• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués

I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 8 anys 2 mesos #45435

Si l’altre dia us parlava de l’acollida que vam tenir a Roses durant una escapada en autocaravana.

www.totcamping.cat/forum-xat/forum/viatges-sortides-i-escapa...-autocaravanapero-no

Us he de dir que durant la mateixa escapada vam gaudir d’una experiència similar a Cadaqués, i en aquest cas el nivell d’emprenyament va ser una mica més gran. Us ho explico perquè pregueu nota i no hagueu de passar per la mateixa situació.

La idea era visitar el Parc Natural del Cap de Creus de manera intensiva: participar en la visita guiada pels tècnics del Parc al paratge de la Tudela ( vam fer la preinscripció pertinent) , a continuació visitar el centre que hi ha al Cap, dinar al restaurant i a la tarda recórrer a peu l’itinerari geològic que tenen dissenyat al Cap de Creus.

Doncs bé, quan vam voler dirigir-nos al punt de trobada per iniciar la visita al paratge de la Tudela, vam comprovar que se’ns impedia accedir-hi al Parc pel sol fet de fer-ho en autocaravana. L’ajuntament de Cadaqués ha deixat ben clar que per la carretera d’accés al Parc no poden circular autocaravanes sota pena de sancions econòmiques.

Val a dir que mentre contemplàvem astorats la senyalització vam veure com vehicles similars en categoria mecànica o dimensions ( furgonetes grosses, camionetes de >3.5 Tn, etc) accedien o circulaven sense cap problema per l’esmentada carretera.

Resumeixo: emprenyament, anul•lació de la visita i canvis de plans (sortosament l’Empordà és ric en destins) i, més tard, presentar la corresponent queixa.

Que en aquest cas han estat tres, dirigides a:

- El Departament de Medi Natural de la Generalitat, com a gestor del Parc Natural del Cap de Creus.
- L’ajuntament de Cadaqués.
- El Síndic de Greuges de la Generalitat.

Ja veurem quines respostes rebré.

Salutacions i bon cap de setmana!
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 8 anys 2 mesos #45436

Com sempre, ens queda frança

Re: I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 8 anys 2 mesos #45493

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1792
  • Gràcies rebudes: 44
Nosaltres vam veure aquest senyal per Setmana Santa passada i no van valer de res les queixes...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 8 anys 2 mesos #45511

Bona nit,
doncs a dia d'avui puc dir que tinc constància ( via @ ) que la queixa ha entrat a l'ajuntament; i he rebut carta del Sindic , de cortesia, per dir-me que l'han rebuda, la queixa, i que es posen a treballar... ja vuerem com acaba tot això.
Del Parc encara no he tinc cap notícia.
Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 1 any 9 mesos #51094

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1792
  • Gràcies rebudes: 44
He llegit que es pot accedir al cap de creus amb autorització de la policia local.

""....Hola a todos, acabo de llamar a la policía de Cadaqués teléfono 972159343 y me han dicho que puedo pernoctar en Portlligat que es un área de pago y me han dicho que está a 15 min andando y en el aparcamiento que hay delante del camping aunque este esté abierto sin pedir nigún tipo de autorización y eso que estamos a Julio del 2018. Para moverme por la carretera cap de creus del pueblo con la autocaravana es conveniente pedir autorización en la comisaría por el tema festejos y de que el pueblo es muy pequeño La dirección de la comisaría es Calle Carles Raola Nº 9 y se puede ir con la autocaravana hasta la comisaría.... "

Alguna novetat ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

I ara, el Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués fa 1 any 9 mesos #51101

Bones!
jo no tinc cap notícia al respecte des del problema que em vaig trobar al seu dia. Des de llavors i veient la situació he tret el Cap de Creus ( i poblacions properes) dels meus destins i consum turístic quan surto amb autocaravana.

Bé, de fet vaig pensar en el Cap de Creus quan la primavera del 2017 visitava la Pointe du Raz , la versió bretona del Cap de Creus però mirant a l'Atlàntic. Allà han habilitat un pàrquing, de pagament, pels autocaravanistes que vulguin gaudir d'aquell paratge, vull dir: estacionar i pernoctar. Sense comentaris. Foto del pàrquing:

Eps! i el paratge es troba protegit, no vaig notar cap situació crítica de Raz per la pressió humana, ja s'hi acostin en cotxe, autocar o autocaravana. Semblava que van preferir gestionar el patrimoni de tots, en benefici de tots; més enllà de quedar-se en la prohibició pura i dura.

Salut i encert!

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

Tonio en 3 dies (02.06), Correcitys en 4 dies (03.06), Aramos en 7 dies (06.06), hellinero en 11 dies (10.06), el currante en 13 dies (12.06), merma en 17 dies (16.06), perecompte en 17 dies (16.06), diana en 36 dies (05.07), EL JOSEP i LA MAIT en 44 dies (13.07)

Alguns viatges

• Itàlia i els seus Alps +

Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge en autocaravana per Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria Llegir més
  • Los fiordos y el sur de Noruega +

Hacemos el viaje en una autocaravana capuchina de 7 metros de largo y vamos dos peques, la copiloto y el conductor. Ya tenemos la autocaravana cargada y en la puerta Llegir més
  • La costa de Portugal +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per veure el relat al seu bloc cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Pirineus francesos +

El més ràpid per anar al Circ de Gavarnie és entrar per Viella o per Bielsa. Nosaltres volíem veure el Port de Puymorens, hi tenim bon record, així que vam Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.