|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
Aquest cap de setmana ho hem planificat per que sigui una sortida minera, previsió anar a Sant Corneli i Cardona.
Divendres, després de sopar vaig a buscar la AC al pàrquing i poso la calefacció en ruta ‘a tope’ per que al arribar a casa en BCN estigui a una temperatura de confort per la família. Cap a les 22:30h sortim, comença a ploure fort, xino/xano anem cap a Manresa, arribem a Berga i quan estem a Cercs els mossos no deixen passar sinó poses les cadenes ja que la carretera està amb neu . Com és tard (00:15h) decidim fen marxa enrere i anar a dormir a Berga. Dissabte, comprem croissants, prensa i cap a les 10h reprenem el camí, la carretera ara està neta, arribem al desviament que ens porta a Sant Corneli, sembla bastant net, hi ha alguna corba amb neu (sembla que el llevaneus ha passat ja que hi ha força neu pels laterals). Al arribar al desviament cap a les mines ens aturem, és una corba empinada i amb força neu (per aquí ha passat de llarg el llevaneus El paisatge tot blanc. Anem al museu miner, fem la visita a la exposició, audiovisual, habitatge miner i finalment amb tren a dins de la mina, tot sols, ha estat una visita guiada ‘privada’. Anem cap al Rte. Sta. Barbara on teníem taula reservada i sense paraules, qui hagi estat m’entendrà. Per la tarda agafem la AC i anem cap a Cardona. Aparquem al centre, fem un tomb pel casc antic i cerquem un lloc tranquil per pernoctar, anem al castell on hi ha un pàrquing que està al costat del Parador Nacional, fem nit, molt tranquil, a diferencia de Berga on sentíem cotxes. Diumenge, finalment no hi ha quòrum per anar a les mines de Sal de Cardona, no importa, fa pocs any ja havíem estat. Ens decidim quedar-nos en Cardona visitar el poble i el mercat del diumenge. Si voleu veure unes fotos: picasaweb.google.com/carlosk75/SantCorneli# Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per carlosk75.
|
|
Bona tarda Carlos,
quina enveja!!!. Jo a casa fent bricolatge. Records josep maria |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Josep Maria,
La vida és curta, cal aprofitar-la Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
|
Déu n'hi do la neu que vareu trobar !!!
He feu una visita molt bonica i molt il·lustrativa. Nosaltres fa força temps que no anem per aquests indrets i ens haurem de fer el proposit de tornar-hi. ... Ahhhhhhhh, las fotos (com sempre) molt boniques !!! A reveure ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Déu n'hi do la neu que vareu trobar !!!
He feu una visita molt bonica i molt il·lustrativa. Nosaltres fa força temps que no anem per aquests indrets i ens haurem de fer el proposit de tornar-hi. ... Ahhhhhhhh, las fotos (com sempre) molt boniques !!! A reveure ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Neu i carbó, quins contrastos !
Aquesta la tenim pendent, la posarem a la llista. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Bon dia,
doncs si us interessa el tema miner, una mica per sobre de Sant Corneli podeu accedir (recordo que l’accés era fàcil per l’autocaravana) a les restes de l’explotació minera de carbó a cel obert: una gran mossegada a la roca calcària que es va fer per explotar l’estrat de carbó confinat entre la roca. I amb un premi: a un dels flancs rocosos de l’explotació es pot resseguir el passeig d’un grup de dinosaures, que va deixar les seves petjades al fang, són les icnites de Fumanya. Més informació: www20.gencat.cat/portal/site/Patrimoni/menuitem.6a2dec9a300f...tfmt=detall&numPag=5 Salutacions, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Last edit: per MarceCRN.
|
|
Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
|
Ostrs Carlos, quina nevada!! estaveu sols!!
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
Neus,
Una sortida que està a prop de BCN i en un moment se hi arriba. Eva, Doncs tens raó, uns contrastos que ens vam trobar al arribar Marta, Si un luxe, no hi havien ni trepitjades, alguns cotxes relliscaven en el pàrquing, nosaltres afortunadament amb la tracció/propulsió trasera i roda bessona vam poder circular sense cap problema, això si, anant amb molta cura ja que en alguns llocs la neu ja era gel i la nit anterior al arribar al control dels mossos amb les plaques de gel del últim tram, les rodes de davant al frenar vam veure com s’anaven de costat e impressiona Salutacions Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
Last edit: per carlosk75.
|
|
Karlños, nosltres aquest cap de Setmana hem anat al poble, a burgos i en un parell de trams van haver d´anar amb molta cura per la neu també.És una sensació... que impresiona, com dius.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
Fa uns anys, a primers de novembre van pernoctar al coll de la Botella (Andorra) amb intenció d'arribar fins la població de Tor (Lleida)al matí següent. Durant la nit va caure una lleugera nevada que va deixar tot el paisatge emblanquinat, però axó no ens va tirar enrere i les 3 AC que anàvem juntes vam començar la ruta. Quan portàvem 2 o 3 km recorreguts ja vam tenir els primers problemes, però la carretera és molt estreta i amb la neu no es podien veure els seus marges per fer maniobres de canvi de sentit. La solució va ser tornar fins l'aparcament del coll marxa enrere ...
Ja os podeu imaginar el "canguelis" que vaig passar !!! Per cert, sempre portem un parell de cadenes a l'auto, però al tenir tracció darrera no sé s'hi seria suficient o bé n'hauríem de posar a les quatre rodes. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Hola Neus,
Nosaltres no tenim cadenes ja que no ens ho havíem plantejat per que amb la tracció darrera sempre amb la neu que hem trepitjat ha respost bé, fins hi tot aquest cap de setmana que al girar per entrar al pàrquing era pujada i anaven a poc a poc i havia força neu, però com el pes recau darrera i a més són rodes bessones no hem notat mai derrapatge. Va ser divendres, quan aturats en un tram i pel que es veu la neu ja gel i compactada pet tots els cotxes que estaven quiets, vam veure com frenant (afortunadament al molt poca velocitat), com la AC s’anava de costat per la poca pendent que hi havia Llavors et dones compte el risc que pots patir. Per tant el dia que ens comprem cadenes seran dos parells una per darrera i l’altre per davant. Però al endemà vam poder gaudir de una estada fantàstica, donava ganes de estirar-te a la neu Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
|
L amo del restaurant Santa barbara s' asembla a en Jordi Pujol jajajjajaja
Jo hi vaig desde petita i us puc assegurar que si ara donen teca abans en donaven mes jajajajaj Recordo que hi venien els autocars carregats de yayus i allà hi havia un xivarri impresionant jajajajajaj |
|
|
Carlos, unes fotos molt maques del cap de setmana, sobretot amb el decorat blanc de la neu. Recordo l´ultima vegada que vem estar per aquests indrets, encara no teníem l´Auto, vem estar al Hotel rural que esta a Cardona, que per cert, molt recomanable per els nens petits.
|
|
|
Jo vaig comprar un parell de cadenes de Michelin, les easy grip per autocaravana, i a les instruccions indica clarament que necessites 4 cadenes per les 4 rodes.
carlosk75 ha escrit:
|
|
|
Nosaltres tenim un faldó "embellidor" que ens tapa mitja roda del darrera i ens és impossible posar-hi cadenes, ni canviar la roda.
Les vegades que hem posat cadenes ho hem fet només a les rodes del davant. Suposo que cal posar-les a les quatre rodes per a pujades o baixades amb molta neu (pujades i baixades n'hem fet, amb cadenes, però no molt dretes i amb un gruix de neu moderat). 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Piti,
La sortida la teníem planificada, la neu ens va sorprendre gratament. Cadenes: La nostra experiència (poca afortunadament), és que de darrera amb rodes bessones i a més és on està la tracció, sembla que té molt agarre (en fang i pujades de sorra mai ens ha fet res estrany), però davant que és on està la direcció he vist que ens caldrà cadenes, per tant, i com les cadenes es tenen que posar on està la tracció i la tenim darrera comprarem per darrera i davant. salutacions Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
|
carlosk75 ha escrit:
Carlos, Eva, Piti De fet no hem tingut mai problemes amb la neu. En el coll de la Botella només va patinar la 2ª AC de la comitiva, la 1ª anava amb rodes de contacte i com que ella circulava com si res, la resta seguirem confiats. En un altre ocasió ens vam veure atrapats per una nevada en el port de muntanya que comunica l'estació d'esquí de Puigvalador amb Quillan (passant per les gorges de Saint Georges i el congost de Pierre-Lys). Aquí el gruix de neu ja era considerable i seguia nevant, però com ja estavam a dalt vam iniciar el descens amb molta precaució. Ara per ara, dubto molt que anem a buscar expressament carreteres nevades, però mai se sap quan te les pots trobar, i en una nevada forta pot ser un problema no portar les cadenes en condicions. N'haurem de comprar 2 més. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Hola Neus, em faig creus que volguéssiu anar amb la autocaravana al poble de Tor per el Coll de la Botella fem el Port de Cabus, jo l´he fet en varies ocasions amb vehicle especific, hi ha molts reguerots i pedres fins arribà a Tor, ja desprès el camí es encimentat però molt estret fins a la carretera que ve de Llavorsi. Qui tingui un 4x4 recomano fer aquesta ruta (dels contrabandistes) sortir d´Andorra per el coll de la Botella
passan per pobles com Tor i Tirvia i torna entrar a Andorra per Os de Civis. Salutacions Neus ha escrit:
|
|
|
|
|