• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32678

Gràcies, Jofranc.
Nosaltres també volem fer les reserves d'hora, i em penso que amb Irish Ferries, per anar de França a Irlanda.
Estic pendent de confirmar les dates de vacances a la feina.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32686

A la revista Camping-Car Magazine d'aquest mes parla de la inauguració d'una línia entre le Havre i Rosslare, per part de la companyia LD Lines. Surt de França els divendres al vespre, i hi arriba des d'Irlanda els diumenges a la nit.

He fet reserva per a l'AC, 4 persones, 1 cabina exterior de 4 i assegurança de cancel.lació. M'ha sortit per uns 900 EUR. Amb Irish Ferries, sense assegurança, costava uns 1200 EUR.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32695

La fada de les dents

Ja fa un temps, quan a l'Aina li va caure la seva primera dent, vaig buscar un llibre que parlés dels angelets, que ens visiten a casa per la nit, i bescanvien la dent (si es deixa a sota el coixí) per una llaminadura o petit detall.
No en vaig trobar, tots els llibres que vaig veure eren del Ratoncito Pérez.
...Però a una llibreria hi havia un conte de la Fada de les Dents. Portava una bosseta de bellut on es podia dipositar la dent caiguda, i explicava que la fada bescanviava la dent per una moneda, i que la tradició era pròpia d'Anglaterra.
Al no trobar res d'angelets, em va semblar un conte bonic (molt de nena, com requeria l'ocasió) i el vaig comprar.

L'altre dia estava ensenyant a les nenes el mapa d'Iranda, i els explicava que la part del nord estava pintada del mateix color que Anglaterra, perquè políticament estan regides pel mateix govern, són el mateix país.

I l'Aina va exclamar: Visca !! Així si em cau una dent vindrà la fada de les dents !!!

És clar, ens han visitat els ratolients de França i Suïssa (països on han caigut dents), això de viatjar pel món propicia aquestes situacions tan internacionals... Qui sap si pot caure una altra dent mentre visitem Irlanda ?

He trobat el blog d'una família suïssa afincada a Irlanda ( wiseirishblog.blogspot.com/ ), que em confirma la suposició de l'Aina. Hi ha fada de les dents, i a més hi ha una pàgina web (americana) on es pot imprimir gratuïtament una carta personalitzada de presentació de la fada de les dents ( www.ultimatetoothfairy.com/Letters.php )

A la Wikipèdia explica que la tradició es practica a Australia, Canadà, Dinamarca, Anglaterra, Alemanya, Irlanda, Itàlia, Holanda, Nova Zelanda, Portugal, Sudàfrica i els Estats Units.

Last edit: per EvaV.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32697

Ostres Eva, això ja ho teniu coll avall, quina previsió! M'encanta el conte de la fada de les dents i de fet, totes les tradicions d'aquest tipus, siguin d'on siguin. Ja ens explicaràs més coses, Irlanda és un dels llocs que desitjo visitar, algun dia...
Mercè & Cia.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32710

Eva, fa dies que no amb conecto dons he comensat la quimio i he estat fastidiada.

De fet tota les aportacions qu'he fet ja les tenia, excepte la pagina web del formatge. Ara no recordo si tinc alguna cosa mes, ho ahure de mirar.

No coneixia l'existencia de la fada de les dents, i com diu la Merce son tradicions molt boniques siguin d'on siguin.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32717

mar-mar, no t'hi amoïnis, deixa't mimar i agafa't la preparació del viatge com un hobby per a quan se'n té ganes, no pas com una obligació !!

Jo no m'hi he posat de ple, primer vull acabar el relat de Suïssa, tancar un viatge abans de començar l'altre.

A ACPasion hem contactat amb l'Angeles, que també està preparant Irlanda 2009, i li he referit aquest fil, tot i que ella és de Madrid, i alguns trossos potser no els pugui entendre al 100%. De mica en mica anirem trobant curiositats que anirem posant a aquest racó de món "internauta".

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32725

Eva, de fet aquest viatge encara no se cuan el podrem fer, pro com que hi tinc molte il.lusio dons vaig recopilan tot el que trobo.

Referent a la fada de les dents, avui la meva neta Mireia ha vingut a verurem i duia un llibra que dissabe de la pasada setmana varem anar a buscar a la biblioteca, no m'enrecordaba es diu "el llibre de les fades", acabo de donar-li un cop d'ull pro no ni ha cap de les dent, pro si de les flors silvestres, de les flors seques, de les llevors, fades reials de les estacions, de l' abra de nadal, dels aniversaris, del correu aeri....

A Webcampista tambe li he recomanat a Angel-rutero, crec qu'es de Malaga, encara que aquest any no hi anira, crec com tu que en podra treuran força profit.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32726

Per cert molt bonic el video de Enya. Y molt curios l'origen del cafe irlandes, no en tenia ni idea

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32929

La torba (combustible fòssil), o "turf".

Es diu que una sisena o setena part (el 17%) de la illa maragda no és verda, sino marró: Són les torberes ("bogs"). S'han causat per les abundants pluges, el clima fresc, i un sòl amb poc drenatge, que han propiciat la descomposició de les plantes.

La torba s'ha utilitzat com a combustible domèstic, com a material de construcció, com a abonament en l'horticultura, i avui en dia a escala industrial com a sistema d'alimentació de les centrals tèrmiques.

Forma un dels paisatges típics d'Irlanda, trobar-se blocs de torba tallats i posats a assecar drets, darrera la majoria de les vivendes del camp. En un bon estiu, una família pot recollir fuel per a alguns anys. Aquestes distintives piles de torba assecant-se i fent formes geomètriques sobre el paisatge, són curioses per als visitants de fora. Però la visió, el so i l'olor d'un foc de torba a una llar de foc o pub evoca fortes emocions a tots els cors irlandesos.

Una mica més d'informació a unariocuartenseenirlanda.blogspot.com/2007/05/las-turberas-de-irlanda.html

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32930

mar-mar, mercè67, us faig una mica de resum del conte de la fada de les dents, tot i que diria que és una versió lliure:

La fada de les dents ha de treballar moltes hores recollint dents, li costa trobar-les a sota el coixí dels nens.
Així és que decideix regalar-los unes bossetes de vellut per tal que els nens hi posin les dents, i així ella les troba més ràpid i té temps d'anar a una festa amb ball, lluïnt un preciós vestit que li ha fet la seva amiga modista, de vellut (la bossa és un retall aprofitat del vestit, lligada amb un fil d'or tret del sol).

(El llibre duia una bosseta de vellut grana amb un fil daurat !!!)

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 6 mesos #32962

Eva, interesant l'explicacio de la Torba.

El comte com era d'esperar molt bonic

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33266

Tret del meu relat: Grand Bretanya 2008 - Diari de vacances

... ens dirigim passejant fins el riu que ens sorprèn per les aigües cristal·lines d’un estrany color groc-marró.

... A mida que ens dirigim al nord ens trobarem molt sovint que el rius, les fonts i l’aigua de les aixetes surten d’aquest color una mica fastigós; es deu a l’abundant turba en descomposició que hi ha per aquestes terres verdes i humides !!!

Salutacions
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33323

Una mica mes d'aportacio.

El Periodico 26 octubre 2006

ESCENARI DE “BRAVEREART”
Fora de Dublin, a l’est d’Irlanda, s’estenen cascades, castells, boscos, llacs, i llocs intrigants, com Clonmacnoise, a la vora del riu Shannon, un dels assentaments cristians més antics de l’illa. Les muntanyes de Wicklow, a poca distancia de la capital, guarden un paisatge exuberant de precipicis rocosos i boscos ombrívols. Allà hi ha la cascada més alta d’irlanda i els fantàstics i pintorescos jardins de de Powercourt. A l’oest, es pot visitar el monertir de Glendalough, del segle VIII. Diuen que Wicklow és el comtat mes verd d’Irlanda. De fet, s’hi han rodat algunes seqüencies de famoses pel.licules, com Braveheart, o Excalibur. Pero si realment es vol colar en un altre temps, llogui un cotxe i agafi dirección al sud. L’Anell de Kerry ofereix una de les carreteres més espectaculars que existeixen forma part de la mística i verge Irlanda i és un punt de partida ideal per fer excursions.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33363

Neus aqui trobaras les peliculas rodades a Irlanda

es.answers.yahoo.com/question/index?qid=20090123041556AAfXTFO

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33368

Uf..m´acabo de llegir tot el fil.... entren unes ganes d´anar a Irlanda........ m´ho he guardat tot.... i esperará el fabulós relat de l´Eva, quan torni, pero quan decidim fer-ho.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33394

La Eva, molt dolenta ella, ens està fen "dentetes". El que no sap es que anem prenent nota de tot. Entre ella i mar-mar ens estan proporcionant tota l'informació necesaria per anar-hi quan poguem.

Gracies a les dues.

Salutacions.
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Last edit: per Neus.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33401

Neus, tinc bona mestra !!! Jo també tinc anotades moltes dades d'Escòcia !!!

Bé, de vegades preparo els viatges "en silenci", per correu electrònic, m'agrada molt compartir troballes amb algú altre.

Aquesta vegada s'ha escaigut que al fer-ho al fòrum, algú altre algun dia pot treure profit d'alguna cosa.

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33489

mar-mar, quina quantitat de pel.lícules rodades a Irlanda !!!

Bé, a la illa maragda també hi neva, sort que en teoria nosaltres l'hem de veure verda, però a aquest recull de fotos la podeu veure ben blanca, amb les darreres nevades: www.rte.ie/news/2009/0202/snow_gallery.html

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33522

Re:Irlanda a l'estiu fa 17 anys 5 mesos #33526

ixent2 ha escrit:

mireu aquesta adreça

felixqui.coolbb.net/voyages-et-aventures-f10/le-tour-de-l-ir...e-de-mieux-t4088.htm

Seguiré la pàgina atentament, mentre se'm va menjant l'enveja, perquè hi van abans, pel tipus de vehïcle, i pel tipus de viatges que es plantegen !!!
Moltes gràcies per l'adreça, Josep Maria !!

Cercador

Alguns viatges

• Sicília +

Inicialment havíem pensat en Sicília com un destí d'hivern. Vam estar indagant possibles combinacions de ferris i llocs per visitar i, conforme anàvem tenint dades, vam comprendre que els deu Llegir més
  • Lisboa, Setmana Santa 2009 +

El divendres dia 03/04/09 a les 20 h. vaig a buscar l’auto al pàrquing de Montcada, mentre Maite prepara les maletes. Volem arribar fins a Saragossa però a l’alçada de Llegir més
  • Eslovènia-Croàcia-Bòsnia +

Destí: Eslovènia-Croàcia-Bòsnia Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: Si Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Rupit +

La sortida de cap de setmana a Rupit la vam protagonitzar alguns "Totcampinguistes". En aquesta ocasió tots erem autocaravaneros: RABOGA (Ramon, M José, Arnau i Ariadna), CALA (Cala, Sílvia, Ona Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12