|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Aviam ara, era aquet el que volia posar
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Continuant amb les il.lustracions del tema gastronòmic (text de la mar-mar, amb imatges i alguns textos afegits):
Cullen Skink es una sopa típica escocesa feta amb un peix semblant al bacalla, aquí será fumat amb patates i ceba. Crec que el que aqui anomenem "patates amb bacalla" El nom d'aquesta sopa rica, saborosa ve del llogaret de pescadors de Cullen, a Elgin. "Skink" és una sopa feta originalment d'una canilla de carn de boví. Però en aquest cas, l'ingredient principal és el eglefino fumat. Haggis: El haggis és el plat típic escocès més conegut. Consisteix en un pesat empapussat que se serveix tradicionalment amb neeps and tatties, puré de colinap i patates. És un plat molt condimentat i de sabor intens. Encara que existeixen moltes receptes, algunes de les quals utilitzen moques de cérvol, normalment s'elabora a base de moques de xai o ovella (pulmó, fetge i cor) barrejades amb cebes, farina de civada, herbes i espècies, tot això embotit dintre d'una bossa feta de l'estómac de l'animal i cuit durant diverses hores. Fish and chips A Anstruther hi ha un establiment que diu al cartell "Guanyador. Fish and Chips de l'Any, 2008-09, Regne Unit". Sí, la veritat. El millor F&C del Regne Unit en aquest petit racó d'Escòcia. Probarás el fish and chips más rico de Escocia en los pueblos de pescadores de East Neuk en el sur de Saint Andrews, en la región de Fife. El Anstruther Fish Bar, establecimiento tradicional galardonado en 2000, 2001, 2002, 2006 y 2007, propone el imprescindible "fish and chips" escocés compuesto de eglefino frito rebozado y de patatas fritas, ¡un auténtico regalo para los sentidos! El pescado se compra todas las mañanas directamente en el muelle, por lo que el frescor está garantizado. El eglefino está cubierto con pan rallado (la receta es secreta) y se sirve acompañado de unas patatas fritas caseras hechas con patatas locales. Lo único que podemos decir es que utilizan avena para empanar el pescado antes de freírlo. Se sirve envuelto en papel de periódico, como cualquier "fish and chips" que se precie. Para tomar ahí o para llevar, acompañado de vinos escoceses. Anstruther Fish Bar en el sur de Saint Andrews www.anstrutherfishbar.co.uk © Nicolas Pelé Scotch broth es el caldo però afegint cibada i de vegades pèsols i/o llenties. Partan bree és una sopa de marisc. És molt popular al nord d’Escòcia Cock-a-leekie soup: Sopa d'au (pollastre) amb porro. Crappit heid: Els seus orígens es remunten a les comunitats pesqueres del nord, les Hèbrides i Escòcia nord-est al segle XVIII. En un moment en que els diners eren escassos, els filets de peix més car, com el bacallà o el eglefino es vendrien en el mercat, les parts menys atractives i les despulles se les quedaven els pescadors per a la seva olla. Consistia en el cap d'un bacallà de grans dimensions o peixos de mida similar rentat, decapat i després omplert amb una barreja de civada, sèu, ceba, pebre blanc i el fetge dels peixos en què es tracti. Avui en dia s'ha convertit en una raresa de plat. Rumbledethump és un plat tradicional escocès que implica la barreja de patates, col, ceba, i es corona amb formatge i es posa al forn fins que es dauri. Normalment es serveix acompanyant la carn o també es menjava com un dinar pel seu compte. Porridge. És l’esmorzar típic relitzat bullint llet amb civada i afegint fruits secs o frescos. Es tracta d'un plat senzill, el que no li treu mèrit, i és molt saborós, especialment per a les persones que ens agraden molt els cereals. Va ser aparentment inventat pels grecs, i es fa bàsicament bullint civada (o algun altre cereal) en llet, aigua o ambdós. És l'esmorzar tradicional d'Escòcia i d'alguns altres països del nord d'Europa. Oatcakes són galetes de civada, que sovint van acompanyades de mel, formatge o fruites silvestres. Aquestes galetes durant el segle XIV les feien els soldats escocesos Shortbread Les pots trobar aquí amb la marca Walkers, són boníssimes, de fet crec recordar que les he comprat algunes vegades al Lidl. Poden tenir 3 formes diferents: una amb barretes rectangulars que llavors en diuen fingers, en forma rodona, i un’altre la Petticoat Tails es un cercle que un cop surt del forn es talla en 8 porcions per tant en forma de triangle Cranachan, elaborat amb farina de civada, nata i gerds Cafè escocès: cafè, gelat de vainilla, sucre i whisky. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per EvaV.
|
|
Eva ho tenia, no he volgut fila tan prim
Probarás el fish and chips más rico de Escocia en los pueblos de pescadores de East Neuk en el sur de Saint Andrews, en la región de Fife. El Anstruther Fish Bar, establecimiento tradicional galardonado en 2000, 2001, 2002, 2006 y 2007, propone el imprescindible "fish and chips" escocés compuesto de eglefino frito rebozado y de patatas fritas, ¡un auténtico regalo para los sentidos! El pescado se compra todas las mañanas directamente en el muelle, por lo que el frescor está garantizado. El eglefino está cubierto con pan rallado (la receta es secreta) y se sirve acompañado de unas patatas fritas caseras hechas con patatas locales. Lo único que podemos decir es que utilizan avena para empanar el pescado antes de freírlo. Se sirve envuelto en papel de periódico, como cualquier "fish and chips" que se precie. Para tomar ahí o para llevar, acompañado de vinos escoceses. Anstruther Fish Bar en el sur de Saint Andrews www.anstrutherfishbar.co.uk © Nicolas Pelé |
|
|
mar-mar ha escrit:
Ho apunto al post on surt la foto. El que passa és que això queda a la costa est, una mica per sobre Edinburgh, una mica fora de ruta. Però gana, en fa !! 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Eva, referent al tema d'Edimburg, sabent que no t'agraden les ciutats, no es el meu cas, podris estar-hi un dia si vas a Rosslyn Chapel perque crec que esta a uns 11 km al sur.
Penso que no aniras a Stirling pro deixo un video per si algun en vol pendre nota |
|
|
Comencem amb els castells? llastima que ahir vaig perdre una pagina fantastica que no soc capaç de recuperar-la
Un tastet amb video i una musica dolça anira be |
|
|
Mar-mar, Eva, no sé de on traieu tanta informació ...
El vídeo dels castells és fantàstic; nosaltres en vam visitar algun d'ells, però n'hi han tants, tants, tants que és impossible veurels tots. Stirling, crec que és prescindible, però si visiteu Edimburg no os podeu perdre el Military Tattoo A reveure ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
El video dels castells és molt bonic.
Hem visitat el de Dunrobin, camí d'Islàndia. I de ben segur que algun entrarà al rutòmetre. Edimburg: vaig traient fulles de la margarita: si, no, si... Tenim pocs dies per a visitar el país, i voldria anar de dret al gra. El viatge inicialment es titolava illes escoceses, i jo ja hi he afegit les Highlands (especialment la costa del nord i oest). Em penso que he de deixar la resta per a una altra ocasió. Però està bé tenir-ho recollit, l'espectacle del Military Tattoo precisament és a l'agost, i de ben segur que deu ser impactant. Neus, tu l'has vist? 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
|
EvaV ha escrit:
Mesos abans ja no quedaven entrades, encara que després ens vam assabentar que a vegades se'n troben al mateix dia. El que si ens va agradar d'aquesta ciutat va ser la visita guiada al Edimburg soterrani de l'Edad Mitjana:Mary King’s Close. Com diu Mar-mar, Rosslyn Chapel és molt bonica, però des de que és va escriure el Codi da Vinci no para de tenir visitants i sempre està de gom a gom. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Això de comprar les entrades del Military Tattoo per endavant ho havia llegit, però vaig comptant els dies i em sembla que no passarem per Edimburg.
Necessitem dos dies per travessar França i dos dies per travessar Anglaterra i Escòcia fins arribar a la Smoo Cave (al nordoest d'Escòcia), i començar a baixar relaxadament, costejant i visitant illes. O sigui que a aquests 4 dies hi sumarem les mínimes visites. I ja tinc una petició del senyor que corre per casa: Una visita al castell de Blair. És un tema pendent de quan hi vam passar pel davant, camí d'Islàndia. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
|
Neus, tu tambe deunido l'informacio qu'aportes, no et quedes pas enrera.
De fet la tinc desde fa molt de temps i la anirem desfilant mica amb mica. Amb el teu permis poso l'enllaç de la visita Marys King's Close sobreleyendas.com/2007/12/15/marys-king-close-el-lado-oculto-de-edimburgo/ fotografies www.google.es/images?hl=ca&rlz=&q=Mary+King%E2%80%99s+Close&...um=2&ved=0CDQQsAQwAQ |
|
|
Tela, una història frapant la de Mary's King Close !
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
|
Eva, amb prenc permis per comentar
Castell de Blair residencia dels ducs de Atholi va ser un dels primers castells particulars d’Escocia que van obrir al public . Te mes aspecto de palau que de Castell. L’interior hi ha exposada una gran quantitat de’objectes com armes, armadures, mobles, brodats, porcelana, insignes masoniques. La part mes alta es l’origen del Castell 1269, mes tard es va anar ampliant. Forma part de la lliste de bens del patrimoni del Reine Unid, i es pot visitar am la Great British Heritage Pass www.britishheritagepass.com/?ref=cj (segurament que tambe amb la “Explorer Pass” www.historic-scotland.gov.uk/explorer Fotografíes del Castell de Blair www.google.es/images?hl=ca&rlz=&q=castell+de+blair&um=1&ie=U...um=7&ved=0CEYQsAQwBg |
|
|
En el castell de Blair (si no recordo mal·lament)també hi han exposades moltes cornamentes i una gran quantitat de porcellanes. Per cert, no ens varem poder quedar a cap càmping proper perquè estaven tots abarrotats (segons els estandars anglesos).
Depenent de les visites que tingueu previst fer, os pot interessar comprar el Scottish Heritage Pass: www.historic-scotland.gov.uk/scotheritagepass Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Farem números pel que fa al Scottish Heritage Pass.
A Irlanda el seu equivalent el vam utilitzar molt, aquí encara no tinc l'itinerari prou definit, però cal tenir-ho en compte. M'estic posant nerviosa... : He vist algú que sense esperar-s'ho li va encantar la península d'Applecross (i ara recordo que la Clara també m'ho havia dit), i fan venir ganes de passar-hi dos o tres dies i fer alguna caminada. En fi, que em falten dies o em sobra país, jajaja. Per cert, envio l'enllaç del seu relat de viatges, al que he arribat gràcies a una de les imatges del Castell de Blair que havies posat, mar-mar: www.movelip.cat/routes/view_detailed/ruta-per-escocia-2009 Aquesta és l'etapa en qüestió, relativa a Applecross: www.movelip.cat/routes/view_detailed/ruta-per-escocia-2009/c...ridon-shieldaig-i-ap 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
|
Eva de quans dies disposes?
Putser tinguis sort i et trobis sense adonarte amb aixo a nosaltres ens va passar, ara no recordo la poblacio pro no te importancia, va ser una festa preciosa. Inveraray situada a la vorera del llac Fyne te la preso i el Castell Castell de Iveraray es la seu del cap del Clan Campell, duc d’Argyll www.google.es/images?hl=ca&rlz=&q=fotografia+castillo+Invera...um=1&ved=0CCUQsAQwAA |
|
|
Tenim 3 setmanes des que arribem fins que marxem a Gran Bretanya per Folkestone (Eurotunnel).
De les quals he de descomptar 2 dies per pujar fins al nord d'Escòcia i pràcticament 2 dies per tornar a baixar. És a dir, ens queden 17 dies relaxats per a gaudir de l'escenari ! Quan tingui l'itinerari més clar buscaré dates de Highlands Games, a veure si s'escau que també en podem gaudir ! 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
|
|
|
Hola EvaV, sóc en Roger, un dels creadors de
movelip.com
la 1a xarxa social del caravaning, i que has comentat en un link.
Si tens qualsevol dubte de la ruta pots demanar-li amb en Jordi (el meu company de web) i estic segur que t'ajudarà en tot els possibles dutbes que tinguis de la zona. Sinó m'ho pots dir directament a mi i jo li pregunto el que tu necessitis. No quedis! Per cert, en el link que has posat a la nostra web pots veure a part de la ruta i crònica vàries fotos (nosé si ho has vist) que potser et poden ajudar a fer-te'n una millor idea. Si tens qualsevol dubte ja ho saps!
www.movelip.com - xarxa social caravaning
|
|
|
rogerfv ha escrit:
Bon dia, Roger ! Doncs m'encanta saber de la vostra existència (per cert, caceu de seguida els links que us referencien, jajaja!). A aquestes hores del matí no tinc massa temps, però vaig a fer un tomb per movelip de seguida que pugui. Estem en fase molt incipient de preparació del viatge a Escòcia, però de ben segur que quan vagi concretant una mica més podré aprofitar l'avinentesa i consultar alguna cosa a en Jordi. Salut ! Eva 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|