• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20606

Què trist.. la Capdavantera Catalunya s'està quedant a la cua...

L'estudi està fet, ara la pregunta es: Algú hi posarà remei? I em temo que la resposta tampoc ens confortaria gaire.

I millor que no digui més per què aquestes coses m'indignen tant que no callaria.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20608

Sabeu el que mes greu en sap? que no li donen l'importància que te, per que no ven. :evil: Com be diu el Jepi, avui mateix han tornat a donar les estadístiques i son nefastes.
Però........ sembla que és més important el morbo que res, aquesta pregunta meva no interesa.... si que interesaria si l'hagues dit tonteries del calibre morbosa, com temes personals sobre ell o qualsevol de la seve família, si te amants, etc... tonteria d'aquestes. Llavors hagues surtit a totes les teles.
El futur del nostre país com som els nostres fills????????????
això tan és!!!!!!!!!!!

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20612

Quizas querer estar a la altura de Finlandia, la 1ª, puede ser demasiado ambicioso, pero ¿ Por que no ponernos a la altura de Francia, que tiene tanto o mas "nouvinguts" que nosotros, y en cambio estan mejor situados?
Aunque no se trate de una competicion, ser los ultimos de Europa, en formacion educativa, es muy deprimente como pais.
Los politicos solo se preocupan de las elecciones, la verdad que no se para que, porque nada mas celebrarse ya estan pensando en las siguientes, si no alcanzan el poder, no hacen oposicion, sino que ponen palos a las ruedas para que no se pueda hacer nada, negando lo que ellos mismos proponian dias antes de las elecciones y si ganan solo preocupandose de mantenerse, ¡¡ cuando hay tantas cosas por hacer!!
¡¡¡ i la feina sense fer !!!

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20614

Tonio, tienes toda la razón pero yo no quise estar a la altura de Finlandia, OJALA!
solo que , ellos fueron expresamente allí a intentar copiar algo del modelo educativo al ser este el país con las mejores notas y quiero saber que pondran a la práctica de las notas que debieron tomar.
Un saludo

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20617

:):) Mari, ei te vimos ayer noche como una famosa en la tele, la proxima donde será, me alegro que te lo pasaras muy bien :):)
Morir es como dormir, pero sin levantarse a hacer pis.¿Que haria yo sin mi?

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20627

Hola Mari, doncs jo no et vaig poder veure però et felicito per la teva pregunta doncs m'afecta personalment doncs estic com a professor de secundària...així que m´hi he de sentir implicat també.
Salutacions
Viatjarem més que el nan d´Amelie...!

(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí)

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20629

Ayúdame siempre a ver la otra cara de la moneda, no me dejes de culpar de traición a los demás por no pensar como yo

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20630

Ho he llegit i es prou interessant. De totes maneres, a mi com a part implicada m'interessaria molt saber què en pensa en Ciuatanejo com a professor. On penseu els professors que està el problema, perdó, Els problemesss?

I sobretot, Hi veus solució?

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20631

Gràcies Lince.
tinc una amiga intima que participa al programa "comenius" desde el cole de la meva filla (ella es la profe d'anglès), de det ho porta tot ella , imagino q saps que és.
Per ella estic una mica al dia del tema.

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20632

Sense ser professor, però des de dintre del tema de la Educació, crec que teni'm un percentatge tant alt de repetidors (18,8 %) en Catalunya, molt per sobre de la mitjana, per la poca exigència que hi ha a les escoles de primària catalanes, es a dir, que l'index de repetidors és el més baix de tot l'estat (1,5 %), tot i que és un èxit no deixa de "xocar" amb els resultats de la ESO.

Realment son diferents motius, els que donen aquest resultats, la immigració, la poca o insuficient inversió, aquesta falta de exigència a primària.
Si fins a l'any 2005, es feia una inversió de 4.000 € per alumne a la resta d'Espanya. a Catalunya no arribaba als 3.600€. Son coses que es arrossegan des de fa anys, al final sempre es el mateix, la inversió que es s'ha fet des fa més de 15 anys es insuficient, per molt que cada any vagin pujan un 10 % els pressupostos per Educació.
Aquesta diferencia a la inversió amb la resta de comunitats, ha fet que encara estiguen a la cua.

:D
Ayúdame siempre a ver la otra cara de la moneda, no me dejes de culpar de traición a los demás por no pensar como yo

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20635

Aquí teniu l'informe de la Fundació J. Bofill sobre l'educació a Catalunya.

www.fbofill.cat/intra/fbofill/documents/Dossier_%20de_premsa.pdf

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20636

La meva humil opinio com a membre actiu dintre d'una ampa i fent un seguiment dels nostres fills es que hi ha poca comunicació entre primaria i secundaria.Ni primaria te uns nivells baixos ni secundaria molt alts sino que estan desproporcionats i tindrien que estar equilibrats,secundaria es la continuació d'un proces i no un esgrao en el cual s'ens encalli la cama cada curs.En segon terme a secundaria hi ha gent molt inteligent,els llicenciats,una gent que despres de molt estudiar exerceixen de mestres amb un curs pont on jo crec que hi falta un llarg periode d'aprenentatge en questions pedagogiques,en resum el que vull dir es que molts mestres de secundaria tenen molts coneixements i pocs recursos per traspasar-los als nostres fills perque no han fet pedagogia en les seves classes d'universitat.Tercer,i falta la part activa dels pares que realment no s'impliquen gaire en l'educació dels seus fills fent que les ampas i els consells ecolars tinguin poca força a l'hora d'opinar i tenir recolçament en les nostres propostes com a pares quan i veiem mancances i desgavells.

En relació al tema de Finlandia cal dir que els nostres fills no llegueixen tant perque el clima ens permet estar més al carrer o al parc que a Finlandia o Dinamarca.Jo tinc amics als dos llocs i quan han vingut aquí els seus fills juguen al carrer com els nostres en canvi quan hem estat allí ells estan tencats a les 8 de la tarda a casa apunt de sopar i tenen temps per tertulia familiar i lectura us ho asseguro.
Res més ,tan sols...una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20642

mi hija "Tina" estuvo en Finlandia con el programa "comenius", tuvo que asistir una semana a clase en un instituto en Kerava, hubo bastantes cosas que le sorprendieron en ese viaje, una fue la forma de vestir de los estudiantes, casi van de uniforme, todos de negro y con vestimenta muy "heavymetalera", otra fue el respeto en el trato a los profesores, la super limpieza en los lavabos del instituto, con ausencia total de pintadas, incluso detras de las puertas, la mayoria de alumnos va a clase en bicicletas y las aparcan fuera, todas bicis "añejas" pero en buen estado y ninguno se llevaba el sillin a clase, en clase de musica habia suficientes instrumentos musicales y variados, en clase de cocina habia varias cocinas para uso de los estudiantes, la clase de cocina era, por lo que explica, como aqui se hace el laboratorio de ciencias naturales.
Estoy de acuerdo con Jepi que en muchas cosas el clima puede influir, pero aun asi, creo que aqui muchas cosas tienen que cambiar.

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20643

Al principi del programa, una noia va fer una pregunta referent a les oposicions i el nivell C de català. El "Presi" va deixar anar el seu discurs i no va respodre el que se li demanava. Si no vaig confosa, a partir del 1992, els que aproven la selectivitat ja tenen per defecte aquest nivell C de català. Entenc doncs, que tenen un bon nivell de català i que per tant, quan l'escriuen no haurien de tenir cap falta, o si més no, cap falta garrafal. Res més lluny de la realitat. I encara és més trist si pensem que aquests senyors sovint són universitaris.
I a l'ortografia hem d'afegir la mala redacció.
Perdoneu que sigui tan crítica amb el tema de la llengua, però m'indigna moltíssim que els que vam fer la selectivitat l'any 90, hàgim de fer un curs de català pagat de la butxaca i examinar-nos. A més, si no aconseguim el nivell C i ens presentem a oposicions, hem de fer la prova de català (que sovint ens tomben). I sap greu, molt de greu, quan veus que molts tenen el nivell C "regalat".

I perdoneu-me les faltes, ;-)

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20646

pero la solucion no sera nunca relagarles el nivel "C" a todos, ¿verdad?, entonces entrariamos en el dilema de si es necesario o no un buen conocimiento del catalan, si es necesario como ser demuestra, es logico pensar que a partir de esa fecha se pueda considerar que el que haya superado la selectividad tenga un buen nivel de las materias que haya estudiado, entre ellas el catalan y por lo tanto no tenga que hacer una prueba especifica de su conocimiento,
No todo en bueno en Finlandia, estan a la cabeza de maltrato a mujeres.

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20654

Per desgràcia Tonio, ja s'ha "regalat" a molts. No ho he exposat com una reivindicació, simplement es tracta de plasmar una realitat. Puc entendre que el que no ha estudiat en català faci l'esforç de escriure'l i cometi errors: qui fa el que pot no està obligat a més. Però és inadmisible que un noi que ha fet tots els estudis en català, s'hagi examinat a la sele de català i ara estigui a la universitat, faci unes faltes que fan mal a la vista; que per entendre el que vol dir quan escriu, m'ho hagi de llegir 10 cops. A mi em treien un punt a l'examen per falta d'ortografia i t'asseguro que en escrits de 2 línies molts ja fan les 10 faltes que suposarien un 0 !!
Potser el nivell d'exigència és baix ??
Ja em fa por anar a un nou metge que estudii ara, si no sap escriure mitjanament bé, sabrà on tinc el fèmur ??

Hi ha molt fracàs escolar, però els que segueixen i acaben els estudis, penso que tenen un nivell força justet.

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20715

monrib, et dono tota la raó en això del Català i el nivell C. Jo quan vaig acabar el COU i la selectivitat al 1988 tenia un nivell molt bo de Català, això si em van fer suar la poca cansalada que tenia en aquells moments i molta tinta...vam tenir una professora de Català molt exigent i ho he d´agrair....Ara, ja se m'ha passat una mica l'arròs i he oblidat moltes coses però per treure'm el Nivell C vaig haver de passar per caixa el 1997. Si hagués fet l'examen del D en aquells moments,1988, jo crec que ja tindria aquell nivell i la quantitat de punts que em donaria per qualsevol de les Oposicions de la Generalitat i/o Ajuntament serien inimaginables...
Ara em toca, tornar a posar colzes i passar per caixa per aconseguir el Nivell D.
Salutacions i Holaaaaa

Re: DEMA TOTHOM A VEURE TINC UNA PREGUNTA PER VOSTE fa 13 anys 1 mes #20717

Salutacions i a10

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Aniversaris

tonisx en 1 dia (22.01), anioliver en 6 dies (27.01), Sabaterra en 8 dies (29.01), city490 en 9 dies (30.01), Damia i Carme en 13 dies (03.02), mire en 13 dies (03.02), BIGMYCH en 15 dies (05.02), clara en 15 dies (05.02), DAN en 16 dies (06.02), nouespai en 16 dies (06.02)

Alguns viatges

• Nova Zelanda +

Fer un cronograma del nostre viatge a NZ seria una mica llarg i avorrit, però sí que podem fer unes pinzellades i aprofundir en els llocs més interessants. Sota els Llegir més
  • Nadal al Marroc +

Emprenem el viatge cap el nord direcció Meknès. Tornem a travessar l'alt Atles i trobem neu i un llac completament gelat. Va plovent tot el camí. Una mica bans d'arribar Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • L'Auvèrnia +

Destí: Auvergne ( França ) Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per veure o descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.