• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TEMA:

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16749

Abans tenia l´escenic 105 cv.
Ara tinc la Renault Espace 2.2 150cv i la cv és una Sterkeman Evolution 510 pes teóric 1000-1150 kg
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16750

Hola, segons tinc entes el teu cotxe pot arrossegar sense fre 450 i amb fre 1300 kg, per tan la caravana que t´has comprat no hauria de tindre MMA de mes de 1300 kg. per poguerla arrossegar, saps quan pesa la caravana!

Salut

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16752

Piti, la PMA de la cv és de 1600 kg,

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16754

Matrix, Piti,

Perdoneu però m'estic acollonint.
Us adjunto el que posa el full tècnic de la CV per veure si em podeu ajudar:

Masa máxima en carga técnicamente admisible / sobrecarga:
1300 / 1600 / 1700

Peso propio: 1140 Kg.

Medidas en orden de marcha: 1239 Kg.

Carga útil: 61 / 361 / 461

Per la CV només he fet una paga i senyal, a veure si finalment hauré de canviar de model, però es clar, hauria de ser TEC o Sun Roller que son les marques que tenen els de Central del Caravaning.

Salutacions i gràcies per l'ajut.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16756

Marti...segons el que dius la tara de la caravana és de 1.140 kg o de 1239?...no em queda clar...crec que és l´últim.
i el pes máxim, doncs si és 1300...només tens 61 kg per ficar-hi de trastos.
Si la tara del teu coche és de 1300kg, i la PMA de la caravana és de 1600 kg t´has de treure el carnet E en pesar més la caravana que el cotxe.

A més , tret de tot el papereig...que és el que conta peles mossos d´esquadra, per la teva seguretat, la caravana sempre dominarà al cotxe en un moment de perill. Pot començar a bandejar i donar-vos un susto.
També et dic que si la teva intenció no és rodar massa amb la caravana....ho valoris.

a veure que et comenten la resta de forers, potser tinguin una versió diferent de la meva.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16757

Matrix,

Finalment he anat al cotxe a agafar la fitxa tècnica per veure les dades exactes referents a carrega i pesos:

Cotxe: Ford Focus C-MAX 2.0 Tdci
Tara del cotxe: 1416 Kg.
MMR (Masa máxima remolcable): Sin freno: 745,
Con freno: 1500 Kg.

No hi entenc massa, però amb la tara del cotxe i els 1500 Kg màxims de remolc, no veig pas que vagi tant just com dius. També tinc entès que per requerir un carnet especial, és o bé quan la caravana pesa més que el vehicle o quan tots dos fan més de 3500 Kg i en aquest cas no és així.

Salutacions.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16758

Tens rao, si el pes del cotxe és el que dius pesa mé que la caravana , sempre i quan el PMA d´aquesta sigui 1300, si fos 1600...crec que no aniries legal, ja que pots arrossegar 1500 i a més la cv pesa més que el cotxe.
Només informat bé.
Tant de bó que tinguis raó.
Pel tema dels 3.500 kg has de sumar les Pma del cotxe i de la caravana.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16759

Matrix,

He estat investigant per la web i he trobat una pàgina en anglés al apartat d'enllaços per mesurar el cotxe vers la caravana. La pàgina és www.whattowcar.com i en el resum em diu més o menys que la rel·lació de pesos del cotxe vers la caravana és perfecte i estan en corcordança amb els standards Europeus.
Em diu també que podré anar amb seguretat a un màxim de 102 Km/h i en l'únic que em diu en contra és que no podré posar la sisena marxa, cosa del tot lògica ja que només la poso quan arribo als 120 km/h.

De tota manera, tant la meva dona com jo et volem agraïr de veritat l'interès que has mostrat, ens ha estat de gran ajuda perquè som principiants en el tema i a vegades no et pots rafiar massa del que et diuen els venedors.

Per cert, ens hem apuntat a la botifarrada d'Octubre, allà us coneixerem a tots vosaltres.

Salutacions i fins aviat.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16760

Doncs perfecte, és que jo vaig tenir una mala experiència , com ja t´he comentat per ajustar massa el pesos i al final va ser un canvi de cotxe....
i el venedor també em deia que no tenia cap problema per arrossegar-la.
Si de cas pregunta a webcampista.com , no se si coneixes la pàgina, però en ser nacional hi ha més gent i podràs trobar més opinions i consells.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16763

Hola, jo pensava que tenies un Toyota corolla, aixo de llegir el foro, mira la tele, parlar amb la dona i sopar tot al mateix temps, al final no m´ha entero de res.

Jo crec que la caravana que t´has comprat te un MMA de 1300 kg, per tant crec que no tindras cap problema d´arrossegarla. Es molt important que tinguis clar de no passar-te de velocitat, encara que et pensis que pots correr mes.

Quan en vaig comprar la primera caravana, ara fa 5 anys, arrossegava la caravana amb un scenic Rx4 de 105 CV i el any em vaig tindre que canvia de cotxe, ja que de motor anava molt just, i amb vaig comprar un tot terreny, i passar per l´autoescola, pero vaig nota molt la diferencia, tan de motor, com de pes.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16768

Hola companys,

Si em permeteu, donaré la meva humil opinió vers la nostra experiència.

A veure, en Martí diu:
-Pes propi: 1.140 kg (això es el que pesa la cv, es a dir la TARA
-En ordre de marxa: 1.239 kg. (això crec que es el la TARA + 100 kg de pes calculats amb l'inprescindible per marxar com la bombona de butà, axovar, parament de cuina, etc...
-Masa màxima o PMA : 1.300 kg. (son 60 kg extres de joc que te per poder jugar....)

Resum final: la caravana pot pesar com a màxim 1.300 kg entre el seu propi pes que es de 1.140 + el 160 kg extres.

Cotxe:
-Pes màxim remolcable amb fre d'inèrcia: 1.500 kg.
- Tara del cotxe: 1.416 kg
- PMA del cotxe: no el sabem però contem de que sigui de uns 500 kg més, vol dir que seria de 1.416 + 500 = 1.916 kg.

PMA del cotxe + PMA de la cv: 3.216 kg.

Martí, la meva opinió es que pots arrossegar-la sense problemes, cal dir també que com més gran es la diferència de pes entre la cv i el cotxe millor, però pots anar bé.
Referent al canet E, no et cal, ja que el pes màxim total del conjunt es de 3.216 kg i no arribes als 3.500 kg.
Mira, nosaltres arrosseguem una cv de PMA de 1.200 kg amb una Galaxy de 115 cv i anem molt bé, també t'he de dir que el nostre cotxe pot arrossegar fins els 2.000 kg, però també es molt pesat, si no recordo malament pesa sobre els 1.800 kg.

No aniras sobrat però tampoc ofegat que es el que importa.

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16771

CiM,

Moltes gràcies pel teu escrit, amb el que dius m'han acabat de quadrar els comptes.
Et confirmo que el MTMA/MMA del meu cotxe és de 1990 Kg.

El que nosaltres tenim pensat fer cada any és fer acampada de primavera (Abril, Maig Juny), acampada de Tardor (Setembre, Octubre, Novembre) i al mes d'Agost ens agradaria anar cap a França i anar-la coneixent mica en mica, anar a Normadia, a Disneyland París, etc.
El que em feia por és que anés justíssim i la CV tirés més que el cotxe, per exemple al quedar-me parat en una pujada, o en una baixada.
En conclusió, que als mesos d'estiu tampoc la volem tenir parada, volem voltar per aquests mons de deu que encara no coneixem.

Ja sé que em faré pesat, però us dono les gràcies a tots per l'interès, Matrix, Piti, CiM, Lince (que també ha estat mirant per una altra banda), MOOOOOOOOOOOOOOOOLTISIMES GRAAAAAAAAAAAAACIES! aplau aplau aplau aplau

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16772

Hola, doncs nosaltres amb la caravana estem fen el mateix que tu vols fer, a sant pere pescador els mesos de abril a juny i de setembre a octubre, el mes juliol normalment no sortim, i el mes d´agost viatgem, per França o Suissa, ja que mes lluny no podem anar, ja que tinc pocs dies de vacances.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16777

Martí, com diu en CIM si el PMA és 1300 kg , no tindràs problema, sobrat no aniràs però l´arrossegaràs.
Jo em vaig espantar en veure els 1600 kg 8O
Ara et toca esperar... de totes maneres encara estàs a temps d´apuntar-te a la trobada del Pilar i anar de bungalow...nmo has d´esperar pas a tenir la caravana per unir-te a la festa :mrgreen:

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16780

Matrix,

Ja fa dies que estem apuntats pel Pilar, anirem a un bungalow.
Per fi us coneixerem a tots. hola

Fins aviat.

Salutacions.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16781

:oops: no ho sabia...

dance :-)) :-)) :-)) dance

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16785

Hola Martí
Ahir vaig parlar amb el Lince. A veure sota la meva modesta opinió el teu cotxe pot amb la caravana encara que es una mica just per el pes del cotxe.
L´unic que jo veig es que la diferencia de pes entre el cotxe i la caravana no es massa gran i crec que en alguna situació el cotxe patirà una mica. Per exemple si tornant de França t´agafa un "bouchon" (atasco) a l´autopista i has de fer tots els km a prop de la frontera en pujada i fent cua, crec que l´embrague del teu cotxe patirà.
Per altre banda he vist molts alemanys, holandesos i noruegs amb cotxes "normals" tivant de caravanes de dos eixos. Amb una conducció tranquil.la 80-90 s´arriva a tots els llocs.
Una cosa s´ha de tenir clar i canviar el xip: amb caravana i amb l´auto no s´ha de fixar un hora d´arrivada, quan s´arrivi s´arriva i amb tranquilitat.

Per altre banda dir-te que la TEC es una gran marca amb una molt bona qualitat. Tinc amics amb TEC des-de fa un munt d´anys i està com el primer día.
Res a disfrutar de la teva caravana. Una salutació.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16790

Hola Martí, si tota aquesta colla pot donar-te un cop de ma i es al nostre abast, tingues ben segur que ho farem, per això hi som!!! :mrgreen:

Mai una caravana t'empentarà en una baixada o et tirarà enrrera en una pujada si estas parat, els frens del cotxe poden de sobres amb tot el conjunt.
De fet, sempre hi ha alguna excepció, mira l'enllaç =)) :

Una altre cosa es que quan facis un port de muntanya, s'escalfi el motor quan el puguis o els frens pateixin quan el baixis, però tot es tenir-ho present i avançar-te al problema.

En referència a les acampades o temporades de primavera i tardor, quan ens coneixem a l'octubre ja t'explicaré el que fans els clubs caravanings per aquestes dates i de pas, matitsarem tot això de la conducció, et sembla bé?

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16805

Moltes gràcies a tots.

Salutacions.

Re: Adquisició caravana nova fa 18 anys 11 mesos #16839

CiM,

Es genial, el full que treu l'R5, m'ha agafat un atac de riure.

Salutacions.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Cercador

Alguns viatges

• Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois +

Destí: Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Baix Empordà, pobles amb encant +

Vam anar a la comarca gironina del Baix Empordà, amb l'autocaravana, amb la intenció de visitar uns pobles, encara que petits, encantadors, que deixen un grat record en la memòria Llegir més
  • Petita ruta pels Alps +

Ens hem proposat, per dir-ho d'alguna manera, fer la volta al Montblanc. Sortim de casa al voltant de les 9 hores 30 minuts aproximadament, gairebé sempre fem la mateixa ruta Llegir més
  • De Begues a Clariana del Cardener +

Sortim de Begues, dissabte a les 10 de matí, direcció a Clariana del Cardener (Solsonès). Passat aquest poble, a mà esquerra, es troba la cruïlla que va al pantà de Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12