• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4337

Suposo que alguns de vosaltres estareu esperant la Fira per veure i potser comprar alguna coseta d’aquestes que porten rodes i un munt de satisfaccions. No voldria semblar pedant, disculpeu-me si us ho sembla, però el fet és que per la meva feina i per haver comprat dues autocaravanes a la Fira crec que tinc una mica d’experiència que m’ha portat a algunes reflexions. Sóc comercial i fa uns 30 anys que visc les fires del meu sector des de l’altra banda, la del venedor. Per això m’agradaria exposar alguns punts que per altra banda ja he comentat en alguns foros quan ha sortit la qüestió.

1- Les ofertes “especial Fira” rarament són especials i molt menys excepcionals. Els preus de cost no varien per les fires, i en el cas que els fabricants facin algun esforç especial el distribuïdor l’ha de fer servir per a compensar el desorbitat cost que representa exposar. És per això que l’oferta Fira us la mantindran sense cap dubte tot l’any i, per tant, no cal córrer.

2- Molt probablement la Fira no sigui el millor lloc per comprar, encara que si que ho és per tenir una visió àmplia i completa del que ofereix el mercat. La pega és que els venedors estan molt carregats de feina, amb molta gent esperant i sense poder donar en ocasions l’atenció que el client es mereix.

3- Si teniu intenció de comprar aneu-hi a fer un cop d’ull el primer dissabte i diumenge, i a rematar l’operació si és el cas entremig de setmana. El darrer cap de setmana només per xafardejar o quedar amb els amics, però no per comprar. La raó? Molt senzilla, tothom esta molt cansat, ha estat una setmana molt dura treballant intensament més de 10 hores diàries, menjant ràpid i malament i a vegades prolongant la jornada fins les tantes amb proveïdors o clients especials. Si a sobre, com sol passar, s’ha venut per un tub, el diumenge poden estar d’un passota que destrempa un mandril en zel. I ho dic per experiència.

4- Els preus solen ser intocables, però hi ha molt marge de negociació amb els accessoris. És per això que les marques més espartanes com les alemanyes poden donar més joc doncs tot és opcional. Però no us deixeu enlluernar, valoreu si realment tindreu ocasió de fer servir una dutxa exterior o una toma exterior per a barbacoa de gas. Potser a canvi pugueu aconseguir un radio cd de més qualitat, un dvd o una placa solar més gran.

5- Un truc de comprador hàbil: si teniu interès per una determinada marca, no aneu al concessionari de torn amb 20 bosses plenes de publicitat i catàlegs. És millor que només porteu a les mans un parell de catàlegs de les marques que poden competir directament amb la que us interessa. D’aquesta manera el venedor sap que aneu ben informats, que valorareu les alternatives i es posarà les piles. Tots els comercials de fires tenim catalogat al “recogefolletos”.

6- Segurament us faran millor oferta si no els porteu un vehicle a canvi. Tingueu-ho en compte, la compra-venda entre particulars és molt interessant si el que voleu vendre està en condicions.
Fora bo que si teniu coses a afegir des de la vostra experiència ho afegíssiu a aquest fil, segur que els futurs compradors ho agrairan.

I disfruteu de la compra, són moments màgics plens de nervis i il•lusió!
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4340

Toni,gràcies pel tots els consells,pero sobretot pel punt nº 5.Crec que es un detall important.
salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4343

Como he comentado tengo intencion de pasar por la feria con la sana intencion de ojear y comparar productos e ir aprendiendo poco a poco realmente lo que mas me interesa y merece la pena. Sin haber estado en otras y sin experiencia me aventuro a decir que no es seguramente el mejor sitio para comprar, aunque si para ver todas las ofertas y sacar conclusiones. Despues pienso que es mejor en los concesionarios y con paciencia. En cuanto a las indicaciones muy oportunas y dadas desde una sabia experiencia y el cinco muy oportuno que denota sabiduria y quizas picardía. Al fin y al cabo el que compre ahí tiene que usar todas sus "armas" para sacar lo mejor. Saludos

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4349

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1810
  • Gràcies rebudes: 46
Ho he estat en fires com en Toni, i té tota la raó, no es tenen les mateixes piles a l'inici que al final. Tan si has venut molt i ja has cobert l'objectiu com si estàs fastiguejat de estar una setmana de peus quiets i no haver venut.

El que jo no entendré mai es que en aquest sector, els venedors o els concessionaris sembla que estiguin sobrats, doncs encara que vagis a casa seva els hi costa donar-te explicacions i vendre't el producte, no diguem a la fira...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4352

Hola Toni:

Totalmente de acuerdo con todo lo expuesto, ciertamente nosotros iremos a la fira, pero no a comprar, ya que la semana pasada cerramos el trato para la compra de nuestra AC (como ya sabeis)...

Por cierto Toni voy leyendo un monton de hilos en tu web, y ahora voy comprobando cien mil cosas de la AC jajaj... Ahora ya se por que nos recomendo el vendedor lo del kit de invierno por ejemplo... jajaja... ;-)

Saluditos :mrgreen:
Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4355

Toni, moltes gràcies per les teves indicacions...les tindrè en conte la própxima vegada.... ;-)
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4359

Toni.. ets un pou de sabiduria.

Salut. Ramon

... Per aixo no em fan cas mai, sempre vaig carregat de borses.
http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4362

Em sembla que tots els consells són molt encertats, tant que m'he permés fer-ne un resum a un fil de webcampista per a una companya que, precissament, demanava aquest tipus d'informació. Nosaltres anirem només a mirar, però a aquells que volgueu comprar, espero que us serveixin d'ajut. Gràcies Toni!!!
Mercè & Cia.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4363

Buuuuuuf
Menos mal que de lo que tú vendes, Toni, yo no soy comprador, porque si no, me arruinas.......
Por cierto, a los recoge folletos compulsivos porque nos gusta la papiroflexia (y no hay mejor papel que el de la propaganda), ¿cómo nos tratarán?......
Este año, y salvo capricho de última hora, iremos solo a chafardear, no a comprar nada.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4541

Gracias Toni , por tus consejos, se tendran en cuenta.
Petons
La vida es bella, asi que vivela a tope antes de que se acabe.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4546

Com diu el Quincho, nosaltres també entrem dintre dels catelogats com a "recogefolletos" doncs bé hi anem em la sana intencio de xafardejar i
emportar-nos tots els follatons posibles per tornar-ho a mirar, encara que
ja sabem que no comprarem res, pero també podem observar la evolucio
del les Ac's.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4548

Com diu el Quincho, nosaltres també entrem dintre dels catelogats com a "recogefolletos" doncs bé hi anem em la sana intencio de xafardejar i
emportar-nos tots els follatons posibles per tornar-ho a mirar, encara que
ja sabem que no comprarem res, pero també podem observar la evolucio
del les Ac's.

Ei! I nosaltres també, no us penseu...! A la fira del Caravaning i, sobretot, a la del turisme, sempre em venen ganes d'anar-hi amb el carret de la compra.
Però és molt diferent quan tens intenció de comprar. Si vas a l'stand d'Hymer, porta un catàleg de Frankia, si us interesseu per Knaus que vegin que heu passat per Laika (o per Dethleffs si busqueu caravanes) i, si ja us l'han fet, no amagueu massa el pressupost.
Jo quan veig que un possible client porta el catàleg o el pressupost de la competència ja sé que hauré d'esmolar el llapis per fer-li una bona oferta, que no sempre és el millor preu.

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4549

El nostre escrit es per fer una mica de conya, pero penso que sempre es interesant donar-hi una volta per veure novetats, accesoris etc..
De totes maneres el que també tenim clar es que si poguesim i el que
ens falta ens sobres també la camviariem.Pero com diu el refrany " a falta
de pan buenas son tortas" i com que ens hem tornat molt conformistes
doncs ja anem bé amb la nostre Ac de uns 12 anys d'edat.Joveneta encara. :mrgreen: De totes maneres tens tota la rao i son molt bons
consells a tenir en compte a l'hora de comprar.Salut

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4550

Gracies Toni pels consells...
Jo soc una dona una mica rareta.... tinc un gran problema....soc anti=venedors..... =)) no m´els crec :oops:
He apres molt amb els representats mèdics....i la veritat....tot es una gran mentida per fer caixa.

Una abraçada
M .José

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4560

Gràcies pels consells, Toni

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4592

Gracies Toni pels consells...
Jo soc una dona una mica rareta.... tinc un gran problema....soc anti=venedors..... =)) no m´els crec :oops:
He apres molt amb els representats mèdics....i la veritat....tot es una gran mentida per fer caixa.

Una abraçada
M .José

Conec una mica el sector dels visitadors mèdics, i et puc assegurar que, ni molt menys, tots els rams són iguals. No vull parlar-ne més i segur que tu saps per què, però arreu, en tots els sector comercials, hi ha molt bons professionals que intentem compaginar el legitim marge de benefici amb la honesta atenció al client. I a la empresa on treballo això és norma.
En el sector caravaning també hi ha molt bons professionals, només has de llegir el que es diu als foros que no tot es dolent.
Ah, i no t'amoinis que no m'ho he pres malament! :mrgreen:

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4645

Toni el punt 5,molt interesant liu diré a la meua filla que es coleccionista compulsiva de propaganda. Nosaltres comprarem la nostra Ac. a la fira i pense que pagarem la novatada. Sempre hi ha que comprar a la persona i en la fira no ens fixen en res sols vam els comercials a fer fira i res més al meu cas m'atengué un comercial que després nomai quant he anat al concecionari le tornat a veure. Si no tens cap de problema en la compra tot va bé peró si no es així arromangat. :cry:

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 6 mesos #4664

Gracies per els teus consells,
Salutacions desde Barcelona

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 5 mesos #6461

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1810
  • Gràcies rebudes: 46
Com que aquests consells crec que son útils també després de fira, i seguint el tema, m'agradaria conéixer quins accessoris son més interessants per demanar.

A mí en un lloc m'han ofert:
Tendal Omnistor.
Placa solar de ¿cristall? de ¿100? watts ( no estic segur de quants watts hauría de ser )
Bateria de gel,
Radio-CD
TV plana amb antena normal,
Cunyes anivelladores.
Panys extres de seguretat.
Alarma.

En el meu cas, havía pensat en canviar la ràdio cd i/o la tv per una retrocàmara i un portabicicletes.

Com ho veieu ?
Qué altres coses puc demanar ?
Quin % sobre el preu de venda us han ofert ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Alguns consells per comprar a la Fira (o després) fa 17 anys 5 mesos #6483

Jo veig bé lo de la retrocamara,jo hi tinc uns sensors de distancia,pero es molt més practic tenir-hi una pantalla.
Jo no la vaig comprar nova pero crec que seria bó saber si hi tens forn o no,si no n'hi tens es un bon artilugi a l'hora de cuinar:Tipus .Pizzas,peix,fer el pa torrat..etc.
L'alarma i tots els artilugis de seguretat son indispensables.
Per lo dels preus ho desconec.
salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

• Pàgina:
  • 1
  • 2

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• 6 dies pel Périgord Noir i el Lot +

Vaig preparar el viatge en pocs dies. Com sovint em passa, trobo massa coses interessants i he d'anar eliminant-ne moltes. No sempre es tenen tants dies com es vol. Això Llegir més
  • 3 dies pel sud de França +

Dia 6 A les 7 del matí tots de peus a terra per anar a buscar l’ac i marxar direcció al sud de França. Només creuar la frontera ens adonem Llegir més
  • Les gorges del Segre +

La nostra sortida va ser d'un dia i mig, ja que la Francesca els diumenges treballa. Bé, després de dinar, rentar els plats i endreçar una mica la cuina vam Llegir més
  • Nadal al Marroc +

Emprenem el viatge cap el nord direcció Meknès. Tornem a travessar l'alt Atles i trobem neu i un llac completament gelat. Va plovent tot el camí. Una mica bans d'arribar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12