• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #446

ya lo pregunte en el otro foro, pero aun hay una cosa que no me quedo clara, la mayoria llevais la nevera funcionando en ruta a 12 V, pero funciona con el motor en marcha, ¿al apagar el motor deja de funcionar la nevera? o ¿hay que desenchufar la piña para que deje de funcionar?¿es mejor que funcione siempre, incluso con el motor apagado?
¿como lo llevais vosotros?

Gracias

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #453

Tonio, nosotros en la auto, en ruta, llevamos la nevera a gas.

De todas formas, cuando teníamos la caravana, si la conexión de los cables de la piña estaba bien hecha (siguiendo el esquema eléctrico que venía detallado en el manual de la caravana), la nevera no estiraba del mismo hilo que la luz interior de la caravana, sino de otro en el que había un relé, cuya función era dejar pasar corriente si el coche estaba en marcha, y no dejarla pasar si no lo estaba.

De esta forma no se descargaría accidentalmente la batería del coche en caso de olvidar desconectar la nevera llevándola a 12v, y estando el coche parado.

Claro que si en el taller donde montaron el enganche en el coche hubieran simplificado la instalación, podrían haber cogido ambas luces del mismo cable, con lo que la nevera podría descargar accidentalmente la batería del coche en poco rato.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #455

Doncs poc puc afegir al que ha escrit Eva. En les dues caravanaes que he tingut tenia que desconectar la pinya aixi que paraba, sota risc d'esgotar la bateria a les poques hores. Per això, i en quant em vaig informar una mica, vaig passar a fer servir exclusivament el gas per fer anar la nevera en ruta. Amb les autocaravanes ha estat diferent, la Knaus desconectaba la nevera al aturar-se el motor, però mai la feia anar a 12V doncs gairebé no em carregaba les bateríes, sempre a gas. La Frankia porta nevera gran i gasta molt més gas, ademés porto placa solar i la bateria auxiliar sempre està carregada, per tant puc fer-la servir a 12V que, per cert, funciona molt bé. Aquest nou frigo porta el sistema AEB i canvia automàticament en funció de la situació: si detecta entrada de corrent de 220V es posa a aquesta corrent, si el motor es posa en marxa canvia a 12 V, i si s'atura s'espera uns 15 min. i es conecta a gas.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #500

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Nosaltres fins ara, quan hem viatjat l'hem portat amb 12v. Ens ha fet por conduir amb ella amb gas.

Quan anàvem a la trobada de Peñíscola, vaig deixar la caravana i el cotxe enganxats davant de casa, a les 5 de la tarda, i no vaig caure en revisar la nevera, pensant que estaba parada. Com que quan havíem tornat de l'anterior sortida anava amb 12v, i a l'aparcar la caravana no l'havíem desconectada, es va quedar conectada a 12v, i quan vaig anar a arrencar per marxar, a les 9 de la nit, la nevera se m'havía fós la batería. :evil:
Així que si has d'estar una bona estona aturat, o canvíes el selector de la nevera o treu la pinya.
El que diu l'Eva no ho coneixía, doncs a la meva pinya li arriba corrent directe a un dels pols.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #501

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Parlant de neveres, quant pot durar una bombona blava a l'estiu, per cuinar i mantenir la nevera alguna estona?
Tinc instalades les grans, però potser vagi aquest estiu amb 2 petites.

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #502

ya he pedido que me ponga la piña para que se desconecte la nevera con el motor parado, no asi las luces de posicion, pero con el motor parado no tendre luz dentro de la caravana.
Gracias a todos

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #515

ya he pedido que me ponga la piña para que se desconecte la nevera con el motor parado, no asi las luces de posicion, pero con el motor parado no tendre luz dentro de la caravana.
Gracias a todos

Pueeees... sense llum amb el motor parat? T'ho has pensat bé? Quan t'atures necessitaràs llum per la nit, i la bomba de l'aigua per rentar-te les mans o les dents, o per anar al lavabo per la nit (ja se sap...). Limitar l'us nocturn de la caravana al càmping em sembla massa limitació. Ep!! és una opinió, no una sentència! :)

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #519

La línia directa per a la nevera (independent de la línia dels llums interiors) és possible amb pinya de 13 pins, però no de 7.

Li vam passar l'esquema de connexió al taller que ens muntava la pinya (aconsellats pel concessionari on vam comprar la caravana), recalcant molt que el pin que dóna llum a la nevera havia de ser una toma directa, d'un determinat gruix, etc., tal com ens venia a les especificacions del manual.

A aquesta URL està molt ben explicat: www.expocaravan.com/bricolag.htm
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #522

Para Tonio,

Tal como te dice Eva, si la connexión esta bien hecha, la piña de 13 polos tiene un dos tomas de luz para la caravana. Una para la luz interior y otra para la nevera. Peudes hacer que al parar el coche se desconecte la nevera, pero mejor que la que de la luz interior quede conectada, asi tendras luz durante las paradas.

Per Nouespai,

Nosaltres l'estiu passat varem anar a la Bretanya durant 15 dies. Portavem 2 botelles petites blaves (una quasi-nova i l'altra nova). Vam dormir 5 nits fora campings, en parquings adaptats o zones d'autocaravanes, per tant no teniem llum electrica i tiravem de gas tant per la nevera com per cuinar. També en les parades dels desplaçaments feiem anar el gas per la nevera. Amb la botella quasi-nova em vam tenir prou per tot el viatge i a més, vam dormir 2 nits a Navarcles amb la calefacció. De moment aquesta botella encara dura. La botella nova esta per estrenar.
Salutacions

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #524

Parlant de neveres, quant pot durar una bombona blava a l'estiu, per cuinar i mantenir la nevera alguna estona?
Tinc instalades les grans, però potser vagi aquest estiu amb 2 petites.

Jo vaig posar bombona gran per quan feiem estades una mica llargues a la tardor/hivern/primavera a Olot o al Pedraforca, però per als viatges d'estiu sempre en vàrem tenir més que suficient amb les bombones blaves.
El que més gasta és la calefacció i la nevera, però aquesta només si la fas servir de forma continuada a gas. Per uns pocs díes pots estar tranquil, és una misèria (si fa o no fa com un encenedor).

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #528

Hola, jo sempre he viatjat amb les bombones grans pero com tinc 2 de petites que les puc utilitzar, el meu dubte es com adapteu la conexio de la bombona gran a les blaves, i si em els camping de frança les bombones blaves les puc canviar.

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #637

Hola Piti,

Per connectar les bombones petites, cal canviar el regulador.
Hi ha reguladors només per bombones blaves i n'hi ha que es poden adaptar tant a bombones grans com a les blaves.

Als campings i centres comercials francessos trobaràs bombones blaves, però molt més cares que aquí.

Salutacions
Salutacions

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #639

Graciés pels teus comentaris, mirare de troba el regulador de les bombones blaves, ja que viatjant prefereixo porta aquestes bombones petites, ja que les bombones grans no tinc contracta, per cert saps si també en trobaré per Suissa de bombones blaves.

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #662

Ja m'agradaria saber si a Suissa hi ha bombones blaves, però no et puc ajudar, ja que no hi hem estat.
Suposo que si, però no ho se. Ho sento.

Ja t'he comentat que a França són molt més cares, per lo que a Suissa, si n'hi ha, potser encara ho seran més. Potser et surt més a compte portar més botelles blaves des de Espanya.

Respecte al regulador n'he vist que tenen les dos connexions (les botelles blaves i les grans) i així no et caldria estar canviant sempre el regulador.

Salutacions
Salutacions

Re: nevera en ruta fa 20 anys 1 mes #668

A Suissa hi ha Camping Gaz, pots estar tranquil: www.dfshop.com/Shop/InShop.ASP?WCI=Struct&WCU=struct-1.1

Pràcticament es troba a tot el món, inclòs a països àrabs. A Marroc són molt populars, però no vegis en quin estat estan les bombones. Segur que aquí no les admetrien al canvi!.

A Suissa no tindràs aquests problemes, però amb dues bombones, per a cuinar sobretot, en tindràs de sobres.

Re: nevera en ruta fa 19 anys 4 mesos #12038

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
A les instruccions de l'auto indica que cal revisar que la bombona estigui tancada abans de començar un viatge, i això es contradiu amb el que, si no us he entès malament, feu quan les porteu obertes.

Potser és la traducció de la normativa per un altre lloc, em sona que a Alemanya era diferent.

Re: nevera en ruta fa 19 anys 4 mesos #12039

nosaltres avans de començar el viatge ja tenim la nevera plena i normalment endollada a 220 desde el dia avans per tan a l'hora de sortir
a la carretera, posem els 12 v nomes per fer el manteniment, que parem
per dinar o per descansar per exemple, doncs posem el gas, la nostra
ac es vella i per tan ho tenim de fer tot manual, pero crec que el cas es el mateix que una de nova.
De totes formes si no recordo malament he lligit en algun forum que a França, per exmple esta prohibit portar el gas obert quan estas em ruta.

Re: nevera en ruta fa 19 anys 4 mesos #12053

A les instruccions de l'auto indica que cal revisar que la bombona estigui tancada abans de començar un viatge, i això es contradiu amb el que, si no us he entès malament, feu quan les porteu obertes.

Potser és la traducció de la normativa per un altre lloc, em sona que a Alemanya era diferent.

Ara fa massa temps que no les reviso, les instruccions, però crec que era a les de la Knaus que, explícitament, deia que es podia circular amb la nevera en marxa excepte a França i a Itàlia. També deia que s'havia de tancar la bombona al posar en marxa l'auto "sempre que no hi hagi cap consumidor en funcionament". Entenc que han traduït com han pogut i que consumidor es refereix a un aparell que consumeixi gas.
Frankia és del grup francès Pilote, i per tant s'expliquen moltes coses. Però si no recordo malament en algun lloc diu alguna cosa així com que aquest tema està subjecte a la normativa vigent a cada país, i l'únic país europeu que ho prohibeix és França, i no sé si ho vigilen gaire, amb els anys que fa que l'atravesso pràcticament cada estiu no he vist mai cap control.

Re: nevera en ruta fa 19 anys 4 mesos #12065

Pots mirar en aquest enllaç. Es del fabricant d´ampolles blaves.

www.campinggaz.com/

Veuras que pots comprar ampolles blaves, practicament a tot el mon.
Tingues en compte que l´ampolla blava (de tres Kgs) es el model R907.

A Suissa, per descomptat que la trobaràs.

Bon viatge

Re: nevera en ruta fa 19 anys 4 mesos #12148

Nosaltres procurem seguir allò de : en marxa/12v; estacionat/gas; camping/220v...i ja ens hem acostumat. Diuen que el gas és més eficaç que els 12v, sobre tot a l’estiu. Nosaltres fins ara els estius els passàvem a la fresca, per centreuropa , és a dir que ens sobraven les frigories. També val a dir que la tasca de recordar-se del canvi d’estat 12v-gas la procurem deixar en mans dels nens... que facin alguna cosa!, oi? :D .
Per cert la nostra nevera (147 litres?) és de canvi manual, ara n’hi han de canvi automàtic i no sé si t’imposen els 12v quan vas en ruta i no et deixen anar amb gas.
Un altre cosa: val la pena, a l'estacionar, deixar les reixetes de ventilació de la nevera en el costat ombrívol de l'AC, facilita el rendiment del frigorífic.
Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Cercador

Alguns viatges

• La Franja i el Maestrat +

Sortim de Martorelles (Mollet) i agafem  l’AP-7 en direcció Tarragona. Ens desviem cap a Reus, per la N-420 passem per Móra i Gandesa. A Gandesa fem la primera parada. Cal Llegir més
  • Dels castells medievals a la Batalla de l'Ebre +

La ruta prevista ens farà reviure un dels capítols més sagnants de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l'Ebre; visitant el poble vell de Corbera d’Ebre i el museu Llegir més
  • Cerdanya francesa +

Llevaba ya mucho tiempo en querer hacer un fin de año diferente, no por espectacular, ni derrochador, sencillamente diferente al tradicional. Las circunstancias han querido que durante muchos años (yo Llegir més
  • Quatre parròquies osonenques +

...Tothom qui hagi passat per la Plana de Vic ha trepitjat algun punt o altre del municipi de Gurb, encara que no n’hagi vist el poble: els seus 2500 habitants Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12