• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Re:La vida a l' edat mitjana ,viatges i viatgers.... fa 16 anys 5 mesos #39726

Per mi, l'asignatura d'Historia sempre ha estat molt cofusa i complicada i tot i que m'agradaria saber que va passar segles enrera, no soc pas cap experta, i sovint soc incapaç de ordenar i resumir les diferentes informacions que rebo.
Dit aixó i sense inenció de portar-li la contraria a la Marce (segur que ella sap molta més historia que jo), crec que l'ordre dels Hospitalaris va neixer per donar hostalatge i protecció als peregrins que anaven a les creuades, encara que ben aviat van haver de contractar merceneris que els protegissin dels saltajedors i mica a mica es van militaritzar convertint-se en una ordre militar com els Templers.

Si aquí hi afegim els "catars" donc sur un "poti-poti" que ja escapa totalment als meus coneixaments i a la meva capacitat de barrejar diferents esdeveniments històrics dins una mateixa época ...

... però continuarem investigant !!!
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:La vida a l' edat mitjana ,viatges i viatgers.... fa 16 anys 5 mesos #39731

Hola Neus, m’hauries de perdonar a mi per abordar el tema de manera tan frívola. D’història sé el que vaig llegint d’un lloc i d’un altre, i pel que fa a les ordres cavalleresques sempre havia entès que eren eines de consolidació de territoris recent conquerits. Si mires les dates dels seus assentaments sempre apareixen quan el territori ha estat conquerit fa poc i passen a ser una eina de control i pacificació ( sigui al desert d’Alfama, a Jerusalem o a Miravet) i amb una component similar a la que tenen avui en dia les unitat militars d’elit. Evidentment pel viatger cristià que es trobava aquests assentaments allò era com un oasi, en canvi pel conquerit que vivia a l’ombra de l’assentament significava com a mínim un canvi d’era. Val a dir que al cantó musulmà també existia la figura del “frare-guerrer” acantonats en punts sensibles. A Sant Carles de la Ràpita va haver-hi un, si no recordo malament.
Pel que fa a les croades, si t’interessa el tema ,n’hi ha un llibre que les descriu des de l’altre cantó, escrit per Amin Maalouf autor de best-sellers com Lleó l’Africà. El llibre es diu “Les croades vistes pels àrabs”,d’ Edicions de 1988, encara que és un assaig, no una novel•la.
I perdona les meves formes.
Salut,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re:La vida a l' edat mitjana ,viatges i viatgers.... fa 16 anys 5 mesos #39734

Hola Merce
El poc que sé d'historia i geografía, jo també ho he aprés viatjant i llegint, doncs a la meva época d'estudiant aquestes eran les asignatures que més atrevessades tenia.
Crec que aquest fil és força interesant perqué ens obra una mica l'interés per coneixer esdeveniments historics una mica confusos i oblidats envoltats de misteris i llegendes. Sense intenció d'aprofondir en l'Historia podem seguir explicant tot alló que anem descobrint al llarg dels nostres viatges, les nostres lectures o documentals de la tele i que segur que molts de nosaltres desconeixem.
... Ojalà hi participés molta més gent !!!

Una abraçada.
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re:La vida a l' edat mitjana ,viatges i viatgers.... fa 16 anys 5 mesos #39796

Marce.
Per cert: Salses , al Rosselló, té un castell molt guapo i digne de ser visitat. Si podeu fer la visita guiada, encara que sigui en francès, podreu descobrir coses molt sorprenents de la història de Catalunya.[/quote]

Estic disfrutant molt aquest fil, el castell de Salses nosaltres el vem visitar el diumenge de Pasqua amb el tema de l'Ou Caché, oc que fan pels nens d'amagar elsw ous de pasqua i fer-te fer un joc on a part de veure el monument o museu fas un joc divertit i els donen un ou de xocolata al final, molt recomanable. Ho fan a molts llocs a França

Re:La vida a l' edat mitjana ,viatges i viatgers.... fa 16 anys 5 mesos #39808

Doncs el Castell a part de tenir unes bones vistes sobre el Canigó va ser durant molts de temps un lloc de partida de moltes incursions punitives catalanes sobre territori francès. A més és un bonic exponent del canvi del castell medieval al modern; la seva forma aixafada feia que fos més difícil encertar-lo amb la nova arma militar: l’artilleria. D’igual manera els seus murs de fins 10 m de gruix el feien quasi immune a l’impacte dels projectils.
Aquesta joia arquitectònica la va construir “lo nostre senyor” Ferran II, i va comptar amb l’ajuda d’un arquitecte que es va endur de Granada,i que va introduir algun luxe asiàtic a les cambres nobles com l’aigua corrent i la gestió de les residuals; prestacions que ni Versalles va assolir dos segles més tard ( nota: això últim ho va dir la guia francesa durant la visita).
Aquest Ferran era un paio de molt de cuidado, i diuen alguns historiadors que en Maquiavel es va inspirar en ell per escriure la seva obra “El Príncep”, un decàleg de com ser un governant autènticament filldep... que faria envermellir al mateix Vito Corleone; Ah! També es va fer famós perquè sortia als bitllets de 1000 cuces, el recordeu? Llavors feia servir l’alies de Fernando el Católico i al bitllet sortia retratat amb la seva primera esposa.
Tornem a l’important, us poso una foto del castell:

Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Cercador

Alguns viatges

• Loire - Normandia +

Després de dos estius de vacances fent ruta en caravana, aquest any hem fet el canvi a autocaravana i anirem a la regió francesa de la Normandia. Pel camí, farem Llegir més
  • Viatge a Noruega +

T’ho miris per on t’ho miris és espectacular. És la natura en la seva màxima expressió. Un espectacle que no té semblança amb res. No saps on mirar per que Llegir més
  • Austria +

Salimos de Barcelona dirección Briançon en los Alpes Franceses. Aquí sólo pensábamos pasar la noche para salir al día siguiente hacia los Dolomitas Italianos, pero un gran error por mi Llegir més
  • Països alpins +

Hem triat aquestes vacances, perquè fa 12 anys va ser el bateig de la nostra Ac i hem volgut fer part del mateix recorregut, en part per la nostàlgia i Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12