|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
que no té res a veure ni amb el futbol, ni la música ni cap famós; fins i tot no té gaire a veure amb el campisme però m'agradaria compartir-ho, ja que és la primera vegada que m'ha passat si bé la geografia catalana està plena de llocs on et diuen que passa això, encara que a mi em semblava més un mite que una realitat.
Bé, al gra: el passat cap de setmana, vàrem acabar l’escapada de cap de setmana amb una excursió pel Garraf, i poc abans d'arribar a les Agulles (552 m) els meus fills, mirant cap al sud-est vam dir: allò que és? I en front nostre, molt lluny, emergien les Illes Balears!!! Amb una claredat que no m'esperava, m'imagino que allò era la Serra de Tramuntana, i era una passada, ens va agradar molt. Us afegeixo una foto, feta amb el zoom limitadíssim de la meva càmera compacta. Salutacions, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
John Steinbeck
|
|
|
|
L'altre dia ho van comentar a l'espai del temps de tv3 i deien que no estaven segurs de que ho fossin, que podria ésser una reflexió, tot i que a mi, aquella i aquesta foto em semblen molt reals.
Ja m'agradaria veure-la, ja. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Doncs ja miraré de buscar més informació, ara que si era una reflexió: VISCA L'ÒPTICA APLICADA!!!
Jo, la veritat, com vàrem tenir una nit molt ventosa, vaig justificar la panoràmica pensant-hi que l'atmosfera estava més que neta A veure que trobo per la xarxa. Salutacions, Marce. Per cert, si fos una reflexió la imatge seria invertida, oi? no ho sé, si trobo alguna cosa us ho dic.
John Steinbeck
|
|
|
John Steinbeck
|
|
|
|
Algú que hi hagi arribat en vaixell, recorda que aquesta forma sigui "l'skyline" o la línia que es veuria al apropar-se a la costa de Menorca o Mallorca ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Bé, sembla que si , que és la Serra de Tramuntana i que no és l'únic avistament. N'hi han d'altres segons he trobat a ropits.com/serra/mallorca.htm
dels quals penjo aquesta foto: I no és mite:des de molts punts de Catalunya es pot avastar i s'ha avistat més d'una vegada. Salutacions, Marce.
John Steinbeck
|
|
|
Marce, quina visió més maca, avui m´en recordat de tú quan he vist, des de l´Ordal la neu del Pirineu..i es que els dias clars son una passada!
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Last edit: per matrix.
|
|
Això és el que vaig veure a TV3 ( agafat de ropits.com/serra/mallorca.htm )
...Foto des de La Mola de Jaume Cusidó del 23 de febrer de 2010. Va sortir al Telenotícies de TV3 (veure el video). Curiosament el presentador (Tomàs Molina) posa en dubte de si és Mallorca i menciona la Fata Morgana (miratge produït per inversió térmica). Aquest fenòmen no és necesari per veure Mallorca però explicaria alguns avistaments des del nivell del mar cosa que en línia recta no és possible. En astronomia la difracció atmosfèrica produït per miratges o simplement gradient tèrmics pot fer que una estrella es vegi fins a 1 grau per sota de l'horitzó. De totes formes que és Mallorca queda molt clar al comparar vàries fotos i perquè las fotos coincideixen exactament amb els perfils calculats. És una pena que aquest foto estigui retallada al laterals perquè probablement a la foto es veuria el Teix i el Tomir, al tram no retallat es veu el conjunt Puig Major - Penyal del Migdia just sobre l'antena i a l'esquerra el Massanella sobre l'esguèsia del Tibidabo. Gràcies a Ramon Soriano per enviar l'enllaç del video de TV3 a la carta. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
matrix ha escrit:
Doncs una altra panoràmica impressionat , pel meu gust, va ser la que vàrem trobar recorrent la CV-105 per la Tinença de Benifassà, de Morella a la Sénia. En un determinant moment la carretera va per una cresta i et deixa veure, cap a l’est/sud-est, per sobre dels darrers contraforts dels Ports i en aquell moment vàrem poder veure el litoral: des del Delta de l’Ebre, l’esquena del Montsià, la costa castellonenca amb el perfil inconfusible de Peníscola. Una passada, us poso una foto del moment enfocada cap a la costa castellonenca, que és la línia feble que es veu per sota de l'horitzó marítim. Salutacions, Marce
John Steinbeck
|
|
|