• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Suïssa 2012

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 1 setmana #46358

carlosk75 ha escrit:

Com sabeu en McDonalds podes gaudir de WiFi, si us interessa saber on són, aquí teniu els PDIs de Europa de descarregar-los:
www.go2poi.com/partner/mcdonalds.php?c=en

A Suïssa fa 2 anys per connectar-nos a la WiFi, el procés era enviar un SMS a un número que ells diuen i et tornen una contrasenya vàlida per 6 mesos en qualsevol McDonalds Suïs i funciona.

Carlos, estaria be que aquests pdis, juntament amb els altres enllaços, els afegisis al fil de "planificadors de rutes".

Jo, de moment no ser posar pdis al navegador, i per tant no em queda més remei que funcionar amb guies de paper :sick:

Salutacions
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 1 setmana #46360

Neus jo tambe l'he copiat :) es molt interesant

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 1 setmana #46362

Hola Eva
Doncs aquest cap de setmana vaig poder parlar amb uns coneixadors de Suissa i hem van desanimar una mica, hem varen dir que ells unes vacances van decidir anar als Grisons peró només hi van estar un dia ja que l'ambient que hi ha no els va agradar, i a mes molta senyal de prohibit autocaravanes, també que es diferent de la zona d'Interlaken....be aixo ja ho savia es més com els dolomites.
De totes maneres amb vaig convencer a mi mateix de que si que val la pena, si més no veureu una vegada i per si fos poc si volem caminar per las muntanyes, tant son les d'aqui com les d'alla cansa igual :):)
Salutacions

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 1 setmana #46363

Caram, Joan !

Nosaltres a l'estiu utilitzem força els càmpings, o sigui que això no és el que em fa patir, i tinc entès que hi ha racons prou aïllats de tot.

Em fa molta il.lusió la zona de Pontresina, entre moltes d'altres.
En fi, anirem a veure què tal.

Gràcies per l'avís.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 3 dies #46402

HOLA,
M'afageixo en aquest post, perquè feia temps que tenim pensat fer una escapadeta a Suissa a l'estiu, aquest any si!
i m'agradaria anar-vos preguntant alguns dubtes.
Ens centrarem en la zona del llac Lemman mes o menys. Estem pensant fer un recorregut circular, és a dir ,entrar per Ginebra i tornar per la zona de Chamonix o al revés entrar per Chamonix. La meva pregunta és si anant amb caravana com és el nostre cas és gaire difícil i complicada la carretera de Chamonix cap al col de la Forclaz i Martigny.Fa quatre o cinc anys varem estar a Annecy i des d'allà varem anar cap a Itàlia passant per Chamonix pel tunel del Montblanc però fins allá no varem tenir cap problema amb les carreteres .
L'altre és el tema de la vinyeta ,en venen a la frontera amb Suissa , a les àrees de les autopistes es poden adquirir en qualsevol lloc, o es poden adquirir des d'aquí? , seria possible? , ens podriem estalviar una mica el seu cost?

grácies per endavant ,
Adeu.

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 3 dies #46403

Hola, merma !

Primer de tot, que disfruteu molt del vostre destí suís.

Nosaltres el 2008 vam passar amb l'autocaravana pel port de la Forclaz, de Chamonix cap a Martigny, i crec que l'heu de fer sense problemes amb la caravana, és prou ample.
Als revolts hi havia moltes parades d'albercocs, la vall on hi ha Martigny, a més de ceps, té molts fruiters.

Una vegada algú em va dir que a la baixada has de posar la mateixa marxa que has posat a la pujada, i pels ports de muntanya va molt bé, per no escalfar els frens baixant.

La vinyeta és obligatòria si vols utilitzar autopistes suïsses, i l'hauràs de comprar inevitablement si entres al país per una autopista (per Ginebra).
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 3 dies #46404

tal i com t'ha explicat molt bé la Eva, si vols circular per autopistes tens de pagar la vinyeta.
preguntes com comprar-la, si ets soci d'algun club automovilistic, com el Racc o Race per exemple ells t'el vendran, el pots comprar en travessar la frontera o a la primera bencinera que trovis
En el teu cas si la caravana pasa dels 750 kg, crec que en tindras de pagar dues, si es que no hagi canviat, avans era aixi.
i si només vols circular per carreteres secundaries no fa falta

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46406

Eva, la vall de Pontresina te molt bona pinta:

sobresuiza.com/2009/03/04/pontresina-el-paraiso-de-los-excursionistas/

He trobat aquesta informació de Parcs Naturals propers:

en.graubuenden.ch/nature-culture/nature-switzerland/countrys...-parks/parc-ela.html

Salutacions

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46407

Gràcies pels enllaços, Neus !

Ara miro el parc d'Ela més en detall, per algunes poblacions que hi estan incloses hi tinc xinxeta clavada.
I Pontresina efectivament pinta genial !

Ahïr també vaig estar afegint uns destins dels "walser", grangers emigrats del Valais en busca de noves pastures, que van fundar petites poblacions pels Grisons, també per Austria i Liechtenstein. Un reportatge de la revista Lonely Planet en té la culpa.

... Tot i que només fa unes hores hem estat a punt de canviar de destí i tornar a apuntar cap a Escòcia, passant per Londres, anant a veure futbol olímpic a Wembley ! :laugh:

No obstant, sembla que finalment preferim anar a Suïssa aquest estiu, i si pot ser a Escòcia el vinent (la Xènia vol veure el Madame Tussauds, i jo he vist alguna foto d'alguna irresistible illa escocesa).

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46408

Efectivament, no sabia que tenia nom col.lectiu com a parc d'Ela, però hi tinc força xinxetes clavades.
Mmm ! quines ganes ...

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46409

Hola!
EvaV gràcies per la teva informació,segurament la farem de pujada ja que de baixada aquesta carretera de muntanya no sé si ens faria gaire gràcia.

Nosaltres farem el nostre camp base més o menys en algun càmping prop de Lausanne,i des d'allà anirem a visitar els llocs que ens interessen i que estan a una distància d'un radi d'uns 150 km més o menys ja que hem de fer el recorregut d'anada i de tornada ,(és el que té no portar la caseta al damunt). Després mourem la caravana una mica més a l'oest perquè ens fa gràcia anar a Interlaken, allà buscarem un altre càmping per estar-hi,segurement tornarem per Ginebra.
Aquest es el nostre primer esborrany

Jofranc grácies, no sabíem que haurem de comprar dues vinyetes

Mirant tots aquests enllaços que esteu posant ens feu venir ganes de endinsar-nos més cap a altres indrets de Suissa que de ben segur són interessants, però com diu el meu home poc a poc i bona lletra..

Grácies .

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46410

Hola, merma,

Jo diria que no cal capficar-se massa amb la carretera, a poc a poc i bona lletra, el troç del pendent fort (el del cantó de Martigny) és ample, o sigui que no és cap bestiesa pujar-lo o baixar-lo, penso.

Coneixes la informació d'en Xanquete, oi? Té un programa de viatge molt bo per Suïssa, que et pot donar idees de bons camps base, igual 150 km. cada dia per anar i tornar al camp base són uns quants. Si li vols fer una ullada a la seva pàgina, és aquesta http://www.xanquete22.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=29

I jo a més coses miro de Suïssa, més en trobo, ni tan sols fent només els grisons en tenia prou amb les nostres 3 setmanes, o sigui que podem anar degustant Suïssa per anys !

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46411

EvaV ha escrit:

I jo a més coses miro de Suïssa, més en trobo, ni tan sols fent només els grisons en tenia prou amb les nostres 3 setmanes, o sigui que podem anar degustant Suïssa per anys !

Eva, que penses que em passa al buscar informació dels països escandinaus ???

Trobo informació de llocs espectaculars, fora de les rutes més turístiques, però molt sovint, aquests indrets queden tant apartats d’altres que també m’agradaria visitar, i s’hauria de donar tanta volta per desprès desfer lo fet, que em veig obligada a descartar-los:
Un exemple pot ser la població de Elgå en el Parc Natural de Femundsmarka (Noruega), a prop de la frontera sueca:

www.femundsmarka.net/sider/nasjonalparker_no.htm

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46412

És terrible, sempre amb les tisores, retallant els rutòmetres !

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 2 dies #46413

Hola merma
et posso aquest enllaç on hi ha l'informació necesaria sobre la vinyeta de Suissa

www.tolltickets.com/country/swiss/vignette.aspx?lang=es-ES

espero que s'obri

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 1 dia #46427

Preus d’algunes “vignettes” europees, extret de:

www.acl.lu/fr/Home

Les différents systèmes en Europe

Les pays suivants ont opté pour un système de péage autoroutier qui fonctionne au moyen d’une vignette à coller sur le pare-brise de la voiture : Autriche, Bulgarie, Hongrie, Slovaquie, Suisse, Slovénie et Rép. tchèque. Les vignettes suisse et autrichiennes sont valables à partir du 1er décembre et en vente à l'ACL à partir de cette date. En France, tout comme en Macédoine, en Serbie, au Montenegro, en Croatie et en Pologne, les péages doivent être réglés directement sur place. Le tarif des péages autoroutiers en France peut être demandé auprès du Service Tourisme de l'ACL
(E-mail : Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ou tél. : +352 450045-1)

En vente à l'ACL :

NOUVEAU: SLOVENIE

Les automobilistes et motocyclistes qui circulent sur les autoroutes et routes rapides slovènes ont besoin d’une vignette. Les vignettes pour la Slovénie (pour véhicules jusqu’à 3,5 tonnes) peuvent être achetées dans les bureaux de l'ACL à Bertrange et à Diekirch.
L’ACL propose les vignettes :

« 7 jours » au prix de 15 € (motos : 7,5 €)
« 1 mois » au prix de 30 €.
À noter que la vignette « mois » est valable à partir de la date d’achat !

SUISSE

Vignette 2012 : validité du 01.12.2011 au 31.01.2013. Prix : 33,00 €

AUTRICHE
Trois vignettes au choix, selon la durée de validité souhaitée.

Vignette « semaine » : validité de 10 jours consécutifs à partir de la date de poinçonnage de la vignette. Prix : 8,00 € (Motos : 4,60 €)
Vignette « mois » : validité de 2 mois à partir de la date de poinçonnage. Prix : 23,40 € (Motos : 11,70 €)
Vignette « année » : validité du 01.12.2011 au 31.01.2013. Prix : 77,80 €
En Autriche, l'utilisation de certaines autoroutes nécessite un péage supplémentaire qui est à payer soit sur place, soit à l'avance par CC via le système "Video-Maut". Plus d'informations sur le site ASFINAG (de). Les autoroutes concernées sont les suivantes : A 9 Pyhrn Autobahn (Bosrucktunnel und Gleinalmtunnel), A 10 Tauern Autobahn (Tauerntunnel und Katschbergtunnel), A 13 Brenner Autobahn, S 16 Arlberg Schnellstraße (Arlberg Straßentunnel).

REPUBLIQUE TCHEQUE

Depuis le 01.04.2012 les tarifs s'élèvent comme suit :

Vignette "1 mois" : 18,50 €
Vignette "10jours" : 13,00 €

HONGRIE
Vignette électronique pour véhicules de moins de 3,5 t.

Vignette "7 jours" : 11,45 €
Vignette "1 mois" : 18,40 €
Vignette "1 an" : 165,30 €

ITALIE
Carte de paiement VIACARD d'une de valeur de 25,25 € ou 50,50 €

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 22 hores #46430

Neus ha escrit:
[quote

ITALIE
Carte de paiement VIACARD d'une de valeur de 25,25 € ou 50,50 €
[/quote]

Hola Neus
a Italia també es te de pagar o aquest preus només els apliquen als camions ?
Hi he anat un pilot de vegades i mai he pagat res ni tant sols els hi he demenat si es té de pagar per entrar :laugh:

Last edit: per Jofranc.

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 21 hores #46435

Jofranc ha escrit:

Hola Neus
a Italia també es te de pagar o aquest preus només els apliquen als camions ?
Hi he anat un pilot de vegades i mai he pagat res ni tant sols els hi he demenat si es té de pagar per entrar :laugh:

Joan, crec que el Viacard és una targeta de prepagament que es por recarregar amb diferents imports que es van deduint a mida que es passa pels diferents peatges de les autopistes. Suposo que deu ser similar al Autopass de Noruega.

www.autostrade.it/il-pedaggio/pagamento-al-casello.html?initPosAra=4_3#sintesi_diff

Salutacions

Re: Suïssa 2012 fa 8 anys 10 hores #46443

Hola:

Merma: Nosaltres vam fer el viatge a Suïssa fa uns anys ja, en caravana. Just a la frontera i sense baixar-nos del cotxe ens van posar les 2 vinyetes en el cristall. Nosaltres visitem la zona de Interlaken, fent camp basi en un càmping. Si t'interessa pots llegir el relat en el meu blog. lofini.blogspot.com

Salutacions

Re: Suïssa 2012 fa 7 anys 11 mesos #46455

Hola,
Jofranc, he pogut mirar sense problemes l'enllaç i sembla que si que són dues vinyetes les que hem de comprar anant amb caravana.

Lofini,aquest matí he fet un ràpid cop d'ull al teu blog (des de la feina) i sembla molt interessant,segur que en treuré alguna idea.

Evav, ja havia llegit alguna cosa d'en xanquete22 ,la veritat és que ara no hi pensava, sort que m'hi has fet pensar perquè és un gran coneixedor de Suissa

Gràcies,
ara ja tinc una mica més de feina, doncs em llegiré tota aquesta informació que ens feu arrivar;( haig de confessar que un dels meus petits hoobies és llegir relats de viatges ,l'altre és fer-los...)
adéu.

Aniversaris

Aramos (06.06), hellinero en 4 dies (10.06), el currante en 6 dies (12.06), merma en 10 dies (16.06), perecompte en 10 dies (16.06), diana en 29 dies (05.07), EL JOSEP i LA MAIT en 37 dies (13.07), Jepi en 37 dies (13.07), Toni-de-Ros en 50 dies (26.07)

Alguns viatges

• Eslovènia-Croàcia-Bòsnia +

Destí: Eslovènia-Croàcia-Bòsnia Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: Si Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • El pantà de Sau +

¿Quién dijo que las AC sólo son para vacaciones, puentes, o fines de semana? ¿Qué pasa con el resto del año? ¿Y esos días fríos y cortos? Pues nada nada, Llegir més
  • Anglaterra de costa a costa +

Un viatge per Anglaterra, de costa a costa i de Nord a Sud, començant per Dover, cap a la costa est, i pujant fins arribar al Mur d'Adrià, per baixar Llegir més
  • Països alpins +

Hem triat aquestes vacances, perquè fa 12 anys va ser el bateig de la nostra Ac i hem volgut fer part del mateix recorregut, en part per la nostàlgia i Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.