• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

documentacio de caravanes fa 18 anys 10 mesos #17306

Hola de nou.Sembla que l'he agafat el gustet a aixo de anar publicant temes .¿Totes les caravanes han de tindre documentacio?i si es aixi en que consisteix aquesta.
Es que per llogica jo aixo ni ho hagues preguntat,pero he vist a algun lloc que venen las caravanes sense papers.He vist alguna a preus interesants,pero si despres tindre problemes o mals de cap fent tramits potser es per pensar-s'ho.Salutacions

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: documentacio de caravanes fa 18 anys 10 mesos #17321

Hola pingu,

no us sàpiga greu preguntar, tots hem tingut dubtes, i de la mica que sap cadascú podem arribar a saber-ne molt.

Jo et puc dir per a una caravana gran (PMA > 750 kg), necessites:
1.- Fitxa tècnica
2.- Passar ITV
3.- Matricula pròpia (la vermella)
4.- Assegurança pròpia

Per caravanes lleugeres (PMA <= 750 kg), necessites (si cal que algú em rectifiqui):
1.- Fitxa tècnica
2.- Avisar a l'assegurança del cotxe de que l'arrossegues

Fins aviat, atentament

Bitxitos

Re: documentacio de caravanes fa 18 anys 10 mesos #17326

Ep!!!! torno a ser jo, masses coses al cap.

Pel que fa a caravanes sense papers ho he viscut de primera mà.

Antigament a les caravanes només els hi feia falta una fitxa d'especificacions tècnique i un document de conjunt tractor-remolc on s'especificava que cert cotxe arrossegava cert/s remolc/s.

Quan es van passar a diferenciar-se pel pes les de més de 750 kg de PMA es van haver de fer la fitxa tècnica i passar la ITV. Al principi era una tema relativament sencill ja que amb la clau d'homologació et feien la fitxa en qualsevol estació d'ITV.

El problema el pots tenir ara, amb caravanes velles que no s'hagin "actualitzat" a la normativa. En el millor dels casos pots sol·licitar una fitxa tècnica reduïda al fabricant (directament, no val el concesionar) i amb ella i portant la caravana amb una grua a l'ITV que et facin una revisió i et tramitin la fitxa tècnica (la verda). Si no tens aquesta opció ja només pots fer que un enginyer industrial et faci la fitxa nova, compte uns 45 dies per que la pesi, medeixi i li pasi la ITV. Aquesta segona opció et pot sortir per uns 650 € pel cap baix (me'n van arribar a demanar 2.000 €).

Bitxitos

Re: documentacio de caravanes fa 18 anys 10 mesos #17329

moltes gracies per les aclaracions.Hem sembla que la opcio sense papers ja esta del tot descartada,encara que mai m'havia fet el pes.Salutacions

Re: documentacio de caravanes fa 18 anys 4 mesos #25763

Hola Bitxitos que tal? no se si em podrieu ajudar una mica, m'explico
Tenia una pregunta relacionada amb el tema anterior, resulta que m'han ofertat una caravana Award Morningstar té 22 anys,però està amb molt bon estat i és molt maca de manera que tinc moles ganes de quedarme-la, lala qüestio és que sols té un document holandès en el que s'expliciten les característiques de la caravana: Longitud, pes 910 Quilos, nº bastidor etc. M'han recomenat que busqui a un enginyer per a fer la fitxa tècnica reduida nova,com tu deies abans, que tregui el màxim pes de la caravana fins que pesi 750 i que d'aquesta manera la fitxa sigui per a una caravana de <=750 Quilos, la ITV sí que l'hauré de passar no? Necessito que estigui homologada per a fer aquesta operació?, ja que al ser tant vella no ho està? Què m'aconselles, gràcies
Dominicus

Re: documentacio de caravanes fa 18 anys 4 mesos #25807

Amb una fitxa tècnica reduïda has d'anar a la ITV i que et facin la normal.

Personalment crec que no és bona idea baixar-li el pes real a la fitxa, sobretot si la caravana és gran. Imagina que un dia et paren els mossos i els hi dona per pesar la caravana i es troben amb una diferència de més de 300 kg. respecte la fitxa 8O.

Tot hi així pregunta-li a l'actual propietari si et pot deixar el document (o fotocòpia) i acostat a la ITV, ells t'informaran millor de totes les possibilitats.

Espero haver pogut ajudar-te.

Atentament,

Bitxitos
Jordi

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Miravet +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Islàndia 2007 – Retorn a la terra del gel i foc +

Islàndia, la terra de gel i foc. Situada sobre la dorsal atlàntica, per la qual se separen a la deriva les plaques continentals eurasiàtica i americana, i per les fissures Llegir més
  • La Franja i el Maestrat +

Sortim de Martorelles (Mollet) i agafem  l’AP-7 en direcció Tarragona. Ens desviem cap a Reus, per la N-420 passem per Móra i Gandesa. A Gandesa fem la primera parada. Cal Llegir més
  • Paisatges del Ter +

Quan fa un any vam començar les nostres escapades de cap de setmana per les comarques catalanes, ens costava molt trobar un lloc que ens temptés. Desconeixíem totalment els fantàstics Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12