compte la llança i portar sempre la presió dels pneumàtics i les cobertes en bon estat.

Si tens més dubtes, demana que per això hi som!!! ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16767

Gracies CiM,
Jo el que havia fet era omplir totes les caixes de sota els seients. Despres de veure que la báscula marcava 95kg, he vuidat els de devant per portar-ho al darrera. El problema que hi veia es que al cofre nomes hi porta la bombona i la roda de recanvi. No puc treure res mes.
Miraré de deixar-ho amb caixes sobre l'eix, a veure que marca la báscula.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16769

Francesc,

No pateixis, mira de posar als cofres interns (les caixes dels seients que anomenes :mrgreen: ) coses que no pesin i aprofita'ls, per això hi son.

Referent al cofre gran, dons es lògic que entre la bombona i la roda ja et passis, però tranquil, es normal, acaba d'omplir-ho amb coses super lleugeres.

Referent a que si es mouen les coses a dins, jo no soc gaire amant de deixar-les sueltes, per això et deia que els ferros i la lona de l'avancé o del toldo i poden anar perquè ja s'aguanten amb el seu propi pes. les caixes que dius de posar, poden moure's si no van molt carregades o lligades :roll: , millor posa-les a sobre dels coixins del menjador amb la taula abaixada i tots els coixins en posició com si fessis el llit.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16773

Bon dia Francesc,

nosaltres a la caravana hi portem les bombenes petites de Repsol. Tenen menys capacitat però la diferència de pes és considerable.

Jo les he agafat a la benzenera de davant de l'hospital nou. Són 18 € de dipòsit per l'envàs (te'ls retornen quan tornes la bombona i no t'emportes cap) més 8 ó 9 € del gas.

Per fer el contracte no et demanen cap butlletí de la instal·lació de gas, mentres que amb les grans haurieu de fer el contracte disposant del butlletí de la intal·lació de la caravana. El que ja no ser és si et paren si et poden demanar el contracte de les bombenes de butá.

Que tingueu bones vacances i disfruteu.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16795

Bona nit a tots !!!! :D :D

Alea jacta est, que deien els romans. Ho he distribuit tot com bonament he sabut. En aquest moments son les 22.10h de dilluns 6. Demà a les 6h. del matí toquem el dos cap a França.
Quan torni us ho explicaré tot, aviam com ha anat.
Una abraçada a tots encara que no us conegui personalment.

Francesc.

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16796

Bones vacances!!! :mrgreen: , segur que t'ha quedat tot ben posat i equilibrat.

Ja ens explicaras a la tornada. :mrgreen:

Salut ;-)

Re: Distribució de pesos fa 18 anys 11 mesos #16804

¡¡¡Buen viaje!!!

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Les illes Highlands d'Escòcia +

No tardamos en ver los famosos acantilados blancos de Dover (es nuestra primera vez, la anterior viajamos por el Eurotunnel de noche). Su brillo casi deslumbra. No parecía posible, pero Llegir més
  • Normandia - París +

Aquest any hem anat sobre segur i hem triat un lloc fàcil pels autocaravanistes, Normandia (tota França és agradable per viatjar amb autocaravana) i per proximitat hem aprofitat per visitar Llegir més
  • Canadà: el país dels superlatius +

En aquest país tot té una grandària excepcional: Paisatges d'amplis horitzons, trens constituïts per un interminable nombre de vagons, camions enormes, rvs o vehicles d'esbarjo de dimensions molt generoses, de Llegir més
  • Marroc en Nadal +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12