|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
M'hi ha fet pensar els comentaris d'en Jofranc i Correcitys a propòsit de La Cellera del Ter i el fet que aquesta població està en la Ruta del Carrilet, que va d'Olot a Girona o al contrari.
La ruta en bicicleta és preciosa i assequible gairebé per a tothom. Jo l'he fet alguns cops i la conec bé, però presenta algun petit problema de logística doncs no es poden transportar les bicis en transport public. Una manera de fer-ho és comptant amb la complicitat de la parella conductora: el o la ciclista fa la ruta mentre el conductor desplaça el vehicle per carretera fins al punt d'arribada. Nosaltre ho hem fet per assolir el recorregut complet, des de Olot fins a Sant Feliu de Guíxols, però son més de 100 kms i cal un mínim de forma física. Molt més modest i assolible seria: 1- Trobada a Olot el divendres per la nit o dissabte al mati. Es pot pernoctar a molts llocs sense problemes, un dels meus preferits és Els Hostalets d'en Bas. 2- Dissabte al mati els ciclistes (apte per a criatures) emprenen la Ruta del Carrilet sortint des de Olot, gairebé tot és baixada suau excepte un tram de pujada que es pot fer a peu si les cames fan figa o els Marlboro passen factura. L'arribada pot ser a Amer (+/- meitat de cami) o arribar fins a Girona si s'en tenen ganes (uns 54 km). 3- Dinar de germanor... que potser podrien preparar els conductors? O anem a un restaurant, tant se val. L'època ideal seria a la primavera, mitjans o finals de maig o primers de juny. Algú s'anima i hi posem fil a l'agulla? Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Desde que le quitamos los ruedines a la bici del peke, tenemos ese carrilet entre ceja y ceja, y siempre se nos estropea la salida...
Tal y como ha sido el ¿invierno? yo creo que Mayo es el mes ideal. Junio puede ser un infierno. Contad con nosotros. |
|
|
La major part de la ruta és ombrívola i fresca, i molt a prop d'Amer hi ha el manantial de la Font Picant, on podem fer un traguinyol d'aigua mineral amb gas natural. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
Hem sembla molt bona idea, i fins i tot, si es vol, ja que sóc proper a aquest carril bici, :idea: puc intentar posar-me en contacte amb els gestors del carril bici i centre de BTT que ho porten, per veure quines opcions tenim a l'hora de pernoctar i fer els àpats, podria ser que tinguessim alguna sorpresa en positiu....
Bé, ara per ara, tinc diferents temes entre mans, i no puc assegurar res. Espero que a partir de mitjans març pogui encetar aquest tema, si ho veieu bé, es clar. Fins i tot, a mig recorregut i que ens bé de pas, hi ha botiga "especial" de recanvis per AC i caravanes, per si les mosques.... Fins i tot, aquest carril bici passa a 1 km de casa nostra... |
|
|
Nosaltres també l'hem fet força vegades (tota.. alguns no :mrgreen: ).
Però crec que hauríem de trobar una solució per tal que puguem fer l'excursió en bicicleta TOTS. No és agradable que "els conductors" no puguin gaudir-ne. L'opció que nosaltres triàvem era: baixar tots fins on ens semblava: Amer, Les Planes... i els més forts feien la ruta de tornada per recollir els vehicles. |
|
|
Muy buenas, puedes contar con nosotros, pareja con niña de 3 años, pero tenemos un carro que se engancha a la bici y va perfecto. Ya nos informaras. Un saludo.
|
|
|
també hi ha una altre possibilitat i no gaire cara,... seria llogar un bus per als "conductors" de les AC per pujar a recollir les AC... des del lloc a on arribem en bicis fins al lloc d'origen... :D
no?? |
|
|
Hola Toni,
Depenen de quan es faci, també pots comptar amb nosaltres. Be, la meva dona segur que s'apunta a portar el cotxe a l'atra banda i així no li cal pedalar :mrgreen: :mrgreen:. Seriem un adult, un petit de 2 anys que va a la cadireta de la bici i una nena de 6 anys que pedala bastant. Salutacions
|
|
|
Cal remarcar que anem amb caravana, però si per vosaltres no és problema, per nosaltres tampoc. Mentre sigui segur, no ens fa res dormir fora de camping, i suposo que amb un grapat d'AC a la vora es dorm força segur.
Salutacions
|
|
|
Bé, veig que anem fent quorum...
A veure, la opció de fer anada i tornada per anar a buscar les autos és factible, però cal estar bastant en forma. Jo seria partidari de fer la part més bonica (per a mi) que és la que va d'Olot a Amer. De baixada és un passeig d'unes dues hores i mitja o tres horetes si anem parant pel cami i deixant que els culs es recuperin. Però compte que el camí a la inversa és de 28 kms tots de pujadeta, i que pot cascar bastant. Fa poc l'he fet a la inversa (Amer - Olot - Les Preses - Amer) i alguns dels meus companys van arribar una mica justets. Es tracta d'anar a passar-s'ho bé, per qui vulgu patir tinc alguna proposta alternativa :twisted: La opció autocar pot estar molt bé, si us ve de gust es pot estudiar. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
Toni... jo ho tinc molt clar que només baixo, però és que tinc un marit que és una mica massoquista i li agrada patir, per això us explicava aquesta possibilitat. Ell sempre torna a pujar i els altres l'esperem :mrgreen:
Mercuri... la teva dona ha de fer-ho també!!! T'asseguro que si ho faig jo ho pot fer tothom :oops: El camí va fent baixada una baixada molt suau. Compte, si no pedales no avances, però no cansa gens anar marxant. Els meus fills, la primera vegada que van fer més de vint quilòmetres d'aquesta ruta, devien tenir uns 5 i 7 anys. No és conya!! D'anada, eh!! |
|
|
Mireia,
La Esther diu que si es baixada i amb el vent a favor s'anima a fer la pedalada :mrgreen: :mrgreen: . Si el Nasi torna al lloc d'origen, jo l'acompanyo. Jaume Salutacions
|
|
|
A veure, això pren un altre caire diferent al que jo havia previst. Analitzem una mica la situació a veure on ens porta, jo faig els plantejaments i exposo els obstacles. Vosaltres digueu on hem de canviar el plantejament per esquivar-los.
Inicialment la proposta, qualificada d'arriscada, en això no enganyo a ningú :twisted: , era fer la Ruta del Carrilet des de Olot a Girona (54 Km de pla i baixada suau excepte una rampa fotudeta fins el Coll d'en Bas de poc més d'1 km.) amb la complicitat dels conductors que farien el cami per carretera amb les autos. Amb això tenim l'avantatge que qui es cansi o se li acabin les ganes pot quedar amb el seu vehicle en un dels molts punt en que es creuen carretera i carrilet. L'inconvenient és que un membre de la tripulació no pedala, però pot haver-hi d'altres ocasions per fer un tram en familia, no creieu? Jo no pensava en una trobada multitudinària, més aviat en unes poques unitats (menys de 10, per suposat) que poden pernoctar en qualsevol lloc i es poden moure amb relativa facilitat. El tram més bonic de la ruta jo crec que és el d'Olot - Amer (uns 28 km) i que seria assequible inclòs per a criatures petites com diu la Mireia. A Amer hi ha lloc per dinar i per aparcar les autos si es fa tal com jo proposo. Ara bé, si cal tornar a Olot cal tenir en compte: 1- Són 28 km més, ara de pujada i amb el cul i les cames ja carregades. Si no s'hi està acostumat pot ser bastant dur. 2- El temps: baixar amb nens pot portar entre dues hores i mitja a tres hores. Es pot fer en 1 hora amb el vent a favor, però no es gaudeix del paissatge, més aviat vas pendent de les polsacions Jo segueixo pensant que el pla inicial és més senzill tot i que reconec que, com que nosaltres no podem pedalar tots, per a nosaltres és el més pràctic. Podem canviar del tot el plantejament i proposar una trobada multitudinària a la Garrotxa amb passeig en bici, però aleshores crec que caldria buscar un camping per muntar el centre d'operacions i no haver de patir. Va, idees i preferències :D Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
Per a mi, la primera idea és la bona. També es podria fer servir alguna de les AC que tingui per penjar bicis a l'exterior com a cotxe escombra... per si de cas... i el tema de tornar a buscar les Ac a l'inici, crec que es podria fer servir l'AC escombra per treslladar els restants conductors per anar-les a buscar. Aixi no hi hauria tant d'enrenou, i es donaria la possibilibat als conductors d'AC que volguessin fer també la ruta en bici de baixada, de poder-la fer bé, i llavors no perdriem tan temps per anar a recollir les Ac del lloc d'origen... no sé, és una altre idea.
|
|
|
És una bona idea. Una altra opció, en el cas que hi hagi molta gent interessada, seria la que tu també proposaves: llogar un autocar per tornar al vespre a buscar les autos, però sempre que tinguessim lligat un càmping per fer nit o permisos per a fer una trobada. Si fossim més de 10 ja es necessitarien 3 autocaravanes escombra amb portabicis (tot i que per a pujar als conductors no caldrien) i fariem massa bulto per a pernoctar per lliure. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
|
|
O.K., Toni-de-ros,
per tant, he de suposar que el primer que necessitem, es tenir mig lligada l'assistencia (per saber si superem les 10 AC o no) per poder lligar camping (si ens cal), bus (si ens cal), contactar amb gestors carril bici (si ho creiem necessari), poder tenir previst un bon àpat (aixó si que ens cal, je,je.) .... no??? |
|
|
Bé, d'acord si el meu plantejament no sembla bo.
Però encara us en faig un altre, que també l'havíem fet: Descarregar les mares i nens a la sortida i els pares (normalment els més valents) portaven els vehicles fins el punt on sembla va que es voldria arribar. Fins que tota la canalla no està a punt, ja passa una bona estona.Els conductors feien la pujada i la "tropa" la baixada fins que coincidíem pel camí i acabàbem de baixar junts. D'aquesta manera, tots podíem pedalar amb l'avatatge que alguns no ens cansàvem i els més forts podien fer treballar una mica les cames. Pedoneu la insistència però és que per mi val molt que TOTS hi puguem participar i, a més, crec que el lloc ho permet. |
|
|
Mireia: Me encanta eso de: "normalment, els mas valents"....
Hay varias formas de organizarse, en todo caso: que parte de las autos se queden abajo, y luego utilizarlas como "transporte de conductores" para ir a buscar al resto, por ejemplo. En todo caso, lo importante es decidir: - Qué (si todo el carrilet, parte de él o cada uno lo que sus fuerzas le permitan). En mi caso, dada la edad (y chichas) de mis peques, con 28 kms de bajadeta, me conformo. Pero no quiere decir que no haya quien se lo haga todo entero..... - Cuándo (eso es lo más importante, si queremos coincidir, je, je). Sin contar con el de la revetlla, entre Mayo y Junio hay 7 fines de semana. Yo propondría mediados de Mayo, o sea 12-13 o 19-20, por ejemplo. ¿Alguien tiene otra idea? |
|
|
El 12-13 de maig hi ha formula 1 a Montmeló. Si pot ser, no fer-lo aquell cap de setmana.
Salutacions
|
|
|
Per dates, no sé si tindrà alguna cosa a veure, pero a mi.... del 12 al 27 de maig m'enganxa de plè en campanya electoral de les municipals que es celebra el 27 de maig... ui,ui....
|
|
|
|
|