|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
Estic mirant una de les possibles alternatives per aquest estiu, i de moment veig tres inconvenients, a veure què m'en dieu els que hi heu estat.
A AcPasion parlen d'uns 6000 euros de despesa, i em semblen molts diners. M'agradaria saber a partir de quin pressupost haig de comptar. Parlen també de que l'Agost no és massa bó, i nosaltres, de moment no tenim altres dates. I per últim, per avui, parlen que 26-28 dies és un període just per fer el viatge, i no en tenim gaire més. Així que si les coses són així, em sembla que com Nordkapp estarà allà més anys, ens esperarà. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
jo de moment esperarè a tenir més temps....... potser per la jubilació.....
anar amb el temps just.... em provoca estrés.... Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
Hola Josep Maria ¡¡¡
...............No facis cas a la Marta :!: :!: :!: ..........i..........."no dejes para mañana lo que puedas hacer hoy"......... :mrgreen: Les despeses mes groses per anar a Nordkapp son la benzina (facilment calculable sabent que fareu aproximadament 12000 km, el preu dels combustibles i el consum de la vostre AC; els ferrys també son una gran despesa y el seu preu va en relació a la llargada de l'auto: fins 6m, tarifa de turisme; fins a 7m el doble, fins 8 el triple.............. La nostre AC madeix 7,20 m y d'entrada treiem sempre billets de 7m (en cap moment vam intentar que colés per menys) i exepte el ferry per accedir al Geriangefjord que ens la vam medir i vam pagar tarifa de 8m. La resta de despeses son opcionals: museus, atraccions turístiques, souvenirs, àpats a restaurants .................... El pa és mol bo i no és car; la llet fresca bonissima (una mica cara, però també ho és aquí). La fruita mol cara, peró melons i sandies de casa es conservan mol be i al nord d'Alemania es poden comprar pomes. A Noruega es poden comprar fresons i fruits vermells a bon preu. La resta de menjars els vam portar des de Barna (exepte el salmó fresc i fumat). Si demaneu informació per internet a www.visitnorway.com/mwtemplates/VNFaceLiftFrontPage.aspx?id=176959 os enviaran catalags amb els preus de ferrys i atraccions. En quand al temps, és una "loteria", un any plou mol i l'altre fa sol. ...........A nosaltres ens va ploura casi bé tots els díes, vam tenir de fer mols km en 28 dies, però no ens empanadim d'haver-hi anat; però esparem que en Ramón es jubili per tornar-hi sense preses, tenint tot el temps del mon. Una abraçada. ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Benvolguts amics,aquest tema m'apasiona.Primer de tot di que aquest per a nosaltres es el viatje dels viatjes,ja que treveses tot Europa i arribes a la punta per disfrutar d'un espectacle unic de caire natural sense interferencies electroniques"el sol de mitjanit".Cal dir que he sentit a molts companys dir que no val la pena visitar el nord del pais,personalment a nosaltres es el tros que ens va agradar més i el més atractiu pels nostres gustos.
Pel que diu el Josep Mª.El nostre presupost portant tot el menjar(exceptuan fruites),va ser d'uns 3000 euros,apart varen anar els regals o records que varem anar adquirin al llarg del país.Realment no es pot veure tot d'un pais quan el visites,varem estar a Andalucia els mateixos dies que varem estar a Noruega i tampoc varem tenir temps de veureu tot,pero si lo més escencial per a nosaltres,per aixó quan viatjes fas una tria dels llocs que vols veure.Bàsicament a Norkkap pujan per suecia i Filandia,es para a visitar estockolm,(Suecia)Rovaniemi(Casa dl Pare Nadal i frontera del cercle polar artic(aqui ja no es fa de nit),Karasowf(parlament Sami i cultura Sami en general)i directe a cap nord(on nosaltres varem poder gaudir el dia 5 d'agost de veure a les 12 de la nit enfonsar-se el sol una mitja hora al mar i veure'l a 3/4 d'1 brillant al cel com si fosin les dues de la tarda,tot un espectacle dificil d'igualar.)molta gent i arriba i esta nuvol o plou,pero aixo es l'atzar.Una mica més avall varem visitar Alta i els seus grabats neolitics,més avall les marevelloses illes Lofoten i Vesteralen on varem fer un safari per veure Balenes(genial i irrepetible)varem avistar 5 catxalots diferents en un dia de fred intens,pero gratificant fins a la medula.Seguint avall hi ha moltes posivilitats,Tromso,Alesund,el glaciar de Bridskal(maquisim),ja més avall el tren de Flan,trodheim,i finalment els fiords ,Bergen,les tipiques esglesies de fusta i oslo,pero a nosaltres la part de la civilització ja ens venia de tornada i els llocs amb gent com Oslo ja no ens van agradar tant.Finalment varem visitar uns amics a Copenaghe i al arrivar 4 dies a la Costa Brava al Camping que vareu coneixer l'any passat.Tot plegat 26 dies de fer 12000 km pero sense estres.De totes formes nosaltres varem pujar molt rapid a dalt de tot i llavorens varem baixar molt poc a poc.Tot son opcions. Continuo dient que val la pena i amb 26 dies deu n'hi do els llocs que varem veure.Matrix,de tot cor m'agradaria que arribesis a la jubilació,nosaltres per si de cas ja ho hem fet. Si vols Josep Mª tinc tota la ruta en un diari personal i en un d'infantil qu va realitzar el Pau(molt intereresant el seu pnt de vista) Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Jepi , estic en tu , per a nosaltres , aquet es EL VIATJE , nosaltres el voliem fer aquet any , suecia , noruega , finlandia y rusia , tot aixo en uns dos mesos i algo :oops: , pero per falta de previsio ( la paperasa del nostre goset ) no el poden fer , tindrem que esperar un altre any...... de totes maneres el mon es molt gran i encara nos falta molt per veure...
Maria (arizona ) |
|
|
Ostres quina pega de no poder-ho fer per culpa de papers,el mon es una papelera :evil: :evil: ,papers per aixo,per alló...de totes formes com dius el món es molt gran i queda molt per veure de segur.
Que trieu un bon destí i el disfruteu,que aquest any us el mereixeu. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Hola Josep María. Jo no m´ho pensaría: cap a Noruega. Per a mí el Nordkapp no es ho mès maco de Noruega, es mès una fita un punt màgic però per a mí els paisatges dels fiords, la carretera 55 o d´altres semblants del centre del país i es clar sense oblidar les increíbles vistes i sensacions del Preikestolen, o desde Dalsnibba de Geiranger ja valen de per sí un viatge a Noruega.
El nostre presupost va estar en la línea del jepi uns 3000-3500 eur, ja amb l´auto carregada de menjar de casa i pasant en Ferry desde Dinamarca a Stavanger(Noruega) i de Kristiansand (Noruega) novament a Dinamarca. L´unic que si has de tenir en compte es que les carreteres a Noruega son per regla general molt dolentes i no calculis mitjas molt elevades. Fer 500 km es tot un día de pesada conducció. JO estic amb la Neus no deixis per demà el que puguis fer avuí. |
|
|
vaya, veo que no soy el unico que tiene el Cabo Norte como referente, solo espero que no me defraude, no se quien me dijo que cuando estuvo los tres dias fueron con muchas nubes y no pudieron disfrutarlo. pero es igual yo alli tengo que ir.
|
|
|
Hum, yo tampoco creo que sea "el viaje de los viajes....". Con independencia de otras cuestiones (como que "el viaje de los viajes" lo lleva cada uno dentro, por ejemplo), hay otros destinos que, mucho menos conocidos, no creo que desmerezcan:
- Las Rocosas (avión+alquiler) - Bielowyza (un bosque en Bielorrusia donde aun quedan bisontes europeos en libertad) - Los cárpatos (poco preparados, pero impresionantes. Y, ¿para qué está la auto, si no es para superar la poca preparación de los sitios?) - La Ruta de la Seda (no es para un mes, pero qué se le va a hacer) - Senegal - Libia (Cirene, Leptis Magna, playas de 1000 kms, el Sahara... es el futuro del turismo, y todavía pocos lo saben). - Etc, etc. Item más, creo que el sol de medianoche no se ve 100% en Agosto. Y la aurora boreal, nada. Eso aparte, no estoy muy seguro de que "lo más fácil de calcular" sea el coste del combustible. Llevo 2 años intentando cuadrar el presupuesto de coste de gas-oil de la empresa, y siempre me equivoco..... En resumen, que, si es lo que quieres hacer, adelante. Pero, si tienes dudas, alternativas las hay.... |
|
|
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
De segur Quincho que cada un te el seu somni de viatje.Jo en tinc d'altres ,però potser no m'els imagino amb l'autocaravana.Fa ja 14 anys que estavem al darrera d'anar a Norkkap,pero varem esperar a tenir l'auto per fer-lo i potser va ser un dels punts que van fer que fesim el salt al nostre vehicle.Referent al combustible,noslaltres ho varem calcular quan ja estava fet el viatje i per tant està inclos en aquests 3000 aprox.que deiem.
Una abraçada. salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Nosotros fuimos en agosto y para el sol de media noche no es la mejor fecha pero nos hizo buen tiempo, estuvimos 25 dias, suficientes y los gastos principales fueron: Gasoil 1365 € Camping 54 € Parking 102 € Autopistas 395 € Ferrys 517 € Como ves lejos de los 6000 € pero si empiezas a tirar de restaurantes, regalos y otros extras que ahora no se me ocurren, puedes gastarte lo que quieras. Morir es como dormir, pero sin levantarse a hacer pis.¿Que haria yo sin mi?
|
|
|
nosaltres de moment tenin "en mente" tres rutes i una es anar a Noruega
pero com que ja es la 5ª vegada anirem a una part en concret que encara no hem visitat mai. Posiblement pujarem per Suecia , perque es un pais que tampoc coneixem gaire hi tambe es molt mes rapit, ja que nosaltres tambe tenim pocs dies i posiblament tambe es mes economic Cap Nort crec que es una fita important, a nosaltres personalment encara que hi hem estat dues vegades, per desgracia mai hem vist el sol (de cap tipus) pero per aixo ens hem desanimat, es molt bonic tot el pais, estas envoltat de natura, poca gent, molts rens, molta aigua, per nosaltres es el pais de la calma. Com en algunes ocasions ha dit la Eva "aixo enganxa" Salutacions |
|
|
El sol de mitjanit propiament dit s'acava pel Juliol,pero en cap moment a l'agost es fa fosc,al contrari sempre hi ha una claro inmensa.Aquest sol es pot veure a molts llocs no tan sols al punt maravellos71º 10' 21'',desde les lofoten que es un paratge idilic(per nosaltres)es veu el sol igual el que passa que no desde la punta més meridional,pero es la mateixa sensació,descobrir que en cap moment es quedara fosca nit,les postes de sol son increibles i es fa imposible anar a dormir d'hora.Un dia hem vaig trobar conduint fins a les 3 de la matinada i no podia parar,fins que la Carme va dir que haviem de descansar,pero es que aquell fet es irrepetible .No m'enrotllo perque es un tema que m'apasiona.
Una abraçada. salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Josep Maria: Si teniu ganes d'anar-hi, deixa que en Jepi i la Neus us vagin encomanant la il.lusió que transmeten cada vegada que parlen d'aquest destí, i no us hi podreu resistir.
Amb això estic una mica en línia amb en Quincho, cadascú té un destí somiat. Somieu i viatgeu, com diuen la Neus i en Cala, "No deixis per a demà el que puguis fer avui" 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
A nosaltres també ens agradaria fer aquest viatge, la veritat es que coneixem Estocolm, Oslo i força de Finlandia, i ens agrada molt tot el Nord. No hi hem anat mai amb AC.
A Finlandia jo hi vaig ser 15 al maig, i vaig agafar un tren a Helsinki a les 8 del vespre direcció Rovaniemi on arribava a les 7 del matí, la sensació a Helsinki la llum era com de capvespre, llum blava i força encara pero el cap el tens preparat perque la llum vagi baixant d'intensitat i augmenti la foscor i es clar, el tren anava en direcció contraria, per tant a mida que avançava l'hora augmentava la llum. Va ser una experiéncia interessantíssima, Finalandia esta molt preparat per viatjar amb nens, la zona dels llacs es fantastica, Tampere és una ciutat molt maca, Rovaniemi no em va agradar tant pero em feia molta gràcia anar al poble del Pare Noel i és un lloc (ja sé que hi ha detractors pero, mira) al que voldria portar en Ferran i la Gemma. La oficina de correus del pare Noel és una xulada i pots posar felicitacions tot l'any en la bustia vermella de Nadal i ells les envien per Nadal, fa moltíssima il·lusió rebare-las per tant us aconsello que hi aneu amb totes les adreces que us puguin semblar "felicitables" jo no ho vaig fer i em va saber greu només enviar aquelles que sabia, la dels meus fills va arribar per Nadal i quan arriba la Carta amb el matasegells del Pare Noël fa molta il·lusió. Be tallo ja Josefina |
|
|
Fina ho sento molt pero el teu pilot(marit) només sap anar cap al sur amb autocaravana,t'hauràs d'apuntar amb en Nouespai. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Records a tota la família. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
No Jepi, si el viatge que mai faré amb l'Ignasi ( encara que mai es pot dir mai ) és al Marroc, mauritania, etc. No t'he dit alguna vegada que " no sé si Cuenca también existe" perque nosaltres hem sortit tres vegades de casa anant cap a Cuenca i hi ha algun lloc per l'alçada de l'Aragó no sé on que és com el triangle de les Bermudes per la nostra AC, es gira el trajecte i ... acabem a Cantabria, al Pais Vasc o a França que és el més habitual, ell si condueix cap al Nord i el seu viatge desitjat quan anavem en moto era el Cap Nord pero ... llavors no va poder ser i ara ens cal poder comptar amb els dies.
Tot es farà, jo també espero poder fer les Rocoses i Canadà amb mobilhome. i si no faré que m'hi portin els nets je, je |
|
|
Ara que ho recordo m'ho vas comentar,jo havia confos el sur pel Nord :oops: :oops: mil perdons.Osigui que ja et veig cap a Norkkap,si ja has estat per allí saps de que va.
Una abraçada(a veure si puc escaparme a Balsareny). Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Fantastic, ara ja no crec que em pugui conectar, volem marxar a les 6 per poder ser al correfoics (encara no tinc la roba de cotó i els barrets a punt).
Fins aviat a tots, als de Masella que ho passeu molt bé, Josefina |
|
|
|
|