• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38430

Hola
Primerament ens pressentem, soc en Jordi i la meva dona l'Eva.
Tenim una autocaravana Hobby desde fa un any, més o menys, abans pero, vàrem tenir dues caravanes, el pas a l'autocaravana ens va costar una mica, més que res per als diners, pero ens hi vàrem tirar de cap i és una de les coses bones que hem fet, jajaja.
Bé, despres de la presentació i llegint varis forums per aqui, veig que hi ha molta gent viatgera i aquest any, per cap d'any volem anar a Alsàcia, i la meva dona pateix per el fret que pugui fer i nomes fa que preguntar a gent si per aquestes epoques a estat aqui i si ha passat fet o no.
La meva dona ja hi ha estat, pero a l'estiu, ja savem que es molt maco, bla bla bla, pero el "més" ( i ho escric entre cometes perque es que la meva dona es una exagerada) important, es saver si algu de vosaltres a estat a aquest indret a l'hiver i quina temperatura hi fa.
Espero que ara em deixi tranqui, ufff!! me tret un pes de sobre.
Salutacions a tots.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38432

Hola familia !!!
Heu de saber que encara que fasi molt, molt, molt fred, dins la AC no en fa ni mica ...
A l'Alsacia, com a tot arreu, la temperatura dependrà del l'any, pero podeu comptar que el termómetre rondarà els 0º C. Pero aixo no ha de ser cap inconvanient per anar-hi; ben abrigats i amb ganes de veure moltes coses boniques, segur que ho passareu molt bé.
La EvaV hi a anat més d'un cop, i segur que quan tregui el cap per aquí os podrà informar millor que jo.

Salutacions.
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Last edit: per Neus.

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38439

Nosaltres hi vam anar ara fa 3 anys pel pont de la Constitució i va ser un pre-nadal molt, molt especial. No hi hem estat a l'estiu però a l'hivern és una meravella.

En quant al fred, com a tot arreu, ben abrigat i cap a passejar pels mercats de Nadal a beure "vin chaud" calentó !!!!. Dins de l'auto ja t'ha comentat la Neus que s'hi està molt calent i és molt reconfortant tornar "a casa". Nosaltres vam tenir sort, i tot i que les temperatures eren baixes no ens va nevar (portàvem les cadenes per si les mosques i encara no les hem estrenat !!!!).

No ho dubteu, aneu a l'Alsàcia en tornareu encantats.

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38440

Hola, família,

Segurament nosaltres no som els únics que hem caigut a la bogeria alsaciana: Hi hem estat, de moment, al 2006 i al 2007, per al Pont de la Purissima, veient els mercats de Nadal.

No hi hem trobat neu, però a la nit segurament les temperatures rondaven els zero graus, com us ha dit la Neus.

Cal anar ben abrigat, gairebé com per anar a la neu, ja que es passen hores al carrer i un es va refredant. Tot i que un bon vi calent a les mans fa passar les penes.

Pel que fa al propà, recomano que si no glaça de dia (no ho va fer les vegades que hi vam ser) deixeu la cal.lefacció apagada de dia mentre no sigueu a l'auto, i l'enceneu a la nit quan arribeu. En pocs minuts escalfareu l'habitacle i no gastareu massa gas. Depèn dels dies que hi vulgueu estar, però si no vigileu podríeu gastar una bombona en 3-4 dies !!

El destí té molta màgia nadalenca, a nosaltres ens ha ben enganxat. Us podria passar el mateix, aneu amb compte ;-)

Per anar fent boca:
Les nostres fotos del 2007: www.flickr.com/photos/12866702@N02/sets/72157603431259812
Un relat: www.acpasion.net/web/documentos/viajes/030.pdf
Un altre relat: www.acautocaravanistes.com/aca3/participacio/viatges%20estiu...0cia/l%27alsacia.htm
El calendari d'esdeveniments: www.marche-de-noel-alsace.com/calendrier.htm
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38442

Nosaltres i vam anar aquest any passat del 17 al 24 de desembre i la sort ens va fer gaudir de molt bon temps, a Lleida la familia ens deia que hi feia bastant mes fred, al vespre en ferse fosc evidentment la temperatura baixaba, però no va gelar cap nit.
Vam comprar les cadenes i encara les tenim dins la caixa sense obrir, ja que no vam veure gens de neu.
Es un viatje que recordes sempre, val la pena.
Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38446

HOla
Es veritat, també estava pensant amb comprar cadenes.
Hi anem tres autocaravanes, i els altres dos diuen que passen de comprar cadenes, un d'ells es mecanic i realment crec que te rao, diu que si neva ell no s'hi posara, lo que pot passar es que ens nevi a la nit i ens trovem la sorpresa l'endamà. Per lo que dieu ningu a posat les cadenes. També es un vehicle molt pessant i aquest amic nostres que també vindra amb autocaravana diu qu no es molt segur un vehicle de tant de pes amb cadenes, De tothom que conec que te autocaravana i te cadenes ningu les ha posat mai. Un altre tema a pensar, tinc dies , sempre les puc demanra per reis, jijiji.
Marxarem el dia 28, ja que dels que marxem nomes nosaltres podem marxar abans pero els esperarem, i tornarem abans de reis per que el nen pasi els reis a casa, encara es petit. Dispondrem de 8/9 dies depen de com ens ho muntem, doncs també volem anar a Paris, que aquest estiu no vaig poguer anar.
Moltes gracies a tots per la rebuda.
Salutacions

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38447

JordiEva, nosaltres sort em vam tenir de les cadenes per poder tornar de Suïssa per cap d'any,fa un any. Fa fer una gran nevada, i vam anar uns 100 km. per l'autopista amb cadenes.

I no era pas el primer cop que les posàvem. Bé, aquelles en concret sí, que eren noves, però abans ja ens havíem estrenat amb les cadenes anant a esquiar.

Aquí veuràs unes fotos acpasion.net/foro/showpost.php?p=660928&postcount=2

De moment, però, a Alsàcia no hi hem trobat neu pel pont de la Puríssima.
El que passa és que no us en podeu refiar. Vam trobar una altra gran nevada tornant a casa un 1 de maig (any 2008) de Paris, abans d'arribar a Millau.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38448

Ostres que dius, al maig a Paris, que fort. (lo de la neu)
Potser si que les comprarem, tot i que hi ha un amic que ens les diex. uns 200 o 300 € es lo que costen, tampoc son diners per lo que val una autocaravana.

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38450

Jo vaig comprar les cadenes a Andorra, per la roda que dúu la AC però especial per 4x4 i no recordo però crec que no van arribar als 50€.
Com ja he dit mosaltres, no vam xafar neu, en vam veure als voltants de Lyon tot i que la autopista era totalment neta, tot i això, si avui hi hagues de tornar, no ho faria sense cadenes.
Pel que sempre ens diuen uns bons amics de Paris, la possibilitat de trobar neu, es mes alta a Paris i al interior de França que a Strasbourg, ja que aquest al troba-se en una vall, sembla que no hi neva tant.
Heu valorat la possibilitat de tornar passant per Fribourg?
He llegit que el Nadal aqui tambe es molt maco i no feu gens de tomb.
Salut
Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>

Re:Alsàcia fa 16 anys 8 mesos #38478

Hola JordiEva, nosotros fuimos en el 2007, si vas a Alsacia por los mercadillos navideños mira las fechas en las que acaban pues si sales el 28 creo que algunos los quitan para final de año
Respecto al frío a nosotros nos hizo mucho, una noche llegamos a 20grados bajo cero. Por el dia yo que soy muy friolera lo lleve bastante bien aunque parecía el muñeco de Michelin de tanta ropa que llevaba
Saludos
Vive tus sueños, no sueñes tu vida.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38725

Hola JordiEva,

Nosaltres em anat dues vegades a Alsacia, l'any passat marxant 30 de desembre, la nit de cap d'any la vam passar a prop de Colmar amb nevada inclosa. Feia fred fora de la AC, a dins perfecte, però no era un fred extrem, solament cal anar preparat. No vaig tenir que fer servir cadenes però jo no em vaig arriscar i vaig portar.

Del segon viatge acabem de tornar fa un dia i fa més fred aquí que a Alsacia, entre 6 i 10 graus de temperatura amb una mica de pluja feble. Aquesta vegada hem tornat a anar per que després del 24 de desembre solament estava actiu el mercat de nadal de Colmar i volíem veure els mercats de la resta de pobles.

Per cert, hem ampliat el viatge a Freïburg (te una bona àrea AC, mercat de nadal i es mereix una passejada) i a Europa Park, Rust (tipus port aventura però amb atraccions adaptades a l'hivern).

salutacions.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38728

Cibanal, gairebé ens hi havíem d'haver trobat !!! També hem repetit Alsàcia aquest pont de la Puríssima, i anàvem abrigats per a l'ocasió, tot i que sensació de fred en vam tenir el primer vespre al carrer (dissabte), i el darrer matí(dimarts), que tot i fer sol feia ventet i a l'ombra es notava.
Efectivament, no ha fet el fred d'altres ocasions.
I només hem vist neu enfarinant a dalt d'algunes muntanyes tot marxant d'Alsàcia (a part dels Alps). No hem vist neu ni glaçades per on voltàvem.

Què tal Freiburg, comparant amb l'altra banda del Rhin? Ens fa dentetes per a una propera ocasió.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38731

Hola EvaV,

Segur que hem estat a prop tots aquests dies, vaig veure vàries ACs de Catalunya.

D'alemanya solament hem vist una mica Freïburg, deixem pendent pel proper any un viatge als mercats de nadal alemanys. És una ciutat plena de tramvies i bicicletes, amb pocs cotxes, molta aigua, moltes botigues i carrers que conviden a fer passejades pel casc antic. El mercat de nadal és molt semblant als alsacians encara que el públic era molt més jove.

També vaig estat a Europa Park en Rust i mereix la pena passar un dia tant amb nens com amb adults www.europapark.de, en un dia no et dona temps de veure'l sencer però com que era dimarts no festiu hi havia poca gent i no s'havia de patir cap cua. Per cert, hi ha multitud de muntanyes russes però hi ha una, tancada a l'hivern, impressionant.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38732

Doncs ens apuntem la visita a Freiburg com a pendent, així com també d'altres mercats alemanys.

Ens vam aturar per a fer nit a l'àrea d'ACs d'Europa Park unes vacances d'estiu, tot baixant de Finlàndia, però no coneixem el parc. Suposo que un dia o altre ens tocarà. Les nenes encara disfruten a DisneyLand Resort Paris (10 i 8 anys), però sempre està bé veure coses noves.
El parc és d'emocions més aviat fortes, o hi ha de tot?
Està ambientat de Nadal per aquestes dates?

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38738

El parc està molt ambientat, amb el seu mercat de nadal, pistes del gel, snow-tubing, escola de sky, calendari d'advent gegant... Les emocions poden ser forts però les montanyes ruses externes (unes 4 o 5) ara no funcionen, solament les tancades (altres 4 o 5), hi ha mols espectacles com el circ, historia de nadal, teatres d'adults i de nens,..

Per cer, ara l'àrea era gratuïta per que estaven fent obres i no tenia cap servei bàsic.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38740

Hola Sol la parella del JordiEva i amb tot aixó que estic lleigint, m'entren unes ganes de comançar les vacances JAAAAAAAAA :girl_cry:
Com que el viatje el prepara el meu home no tinc ni idea per on pasarem ni on anirem, pero segurament sera genial. onadaa

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38741

Doncs Eva, ja ho veus, no cal amoïnar-se massa pel fred.

Porteu de tot (roba d'abric), però sobre tot ganes de gaudir de la vista, l'olfacte i el gust. En aquestes èpoques tenen vins calents (especiats), sucs calents (de taronja, poma o raïm, normalment amb mel i especiats), cervesa de nadal (especiada), pa d'espècies, galetes de mantega, i a més tot l'any hi trobareu bons vins, bon foie... És tot molt ben cuidat, al detall, tant de dia com de nit.

Només un però: vigileu, nosaltres ja hi hem anat tres vegades, i volem repetir !!!

Vam anar-hi amb una altra família. A veure si ells o nosaltres , o Cibanal, posem alguna foto per anar fent boca.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38746

Doncs us adjunto unes fotos del viatge per anar fent boca:

picasaweb.google.es/carlosk75/Alsacia_2009#

Segur que en David (EvaV) tindrà moltes més.

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38747

Carlos, són les primeres fotos que veig, enhorabona, són precioses !!!

Re:Alsàcia fa 16 anys 7 mesos #38761

Hem penjat les nostres fotos del viatge d'aquest pont a Alsàcia. I ja sospirem per a tornar-hi:
picasaweb.google.es/Eva.Verdaguer/Alsacia2009?feat=directlink

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Cercador

Alguns viatges

• Paisatges del Ter +

Quan fa un any vam començar les nostres escapades de cap de setmana per les comarques catalanes, ens costava molt trobar un lloc que ens temptés. Desconeixíem totalment els fantàstics Llegir més
  • Islàndia 2007 – Retorn a la terra del gel i foc +

Islàndia, la terra de gel i foc. Situada sobre la dorsal atlàntica, per la qual se separen a la deriva les plaques continentals eurasiàtica i americana, i per les fissures Llegir més
  • Itàlia i els seus Alps +

Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge a Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria sobre aquest Llegir més
  • 6 dies pel Périgord Noir i el Lot +

Vaig preparar el viatge en pocs dies. Com sovint em passa, trobo massa coses interessants i he d'anar eliminant-ne moltes. No sempre es tenen tants dies com es vol. Això Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12